نحوه پذیرش بیت کوین در وردپرس – راهنمای گام به گام شما

84
1
پذیرش بیت کوین در وردپرس

اگرچه بیت کوین غیرقابل پیش بینی است، اما ارزش و استفاده از جریان اصلی آن به طور پیوسته افزایش یافته است و این امر باعث رضایت صاحبان این سکه ها شده است. نه تنها این، بلکه بسیاری از مصرف کنندگان، کسب و کارها و حتی پردازشگرهای پرداخت شروع به شناخت بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت مناسب کرده اند و به همین دلیل است که کسب و کارهای آنلاین بیشتر و بیشتر می خواهند یاد بگیرند که چگونه بیت کوین را در وردپرس بپذیرند. پذیرش بیت کوین در وردپرس با این روش ها انجام دهید.

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا می تواند اشتراک های ممتاز را بفروشد و بیت کوین را به عنوان یک پرداخت جایگزین بپذیرد، یا یک فروشگاه آنلاین می تواند دکمه بیت کوین را در کنار قسمت کارت اعتباری قرار دهد. حتی وبلاگ نویسان و مؤسسات خیریه نیز می توانند درخواست کمک مالی بیت کوین کنند، با امکان نقدینگی فوری آن یا منتظر افزایش ارزش آن پرداخت در طول زمان.

همانطور که بسیاری از ما می دانیم، وردپرس به کاربران اجازه می دهد تا با افزونه ای مانند WooCommerce، سایت های تجارت الکترونیک بسازند. WooCommerce به بسیاری از درگاه های پرداخت مانند Stripe، PayPal و Payoneer متصل می شود.

تنها مشکل این است که برخی از مشتریان در کشورهای دیگر قادر به استفاده از آن درگاه‌های پرداخت نیستند، در حالی که بیت کوین برای هر کسی در دسترس است. علاوه بر این، برخی از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با بیت‌کوین (به جای کارت اعتباری) پرداخت کنند، بنابراین این روش دیگری برای اطمینان از فروش است.

دلایل دیگری برای پذیرش بیت کوین در وردپرس چیست؟

در کنار توانایی پذیرش پرداخت از سوی مشتریان بیشتر، و پتانسیل آن برای افزایش تراکنش های بین المللی، بیت کوین مزایای جالب دیگری نیز ارائه می دهد:

بیت کوین دیجیتال و غیرمتمرکز است. بنابراین، لازم نیست به یک بانک شخص ثالث تکیه کنید، اما تراکنش ها با استفاده از دفتر کل به نام بلاک چین امن و تا حدودی ناشناس هستند.

پرداخت های بیت کوین برگشت ناپذیر است و هر تراکنش با یک کد هگزادسیمال بسیار دشوار همراه است. بنابراین، احتمال هک و کلاهبرداری کمتر است.

تراکنش‌های بیت‌کوین معمولاً نسبت به هنگام کار با بانک‌ها کارمزد کمتری دارند.

اگر شخصی در سایت شما با بیت کوین پرداخت کند، تمام وجوه بلافاصله در دسترس شما قرار می گیرد.

مشتریان (و پایگاه های داده) شما از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا تراکنش های بیت کوین هیچ اطلاعات شخصی یا مالی را ذخیره نمی کنند. همه تراکنش‌ها در یک دفتر کل ثبت می‌شوند، اما اطلاعات بیشتری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

نحوه پذیرش بیت کوین در وردپرس

پس از تصمیم به پذیرش بیت کوین در وردپرس (خواه برای فروش تجارت الکترونیک، صورتحساب مشتری، یا کمک مالی/اشتراک برای وبلاگ خود) باید یک سیستم پرداخت بیت کوین دریافت کنید.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

سیستم پرداخت (به نام Blockonomics) به شما امکان می دهد بیت کوین را به عنوان پرداخت بپذیرید، چه با یک دکمه بیت کوین تعبیه شده یا یک روش پرداخت بیت کوین در WooCommerce.

مشتری مقدار بیت کوینی که برای محصول یا خدمات خود درخواست کرده اید را برای شما ارسال می کند.

سفارش در Blockonomics و WordPress ثبت می شود تا شما انجام دهید.

بیت کوین به کیف پول شما می رود.

راه اندازی اولیه: برای پذیرش بیت کوین در وردپرس، برای یک حساب Blockonomics ثبت نام کنید (و افزونه را نصب کنید(

بلاکونومیکس ابزاری است که به صاحبان وب سایت کمک می کند تا پرداخت آنلاین بیت کوین را بپذیرند. این دارد:

دکمه های پرداخت بیت کوین قابل جاسازی

یکپارچه سازی فروشگاه آنلاین برای ارائه بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت

یک افزونه وردپرس برای یکپارچه کردن این دو ویژگی

بنابراین، اولین قدم این است که افزونه وردپرس Bitcoin Payment – Blockonomics را در سایت وردپرس خود نصب کنید. اگر سوالی دارید راهنمای ما در مورد نصب افزونه های وردپرس را بخوانید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، به Settings > Blockonomics بروید.

در اینجا، افزونه یک فیلد برای کلید API نشان می دهد. همچنین می‌توانید URL بازگشت به تماس را به‌طور خودکار ایجاد کنید. کلید API به سادگی سایت وردپرس شما را با Blockonomics پیوند می دهد. شما نیازی به دانستن چیزی در مورد API ندارید، فقط باید کلید API را در Blockonomics پیدا کنید.

برای ایجاد یک کلید API، ایجاد دکمه های خرید بیت کوین و درج بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در ووکامرس، باید یک حساب Blockonomics ایجاد کنید. روی این لینک کلیک کنید یا از لینک موجود در وردپرس برای رفتن به صفحه بازرگان بلوکونومیک استفاده کنید.

برای ادامه روی دکمه Get Started For Free کلیک کنید.

یک حساب کاربری با آدرس ایمیل و یک رمز عبور قوی ایجاد کنید. برای ادامه روی ثبت نام کلیک کنید.

پس از فعال شدن حساب، روی Stores کلیک کنید، سپس کلید API را که در صفحه می بینید کپی کنید.

به صفحه Blokonomics وردپرس برگردید و آن کد را در قسمت API Key قرار دهید. روی ذخیره کلیک کنید. سایت وردپرس شما اکنون آماده استفاده از ابزارهای پردازش پرداخت Blockonomics است.

راه اندازی اولیه قسمت 2: یک کیف پول بیت کوین با قابلیت های xPub دریافت کنید

برای هر روشی که در این مقاله آمده است، به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید تا هر بیت کوینی را که برای تراکنش به شما پرداخت می شود، ذخیره کنید. Blockonomics از دو جزء برای انتقال پول به حساب شما استفاده می کند: یک آدرس xPub و یک آدرس کیف پول بیت کوین نمونه. از آنجایی که تراکنش‌های بیت‌کوین همیشه یک آدرس کیف پول دریافتی جدید ایجاد می‌کنند، داشتن آدرس xPub برای انجام تراکنش‌ها از چندین مشتری در یک ردیف ضروری است.

بنابراین، داشتن یک کیف پول بیت کوین که امکان دسترسی به آدرس xPub را می دهد، الزامی است، در غیر این صورت پذیرش پرداخت آنلاین بیت کوین بسیار دشوار است. برای دریافت کیف پول بیت کوین سازگار، توصیه می کنیم از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

به هر کیف پول فعلی بیت کوینی که دارید نگاه کنید، مانند Exodus، Trezor، Ledger یا Blockchain.com. اگر قبلاً یکی از این موارد را دارید، نیازی به ایجاد کیف پول جدید نیست. شما می توانید آدرس xPub را از آن ها دریافت کنید. در اینجا مقاله ای در مورد کیف پول های پشتیبانی شده و نحوه دریافت آدرس های xPub آمده است. (بسیاری از کیف پول هایی که از صرافی هایی مانند Binance و Coinbase دریافت می کنید آدرس های xPub را ارائه نمی دهند، بنابراین نمی توانند با Blockonomics کار کنند).

یا اگر کیف پولی که در بالا ذکر شد ندارید، یک حساب Blockchain.com باز کنید. Blockchain.com یک ارائه دهنده کیف پول امن و معتبر با پشتیبانی xPub است.

روش 1: بیت کوین را در وردپرس با دکمه های پرداخت قابل جاسازی بپذیرید

برخی از صاحبان سایت نیازی به یک فروشگاه آنلاین کامل ندارند، اما مایلند یک یا دو محصول را بفروشند. در این صورت، نیازی به نصب چیزی مانند WooCommerce نیست. در عوض، شما فقط یک دکمه خرید بیت کوین را در هر نقطه از وب سایت خود قرار می دهید، مانند ابتدای صفحه فرود، انتهای یک پست وبلاگ یا درست در صفحه اصلی خود. می توانید از این روش برای کمک های مالی و فروش سریع محصول/خدمات استفاده کنید.

پس از ورود به حساب کاربری خود، به داشبورد Blockonomics بروید. صفحه خوش آمدگویی دو گزینه برای پذیرش پرداخت ارائه می دهد. یکی را برای ایجاد دکمه/پیوند پرداخت انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً به منوی دکمه‌های پرداخت/پیوندها در سمت چپ بروید. هر دو شما را به یک مکان می آورند.

صفحه دکمه‌های پرداخت/پیوندها از شما می‌خواهد سه قسمت را پر کنید:

کیف پول مقصد xPub

آدرس دریافت نمونه (این فیلد پس از تایپ xPub معتبر ظاهر می شود)

برچسب بزنید

برای پیدا کردن آدرس xPub، به کیف پول بیت کوین خود بروید (قبلاً Blockchain.com را توصیه کردیم، اما کیف پول هایی مانند Trezor و Ledger نیز به خوبی کار می کنند)

همه کیف پول ها در نحوه یافتن آدرس xPub متفاوت هستند، بنابراین توصیه می کنیم بسته به کیف پول مورد استفاده به این مقاله مراجعه کنید.

برای Blockchain.com، روی نماد تنظیمات کاربر در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. سپس، به Wallets & Addresses > Manage در کنار کیف پول کلید خصوص > Manageاین یک پیوند کشویی جدید است > Show xPub بروید.

کد xPub را کپی کنید، سپس آن را در قسمت xPub داخل Blockonomics قرار دهید.

(عکس)

برای دریافت نشانی دریافت نمونه، باید یک آدرس دریافت بیت کوین استاندارد مانند پذیرش هرگونه پرداخت بیت کوین دریافت کنید. اکثر کیف پول ها دارای دکمه Receive برای ایجاد یک آدرس دریافت نمونه هستند.

به عنوان مثال، در Blockchain.com، می توانید روی Receive کلیک کنید.

(عکس)

سپس بیت کوین را جستجو کنید و روی کیف پول کلید خصوصی کلیک کنید. آدرس دریافت کننده را از صفحه حاصل کپی کنید.

(عکس)

به Blockonomics برگردید و آدرس دریافت نمونه را در آن قرار دهید. فیلد Tag را با هر نامی که می خواهید پر کنید. این برای مرجع خود شما است. روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

(عکس)

اکنون آماده ایجاد دکمه پرداخت بیت کوین هستید. روی برگه محصولات در Blockonomics کلیک کنید. محتوای/فیلدهایی را که می خواهید با محصول خود نمایش دهید پر کنید:

نام محصول

توضیحات محصول

فیلدهای مورد نیاز مشتری برای پرداخت

کد محصول

قیمت (شما می توانید این را به عنوان USD نمایش دهید اما پرداخت به صورت بیت کوین انجام می شود)

حالت اهدا

ایمیل تکمیل سفارش

وقتی محصول خود را پیکربندی کردید، روی گزینه Generate Button کلیک کنید. همچنین دکمه هایی برای ساخت URL و ابزارک وجود دارد.

(عکس)

اولین بلوک کد ارائه شده را کپی کنید، سپس آن را در هر کجا که می خواهید در سایت وردپرس خود قرار دهید.

(عکس)

به عنوان مثال، می توانید از بلوک HTML در وردپرس در یک صفحه یا پست استفاده کنید.

(عکس)

همچنین باید کد مرحله 2 را از Blockonomics در پایین صفحه وردپرس خود اضافه کنید. مجدداً، می‌توانید این را در یک بلوک HTML سفارشی اضافه کنید (این یک کد مخفی است که هیچ چیزی را در قسمت جلویی ارائه نمی‌کند).

(عکس)

پس از ذخیره تغییرات در وردپرس، اکنون دکمه Pay With Bitcoin در قسمت جلوی صفحه وردپرس شما ظاهر می شود.

(عکس)

پس از کلیک کردن، یک پنجره بازشو نشان داده می‌شود تا فیلدهای جزئیات مشتری را که مشخص کرده‌اید جمع‌آوری کند. مشتری برای پرداخت هزینه محصول کلیک می کند.

(عکس)

پس از کلیک کردن، یک پنجره بازشو نشان داده می‌شود تا فیلدهای جزئیات مشتری را که مشخص کرده‌اید جمع‌آوری کند. مشتری برای پرداخت هزینه محصول کلیک می کند.

(عکس)

روش 2: بیت کوین را در سایت وردپرسی که WooCommerce دارد بپذیرید

روش دوم پذیرش بیت کوین در وردپرس به عنوان روش پرداخت در ووکامرس است. این بدان معناست که شما یک فروشگاه آنلاین دارید، جایی که مشتری مواردی را به سبد خرید خود اضافه می کند، چک می کند و روش های پرداخت مانند کارت اعتباری، پی پال و بیت کوین را می بیند.

آنچه در مورد افزودن Blockonomics به WooCommerce مفید است این است که تمام سفارشات بیت کوین ثبت می شوند، بنابراین شما می توانید آنها را مانند هر سفارش دیگری انجام دهید.

برای شروع، به Blockonomics بروید و روی آیتم منوی Stores کلیک کنید. گزینه افزودن فروشگاه جدید را انتخاب کنید.

(عکس)

می توانید چندین فروشگاه اضافه کنید، اما فقط بدانید که برای کار با WooCommerce به حداقل یک فروشگاه فعال در Blockonomics نیاز دارید.

برای افزودن فروشگاه، این فیلدها را پر کنید:

کیف پول مقصد xPub

آدرس دریافت نمونه

برچسب بزنید

URL برگشت به تماس HTTP

(عکس)

می توانید آدرس xPub را در Blockchain.com با کلیک بر روی نماد تنظیمات کاربر در گوشه سمت راست بالا پیدا کنید. سپس، به Wallets & Addresses > Manage (در کنار کیف پول کلید خصوصی) > Manage (این یک پیوند کشویی جدید است) > Show xPub بروید.

همچنین می‌توانید با خواندن این راهنما آدرس xPub را برای کیف پول‌های دیگری که ممکن است استفاده کنید مانند Ledger یا Trezor پیدا کنید.

کد xPub خود را از کیف پول کپی کرده و آن را در Blockonomics قرار دهید.

برای یافتن یک آدرس دریافت نمونه، معمولاً می‌توانید به دکمه دریافت در حساب کیف پول خود بروید تا یک آدرس بیت‌کوین جدید ایجاد کنید مثلاً مانند انتقال استاندارد بیت‌کوین. Blockchain.com یک گزینه عالی برای این نیز است.

در نهایت، می توانید URL بازگشت به تماس را در داخل وردپرس پیدا کنید. به Settings > Blockonomics بروید. URL بازگشت به تماس را کپی کنید، سپس به Blockonomics برگردید و آن را در قسمت سمت راست قرار دهید.

(عکس)

با تمام این موارد، باید هر فیلد را پر کنید. روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

(عکس)

اکنون فروشگاه جدید خود را در Blockonomics نمایش داده می‌شوید.

(عکس)

حتی یک دکمه تنظیم تست در صفحه بلاکونومیکس وردپرس وجود دارد تا ببینید آیا آدرس های بیت کوین معتبری را تایپ کرده اید یا خیر.

(عکس)

راه دیگر برای تأیید اتصال، رفتن به WooCommerce > Settings > Payments است، جایی که WooCommerce اکنون یک روش پرداخت بیت کوین را نشان می دهد (مطمئن شوید که روشن است).

(عکس)

با فعال بودن Payments بیت کوین، مشتریان محصولات را به سبد خرید خود اضافه می کنند و در نهایت گزینه روش پرداخت بیت کوین را در کنار روش های دیگر مانند کارت اعتباری و پی پال می بینند.

(عکس)

سپس می توانند روی دکمه پرداخت با بیت کوین کلیک کنند.

(عکس)
در نهایت، فروشگاه شما قیمت دقیق تراکنش (به USD و BTC) را به همراه یک کد QR برای پرداخت فوری و یک آدرس بیت کوین برای انجام انتقال از کیف پول خود نشان می دهد.

(عکس)

آخرین مرحله برای هر دو روش: بررسی و انجام سفارشات

بخش بزرگ در مورد Blockonomics این است که تمام سفارش های پرداخت شده با بیت کوین را ثبت می کند. برای دکمه‌های پرداخت، می‌توانید روی تب Orders در Blockonomics کلیک کنید تا سفارش‌ها را همانطور که ظاهر می‌شوند مشاهده کنید.

(عکس)
سفارش‌های بیت‌کوین که از طریق فروشگاه ووکامرس شما انجام می‌شوند، هم در صفحه Blockonomics و هم در صفحه سفارشات WooCommerce شما وارد می‌شوند. به این ترتیب، به شما اطلاع داده می شود و می توانید هر سفارش را بلافاصله انجام دهید!

حالا نوبت شماست!

اینها مراحل اولیه ای هستند که برای پذیرش بیت کوین در وردپرس انجام خواهید داد!

اگر در مورد افزودن دکمه بیت کوین به سایت وردپرس خود سوالی دارید، در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

3.5/5 - (2 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “نحوه پذیرش بیت کوین در وردپرس – راهنمای گام به گام شما

  1. سلام دوست عزیز ، بنده می خواستم درگاه پرداخت ارز دیجیتال روی سایت خودم داشته باشم
    و طبق تعریف چند سایت و گفته های شما blockonomies نصب کردم و یه کیف پول exodus هم چون آدرس xpub ارائه
    میده هم درست کردم ولی exodus آدرس xpub ای که ارائه میده با آدرس دیافت نمونه مطابقت نداره آدرسzpub اش باهاش
    مطابقت داره . کیف پول بلاکچین روهم نصب نکردم چون ارز های محدودی رو پشتیبانی میکنه . لطفا راه حلش و بگین
    و اگه چند درگاه پرداخت ارز دیجیتال خوب رو میشناسن که بشه بدون احراز هویت باهاش کار کرد رو هم پیشنهاد بدین. ممنون

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس