نقد و بررسی فیلم بازی طولانی | The Long Game 

38
0
فیلم بازی طولانی

فیلمی درباره یک تیم گلف دبیرستانی متشکل از نوجوانان مکزیکی-آمریکایی در دهه 1950 انتظاراتی را در بیننده ایجاد می کند. سبزهای روشن (نویسنده/کارگردان جولیو کوئینتانا با ترنس مالیک کار کرده است)، اغماض و تعصب آشکار، شکست‌ها، همسران و دوست‌دخترهای حمایت‌کننده، موسیقی نوستالژیک دهه 50، شک در اعضای خانواده، صحبت‌ های الهام ‌بخش و یک پیروزی رضایت‌ بخش خواهد بود. “The Long Game” همه اینها را دارد و به طرز جذابی با صداقت و سلیقه بیان شده است. 

این فیلم بر اساس داستان واقعی موستانگ ها ساخته شده است، پنج بازیکن که زمین گلف خود را برای تمرین در وسط تگزاس جنوبی ساختند و در سال 1957 قهرمان مسابقات گلف دبیرستان ایالتی تگزاس شدند. فیلم به درستی پیش می ‌رود، با تابلویی در فروشگاه دلریو، تگزاس، زیر «I Like Ike» که روی آن نوشته شده است: «سگ ممنوع است. نه مکزیکی.» جی بی پنیا (یک جی هرناندز صمیمی و دوست داشتنی) سرپرست جدید مدارس و امیدوار است که رویای خود را برای پیوستن به باشگاه گلف محلی محقق کند. او فکر می کند که نامزد شدن توسط دوست نزدیکش فرانک (دنیس کواید) که با او در تفنگداران دریایی جنگید، می تواند بر تاریخ باشگاه در ممنوعیت رنگین پوستان غلبه کند. این نیست. یکی از اعضای باشگاه به JB می گوید: “می ترسم اینجا جایی برای تو نباشد.” 

JB با کادوی های جوان ملاقات می کند که یکی از آنها به طور تصادفی با یک توپ گلف به سمت ماشینش می راند و شیشه را می شکند. به جای تنبیه آنها، او به آنها این فرصت را می دهد که به او کمک کنند یک تیم گلف در مدرسه راه اندازی کند. برجسته جو (جولیان ورکز) است که در ابتدا رد می‌ کند اما به زودی به آن ملحق می ‌شود. وقتی فرانک می ‌بیند که نوجوانان آنقدر متعهد هستند که سوراخ ‌های خود را برای تمرین ایجاد می ‌کنند، موافقت می ‌کند که دستیار مربی باشد. 

برخی از اهداف JB برای تیم با یکدیگر در تضاد هستند. او از آنها می ‌خواهد که پیراهن‌ هایشان را بپوشند، محترمانه رفتار کنند و به نظر برسند که متعلق به آنجا هستند. او به آنها می گوید که در زمین گلف اسپانیایی صحبت نکنند. او به آنها می گوید: «مهم ترین چیز این است که مردم مکزیکی ها را در حال گلف ببینند.» اما او همچنین از آنها می ‌خواهد که به آنچه هستند افتخار کنند، که می ‌تواند به معنای عدم تناسب باشد. وقتی جو می ‌گوید که نمی ‌خواهد «در مقابل حرامزاده‌ های ثروتمندی که به من احترام نمی ‌گذارند اجرا کند»، جی‌بی می‌داند که تطبیق دادن آن‌ها فقط به آنها کمک می ‌کند. 

برخی از آن‌ها حتی در چنین ژانر آشنای بیش از حد قابل پیش‌ بینی هستند. یکی از اعضای باشگاه جوان از انعام کادوی می گذرد. دو بار متفاوت، یک مربی به تیم می گوید که زندگی مانند گلف است، و او همچنین از آنها می پرسد: “آیا نمی خواهید به آنها نشان دهید از چه چیزی ساخته شده اید؟” اما Quintana زیرکانه برخی از کلیشه ها را کنار می گذارد. کمک مربی سرخپوشان آنها را نجات نمی دهد (یا توسط آنها نجات می یابد). رویدادهای منتهی به مسابقات قهرمانی ایالتی با مهارت ویرایش شده و به خوبی انتخاب شده اند، و به Jaina Lee Ortiz این فرصت را می دهد تا به عنوان همسر دلسوز JB که مبارزات و مهارت های گلف خود را دارد بدرخشد. پدر جو ایده خودش را برای جا افتادن دارد و به جو می گوید که گلف بازی نکند زیرا مردم به او خواهند خندید. این کلمات بعداً زمانی که جو آنها را به دوست دخترش می گوید که می خواهد در یک برنامه نویسندگی شرکت کند، تکرار می شود. 

فیلم بازی طولانی

اسکار نونیز «دفتر» نقش مدیر مدرسه را بازی می ‌کند که ارتباطاتش به کار می‌ آید، و چیچ مارین (پس از «جام قلع» به زمین گلف بازگشته است) مثل همیشه مانند زمین ‌بان باشگاه گلف دوست ‌داشتنی است، که یک قطعه قفس ‌مانند برای نگهداری می ‌پوشد. او را از اصابت توپ های سرگردان. تیم از دو ناهار خوری بازدید می کند، یکی که در آنجا از خدمات خودداری می کنند و دیگری در آن سوی مرز که انتظار دارند در خانه باشند اما به دلیل آمریکایی بودن مورد تمسخر قرار می گیرند. جی بی زمانی که با رشوه و تهدیدی مواجه می شود که برنامه را به پایان برساند، با معضل اخلاقی خود مواجه می گردد. 

هر کسی که با این ژانر آشنا باشد می ‌داند که انتظار استعاره‌های گلف درباره زندگی را داشته باشد. در واقع، به نظر می رسد که گلف بیش از هر ورزش دیگری الهام بخش استعاره است. شاید به این دلیل است که فراتر از بینایی فردی است، زیرا بر روی سیستم افتخاری بدون داور عمل می کند، زیرا در سفید کننده ها هواداران تشویق کننده وحشیانه وجود ندارند، به این دلیل که راه رفتن مراقبه بین سوراخ ها وجود دارد، زیرا مدیران کسب و کار گلف بازی می کنند، یا به دلیل اقتصاد یک زمین گلف این ورزش را محدود به کسانی کرده است که توانایی مالی بازی کردن را دارند و آن را به استانی ثروتمند و قدرتمند تبدیل کرده است. 

در گلف، بازی طولانی در مورد قدرت، فاصله و جهت است. بازی کوتاه زمانی هست که بازیکن به شوت نهایی به سوراخ نزدیک می شود که شامل کنترل، استراتژی و تنظیم دقیق می باشد. برای این تیم و مربی آنها، بازی طولانی در مورد هر بازی و رسیدن به مسیر قهرمانی است، حتی اگر این به معنای لبخند زدن به توهین و فرو بردن غرور آنها در هنگام تقلب رقابت باشد. با این حال، در نهایت، این در مورد گلف نیست، بلکه در مورد فداکاری، انعطاف پذیری، و لذت بردن از این است که شما می توانید بهتر از رویاهای خود انجام دهید. 

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس