نقد و بررسی فیلم M3GAN

80
0
بررسی فیلم M3GAN

بازاریابی برای “M3gan” به منظره عجیب و غریب شخصیت عنوان متمایل شده است، یک سایبورگ قد چهار فوتی با چشمان گوزن بزرگ، یک کلاه گیس موش، و کمد لباس یک خانم مدیر لزبین در یک ملودرام دهه 50. و به نظر می رسد که کار می کند: یک GIF خوب در اینجا، یک فعال سازی با نیم دوجین زن در M3gan دراگ به آنجا، و Blumhouse – که همیشه در ایجاد buzz متخصص است – علاقه بیشتری به “M3gan” نسبت به گذشته ایجاد کرده است. بررسی فیلم M3GAN را در ادامه بخوانید.

همچنین مطلب فروش جهانی فیلم M3GAN را هم بخوانید.

پنج فیلم ترسناک در فضای تاریک تئاتر اوایل ژانویه پرتاب شدند. اما این شرکت می توانست مسیر دیگری را نیز طی کند. اگر نشنیده اید، این فیلم از نویسنده «بدخیم» به دست شما می رسد.

برای آن فیلم، جیمز وان فیلمنامه‌ای از آکلا کوپر، نویسنده قدیمی تلویزیونی را کارگردانی کرد که در فیلم‌نامه‌های ترسناک نقشی حاشیه‌ای دارد. این دو به خوبی ترکیبی از ترس های خانه خالی از سکنه و جنجال های ظالمانه فیلم را تنظیم کردند، به اندازه ای که «بدخیم» در پاییز 2021 در HBO Max به یک موفقیت تبدیل شد.

اکنون کوپر یک فیلمنامه نویس ترسناک است که در تلویزیون نیز کار می کند. و او را به گروه Blumhouse آورده اند تا دنباله ای بر “راهبه” با آیه “Conjuring” بسازد و همچنین “M3gan” را از داستانی توسط خودش و وان بنویسد.

مانند “بدخیم”، “M3gan” می داند که این مضحک است. یک استخر بچه را پر از مضحک می کند و اطراف آن را می پاشد. با این حال، فیلمنامه کوپر برای “M3gan” بیشتر کمدی است تا “بدخیم”، و در نتیجه جذابیتی پوپولیستی دارد. (مخاطبان در پیش نمایش فیلم در شیکاگو دیوانه شدند.) مضامین کلاسیک «علم از بین رفته» است که در همه چیز از «فرانکنشتاین» تا «پارک ژوراسیک» دیده می شود، همراه با خط میانی مدرن تری که اضطراب ها درباره مادری را بررسی می کند.

و از طریق لنز آگاهانه احمقانه زیرژانر “ترورهای کوچک” فیلتر شد. «Child’s Play» معروف‌ترین نمونه از آن دسته آخر است و مقایسه‌های زیادی بین M3gan (مخفف «Model 3 Generative ANDroid») و Chucky انجام شده و خواهد شد. با این حال، انگیزه های آنها متفاوت است: اندی پسر چاکی نیز مانند هر کس دیگری قربانی عروسک او شد، در حالی که M3gan به شدت از دخترش، کدی نه ساله (ویولت مک گرو) محافظت می کند.

فیلم با سکانسی آغاز می‌شود که لحن بعدی آن را از طنزهای پر زرق و برق و بیماری‌های بدجنس نشان می‌دهد، در حالی که کادی با اسباب‌بازی نفرت‌انگیز فوربی‌مانند به نام حیوان خانگی پورپتوال در صندلی عقب ماشین بازی می‌کند.

او و پدر و مادرش برای تعطیلات زمستانی در راه رفتن به یک اقامتگاه اسکی در اورگان هستند – تا اینکه یک برف روب به سبک “مقصد نهایی” ظاهر می شود و پدر و مادر Cady را می کشد.

کات به جما (الیسون ویلیامز)، مخترعی که برای یک شرکت اسباب‌بازی پیشرفته به نام فانکی در سیاتل کار می‌کند. جما اکنون که خواهر و برادر شوهرش مرده اند، خاله کدی و قیم قانونی دختر است.

بررسی فیلم M3GAN
بررسی فیلم M3GAN

اما جما یک نوع مادرانه نیست. او بیش از حد مشغول کار است که نمی تواند زمان زیادی را با Cady بگذراند. و اگرچه او برای یک شرکت اسباب‌بازی کار می‌کند، اما اسباب‌بازی‌هایش را – متأسفم، کلکسیون‌ها – در جعبه‌هایشان و در قفسه‌ای در اتاق نشیمنش نگه می‌دارد.

اما این دو در حال حاضر تنها خانواده دیگری هستند. بنابراین آنها باید یاد بگیرند که با هم زندگی کنند، حداقل آنقدر خوب که یک روانپزشک به دستور دادگاه را که در مورد توانایی های والدینی جما شک دارد، راضی کنند.

M3gan را وارد کنید، که به نظر می‌رسد راه‌حل عالی برای مشکل جما است. M3gan یک نمونه آزمایشی با توانایی به سبک “مدار کوتاه” برای به خاطر سپردن مقادیر بی نهایت اطلاعات، می تواند به عنوان یک معلم و پرستار کودک عمل کند که به Cady یادآوری می کند که از زیر لیوانی استفاده کند و دست هایش را بعد از استفاده از حمام بشویید.

او همان چیزی است که هر بچه‌ای به آن نیاز دارد و هر پدر و مادری پنهانی می‌خواهد: یک همراه 24 ساعته که والدین را آزاد می‌کند تا خودشان زندگی کنند، در حالی که بچه‌هایشان سرگرم عروسک‌هایشان هستند.

او رئیس جما را بسیار بسیار ثروتمند می‌کند – آنقدر ثروتمند که او M3gan را از طریق آزمایش بتا با Cady به عنوان تنها سوژه آن‌ها به سرعت می‌برد. این نمی تواند به شکلی پیش بینی نشده به طرز وحشتناکی اشتباه کند، درست است؟

“M3gan” با کارگردانی زیرک از “Housebound” Helmer Gerard Johnstone، کار خوبی را انجام می دهد که به طور کلی مضامین خود را بدون اینکه خیلی سنگین باشد، ترکیب می کند. مطمئناً، از نظر فنی «درباره» غم و اندوه است و وقتی خلقت از خالق خود پیشی می‌گیرد چه اتفاقی می‌افتد.

اما بیشتر از آن، «درباره» تک‌خط‌ها و کمدی سیاه و منظره ناراحت‌کننده چیزی است که شبیه یک انسان است، اما حرکت نمی‌کند یا شبیه آن صدا نیست.

طرح دارای چند نقطه ضعف و رشته های آویزان است، و رتبه بندی PG-13 تضمین می کند که خشونت قبل از اینکه بتواند به پتانسیل خونین کامل خود برسد، کاهش می یابد. (سکانسی امیدوارکننده از ضرب و شتم عروسکی در اواخر فیلم به طور ناگهانی قطع می‌شود، که نشان‌دهنده برش‌های اجباری MPAA است.) اما لحن زبان به قدری منسجم است که «M3gan» به هر حال داغ است.

جانستون پاداش های به ظاهر بی پایانی از جنبه دره عجیب شخصیت M3gan درو می کند. او به زنان ریزه‌کاری بدلکاری که نقش او را بازی می‌کنند، هدایت می‌کند تا با حرکات عجیب و غریب و تند حرکت کنند، که در نقاط مختلف همه چیز را به یاد می‌آورد، از «روبوکاپ» در حال اسکن چهره مجرمان گرفته تا سامارا در حال خزیدن از تلویزیون در «حلقه» تا علاقه‌مندان به افسانه‌سازی.

(او همچنین از چیزی که من فقط می‌توانم آن را به‌عنوان زیبایی‌شناسی «فربی پوست‌دار» در نقاط حساس فیلم توصیف کنم، استفاده می‌کند.) همراه با کامبک‌های خنده‌دار عروسک و حس طعنه‌آمیز بداخلاق، این اثر اردوگاه واقعی است – چیزی که در کنایه ما به سختی می‌توان آن را به دست آورد- سن اشباع

لحظه اصلی “M3gan” در اواسط راه فرا می رسد، زمانی که Cady و Gemma یک سفر میدانی برای بررسی یک مدرسه جایگزین می کنند که ممکن است Cady بتواند در حالی که Gemma در طول روز سر کار است در آن شرکت کند. معلمی به سمت ماشین جما می آید، می بیند که فکر می کند دو دختر در صندلی عقب نشسته اند و به هر دو سلام می کند.

M3gan با چرخش سفت گردن و صدای خرخر به سمت زن می چرخد. “عیسی مسیح!” معلم گریه می کند، به عقب می پرد و خنده ای عصبی بیرون می دهد. تماشاگران همراه او می خندند. این پاسخ معقول به دیدن چیزی مانند M3gan در طبیعت است – فقط از طریق شرطی سازی (یا در این مورد، تبلیغات) است که یاد می گیریم او را دوست داشته باشیم.

1/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس