نقد و بررسی فیلم بدجنس | The Mean One

114
0
بررسی فیلم بدجنس

این کریسمس فصل سخاوتمندانه ای برای فیلم های ترسناک درمورد جشن بود، اما از نظر برنامه نویسی کانال شاخص، کمیت بیش از کیفیت به چشم می آمد. هفته گذشته شاهد موفقیت در باکس آفیس از سانتا قاتل تامی ویرکولا “شب خشونت آمیز” بودیم، و امروز نیز “کریسمس خونین ” در مورد بابانوئل بد و قاتل است. بررسی فیلم بدجنس را در ادامه بخوانید.

مطلب معرفی 84 تا از بهترین فیلم های سال 2022 دنیا را هم بخوانید.

به این انبوه “The Mean One” را اضافه کنید، یک تقلید مسخره آمیز کم رنگ با تعداد بدن بسیار بالاتر از داستان دکتر سوس یا انیمیشن مورد احترام. این یکی شوخی خوبی دارد “قلب در حال رشد دو اندازه”، اما املاک تئودور گیزل جای نگرانی ندارد.

بعد از G-name که این فیلم از نظر قانونی نمی تواند بگوید، مهم ترین جذابیت این فیلم مسلماً دیوید هوارد تورنتون است. اکتبر گذشته، بسیاری از منتقد ‌های فیلم های ترسناک درباره شخصیت دمدمی مزاج، حکاکی ‌کننده گوشت و بازیگوش هنرپیشه دلقک در فیلم «ترورفایر 2» به کارگردانی دیمین لئون، مطلع شدند.

در اینجا، او حس شوخ طبعی خود را به “The Mean One” آورده است، با لباسی سبز رنگ که با الهام از برداشت جیم کری و ران هاوارد در سال 2000 از شخصیت، با همان بینی تیز پاگ و چین های عمیق روی صورتش، پوشیده است. شاید «ترریفایر 2» به همین دلیل باشد که فیلم «این بدجنس» در این ماه اکران گسترده‌ تری نسبت به فیلم «مرد زنجبیلی» داشته است، اما این فیلم در معرض خطر است.

بررسی فیلم بدجنس
بررسی فیلم بدجنس

فیلم The Mean One که توسط Finn و Flip Kobler (با اعتبار داستانی کارگردان Steven LaMorte) نوشته شده است، گرینچ را با آتش جهنم در چشمانش دوباره تجسم می کند. او به جای اینکه فقط از Whoville دزدی کند، شهر نیوویل را به وحشت می اندازد و نفرت عمیق خود را از کریسمس بر هر کسی که آن را تبلیغ می کند آشکار می کند.

یک جعبه هدایا با یک پاپیون در بالا حمل کنید؟ شما فوراً از وسط نصف خواهید شد، گویی در “مکانی آرام” هستید (و این در اینجا، با آهنگی سرگرم‌ کننده، با کنایه‌ های بصری استنباط می ‌شود).

به کوهپیمایی بروید، جایی که آدم بدجنس در آن زحمت می کشد؟ شما گم می شوید و هنگامی که شرکت کنندگان مست سانتاکان وارد رستورانی می شوند، او یک خانواده سلطنتی قتل را آزاد می کند. اما تماشای Mean One که مردم را با آب نبات می کشد باید بیشتر از اینجا سرگرم کننده باشد.

به‌ جای افزودن به چیز های سرگرم ‌کننده ‌ای که «The Mean One» می ‌تواند ارائه دهد، رفتار فیلم با تورنتون تنها باعث می ‌شود که این فیلم برای ارائه شوخی اصلی ‌اش غیرقابل درک باشد.

“The Mean One” گوشه و کنار می رود تا جایی که تقریباً چیزی باقی نمانده است – برای پنهان کردن او در پشت صحنه های دوربین لرزان خشونت و نور بیش از حد تاریک طراحی شده است. بدتر از همه، تعهد فیلم به پاشیدن خون CGI، هیجان اصلی صحنه هایی را که گرینچ به عنوان یک قاتل طبیعی معرفی می شود، از بین می برد.

این فیلم که مجبور است طول یک ویژگی را از این ریف خونین پر کند، این اشتباه را مرتکب می شود که فکر می کند ما حتی در کوچکترین سرمایه گذاری احساسی روی فیلم سیندی تو می دانی-کی هستی (اثر کریستل مارتین)، که والدینش توسط The The Guardian به قتل رسیده اند، افراط خواهیم کرد.

سفر درونی سیندی، بازگشت به نیوویل پس از 20 سال زمانی که مادرش کشته شد، درباره انتقام، مبارزه با محرک هایی است که از نگاه کردن به شومینه به دست می آید، و این احساس که او ممکن است بتواند خودش را ببخشد اگر او بدجنس را شکار کند.

یک پلیس نیوویل (چیس مولینز) و کوک محلی شهر (جان بیگام) به سیندی در انجام ماموریتش کمک می کنند و The Mean One را به عنوان تهدیدی شبیه مایکل مایرز معرفی می کنند. همانطور که می توان پیش بینی کرد، همه این شخصیت ها فقط در حال حرکت هستند که زمان را به جلو می برند و فیلم را در این روند مسطح می کنند.

برای فیلم بلندی که به مخاطبانش خیلی کم نقاط خاص می دهد، قدردانی از تلاش های “The Mean One” بیشتر به جزئیاتی ختم می شود که یک یا دو شات طول می کشد. سر های مصنوعی بریده شده چشمگیر هستند، و وقتی سیندی برای فینال بزرگ اسلحه هایش را با نوار های عصایی آب نباتی می پوشاند، زیباست. اما MVP یک پوستر خنده‌ دار پلک زدن به نام «گربه گمشده» برای گربه ‌سانی به نام پورک ‌پی است که کلاه بابانوئل بر سر دارد.

داستان Porkpie مانند دریچه ‌ای بسته به فیلمی است که بیشتر از آن حماقت غافلگیر کننده دارد، به خصوص وقتی که این داستان آشنا و مفید برای هرج و مرج آماده شده باشد. یک تقلید مسخره آمیز فقط با تعریف قانونی، فیلم “بی شرف” هیچ چیز خاصی به عنوان یک کمدی شیطانی یا ترسناک ندارد.

4.8/5 - (137 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس