نقد و بررسی فیلم شزم! خشم خدایان | Shazam! Fury of the Gods

132
0
فیلم شزم! خشم خدایان

«شزم! Fury of the Gods» با دو ضربه به آن وارد می شود، زیرا نه تنها یک دنباله استودیویی است، بلکه یک فیلم ابرقهرمانی است که در سال 2023 ساخته شده است. باید انتظار سطح خاصی از یکنواختی و یکنواختی Mad Libs-y توسط کمیته خلاقانه را داشت. فیلم شزم! خشم خدایان را در ادامه بررسی کرده ایم.

احساس می‌شود که به طرز شگفت‌آوری شایسته «شزم!» است. سازندگان آن فرنچایز به اندازه کافی خوب در سال 2019، از جمله کارگردان، دیوید اف. سندبرگ، بدبینی تروما لایت و احساسات پس از اسپیلبرگ را که برای تعریف ابرپروژه های سبک جیمز گان که بر چشم انداز تسلط دارند، کاهش دادند.

فیلم شزم! خشم خدایان در آن سمت پیچیدگی بیشتری دارد. اولین “شزم!” به همین خوبی کار می کند زیرا بیشتر بر روی دو پیپسکوک نوجوان متمرکز شده است، بیلی باتسون (اشر آنجل) و فردی فریمن (جک دیلن گریزر) که با کمک خانواده بزرگ دوستان یتیم خود درگیر یک فانتزی عمومی می شوند.

فیلم شزم! خشم خدایان با وجود اجرای کمدی قوی دیگری از ستاره Zachary Levi و برخی از یوکس‌های پراکنده، عمدتاً به فرمول کمیک بوک‌هایی که فیلم اول آن را مسخره کرد، پایبند است. این شیک تر و کمتر از “شزم” اول است. اما این باقیمانده ها هنوز به اندازه کافی خوب گرم می شوند.

بیلی، فردی و اعضای خانواده‌ی رضاعی‌شان برای مبارزه با آخرین رشته داستان‌های آویزان انتقام‌جو بازمی‌گردند، این بار سه جادوگر انتقام‌جو به نام دختران اطلس، به رهبری هسپرا (هلن میرن) و کالیپسو (لوسی لیو)، که می‌خواهند انتقام بگیرند. پدرشان، اطلس (در این تصویر نیست). هویت دختر سوم برای مدت کوتاهی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

همانطور که طرفداران کمیک آن‌ها را می‌شناسند، نگرانی‌های بیلی برای «خانواده مارول» بلندتر صحبت می‌کند، گروهی خوشحال که پس از فریاد زدن کلمه جادویی «شزم»، قدرت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. اما حتی ساکنان فیلادلفیا، جایی که بیشتر «شزم! Fury of the Gods» اتفاق می افتد، به نظر نمی رسد که این بچه ها چه کسانی هستند.

آنها از مارول ها به عنوان “فیاسکوهای فیلی” یاد می کنند، احتمالاً به این دلیل که شما نمی توانید با موفقیت شخصیت دی سی کامیکس را به عنوان یک مارول معرفی کنید. بیلی همچنین مشتاق است بداند “نام ابرقهرمانی” او چیست.

فیلم شزم! خشم خدایان
فیلم شزم! خشم خدایان

او پس از اینکه به طور غیرمنتظره ای با مرشد/ مرشد بداخلاق خود، جادوگر (جیمون هونسو)، که به نحوی از وقایع اولین «شزم!» جان سالم به در برد، چند پاسخ دریافت می کند. نگران نباشید اگر این آخرین طرح داستان را فراموش کردید، بیلی و فردی بارها در مورد آن شوخی می کنند.

این نوع طنز از پیش جویده شده تنها به این دلیل جذاب است که توسط اعضای گروه بازیگران فیلم، به ویژه بازیگرانی که نقش نیمه خدایان تند و بالغ را بازی می کنند که بیلی و خانواده اش وقتی کلمه جادویی را می گویند، تبدیل به آن می شوند. لوی، بازیگر نقش آلتر ایگوی بیلی Shazam (همچنین به عنوان کاپیتان مارول) و آدام برودی، بازیگر نقش “سوپر فردی” (کاپیتان مارول جونیور، ابرمرد مورد علاقه الویس)، هر دو به عنوان نوجوانانی که با ناسپاسی دست و پنجه نرم می کنند، برجسته می شوند. احساسات و مسئولیت های بزرگسالان شخصیت های شرور بزرگسال فیلم به چشم نمی آیند، اگرچه میرن همچنان مانند یک قهرمان پوزخند می زند.

نشانه هایی از یک سوپردرام نوجوانانه گرمتر و باهوشتر در سرتاسر «Shazam! Fury of the Gods شزم! خشم خدایان.» دیالوگ‌هایی که به وضوح بیان می‌شوند و دیوانه‌وار از آن سخن می‌گویند، به ترس غالب بیلی از «aging out of پیری شدن» خانواده‌اش اشاره دارد، به‌ویژه اکنون که او در آستانه 18 سالگی است.

سایر اعضای خانواده او نیز زندگی هایی برای زندگی دارند، اما ما فقط هر زمان که طرح به اندازه کافی متوقف می شود، نگاهی اجمالی به آن ها می اندازیم تا شخصیت های فرعی دوست داشتنی اما توسعه نیافته را برجسته کنیم، مانند دارلای عاشق اسب شاخدار (فیث هرمان) یا پدرو بسته (جوان آرماند)، که هر دوی آن ها به رشته های دلخواه می پردازند. با کارایی در سطح گروه تمرکز.

فیلم شزم! خشم خدایان اگر بیشتر روی بیلی و فردی و اضطراب های هورمونی آنها متمرکز می شد، شاید بهتر بود. بیلی رویای دوست داشتن Wonder Woman (در دو صحنه) را در سر می پروراند و فردی عاشق دختر جدید آنته آ (راشل زگلر، که متأسفانه هیچ شیمی با گریزر ندارد) را دوست دارد. بیلی مدام می‌گوید که او تماماً در مورد خانواده است، اما شاید باید روی دعوای خود با برادر جانشین خود و کشتی گرفتن با ابرخود تمرکز کند؟ این قبلا کار می کرد، پس چرا یک انکور نه؟

بسیاری از لحظات احساسی بزرگ فاقد انرژی ذرت هستند، اگرچه لوی هنوز هم تمام فضای اضافی را که به او داده شده برای خلق یک شخصیت احمق که مانند یک نوجوان واقعی، فیلتر یا صدای داخل خانه ندارد، می گیرد.

این برخی چیزها را جبران می‌کند، به‌خصوص در فیلم‌هایی که صحنه‌های اکشن بزرگ بیشتر در آنجا نشسته‌اند، و گیج‌ها هم باید تسریع شوند و هم مشت‌زنی شوند. شما باید بخواهید با فیالی فیاسکوها معاشرت کنید و Levi’s مسلما بهترین ترکیب شخصیت اصلی و بازیگر اصلی در یک عکس ابرقهرمانی اخیر است. خیلی بد است که چندین شخصیت دیگر در این فیلم حضور دارند.

راستش را بخواهید، کاپیتان مارول شخصیت سختی است که به درستی کار می کند، و اگر دی سی هنوز نمی تواند یک فیلم آفتابی – یا از نظر عملکردی تاریک – سوپرمن را بسازد، پنیر قرمز بزرگ Levi’s چه امیدی به زنده ماندن از آخرین انفجار دی سی دارد؟ احتمالات هرگز واقعاً طرفدار لایو اکشن دیگری با نام Shazam! اما این جدید هنوز هم در یک خرج کردن انجام خواهد داد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس