نقد و بررسی فیلم After Love

87
0
فیلم After Love

شخصیت های فیلم «After Love » زمان زیادی را صرف نگاه کردن به آینه می‌کنند. مری (Joanna Scanlan)، یک زن انگلیسی که با ازدواج با همسرش احمد، به اسلام گروید، چند روز پس از مرگ او متوجه می‌شود که او زندگی دوگانه ای با زن دیگری دارد. او در آینه آنچه را که می‌خواهد به آن زن بگوید را تمرین می‌کند. بعداً، زن را می‌بیند که لاغر، بلوند و شیک پوش است و برخلاف پوشش های سنتی مذهبی مریم، شلوار جین پوشیده است. دوباره با نگاه کردن به آینه به بدن در معرض دید خود خیره می‌شود و دستانش را روی پوستش می‌کشد.

همچنین نقد و بررسی فیلم چشم آبی کم رنگ | The Pale Blue Eye 2022 را هم بخوانید.

بازتاب های آینه ای استعاری نیز وجود دارد. این داستان دو زن است که به یکدیگر نگاه می‌کنند، ابتدا ببینند چه چیزی آنها را متفاوت می‌کند، سپس ببینند چه چیزی آنها را به هم متصل می‌کند.

احمد کاپیتان کشتی بود که از کانال آبی جداکننده انگلستان از فرانسه عبور می‌کرد، چیزی که انگلیسی ها کانال “مانش” و فرانسوی ها “لامانش” می‌نامند. در روزهای پس از مرگش، مری پیام صوتی محبت آمیزی را که برایش گذاشته بود، بازپخش می‌کند و با محبت به او می‌گویید که وقتی می‌رود تا برای قایق کشتی او دست تکان دهد، به لبه صخره های سفید Dover نزدیک نشود. او معتقد بود مردی که از دوران نوجوانی با او بوده است به همان اندازه به او فداکار است. اما او زن دیگری را در زندگی او پیدا کرد، Genevieve (Nathalie Richard)، از سمت فرانسوی آب.

فیلم After Love
فیلم After Love

و به این ترتیب مری، که زمان زیادی را صرف خیره شدن در سراسر کانال کرده است، از آن عبور می‌کند تا با زن دیگر روبرو شود. او به آینه نگاه می‌کند تا آنچه را که می‌خواهد بگوید تمرین کند. اما زمانی که وقتش فرا می‌رسد، با نزدیک شدن به در، او نمی‌تواند صدای خود را خارج کند. در عوض، Genevieve، یک زن پیچیده و با اعتماد به نفس، یک زن انگلیسی طبقه پایین را می‌بیند و تصور می‌کند که او باید یک خانم نظافتچی باشد. او به مری می‌گوید لباس ها را بشوید، و چند دقیقه بعد، مری بینی‌اش را در یکی از پیراهن های احمد فرو کرد.

Genevieve برای نقل مکان به خانه جدید به کمک نیاز دارد. مری هر روز برمی‌گردد تا کمک کند و درباره زندگی دیگر شوهرش و زنی که بسیار متفاوت است و در عین حال چیزهای زیادی با او به اشتراک گذاشته است بیشتر بداند. مری و احمد از اوایل نوجوانی با هم بودند. آنها متاهل بودند. او به خانواده اش نزدیک بود. Genevieve و احمد ازدواج نکرده بودند. او هرگز خانواده اش را ملاقات نکرد. اما او مادر پسرش سلیمان (Talid Ariss) است. رنجش مری از رقیبش زمانی از بین می‌رود که او فرصتی پیدا می‌کند تا احمد را در پسری که مادرش را به خاطر غیبت پدرش مقصر می‌داند، ببیند.

نویسنده و کارگردان Aleem Khan استعدادی برای بیان جزئیات بصری دارد، برخی از آنها تجلیات خیالی احساسات است: صخره های باشکوه بر فراز آب به نظر می‌رسد که می‌لرزند. یک شکاف سقف اتاق خواب را شکافت. برخی در دنیای فیلم واقعی هستند. یک زن بیوه، که تمام صورتش پوشیده از سفیدی بیلک است، توسط زنان سیاه پوش گریان احاطه شده است که منتظرند مردان از دفن برگردند. Khan تشابهات را کم بیان اما معنادار نگه می‌دارد. هر زنی نمی‌تواند در مقابل دراز کشیدن روی تخت دیگری مقاومت کند.

تضادها در ابتدا بسیار زیاد به نظر می‌رسند، مری مطیع کاملاً در دین و فرهنگ پذیرفته شده خود غوطه ور شد در حالی که Genevieve بدون اعتقاد و بی بندوبار است. سلیمان ابتدا مری را نادیده می‌گیرد، اما سپس به خود اجازه می‌دهد که توسط او تسلی یابد. مری که در ابتدا بیش از حد غرق در صحبت کردن است، راهی برای برقراری ارتباط با پسر شوهرش پیدا می‌کند که منجر به مکاشفه ای دردناک می‌شود. بعداً راز دردناک دیگری نیز فاش می‌شود.

«After Love» توصیف دقیقی نیست. عشق در این داستان چیزی بیش از ، از دست دادن نیست. در عوض، این در مورد شخصیت هایی است که متوجه می‌شوند قلب شکسته برای همدلی باز است و یاد می‌گیرند که تشخیص دهند آنچه ما را به هم متصل می‌کند بسیار بیشتر از چیزی است که ما را از هم جدا می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس