مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini

52
0
مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini

اپل مک مینی 2023 را با تراشه سوپرشارژ M2 Pro برای کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می‌کند. در این مقاله ما مقایسه کرده و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید. مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini را در ادامه بخوانید.

شایعه ای که در اینترنت وجود دارد این است که مدل های مک مینی 2023 اپل با تراشه های M2 و M2 Pro کاملاً جذاب هستند و ما اینجا هستیم تا رکورد را ثابت کنیم.

ممکن است با بسیاری از معیارهای عملکرد و مشخصات جدید در مورد دو تراشه جدید بیش از حد هیجان زده شوید. اما اگر برای انتخاب بین این دو مشکل دارید، ما به شما کمک می‌کنیم تا تصمیمی آگاهانه بگیرید، زیرا درمورد همه چیزهایی را که باید در مورد انواع M2 و M2 Pro Mac Mini بدانید، بحث می‌کنیم.

مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini: قیمت

یک خبر خوب، M2 Mac mini جدید در واقع ارزان تر از مدل قبلی خود است. M1 Mac mini با قیمت 699 دلار در سال 2020 به بازار عرضه شد. از سوی دیگر، M2 Mac mini فقط 599 دلار قیمت دارد، بنابراین اگر ارزان ترین مکی را می‌خواهید که می‌توانید تهیه کنید، این گزینه شماست. به علاوه، اگر می‌دانید چگونه می‌توانید تخفیف دانشجویی اپل را دریافت کنید، پس آن را با قیمت 499 دلار دریافت کنید!

M2 Pro Mac mini با قیمت 1299 دلار به فروش می‌رسد که 700 دلار بیشتر از نسخه پایه M2 با قیمت 599 دلار است. با این حاشیه بزرگ، تصمیم بزرگی است. همیشه می‌توانید Mac mini خود را سفارشی کنید و مشخصات را پیکربندی کنید، اما قیمت ها با هر افزایش در مشخصات بالاتر می‌رود. به عنوان مثال، برای دریافت تراشه M2 Pro باید 300 دلار اضافی بپردازید.

مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini: کارایی

M2 Mac mini یک CPU ۸ هسته ای و GPU ۱۰ هسته ای را ارائه می‌دهد، در حالی که M2 Pro یک CPU ۱۰ هسته ای و GPU ۱۶ هسته ای با قیمت 1299 دلار در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر 300 دلار اضافی بپردازید، می‌توانید M2 Pro تمام عیار را با CPU 12 هسته ای و GPU 19 هسته ای دریافت کنید.

شما وقتی این اعداد را می‌خوانید، ممکن است فکر کنید که دقیقاً به چه معناست؟ به بیان ساده، نمای کلی اولیه مستلزم این است که مدل M2 Pro هنگام اندازه گیری عملکرد بسیار قویتر و کارآمدتر باشد. هر چه اعداد بالاتر برود بهتر می‌شود.

اپل مقایسه های ارزشمند دیگری را برای کمک بیشتر به ما ارائه کرد. در یک پست Apple Newsroom، این شرکت ادعا می‌کند که مدل M2 Pro می‌تواند 4.2 برابر سریعتر رمزگذاری ProRes را در Final Cut Pro نسبت به M1 Mac mini ارائه دهد. در مقابل، سرعت M2 نسبت به نسل قبلی 2.4 برابر افزایش یافته است.

با این حال، به یاد داشته باشید که Final Cut Pro یک نرم افزار ویرایش ویدیو است. تنها زمانی منطقی است که M2 Pro Mac mini را انتخاب کنید و هزینه بیشتری بپردازید، که یک تولیدکننده، سازنده محتوا یا علاقمند هستید که به طور مرتب از چنین نرم افزاری استفاده می‌کنید. اما برای یک مشتری معمولی، M2 Mac mini فراتر از حد نیاز او خواهد بود.

مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini: اتصالات و پورت ها

در این بخش چیز زیادی برای بحث وجود ندارد، زیرا تنها یک تفاوت بین این مدل ها وجود دارد. M2 دارای دو پورت USB-C با قابلیت Thunderbolt 4 است، در حالی که M2 Pro دارای چهار پورت USB-C است. جدای از آن، هر دو مدل دارای دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، گیگابیت اترنت و یک جک هدفون هستند.

همانطور که گفته شد، اپل به شما اجازه می‌دهد هر یک از این مدل ها را با یک پورت اترنت 10 گیگابیتی برای اتصال به اینترنت پرسرعت پیکربندی کنید، که 100 دلار اضافی هزینه دارد.

مقایسه M2 Mac mini با M2 Pro Mac mini: پیکربندی سخت افزار

حالا بیایید در مورد حافظه رم و SSD هر دو مدل بحث کنیم. Mac Mini پایه با تراشه M2 دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD است، اما می‌توانید آن را با حداکثر 24 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD پیکربندی کنید.

از سوی دیگر، M2 Pro Mac mini با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD شروع می‌شود، اما می‌توان آن را با 32 گیگابایت رم و 8 ترابایت SSD پیکربندی کرد. تفاوت بسیار زیادی وجود دارد، اینطور نیست؟

برای مدل M2 Pro منطقی است که دارای رم و گزینه های ذخیره سازی بزرگی باشد، زیرا این محصول سازندگانی را هدف قرار می‌دهد که از سخت افزار رده بالاتری بهره می‌برند. اما سقف رم 24 گیگابایتی در M2 Mac mini برای مشتریان معمولی که نیازهای حرفه ای ندارند، کافی یا حتی اضافی است.

کدام Mac mini را بیشتر دوست دارید؟

به جرات میتوان گفت که اپل با مدل های M2 و M2 Pro Mac mini دو بازار متفاوت را هدف قرار داده است. اگر یک حرفه ای هستید که با مک خود امرار معاش می‌کنید، ممکن است بخواهید پول اضافی را برای مدل M2 Pro بپردازید، زیرا عملکرد بهتر و بالاتری را ارائه می‌دهد.

با این حال، اگر فکر نمی‌کنید کارهای گرافیکی فشرده‌ای را در مک خود انجام دهید یا فقط می‌خواهید یک دسکتاپ برای کارهای مدرسه یا دانشگاه داشته باشید، M2 Mac mini با قیمت 599 دلار از نظر ارزش بسیار سخت است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس