همه چیز جدید از رویداد اکتبر 2022 مایکروسافت

58
0
مایکروسافت در رویداد اکتبر

مایکروسافت در رویداد اکتبر 2022 بسیاری از چیزهای جدید مانند دستگاه های جدید سرفیس را اعلام کرد.

همچنین معرفی کامل لپ تاپ Surface Laptop Go 2 را هم بخوانید.

مایکروسافت به تازگی رویداد اکتبر 2022 خود را به پایان رسانده است، جایی که ده سالگرد مایکروسافت سرفیس را جشن گرفت و همزمان آخرین پیشنهادات سخت افزاری و نرم افزاری خود را راه اندازی کرد. این شرکت در حال انتشار یک لپ تاپ، تبلت و رایانه شخصی جدید به همراه برنامه های جدید است.

به این ترتیب، بیایید به چیزهای جدید مایکروسافت بپردازیم.

مایکروسافت در رویداد اکتبر را Surface Laptop 5 معرفی کرد.

سرفیس لپ تاپ 5 کامپیوتر قابل حمل میان رده مایکروسافت است که در مدل های 13.5 و 15 اینچی موجود است. لپ تاپ 13.5 اینچی Surface 5 به شما امکان می دهد بین پردازنده نسل دوازدهم i5-1235U یا i7-1255U یکی را انتخاب کنید، اما مدل 15 اینچی فقط با تراشه i7-1255U در دسترس است.

هر دو دستگاه دارای گرافیک داخلی Iris Xe هستند. اگرچه به اندازه RTX NVIDIA یا حتی پردازنده‌های گرافیکی Arc خود اینتل نیست، اما آنچه را که اکثر کاربران از نقطه نظر بهره‌وری به آن نیاز دارند، ارائه می‌کند. صفحه نمایش لپ تاپ همچنین دارای نسبت تصویر 3:2 است که آن را برای استفاده تجاری عالی می کند.

متأسفانه مایکروسافت پردازنده های AMD را از مجموعه خود حذف کرد. بنابراین، اگر از طرفداران AMD هستید، اگر می خواهید سرفیس لپ تاپ 5 داشته باشید، چاره ای جز انتخاب تراشه اینتل ندارید.

Surface Laptop 5 با قیمت 999 دلار برای مدل 13.5 اینچی با پردازنده i5، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD شروع می شود. اگر مدل i7 را با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD می‌خواهید، باید 700 دلار بیشتر بپردازید. از سوی دیگر، مدل 15 اینچی از 1299.99 دلار برای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD شروع می شود. مدل رده بالا، با 32 گیگابایت رم و 1 ترابایت SSD، قیمتی معادل 2399.99 دلار دارد.

Surface Pro 9

این تبلت مایکروسافت 2 در 1 سرفیس پرو X و x86-64 سرفیس پرو 8 را در یک خط مدل ادغام می کند. اگر مدل Wi-Fi را انتخاب می کنید، می توانید بین پردازنده Intel i5-1235U یا Intel i7-1255U یکی را انتخاب کنید. اما اگر خواهان اتصال 5G هستید، باید به سراغ پردازنده Microsoft SQ3 ARM Surface Pro 9 بروید.

سرفیس پرو 9 به طور ویژه برای استفاده با قلم اسلیم سرفیس 2 طراحی شده است. این خودکار اکنون یک محرک در داخل خود دارد که به آن اجازه می دهد تا احساس اصطکاک قلم روی کاغذ را هنگام نوشتن روی صفحه نمایش سرفیس پرو 9 شبیه سازی کند.

صفحه کلید (کیبورد) Signature Surface Pro حتی دارای یک شیار است که Surface Slim Pen 2 شما را ایمن در داخل نگه می دارد و از افتادن تصادفی آن از پشت یا کنار تبلت شما جلوگیری می کند. متأسفانه، هر دو Slim Pen 2 و Signature Keyboard لوازم جانبی اختیاری هستند.

قیمت سرفیس پرو 9 برای مدل i5 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD تنها از 999.99 دلار شروع می شود. اگر می خواهید اتصال 5G داشته باشید، مدل مایکروسافت SQ3 مجهز به ARM از 1299.99 دلار برای مدل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD شروع می شود. در نهایت، قدرتمندترین مدل سرفیس پرو 9، مجهز به پردازنده اینتل i7، از 1599.99 دلار برای مدل 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD شروع می شود.

Surface Studio 2+

مایکروسافت در رویداد اکتبر
مایکروسافت در رویداد اکتبر

Surface Studio 2+ به‌روزرسانی مایکروسافت برای رایانه‌های همه کاره خود است. صفحه نمایش 28 اینچی PixelSense آن با صفحه نمایش 10 نقطه ای چند لمسی، 4500 در 3000 پیکسل را ارائه می دهد که 65 درصد وضوح بیشتری نسبت به نمایشگرهای 4K به آن می دهد.

با لولای جاذبه صفر آن، همچنین می‌توانید حالت‌های آن را به‌طور یکپارچه تغییر دهید—از نمایشگر معمولی برای استفاده با کیبورد و موس به تجربه‌ای شبیه تبلت. این باعث می شود برای استفاده روزمره در خانه یا محل کار شما برای سرگرمی، بهره وری و استفاده خلاقانه مناسب باشد.

با این حال، این دستگاه تا حدودی توسط پردازنده خود ناامید شده است. دلیل این امر این است که این دستگاه تنها از تراشه i7-11370H اینتل استفاده می کند – دو نسل از آخرین تراشه های نسل سیزدهم اینتل. در حالی که لپ‌تاپ RTX 3060 که توسط این دستگاه استفاده می‌شود به برخی از کارهای گرافیکی فشرده کمک می‌کند، اما نمی‌تواند از آخرین تراشه‌های اینتل از نسل‌های Alder Lake یا Raptor Lake استفاده کند.

با وجود پردازنده قدیمی‌تر، این کامپیوتر همه‌کاره هنوز از 4499.99 دلار شروع می‌شود. اگرچه رایانه‌های شخصی مجهز به نسل دوازدهم قدیمی‌تر ممکن است از پردازنده آن پیشی بگیرند، اما عامل فرم همه‌در یک و مکانیسم لولای نوآورانه آن ممکن است ارزش خرید را برای کسانی که ارگونومی را به عملکرد ترجیح می‌دهند، کند.

مایکروسافت در رویداد اکتبر Microsoft Audio Dock را معرفی کرد

مایکروسافت علاوه بر کامپیوترهای خود، لوازم جانبی متعددی را نیز عرضه کرد. یکی از این لوازم جانبی مایکروسافت Audio Dock است که از توییتر و ووفر برای ارائه کیفیت صدای بهتر و دو آرایه میکروفون همه جهته برای ارائه تجربه کنفرانس ویدیویی بهتر استفاده می کند.

با این حال، به عنوان یک داک با چندین پورت نیز عمل می کند تا عملکرد بهتری را برای رایانه های شخصی شما ارائه دهد. دارای دو درگاه USB-C است که یکی از آنها از شارژ USB-C PD تا 60 وات پشتیبانی می کند. همچنین دارای پورت USB-A و پورت HDMI 2.0 است.

داک صوتی مایکروسافت از فناوری چند استریم پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا حداکثر دو نمایشگر را از طریق یک درگاه USB-C که از DisplayPort Over USB-C پشتیبانی می‌کند، به لپ‌تاپ خود متصل کنید.

Microsoft Designer طراح مایکروسافت

مایکروسافت پس از معرفی همه دستگاه های خود، Microsoft Designer را معرفی کرد. این برنامه طراحی گرافیکی در مایکروسافت 365 گنجانده شده است و از فناوری هوش مصنوعی، از جمله DALL-E 2 OpenAI برای کمک به کاربران در ایجاد تصاویر بصری استفاده می کند.

اکنون از طریق پیش‌ نمایش وب Microsoft Designer در دسترس کاربران است، اگرچه قبل از اینکه بتوانید برای دسترسی به آن دعوت نامه دریافت کنید، فهرست انتظاری وجود دارد.

سایر اطلاعیه ها

مایکروسافت در رویداد اکتبر
مایکروسافت در رویداد اکتبر

جدا از این اعلامیه های کلیدی، مایکروسافت چندین دستگاه و سرویس دیگر را نیز راه اندازی کرد. مایکروسافت Presenter+ را منتشر کرد که برای کار با تیم های مایکروسافت طراحی شده است تا به شما کمک کند خود را به صورت آنلاین بهتر معرفی کنید.

این شرکت همچنین به طور رسمی از Clipchamp، برنامه ویرایش ویدیو موجود در ویندوز 11، در خانواده مایکروسافت 365 استقبال کرد. این بدان معناست که مشترکین مایکروسافت 365 اکنون یک ویرایشگر ویدیو در اشتراک خود دریافت می کنند.

در نهایت، ما Microsoft Create را دریافت می کنیم. این صفحه وب به عنوان مرکزی عمل می کند که در آن می توانید تمام خلاقیت های خود را در کنار هم نگه دارید. از اینجا می توانید به Microsoft Word، PowerPoint و Excel دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید Microsoft Forms، Designer و Clipchamp را در اینجا بیابید.

زمان ارتقا به جدیدترین از مایکروسافت است

اگرچه مایکروسافت در درجه اول برای سیستم عامل ویندوز و مجموعه آفیس مایکروسافت شناخته شده است، اما در سال 2012 در سخت افزار نیز پیشرفت کرد. اگرچه خط سرفیس مانند مک بوک های نمادین اپل محبوبیت زیادی کسب نکرده است، اما همچنان ارزش بسیار خوبی را ارائه می دهد – به خصوص در این دستگاه ها تصور می شود همان چیزی است که مایکروسافت فکر می کند ویندوز باید به عنوان یک سیستم باشد.

بنابراین، اگر به دنبال رایانه‌ای هستید که همانطور که مایکروسافت می‌خواهد کار کند، باید بیرون بروید و یک دستگاه سرفیس مایکروسافت تهیه کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس