نحوه بازیابی فایل های پاک شده از درایو فلش USB

122
0
بازیابی فایل های پاک شده از درایو فلش

ببینید چگونه Tenorshare 4DDiG می تواند به شما کمک کند فایل های حذف شده را از درایو USB که فکر می کردید هرگز نمی توانید بازیابی کنید، بازیابی کنید.

غیرعادی نیست که خود را در موقعیتی بیابید که باید فایل های حذف شده را از درایو فلش USB بازیابی کنید. خواه فایل ها را عمداً حذف کرده باشید یا تصادفی حذف شده باشند، بازیابی سریع و ایمن فایل های از دست رفته در اولویت است. اما چگونه می ‌توانید فایل ‌های پاک ‌شده را از فلش مموری بدون کمک کسی بازیابی کنید؟

چگونه فایل های پاک شده را از درایو فلش USB با Tenorshare 4DDiG بازیابی کنیم؟

Tenorshare 4DDiG بازیابی فایل های درایو فلش را تا حد امکان آسان می کند. برای شروع فقط چند مرحله ساده طول می کشد، و شما مجبور نخواهید بود کار های پیچیده را خودتان انجام دهید. در عوض، مراحل زیر را دنبال کنید و در کمترین زمان ممکن اطلاعات حذف شده خود را بازگردانید.

مرحله 1: دانلود و نصب Tenorshare 4DDiG

به وب سایت Tenorshare 4DDiG بروید و روی دانلود رایگان در صفحه اصلی کلیک کنید. این یک فایل اجرایی را برای باز کردن شما دانلود می کند. روی فایل کلیک کنید و دستورات روی صفحه را دنبال کنید تا Tenorshare 4DDiG را در مکان مورد نظر خود نصب کنید. بسیار مهم است که Tenorshare 4DDiG را در مکانی متفاوت از فایل های پاک شده خود نصب کنید، مانند هارد دیسک اصلی یا SSD.

مرحله 2: درایو فلش USB را برای بازیابی انتخاب کنید

نرم افزار Tenorshare 4DDiG را باز کنید و منتظر بمانید تا درایو های شما اسکن شوند. پس از باز کردن، باید لیستی از تمام درایو های ذخیره سازی متصل به رایانه شخصی خود را مشاهده کنید. ماوس را روی درایو USB که با آن کار می کنید نگه دارید و Scan را انتخاب کنید.

یک پنجره جدید با لیستی از انواع فایل ها باز می شود که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگر می ‌دانید چه فایل ‌هایی حذف شده ‌اند، می ‌توانید فرآیند بازیابی را اصلاح کنید و آن را سریع‌ تر کنید. در غیر این صورت، می توانید با انتخاب همه انواع فایل ها ادامه دهید.

Tenorshare 4DDiG یک اسکن سریع اولیه از فایل‌ های شما و سپس یک اسکن عمیق را انجام می ‌دهد تا مطمئن شود چیزی از دست نرفته است. برای بازیابی فایل های خود لازم نیست منتظر بمانید تا اسکن عمیق کامل شود.

مرحله 3: فایل های حذف شده را پیدا و بازیابی کنید

پس از اتمام اسکن، می ‌توانید فایل ‌هایی را که Tenorshare 4DDiG پیدا کرده است برای بازیابی فایل‌ های حذف شده خود کاوش کنید. با رفتن به بخش Deleted Files شروع کنید. فایل‌ هایی که اخیراً حذف شده ‌اند باید پس از تکمیل اسکن عمیق در این قسمت نشان داده شوند.

فایلی را که می خواهید بازیابی کنید جستجو کنید، آن را انتخاب کنید و روی دکمه Recover در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید. به یاد داشته باشید که یک مکان امن را برای ذخیره فایل بازیابی شده انتخاب کنید و برای جلوگیری از از دست دادن آن در آینده، از یک نسخه پشتیبان استفاده کنید.

چرا باید Tenorshare 4DDiG را انتخاب کنید؟

بر کسی پوشیده نیست که Tenorshare 4DDiG تنها ابزار بازیابی فایل در بازار نیست. بنابراین، چرا باید این گزینه را برای نیاز های بازیابی فایل خود انتخاب کنید؟

  • سریع و ایمن: Tenorshare 4DDiG برای سریع و ایمن بودن ساخته شده است. این بدان معناست که بر روی هر دستگاهی عالی اجرا می ‌شود، در حالی که داده‌ های شما را با نگه‌ داشتن محلی به رایانه شخصی ‌تان ایمن نگه می ‌دارد.
  • بازیابی آسان: Tenorshare 4DDiG بازیابی فایل های حذف شده را بسیار آسان می کند و در زمان و تلاشی که باید برای انجام فرآیند به صورت دستی صرف کنید، صرفه جویی می کند.
  • قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر و منصفانه: می ‌توانید از میان طیف وسیعی از گزینه ‌های قیمت ‌گذاری منعطف و منصفانه برای Tenorshare 4DDiG انتخاب کنید، و این نرم ‌افزار اغلب در پیشنهاد ویژه است تا اطمینان حاصل شود که بهترین قیمت را دریافت می ‌کنید.

نحوه بازیابی فایل های پاک شده از درایو فلش USB بدون ابزار بازیابی

بازیابی فایل های پاک شده از فلش مموری بدون استفاده از ابزار بازیابی امکان پذیر است. روش ‌های زیر بهترین گزینه ‌ها برای کسانی است که می‌ خواهند این مسیر را طی کنند، هرچند شایان ذکر است که عدم استفاده از ابزاری مانند Tenorshare 4DDiG در این مسیر آسان نخواهد بود.

راه حل 1: بازیابی فایل های پاک شده از یک نسخه پشتیبان

اکثر مردم از درایو های فلش خود نسخه پشتیبان تهیه نمی کنند. اگر از درایو های USB خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید، می توانید از آنها برای بازیابی فایل های پاک شده مورد نظر خود استفاده کنید. شما فقط باید بک آپ هایی را که تهیه کرده اید پیدا کنید و فایل های حذف شده را در آنها پیدا کنید.

راه حل 2: بازیابی فایل های پاک شده با استفاده از CMD

در مرحله بعد، می توانید سعی کنید فایل های خود را با استفاده از ابزار خط فرمان داخلی رایانه شخصی خود بازیابی کنید. منوی شروع را باز کنید، CMD را تایپ کنید و اینتر را بزنید تا خط فرمان باز شود. از اینجا، می ‌توانید با صدور یک فرمان ساده chkdsk شروع کنید تا مطمئن شوید که درایو USB شما دارای بخش ‌های بد نیست. chkdsk E: /f را در خط فرمان تایپ کرده و enter را بزنید (شاید لازم باشد E: را با حرف درایو صحیح تعویض کنید).

تا زمانی که هیچ خطایی ظاهر نشود، می توانید به بازیابی فایل های خود ادامه دهید. برای انجام این کار، باید از دستور CMD attrib استفاده کنید، و باید مانند این attrib -h -r -s /s /d E:*.* باشد (دوباره E: را با حرف درایو خود جایگزین کنید).

در صورت موفقیت آمیز بودن دستور، پنجره خط فرمان چیزی برنمی گرداند. در عوض، باید به درایو USB بروید تا ببینید آیا فایل جدیدی اضافه شده است یا خیر. هر فایل بازیابی شده به‌ طور پیش ‌فرض به فرمت .chk خواهد بود، اما می ‌توانید با کلیک راست روی فایل و انتخاب Properties، آن را تغییر دهید.

راه حل 3: بازیابی فایل های پاک شده با استفاده از نسخه های قبلی

ویندوز دارای یک ویژگی منظم به نام File History است که می تواند هنگام تلاش برای بازیابی فایل های پاک شده از درایو فلش USB بسیار مفید باشد. تا زمانی که آن را روشن کرده باشید، ویندوز از تمام فایل ‌های شما کپی ‌های سایه ‌ای ایجاد می ‌کند تا در صورت گم شدن، بازیابی شوند.

پوشه ای که حاوی فایل های پاک شده شما است را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کرده و از لیست بازشوی Properties را انتخاب کنید. تا زمانی که تاریخچه فایل را روشن کرده باشید، باید برگه ای با عنوان نسخه های قبلی ببینید. قبل از کلیک بر روی Restore در پایین پنجره، به این تب بروید و نسخه صحیح پوشه را پیدا کنید.

از حذف فایل های خود در درایو فلش USB اجتناب کنید

جلوگیری از حذف تصادفی فایل به مراتب بهتر از انجام فرآیند بازیابی فایل است. ایجاد پشتیبان می تواند به این امر کمک کند، اما همچنین منطقی است که اهمیت فایل های خود را قبل از کلیک بر روی حذف در نظر بگیرید. سطل بازیافت ویندوز به طور پیش فرض برای فایل های پاک شده استفاده می شود. این بدان معنی است که اغلب می توانید فایل هایی را که حذف کرده اید در سطل زباله پیدا کنید و فقط باید روی Restore کلیک کنید تا دوباره ظاهر شوند.

سوالات متداول

آیا می توانید موارد حذف شده را از USB Stick بازیابی کنید؟

بله، تا زمانی که یک پشتیبان یا حجم سایه داشته باشید، یا فایل ها به طور کامل از درایو USB بازنویسی نشده باشند.

فایل های پاک شده از درایو فلش USB کجا می روند؟

فایل‌های درایو فلش USB حذف ‌شده نامرئی می ‌شوند و تا زمانی که داده‌ های جدید روی آن‌ ها بازنویسی نشوند، روی بی ‌اهمیت تنظیم می‌ شوند. این بدان معنی است که فایل های حذف شده حتی اگر از درایو حذف شده باشند، همچنان می توانند در دسترس باشند.

چگونه یک فایل پاک شده را از فلش به صورت رایگان بازیابی کنیم؟

می توانید از نسخه های پشتیبان، خط فرمان رایانه شخصی و نسخه های قبلی فایل برای بازیابی فایل های حذف شده از درایو فلش استفاده کنید. هر یک از این روش ها قبل از شروع به تنظیمات مناسب نیاز دارند، در حالی که Tenorshare 4DDiG بدون هیچ گونه آمادگی کار می کند.

فایل های پاک شده خود را به راحتی بازیابی کنید

با استفاده از Tenorshare 4DDiG، می توانید فایل های پاک شده خود را در چند مرحله آسان بازیابی کنید. اکنون اگر فایل های نادرستی را از درایو فلش خود حذف کرده اید یا به طور تصادفی چیزی را که باید نگه می داشتید حذف کرده اید، دیگر نگران نباشید. پس از مطالعه ی این مقاله همه چیز برای شما آسان تر شده است.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید اطلاعات لازم در زمینه ی بازیابی فایل ها از درایو را به دست آورید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس