ویژگی جدید iOS 17 اپل

43
0
ویژگی جدید iOS 17 اپل

اپل می‌خواهد امکان نصب اپ استورهای شخص ثالث روی iOS و سایدلودینگ را برای کاربران فراهم کند. در صورت صحت این موضوع، با تغییری بزرگ در سیاست‌های اپل روبه‌رو خواهیم شد؛ چرا که کاربران آیفون و آیپد تنها از طریق اپ استور رسمی اپل قادر به دریافت و نصب اپلیکیشن هستند. ظاهراً این تغییرات سال آینده میلادی با iOS 17 برای کاربران اروپایی از راه می‌رسند. در این پست به بررسی ویژگی جدید iOS 17 اپل می پردازیم.

ویژگی جدید iOS 17 اپل

برنامه‌های جدید اپل در راستای پیروی از «قانون بازارهای دیجیتالی» (DMA) اتحادیه اروپا است که شرکت‌های بزرگ مانند اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ‌استورهای شخص ثالث می‌کند. از سال 2024 شرکت‌ها باید از این قانون پیروی کنند.

اپل دسترسی به اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم می‌کند

قانون جدید اتحادیه اروپا نه تنها اپل را مجبور به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث می‌کند، بلکه این کمپانی باید سایدلودینگ را هم ممکن کند. با این کار، کاربران می‌توانند اپ‌ها را از وب دانلود کرده و روی آیفون خود نصب کنند؛ قابلیتی که مدت‌هاست در اختیار دارندگان محصولات اندرویدی قرار دارد.

اتحادیه اروپا برای پذیرش قانون DMA برنامه‌ریزی تقریباً پیچیده‌ای دارد، با این حال شرکت‌ها باید تا تاریخ 6 مارس 2024 (16 اسفندماه 1402) از آن پیروی کنند. همانطور که می‌توان حدس زد، این قابلیت‌ها ابتدا تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

با وجود اینکه اپل می‌خواهد امکان استفاده از اپ استورهای شخص ثالث و سایدلودینگ را فراهم کند، اما به گفته بلومبرگ احتمالاً با چندین الزام امنیتی روبه‌رو می‌شویم و حتی این احتمال وجود دارد که اپل برای این ویژگی، هزینه‌ای درنظر بگیرد. همچنین ظاهراً اپل هنوز درباره امکان نصب سیستم‌های پرداخت شخص ثالث در اپ‌ها تصمیم‌گیری نکرده، با این حال طبق DMA باید چنین کاری را انجام دهد.

علاوه بر این موارد، اپل هنوز درباره نحوه برقراری ارتباط میان iMessage و سایر سرویس‌ها هم تصمیم‌گیری نکرده و احتمالاً شبکه Find My را در اختیار شرکت‌های دیگر مانند Tile قرار می‌دهد.

اپل در حال حاضر درباره این گزارش اظهارنظری نکرده، اما با توجه به اینکه کوپرتینویی‌ها به‌خاطر قانون اتحادیه اروپا پورت USB-C را به آیفون‌ها می‌آورند، به احتمال زیاد از DMA هم پیروی خواهند کرد.

bloomberg

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس