ارائه ی 6 دلیل برای اینکه نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید

53
0
نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید

وقتی آیفونی که در حال حاضر دارید هنوز به اندازه کافی خوب است، چرا پولی که به سختی به دست آورده اید را برای یک آیفون جدید هدر دهید؟ نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید!

همچنین شما می توانید مقایسه آیفون 14 با آیفون 13 را بخوانید.

در سال 2007، جهان شاهد محصولی نوآورانه به شکل آیفون بود. از آن زمان به بعد، آیفون‌ ها به ‌عنوان یک ترند، نمادی از سبک و وسیله ‌ای مناسب، محبوبیت زیادی به دست آورده ‌اند. در نتیجه اپل مدل های جدید آیفون را سالانه با تغییرات بسیار اندک به بازار معرفی می کند.

این موضوع باعث می ‌شود مردم این سوال را ایجاد کنند که آیا ارتقاء آیفون قبلی به آخرین آیفون واقعاً ارزشش را دارد یا خیر. یا، آیا آنها فقط برای خرید تقریباً همان چیزی با نام دیگری پول نقد اضافی می پردازند؟ در زیر، مهمترین دلایلی که هر سال یک آیفون جدید نخرید را فهرست می کنیم.

1. ظاهر آیفون شما احتمالاً یکسان است

نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید
نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید

بیایید با آن روبرو شویم: بسیاری از مردم به دلیل لوگوی زیبای اپل، آیفون می خرند. و از آنجایی که اپل هر سال مدل های جدیدتری را معرفی می کند، به سختی تغییر فیزیکی عمده ای در شکل و طراحی آیفون ایجاد می شود.

اگر یک آیفون سه یا چهار ساله دارید خرید یک آیفون جدید منطقی باشد، اما اگر فقط یک سال از عمر آن گذشته باشد، هیچ تغییر قابل توجهی نخواهید دید.

همه ما آیفون 7 پلاس و 8 پلاس را به یاد داریم، درست است؟ سعی کنید به سراغ مدل ‌های آیفون 11 یا بالاتر بروید که حداقل بدنه متفاوتی نسبت به آیفون 7 دارند و چیزهای جدیدی مانند نبود دکمه هوم و تشخیص چهره را به روی میز بیاورند.

ارتقای آیفون شما در هر سال تنها می تواند تغییرات اندکی را در نمای بیرونی ایجاد کند، بنابراین اگر قبلاً آیفون 13 دارید، نیازی به استرس در مورد عرضه آیفون 14 نیست.

2. آیفون ها سال ها به روز رسانی iOS را دریافت می کنند

اپل می‌داند که اکثر کاربران آیفون هر سال به آخرین پرچم‌ دار تلفن خود را ارتقا نمی‌دهند. بنابراین، دستگاه هایی با ویژگی های مشابه تولید می کند که در مدل های جدید تر تا زمان مشخصی ادامه می یابد.

همچنین به ‌روزرسانی ‌های امنیتی منظم، رفع اشکال‌ ها، تغییرات فنی و پشتیبانی طولانی ‌مدت نرم ‌افزار iOS را دریافت می‌ کنید. اپل پشتیبانی خود را از مدل های قدیمی آیفون با آخرین به روز رسانی ها برای مدت معینی تضمین می کند. بنابراین، برای لذت بردن از آخرین اصلاحات و ویژگی ‌ها، نیازی به خرید آیفون جدید ندارید.

به عنوان مثال، iOS 16 برای آیفون 8 و بالاتر در دسترس است، که برای گوشی ‌هایی که در سال 2017 عرضه شد، قابل توجه است. معمولاً یک آیفون تمام به ‌روزرسانی ‌های اصلی و جزئی سیستم را برای پنج تا شش سال دریافت می ‌کند. پس از آن، عملکرد تلفن ممکن است بدتر شود.

3. بهبود عملکرد قابل توجه نیست

بسیاری از مردم به دلیل بهینه ‌سازی نرم ‌افزار اپل، آیفون را به دلیل توانایی آن در عملکرد بهتر از سایر گوشی‌ های هوشمند خریداری می ‌کنند. برخلاف گوشی ‌های اندرویدی، آیفون ‌ها هنگام استفاده هنگ نمی ‌شوند یا شما را بی پاسخ نمی گذارند. حتی در مدل های قدیمی ایرادات کمتری خواهید دید.

حتی اگر می ‌خواهید رسانه ‌های اجتماعی خود را اسکرول کنید، ایمیل بفرستید، و بازی ‌های سبک با تصاویری متوسط ​​انجام دهید، حتی آیفون ‌های قدیمی ‌تر هم به راحتی کار می ‌کنند. اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید یا دوست دارید بازی های گرافیکی فشرده انجام دهید، ارتقا به آخرین مدل آیفون ممکن است گزینه خوبی باشد.

تا زمانی که آیفون شما به ‌روزرسانی ‌های منظم را دریافت می ‌کند، احتمالاً دچار مشکل یا فریز نمی ‌شود. مگر اینکه بخواهید بازی هایی انجام دهید که به پردازنده ای توانمند تر نیاز دارند، اگر کاربر هر سال آیفون خود را ارتقا دهد، بهبود عملکرد مورد توجه قرار نمی گیرد.

4. قیمت کامل برای چند ویژگی جدید

نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید
نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید

طرفداران اپل هر سال یک آیفون جدید را پیش بینی می کنند، اما شاهد بودیم که یک سری گوشی با تفاوت اندک در بازار ظاهر می شوند و در بین کاربران ترند می شوند. بعلاوه، تغییرات بسیار کمی در ویژگی‌ های عمومی نیز وجود داشت، که باعث شد کاربران نیاز به صرف پول بیشتر برای تقریباً یک چیز را زیر سوال ببرند.

مدل های آیفون 12 پرو، 13 پرو و ​​14 پرو را در نظر بگیرید. به غیر از اندازه و رنگ دوربین، هیچ چیز کاملاً متفاوت به نظر نمی رسد. همه این دستگاه ها از آخرین iOS 16، تشخیص چهره، حافظه، زمان بندی باتری، مقاومت در برابر آب و اتصال پشتیبانی می کنند.

تغییرات تدریجی موجود در جدید ترین مدل ها معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرند. مردم به این تلفن ‌ها «مقاوم در آینده» می‌ گویند، زیرا مدل‌ های قدیمی ‌تر نیز دارای جدید ترین ویژگی ‌ها، ظاهر و فناوری برای تجربه کاربری عالی هستند.

5. باتری آیفون شما حداقل برای دو سال خوب است

آیا می ‌توانیم لطفاً افسانه عملکرد بد باتری ‌های آیفون را از بین ببریم؟ البته، اگر آیفون منسوخ شده ای داشته باشید که به روز رسانی نمی شود، داستان متفاوت است، اما اگر آیفون شما فقط چند سال از عمرش گذشته باشد، اینطور نیست.

مدل‌ های اخیر آیفون X به بعد، زمان‌ بندی باتری خوبی بین 15 تا 24 ساعت دارند و به حداقل شارژ نیاز دارند. فقط باید یک بار در روز آن را شارژ کنید مگر اینکه بازی های سنگین انجام دهید یا فیلم تماشا کنید.

تلفن شما می ‌تواند حداکثر عملکرد معمولی را برای حداقل دو سال استفاده منظم یا 80 درصد ظرفیت اصلی باتری ارائه دهد. پس از آن، ممکن است شروع به تجربه زمان کم و نیاز مکرر به شارژ مجدد کنید.

اگر احساس می‌ کنید باتری آیفون شما سریع ‌تر از قبل تخلیه می ‌شود، دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا از ایجاد فایل ‌های غیر ضروری جلوگیری کنید. معمولاً این مسئله مشکل تخلیه سریع باتری را حل می کند.

و اگر ریست کردن گوشی شما جواب نداد، می ‌توانید باتری آیفون خود را با قیمتی بین 49 تا 99 دلار به جای هزینه‌ ای نزدیک به هزار دلار برای ارتقای آیفون خود جایگزین کنید.

6. بهبود دوربین افزایشی است

نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید
نیازی به ارتقای آیفون خود در هر سال ندارید

اگر دوست دارید عکس هایی با وضوح بالا بگیرید، یک دوربین با کیفیت بالا ضروری است. اگر فکر می کنید گوشی های اندرویدی بهترین دوربین ها را دارند، کافی است به آیفون های اخیر نگاه کنید.

اگرچه آیفون ‌ها دارای دوربین ‌های درجه یک هستند، اما چیزی که آن ‌ها را متمایز می ‌کند حالت ‌های مختلف دوربین آیفون است که به کاربران اجازه می ‌دهد عکس ‌هایی مطابق با تنظیمات ثبت کنند.

با مقایسه آیفون ‌هایی که در دو تا سه سال اخیر عرضه شده ‌اند، به سرعت متوجه می ‌شوید که دوربین ‌ها به نقطه‌ ای پیشرفت کرده ‌اند که ممکن است هیچ تفاوتی را احساس نکنید، مگر در شرایط نور کم.

از عکس ‌های پانوراما گرفته تا Slo-mos و Time Lapses، این حالت ‌ها برای رفع نیاز به حمل DSLR کافی هستند. وقتی تمام ویژگی‌ های لازم دوربین را در آیفون فعلی خود دارید، چه اهمیتی دارد که هر سال به یک مدل جدید تر ارتقا دهید؟

برای خرید آیفون جدید استرس نداشته باشید

آیفون‌ ها به خاطر جذابیت و ظرافت خود شناخته می شوند، اما اکثر مردم این گوشی هوشمند را به دلیل توانایی آن برای افزایش قیمت آن ترجیح می ‌دهند. اپل هر ساله مدل ‌های جدیدی را با ویژگی ‌های مشابه عرضه می ‌کند و کاربران در مورد اینکه آیا باید ارتقا یابند یا خیر سردرگم می ‌شوند.

اگر آیفون شما دوربین عالی دارد، به ‌روزرسانی ‌های iOS را دریافت می‌ کند و عمر باتری خوبی دارد، ارتقاء آن ممکن است صرفاً هدر دادن پول باشد. همچنین، به ویژگی ‌ها نگاه کنید و ببینید آیا با ویژگی ‌های مدل فعلی ‌تان مشکلی ندارید. به این ترتیب، دیگر نگران ارتقای گران قیمت نخواهید بود.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای کار با آیفون فعلی خود یا ارتقای آن بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس