8 نشانه که زمان ارتقای آیفون است

54
0
زمان ارتقای آیفون

آیا نمی دانید که آیا آیفون شما در آخرین مراحل خود قرار دارد؟ در اینجا همه علائمی وجود دارد که نشان می دهد زمان ارتقای آیفون شما چه زمانی است. زمان ارتقای آیفون را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگرچه همیشه نیازی به خرید جدیدترین آیفون ندارید، اما در نهایت باید به یک دستگاه جدیدتر ارتقا دهید. اما دانستن اینکه چه زمانی باید آیفون خود را ارتقا دهید گاهی اوقات دشوار است.

آیا با تلفن خود مشکل دارید اما نمی دانید که آیا باید دستگاه را تعمیر کنید یا کلاً یک دستگاه جدید بخرید؟

آیفون چقدر دوام می آورد؟

اگر از آیفون خود مراقبت می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که برای مدتی طولانی دوام بیاورد. به عنوان یک قانون کلی، می توانید انتظار داشته باشید که گوشی شما بین چهار تا هفت سال دوام بیاورد.

مدل‌های آیفون تقریباً همیشه به‌روزرسانی‌های iOS را مدت‌ها پس از تاریخ عرضه دریافت می‌کنند. در سال 2021، آیفون 6 – که در سال 2014 عرضه شد – همچنان می‌توانست به‌روزرسانی‌های iOS 14 را نصب کند.

البته مدت زمان ماندگاری گوشی شما به شما بستگی دارد و نه فقط اپل. اگر مرتباً از دستگاه خود سوء استفاده کنید، طول عمر آن به طور طبیعی کاهش می یابد. ارزش آن را دارد که افسانه ها و باورهای نادرست در مورد شارژ آیفون خود را قبل از ادامه دادن، از بین ببرید.

اکنون که می دانید آیفون شما چقدر باید دوام بیاورد، علائم زیر را بررسی کنید که نشان می دهد اکنون زمان ارتقای دستگاه شما فرا رسیده است.

1. شما هرگز فضایی در گوشی خود ندارید

فضای کم ذخیره سازی یک مشکل رایج برای کاربران آیفون است. اگر مرتباً دستگاه خود را شلوغ نکنید، همه فایل‌ها، برنامه‌ها، تصاویر و موسیقی می‌توانند واقعاً جمع شوند. هنگامی که در تلاش برای آزاد کردن فضای کافی در تلفن خود هستید، مرور و حذف هر چیزی که به شما مربوط نیست اولین درگاه عالی برای تماس است.

با این حال، گاهی اوقات فضای ذخیره سازی گوشی ما برای پاسخگویی به همه نیازهای ما بسیار کوچک است. اگر متوجه شدید که در حین استفاده از آیفون در سطوح معمولی، مرتباً فضایتان خالی می‌شود، ممکن است بخواهید به نسخه‌ای با فضای ذخیره‌سازی بیشتر ارتقا دهید.

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا واقعاً داده‌هایتان کم است، این راهنمای پاک کردن داده‌های سیستم و «سایر» فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را بررسی کنید.

2. نمی توانید آخرین نسخه iOS را دانلود کنید

در ابتدا، نداشتن آخرین نسخه iOS ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد. اما به‌روزرسانی منظم تلفن به دلایلی فراتر از ویژگی‌های جدید ضروری است. اگر جدیدترین نرم افزار اپل را نداشته باشید، ممکن است خود را در معرض بدافزار و سایر خطرات امنیتی قرار دهید.

هنگامی که گوشی شما آخرین به‌روزرسانی‌های iOS را دریافت نمی‌کند، ممکن است متوجه شوید که برای مدتی همچنان مانند حالت عادی کار می‌کند. اما برای ایمنی خود، ارتقای آیفون و محافظت از خود با جدیدترین نرم افزار احتمالا ایده هوشمندانه ای است.

می توانید بررسی کنید که آیا آیفون شما بدافزار دارد یا خیر و در صورت نیاز با انجام چندین کار، مانند حذف برنامه های مشکوک، مشکل را برطرف کنید.

3. باتری شما خیلی سریع تخلیه می شود

همانطور که آیفون شما قدیمی تر می شود، به طور طبیعی باتری شما نیز سریعتر خالی می شود. عوامل موقتی مانند هوای سرد نیز می تواند باعث این اتفاق شود. اما اگر متوجه شدید که نمی‌توانید زمان زیادی را روی دستگاه خود بدون نیاز به شارژ آن صرف کنید، ممکن است به‌روزرسانی بهترین گزینه برای شما باشد.

اگر همچنان به‌روزرسانی‌های جدید iOS را دریافت می‌کنید و نمی‌خواهید گوشی جدیدی تهیه کنید، ممکن است بخواهید باتری خود را تعویض کنید. انجام این کار احتمالاً هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. فقط به یاد داشته باشید که اگر تعمیر را مستقیماً از طریق اپل سفارش نمی دهید از یک فروشگاه تعمیر معتبر استفاده کنید.

4. نمی توانید از آخرین شارژرها و لوازم جانبی استفاده کنید

گاهی اوقات، اپل طراحی لوازم جانبی آیفون خود را ارتقا می دهد. تغییر کانکتورهای 30 پین به لایتنینگ و حذف جک هدفون نمونه های خوبی هستند.

اگرچه به محض این تغییرات نیازی به ارتقای آیفون خود ندارید، اما باید آن را در ذهن خود نگه دارید. هنگامی که اپل تولید این لوازم جانبی را متوقف کند، ممکن است در صورت خراب شدن نسخه های باکیفیت، پیدا کردن نسخه های باکیفیت سخت تر شود.

اگر شارژر فعلی تلفن شما حذف شده است، ارتقای دستگاه شما ممکن است دردسر کمتری نسبت به پیدا کردن شارژر جدید آنلاین داشته باشد.

5. تعمیر آیفون شما گرانتر از خرید یک آیفون جدید است

تعویض صفحه نمایش شکسته یکی از متداول ترین تعمیرات آیفون است. و در حالی که پرداخت از قبل آزاردهنده است، به اندازه نیاز به خرید یک تلفن جدید گران نیست.

با این حال، اگر تلفن شما آسیب قابل توجهی دیده باشد، هزینه ها می تواند افزایش یابد. برای مثال، ممکن است گوشی خود را رها کنید، اما باید علاوه بر صفحه نمایش، هر دو دوربین جلو و عقب و دکمه هوم را تعویض کنید.

برای آیفون های جدیدتر، تعویض این قطعات ممکن است هزینه کمتری نسبت به خرید یک گوشی جدید داشته باشد. اما اگر دستگاه شما چند سال عمر دارد، ممکن است متوجه شوید که ارتقاء به آیفون جدیدتر هزینه کمتری دارد و به تلاش کمتری از طرف شما نیاز دارد.

6. شما نمی توانید پوشش کافی شبکه تلفن همراه را دریافت کنید

اگرچه برای دریافت پوشش سریع موبایل نیازی به G5 ندارید، داشتن حداقل 4G به شما این امکان را می دهد که بیشترین بهره را از دستگاه خود ببرید.

هر زمان که شرکت‌های فناوری زیرساخت شبکه تلفن همراه را ارتقا می‌دهند، دستگاه‌های قدیمی‌تر اغلب پشت سر گذاشته می‌شوند. احتمالاً همچنان می‌توانید پیامک ارسال کنید و با مردم تماس بگیرید، اما تلاش برای انجام هر کار دیگری بدون Wi-Fi دشوارتر خواهد شد.

هنگامی که آیفون شما دیگر سطح پوشش شبکه کافی را دریافت نمی کند و قصد دارید از آن به دور از Wi-Fi استفاده کنید، ارتقا به یک دستگاه جدید ایده خوبی است. اگر مطمئن نیستید که آیا ارتقاء ارزش دارد، می توانید تفاوت سرعت بین G5 و G4 را بررسی کنید.

7. آیفون شما کار نمی کند

حتی اگر آخرین نرم افزار را نداشته باشید یا صفحه نمایش شما پاک شده باشد، ممکن است متوجه شوید که آیفون شما همچنان به خوبی کار می کند. با این حال، در نهایت، این احتمال وجود دارد که دستگاه شما در هر نقطه ای نزدیک به یک سطح کافی، عملکرد خود را متوقف کند.

اگر مردم در حین تماس تلفنی برای شنیدن آنچه شما می‌گویید مشکل دارند، برنامه‌های شما دائماً خراب می‌شوند یا دکمه‌ها و صفحه لمسی شما کار نمی‌کنند، ارتقاء به یک دستگاه جدید ممکن است تنها گزینه شما باشد.

8. عدم امکان استفاده از آخرین ویژگی ها

با گذشت زمان، آیفون ها به طور طبیعی تکامل می یابند. حتی اگر نرم افزار شما همچنان همانطور که باید کار می کند، ممکن است نتوانید از ویژگی هایی که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید دوربین آیفون شما برای به حداکثر رساندن عکاسی از گوشی هوشمند شما به اندازه کافی خوب نیست.

به طور مشابه، ممکن است به یک دوربین خوب برای محتوای ویدیویی دسترسی نداشته باشید. اگر می‌خواهید برای شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی خود محتوا ایجاد کنید یا برند شخصی خود را بهبود ببخشید، ارتقای تلفن هوشمند خود به طور بالقوه بازگشت سرمایه خوبی است. می توانید انتخاب کنید که دستگاه قدیمی خود را معامله کنید یا آن را به عنوان یک آیفون پشتیبان نگه دارید.

شاید زمان آن رسیده باشد که یک آیفون جدید تهیه کنید

خرید آیفون یک سرمایه گذاری بلندمدت ارزشمند است. اگر با دستگاه خود به درستی رفتار کنید، متوجه خواهید شد که سال ها دوام می آورد و در طول این مدت به عملکرد خوب خود ادامه می دهد.

با این حال، در نهایت، همه ابزارها به پایان عمر خود می رسند. و دانستن اینکه چه زمانی آیفون شما در آخرین مراحل خود قرار دارد ضروری است. اگر سعی کرده اید فضا را آزاد کنید بی فایده است، دیگر به روز رسانی دریافت نمی کنید، یا نمی توانید پوشش سلولی خوبی داشته باشید، احتمالا زمان آن رسیده است که به آیفون جدید ارتقا دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس