چرا اپل تولید آی پاد را متوقف کرده است؟

104
0
چرا اپل تولید آی پاد را متوقف کرد

اپل بالاخره خط تولید «آی‌پاد» را بیست سال پس از معرفی اولیه آن در سال 2001 متوقف کرد. آیپاد اپل که باعث رشد این شرکت در اوایل دهه 2000 شده بود، امروزه تبدیل به چیزی شده است که مردم تمایلی به آن نشان نمی دهند. چرا اپل تولید آی پاد را متوقف کرد؟

اپل در وب‌سایت خود عنوان می‌کند که آخرین آی‌پادش، آی‌پاد تاچ (نسل هفتم)، تنها تا زمانی که در انبار موجود باشد در دسترس خواهد بود، به این معنی که دیگر تولید نمی‌شود. بنابراین، چرا اپل تصمیم گرفته است که تولید آی پاد را متوقف کند؟ و آیا این تصمیم درستی برای این شرکت است؟

در این برهه، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم زیرا اپل در مورد اینکه چرا خط تولید آی‌پاد را متوقف می‌کند، سکوت کرده است. اما با این حال می توان تصور کرد که کاهش سریع فروش آی پاد تاچ در دهه گذشته اصلی ترین دلیل این تصمیم می باشد. این سوال پیش می آید که: چرا مردم علاقه خود را به آی پاد از دست داده اند؟

آی‌پادها و سایر پخش‌کننده‌های MP3 قابل حمل قبل از اینکه گوشی‌های هوشمند به بازار بیایند، بیشترین استقبال و فروش را داشته اند. با این حال، امروزه تقریباً همه‌ی افراد – از جمله نوجوانان – دارای یک تلفن هوشمند هستند که می توانند از آن برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند. بنابراین، چرا مردم باید برای گوش دادن به موزیک کلی هزینه کنند و یک آی‌پاد بخرند، به‌خصوص زمانی که گوشی هوشمندشان می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد؟

چرا از آیپاد تاچ در سال 2022 استقبال نشد؟
چرا از آیپاد تاچ در سال 2022 استقبال نشد؟

برای گوش دادن به موزیک در خانه، محصولاتی مانند HomePod mini دارید که فقط 99 دلار قیمت دارد، که به شما امکان می‌دهد کل کتابخانه Apple Music خود را پخش کنید. و اگر دوست دارید در حین حرکت موزیک گوش کنید، آی‌پد (نسل نهم) نیز که صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تری را با قیمت 329 دلار به شما می‌دهد، در دسترس می باشد.

کاهش فروش آی پاد تاچ و افزایش محبوبیت سایر محصولات اپل احتمالاً این شرکت را مجبور کرد تا خط تولید این محصول را متوقف کند. به نظر ما هم اپل تصمیم منطقی گرفته است.

چرا از آیپاد تاچ در سال 2022 استقبال نشد؟

چرا از آیپاد تاچ در سال 2022 استقبال نشد؟
چرا از آیپاد تاچ در سال 2022 استقبال نشد؟

آی‌پاد تاچ (نسل هفتم) با قیمت 199 دلار، به همراه پردازنده Apple A10 Fusion از سری آیفون 8 که در سال 2016 عرضه شد، به فروش می‌رسد. بنابراین، این محصول نمی‌تواند از پس بازی‌های موبایلی سنگین مانند PUBG Mobile بربیاید. همچنین صفحه نمایش 4 اینچی با استانداردهای امروزی برای هر کاری به جز گوش دادن به موزیک بسیار کوچک است.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است بتوانید آیفون SE را با صد دلار بیشتر از سایر فروشگاه ها خریداری کنید که علاوه بر قابلیت های بیشمار، صفحه نمایش بزرگتر، پردازنده بهتر و دوربین با کیفیت تری را به شما ارائه می دهد.

و در آخر، از آنجایی که اپل در حال حذف تدریجی نسل هفتم آی‌پاد تاچ است، انتظار نداریم زمانی که این شرکت آپدیت های نرم افزاری خودرا در اواخر سال جاری برای سری آیفون‌های خود عرضه می کند، این محصول از iOS 16 پشتیبانی کند. در نتیجه شما دویست دلار برای یک محصول سه ساله بدون هیچ تضمینی برای پشتیبانی نرم افزاری خرج می کنید.

در مجموع، آی پاد تاچ تنها زمانی ارزش خرید دارد که آن را برای افرادی بخرید که هنوز به سن کافی برای استفاده از تلفن همراه نرسیده اند، مانند بچه های مدرسه در مقطع ابتدایی. یا اگر یک کلکسیونر هستید و می خواهید این محصول را برای دهه های آینده داشته باشید. با در نظر گرفتن همه اینها، بازهم دلایل قانع کننده ای برای خرید آی پاد وجود ندارد.

توقف تولید آیپاد توسط اپل جای تعجبی ندارد.

اپل سال‌ها پیش تمرکز خود را از روی آی‌پاد برداشت، بنابراین اقدام برای توقف تولید این محصول چندان جای تعجب ندارد. این شرکت در سال 2012 به‌روزرسانی‌های سالانه آی‌پاد تاچ را متوقف کرد و از آن زمان تاکنون تنها دو نسل جدید از این محصول را دیده‌ایم. علاوه بر این، اپل در سال 2015 آی پاد را از صفحه اصلی سایت خود حذف کرد که نشان می دهد پایان آن چندان دور از انتظار نبوده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس