تبدیل webp به jpg

71
0
تبدیل webp به jpg

گوگل در سال 2010 فرمت اختصاصی خود یعنی webp را راه اندازی کرد.گوگل مدعی است که فرمت webp با حفظ کیفیت ،حجم فایل را حداقل 25 درصد کاهش می دهد.فرمت WEBP از هر دو روش فشرده سازی Loosy و Lossless استفاده می کند. این فرمت توسط گوگل براساس تکنولوژی خریداری شده On2 Technologies توسعه داده شده است. در این مطلب تبدیل webp به jpg را یاد بگیرید.

همانطور که گفتیم فرمت Webp یک پسوند فایل برای تصاویر است که توسط گوگل برای کاهش حجم عکس بدون نیاز به کاهش کیفیت آن توسعه یافته است و مسلما از فرمت JPG  بهتر می باشد. امروزه بسیاری از وب سایت ها از جمله یوتیوب، فروشگاه گوگل پلی و برنامه اندروید فیس بوک از این فرمت استفاده می کنند.

منتها مشکل Webp این است که در پخش کننده ها و یا ویرایشگرهای عکس مانند فوتوشاپ یا فروم های آنلاین باز نمی شود. برای حل این مشکل به ناچار باید فرمت WebP را به JPG تغییر داد تا بتوان به راحتی از تصویر مورد نظر در برنامه‌های مختلف استفاده کرد. برای تغییر فرمت WebP راه‌های متفاوتی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش تبدیل فرمت WebP به JPG بپردازیم. با ما همراه باشید.

1- استفاده از یک مرورگر پشتیبانی نشده

در حال حاضر قالب WEBP فقط توسط مرورگرهای کروم و اپرا پشتیبانی می شود. بنابراین باید تصاویر در وب سایت ها با هر دو قالب WEBP و JPG/PNG بارگذاری می شوند تا این اطمینان ایجاد شود که همه مرورگرها می توانند آنها را باز کنند. بنابراین به سادگی با استفاده از یک مرورگر پشتیبانی نشده می توانید آنها را در قالب JPG دریافت کنید.

از مرورگرهایی مثل فایرفاکس، سافاری، اینترنت اکسپلورر و مایکروسافت ایج استفاده کنید. عکس را به روش معمول ذخیره کنید، خواهید دید که قالب آن JPG خواهد بود.

2- تبدیل فرمت WebP به JPG  در ویندوز 10

تبدیل webp به jpg
تبدیل webp به jpg

ویندوز 10 این قابلیت را به شما می دهد که در برنامه paint بتوانید عکس های با فرمت webp را باز کنید ، سپس از منوی File بر روی Save As کلیک کرده و عکس را به هر فرمتی که می خواهید ذخیره کنید.

3- تبدیل فرمت WebP  به JPG از طریق آدرس سایت

برای دسترسی به آدرس  URLروی تصویر WEBP کلیک راست کنید وگزینه Copy  Image Address  را انتخاب کنید. حالا این آدرس را در یک سربرگ جدید پیست کنید و ۳ کاراکتر آخر یعنی -rw را از URL پاک کنید. با زدن  اینتر عکس با فرمت JPG/PNG لود می شود. حال روی عکس راست کلیک کنید و گزینه Save Image As را بزنید تا عکس ذخیره شود.

تبدیل فرمت WebP به JPG با کمک افزونه User-Agent Switcher

ابتدا افزونه را بر روی مرورگر خود نصب کنید. پس از نصب روی آیکونی که به صفحه مرورگرتان اضافه شده است، کلیک کنید.لیست مرورگرهای پشتیبان نشده مانند اینترنت اکسپلور و فایرفاکس را به شما نمایش می دهد. مرورگری که عکس در آن با فرمت webp لود شده را انتخاب کنید.حال همان صفحه را مجددا رفرش کنید .این بار عکس با فرمت JPG لود می شود .حال می توانید آن را ذخیره و استفاده کنید.

4- نرم افزار تبدیل فرمت عکس WEBP به JPG

اگر تعداد زیادی عکس با فرمت webp دارید. بهتر است نرم افزار Xnconvert را دانلود کرده و نصب کنید ، تا بتوانید عکس های بیشتری را به طور همزمان به فرمت مورد نظر خود تبدیل کنید. سپس از سربرگ input بر روی Add files کلیک کرده و عکس های خود را انتخاب کنید.سپس به سربرگ Output رفته و فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.حال بر روی گزینه Convert کلیک کنید تا تبدیل به فرمت مورد نظر شود.

5- تبدیل فرمت WebP به JPG  به صورت آنلاین

اگر تعداد عکس هایتان زیاد است اما تمایلی به نصب نرم افزار بر روی سیستم خود ندارید. می توانید از سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند استفاده کنید.در ادامه برخی از این سایت ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای نمونه نحوه تبدیل فرمت WEBP در سایت zamzar را بررسی می کنیم .بقیه‌ی وبسایت های معرفی شده نیز عملکردی مشابه دارند.

  • ابتدا عکس های خود را از قسمت Add files انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد فرمت خروجی را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه convert کلیک کنید.
  • پس از پایان یافتن فرایند تبدیل فرمت می توانید آنها را دانلود کنید.

استفاده از سایت Convertio برای تبدیل فرمت WEBP به JPG

تبدیل webp به jpg
تبدیل webp به jpg

سایت convertio یکی از قدرتمندترین سایت ها برای تبدیل فرمت WEBP به JPG می باشد علاوه براین فرمت ها تعداد بسیار زیادی از فرمت های دیگر نیز پشتیبانی می شود. علاوه بر تبدیل فرمت فایل های تصویری شما می توانید فایل های صوتی و ویدیویی خود را نیز کانورت کنید. فایل خود را از روی سیستم آپلود کنید و یا آدرس عکس مورد نظر خود را وارد کنید و یا از گوگل درایو یا دراپ باکس عکس خود را انتخاب کنید. فرمت های ورودی و خروجی خود را مشخص کنید و فایل JPG خود را دانلود نمایید.

استفاده از اپ Preview در مک برای تبدیل فرمت Webp به JPG

پیش از اینکه سریعا به سراغ اپ‌های شخص ثالث یا افزونه‌های وب بروید، از راه‌حل‌های پیش فرض ویندوز و مک او اس استفاده کنید. با بهره‌گیری از اپ Preview پیش فرض سیستم عامل مک او اس می‌توانید یک عکس WebP را به JPG تبدیل کنید. سیستم عامل اپل از فرمت WebP پشتیبانی می‌کند.

برای تغییر فرمت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Preview در سیستم عامل مک را اجرا کنید.
  • روی گزینه file در نوار منو کلیک کنید.
  • در این منو به دنبال گزینه Export باشید و روی آن کلیک کنید.
  • در این قسمت باید فرمت خروجی تصویر را مشخص کنید. شما می‌توانید یکی از فرمت‌های JPG  و PNG یا HEIC را انتخاب کنید. علاوه بر این، امکان انتخاب کیفیت و شخصی‌سازی سایز تصویر نهایی هم وجود دارد.
  • نام فایل خروجی را انتخاب کرده و روی گزینه Save در پایین صفحه کلیک کنید.

با همین چند قدم ساده می‌توانید یک فایل WebP را در سیستم عامل مک او اس به یک فایل JPG تبدیل کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس