چگونه FPS پایین بازی را در ویندوز رفع کنیم

98
0
FPS پایین بازی

در حین بازی رایانه شخصی، حتی با یک رایانه شخصی قدرتمند، FPS پایین را تجربه می کنید؟ برای رفع مشکلات نرخ فریم پایین هنگام اجرای بازی در ویندوز، این نکات را امتحان کنید.

مطلب معرفی 6 تا از بهترین بازی FPS رایگان که می توانید امروز بازی کنید را هم بخوانید.

بخشی از زیبایی بازی های رایانه شخصی لذت بردن از بهترین گرافیک و عملکردی است که صنعت ارائه می دهد. اما وقتی از نرخ فریم پایین رنج می برید، لذت بردن از یک بازی اصلا سخت است.

چه آخرین خرید شما بر روی رایانه شخصی شما بدون مشکل اجرا شود، یا به طور ناگهانی متوجه شوید که بازی ها به طور کلی با مشکل مواجه هستند، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در اینجا نحوه رفع مشکلات FPS پایین در ویندوز و بازگشت به بازی با کیفیت بالا آورده شده است.

اول: تفاوت بین FPS پایین و تاخیر شبکه را بدانید

قبل از صرف زمان برای رفع فریم های پایین در ثانیه در رایانه شخصی، مهم است که تفاوت بین FPS پایین و تاخیر آنلاین را درک کنید. مردم گاهی اینها را اشتباه می گیرند.

هنگامی که FPS پایین را تجربه می کنید، مشکلی در رایانه شما وجود دارد. اگر بازی‌ها مشکلی داشته باشند، مانند تماشای یک نمایش اسلاید، حتی زمانی که یک بازی آفلاین انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که مشکل FPS دارید. مطمئن شوید که نرخ به‌روزرسانی مانیتور و نرخ فریم را نیز درک می‌کنید تا بدانید از نمایشگر و بازی‌های خود چه انتظاری دارید.

از سوی دیگر، تاخیر با یک مشکل در شبکه است. شما می توانید تعداد FPS بالایی داشته باشید اما هنوز تاخیر وحشتناکی را تجربه کنید. این زمانی اتفاق می‌افتد که بازیکنان در یک بازی آنلاین یخ می‌زنند، به‌طور ناگهانی پیچ و تاب می‌خورند، و در غیر این صورت عادی رفتار نمی‌کنند.

اگر با تاخیر آنلاین مواجه هستید، مطمئن شوید که رایانه شما در صورت امکان با کابل اترنت به روتر شما متصل است. همچنین باید برنامه های تشنه پهنای باند در حال اجرا در شبکه خود را ببندید، سپس اقدامات دیگری را برای کاهش تاخیر در بازی های آنلاین انجام دهید.

نحوه رفع نرخ فریم پایین: اصول اولیه

بیایید با بررسی چند اصلاح اساسی که باید برای افزایش نرخ فریم بازی انجام دهید، شروع کنیم. در بسیاری از موارد، وقتی تعجب می کنید که چرا FPS بازی شما اینقدر پایین است، این ترفندها پیشرفت بزرگی را ایجاد می کنند.

1. درایورهای خود را به روز کنید

درایورها قطعات ویژه ای از نرم افزار هستند که رابط بین رایانه شما و سخت افزار متصل را کنترل می کنند. کاربران متوسط ​​رایانه های شخصی معمولاً نیازی به نگرانی در مورد به روز رسانی آنها ندارند، اما داستان برای گیمرها متفاوت است. اتمام درایورهای قدیمی، به ویژه درایورهای ویدیوی شما، می تواند عملکرد بازی را مختل کند.

راهنمای ما را برای یافتن و جایگزینی درایورهای قدیمی دنبال کنید تا مطمئن شوید همه چیز در سیستم شما جاری است. در حالی که درایور چیپست مهم است، به روز نگه داشتن درایور گرافیک شما برای FPS قابل اعتماد در بازی ها حیاتی است.

برای به روز رسانی درایور گرافیک خود، بسته به کارت گرافیکی که دارید، از صفحه درایور Nvidia یا صفحه درایور AMD دیدن کنید. اگر با گرافیک یکپارچه بازی می کنید، ابزار به روز رسانی درایور اینتل را اجرا کنید (البته به یاد داشته باشید که استفاده از گرافیک یکپارچه عملکرد بازی را به شدت محدود می کند).

به جای دانلود دستی درایورها، Nvidia و AMD هر دو ابزارهای نرم افزاری ارائه می دهند که دانلود آخرین درایورها را آسان می کند. می توانید این موارد را در صفحات درایور بالا دانلود کنید که توصیه می کنیم این کار را انجام دهید. علاوه بر اینکه به شما اطلاع می‌دهند زمانی که یک به‌روزرسانی جدید در دسترس است، به شما امکان دسترسی به ترفندها و ویژگی‌های بیشتری را می‌دهند.

2. برنامه های پس زمینه غیر ضروری را ببندید

هنگامی که در حال انجام یک بازی هستید، مخصوصاً عناوین مدرن را می طلبید، ایده خوبی است که فرآیندهای دیگری را که به آنها نیاز ندارید، ببندید. این باعث آزاد شدن منابعی می شود که رایانه شما می تواند بیشتر به بازی اختصاص دهد.

می‌توانید با بستن هر چیزی که در نوار وظیفه‌تان باز است، این کار را به سرعت انجام دهید. ارزش آن را دارد که سینی (tray) سیستم در سمت راست نوار وظیفه را برای هر برنامه پس‌زمینه غیرضروری نیز بررسی کنید.

برای اینکه کمی عمیق تر شوید و ببینید چه چیزی از منابع استفاده می کند، Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود. در صورت نیاز روی جزئیات بیشتر کلیک کنید تا آن را گسترش دهید، سپس می توانید آنچه را که از منابع استفاده می کند در برگه Processes مشاهده کنید. هر چیزی که از مقدار قابل توجهی از CPU، حافظه یا GPU استفاده کند احتمالاً به عملکرد بازی آسیب می رساند. قبل از شروع بازی، آن ها را ببندید.

باز کردن مرورگر با 50 تب، اجازه همگام سازی برنامه های ذخیره سازی ابری، یا اجرای انتقال فایل در حین بازی کردن، می تواند منجر به کاهش FPS شود – حتی در یک رایانه خوب. اگر نرخ فریم شما به طور ناگهانی پایین است، برنامه هایی را که تازه شروع به استفاده از منابع زیادی کرده اند، بررسی کنید.

3. هارد دیسک خود را یکپارچه سازی کنید

امیدواریم اکثر گیمرها تا به حال به یک درایو حالت جامد (SSD) ارتقا یافته باشند. اما اگر هنوز از هارد دیسک استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که دیسک یکپارچه شده است. اگر از SSD استفاده می کنید، نباید یکپارچه سازی کنید، زیرا انجام این کار می تواند عمر درایو شما را کاهش دهد.

برای انجام این کار، defrag را در منوی Start تایپ کنید و روی ورودی Defragment and Optimize Drives کلیک کنید. اگر از آخرین باری که درایو دیفرگ شده است مدتی می گذرد، باید این کار را انجام دهید.

نسخه های مدرن ویندوز این کار را به صورت خودکار انجام می دهند، بنابراین نیازی به یکپارچه سازی دستی ندارید. اگر بخواهید، می توانید برنامه را تنظیم کنید. و اگر از HDD استفاده می‌کنید، برای افزایش عملکرد بازی، در اسرع وقت یک SSD را در اولویت قرار دهید.

چگونه FPS پایین بازی را با توییک های ویندوز برطرف کنیم

اکنون که مراحل اولیه را برای رفع FPS پایین در دستگاه خود انجام داده اید، بیایید نگاهی به تنظیمات ویندوز بیندازیم که می توانید برای بهبود عملکرد بازی تنظیم کنید.

4. گزینه های برق را تنظیم کنید

گزینه های برق در ویندوز به شما امکان می دهد تنظیمات مربوط به مصرف انرژی را با دستگاه خود تغییر دهید. در طرح پیش‌فرض، ویندوز سعی می‌کند مصرف انرژی را با عملکرد متعادل کند. گاهی اوقات، به خصوص در لپ تاپ، این می تواند منجر به کاهش عملکرد در بازی ها شود.

ایده خوبی است که به برنامه عملکرد بالا بروید. برای انجام این کار، “کنترل پنل” را در منوی استارت تایپ کنید تا آن منو باز شود، سپس گزینه View by را در بالا سمت راست به آیکون های کوچک تغییر دهید. در نهایت گزینه Power Options را انتخاب کنید.

در اینجا، در صورت لزوم نمایش برنامه های اضافی را انتخاب کنید، سپس گزینه عملکرد بالا را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که این کار باعث افزایش مصرف برق کامپیوتر شما می شود. در دسکتاپ، این واقعاً مشکلی نیست، جدای از قبض انرژی کمی بالاتر. اما لپ تاپ ها عمر باتری بدتری خواهند داشت، بنابراین مطمئن شوید که سیستم شما به برق وصل است.

5. جلوه های بصری را در ویندوز خاموش کنید

به طور پیش فرض، ویندوز از جلوه های بصری فانتزی زیادی در اطراف سیستم عامل استفاده می کند. اینها منوها و سایر عناصر رایج را روان تر می کنند، اما برخی منابع را نیز مصرف می کنند.

از آنجایی که هر ذره عملکرد به هنگام بازی کمک می کند، ممکن است بخواهید این جلوه ها را غیرفعال کنید. شما احتمالاً سود زیادی از این نخواهید دید مگر اینکه از رایانه شخصی رده پایین استفاده کنید، اما همچنان ارزش امتحان کردن را دارد.

برای غیرفعال کردن جلوه های بصری در ویندوز، عملکرد را در منوی استارت تایپ کنید و گزینه Adjust the ظاهر و عملکرد ویندوز را انتخاب کنید. در تب جلوه‌های بصری منوی به‌دست‌آمده، فهرستی از ویژگی‌های گرافیکی را می‌بینید که می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید.

روی دکمه Adjust for best performance کلیک کنید تا همه این جلوه ها غیرفعال شود و سپس OK کنید. چند لحظه طول می کشد زیرا ویندوز آنها را غیرفعال می کند. وقتی این کار تمام شد، رابط کاربری آنچنان نرم به نظر نمی رسد، اما به هر حال وقتی در حال انجام یک بازی هستید، متوجه آن نخواهید شد.

6. نوار بازی و ضبط پس زمینه را غیرفعال کنید

ویندوز 10 و 11 دارای ویژگی Game Bar هستند که به شما امکان می دهد کلیپ های بازی را ضبط کنید، اسکرین شات بگیرید و حتی گیم پلی خود را پخش کنید. در حالی که این در شرایط خاص مفید است، می تواند بر عملکرد بازی نیز تأثیر منفی بگذارد.

مگر اینکه بخواهید به طور خاص از این ویژگی برای چیزی استفاده کنید، باید آن را غیرفعال کنید تا از تداخل احتمالی جلوگیری کنید. به Settings > Gaming > Xbox Game Bar بروید. در ویندوز 10، نوار لغزنده Enable Xbox Game Bar… را در بالا خاموش کنید تا از اجرای آن جلوگیری کنید. در ویندوز 11، باز کردن نوار بازی ایکس باکس را غیرفعال کنید…

در مرحله بعد، باید به تب Captures بروید و اطمینان حاصل کنید که ضبط در پس‌زمینه زمانی که من در حال بازی کردن هستم (ویندوز 10) یا دکمه ضبط آنچه اتفاق افتاده است (ویندوز 11) خاموش است. این یکی دیگر از ویژگی‌های بازی ویندوز است که ثبت لحظات بزرگ را آسان می‌کند، اما از منابع سیستمی استفاده می‌کند که بهتر برای عملکرد گرافیکی قرار می‌گیرند.

7. حالت بازی را در ویندوز فعال کنید

همچنین در بخش Gaming تنظیمات، به تب Game Mode بروید. در اینجا تأیید کنید که نوار لغزنده را روشن کرده اید.

توضیح مبهم مایکروسافت در مورد این ویژگی می گوید که در حالی که در حالت بازی، ویندوز “تجربه بازی شما را در اولویت قرار می دهد” زیرا “به دستیابی به نرخ فریم پایدارتر بسته به بازی و سیستم خاص کمک می کند.” همچنین از آزار دادن Windows Update در حین بازی جلوگیری می کند.

FPS پایین را با گزینه های درون بازی رفع کنید

در مرحله بعد، به تنظیماتی می رویم که می توانید در اکثر بازی ها تغییر دهید که می تواند مشکل نرخ فریم پایین شما را حل کند.

8. تنظیمات گرافیکی بازی را تغییر دهید

اکثر بازی های رایانه شخصی به شما امکان می دهند گزینه های گرافیکی مختلفی را تغییر دهید. انتخاب های دقیق به بازی بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه جلوه های گرافیکی بیشتری را برای بهبود تصاویر فعال کنید، نرخ فریم کمتری خواهید داشت.

برای یک تغییر کلی، لغزنده کیفیت گرافیک را پایین بیاورید، زیرا گرافیک کم شدت به اجرای بهتر بازی کمک می کند. برای مثال، کاهش کیفیت گرافیک Epic یا Ultra به High، باید به بهبود FPS کمک زیادی کند.

همچنین می توانید جلوه های بصری فردی مانند بازتاب و مه را خاموش کنید. در حالی که اینها می توانند بازی را زیبا جلوه دهند، اما به GPU شما فشار وارد می کنند. برای بهبود بیشتر نرخ فریم، گزینه های اضافی مانند این را غیرفعال کنید.

همچنین، مراقب گزینه هایی باشید که به شما امکان می دهد FPS را محدود کنید. اگر پردازنده گرافیکی شما فریم های بیشتری را نسبت به مانیتورتان ارسال کند، می تواند مفید باشد، اما بدیهی است که محدود کردن FPS شما ممکن است منجر به نرخ فریم پایین تر شود. اگر مانیتور 144 هرتزی دارید، نمی‌خواهید بازی را به 60 فریم بر ثانیه محدود کنید.

اگر واقعاً برای اجرای روان بازی مشکل دارید، رزولوشن را کاهش دهید. برای مثال، کاهش آن از x1080 (1080p)1920 به x720 (720p)1080، تأثیر مثبتی بر FPS خواهد داشت. و برای بازی هایی که عملکرد آنها بیش از ظاهر مهم است (مانند بازی های آنلاین رقابتی)، این یک معامله ارزشمند است.

9. از حالت تمام صفحه استفاده کنید

اکثر بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند در حالت‌های تمام صفحه، پنجره‌دار یا پنجره‌دار بدون حاشیه بازی کنید. برای حداکثر کارایی، باید تمام صفحه را انتخاب کنید.

این به این دلیل است که برنامه ها و بازی هایی که در این حالت اجرا می شوند کنترل کاملی بر خروجی صفحه نمایش دارند. در حالی که پنجره بدون حاشیه ممکن است راحت‌تر باشد، بازی از این انحصار نمایش در این حالت لذت نمی‌برد و بنابراین ممکن است به نرخ فریم کمتری کاهش یابد.

10. بازی را تعمیر یا نصب مجدد کنید

اگر فقط با یک بازی مشکلات FPS را تجربه می کنید، ممکن است برخی از فایل های خراب باعث این مشکل شوند.

برخی از بازی‌ها ممکن است گزینه Repair داشته باشند (در Steam، با کلیک راست روی عنوان، انتخاب Properties > Local Files و انتخاب Verify Integrity of Game Files، این مورد را پیدا خواهید کرد) که می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

در غیر این صورت، بازی را حذف نصب و دوباره نصب کنید تا ببینید آیا این کار باعث بهبود عملکرد می شود یا خیر.

رفع سخت افزار برای FPS پایین بازی

اگر تمام موارد فوق را امتحان کرده اید و بازی های شما هنوز با FPS پایین اجرا می شوند، سخت افزار شما احتمالاً یک گلوگاه است. در این مورد، می توانید برای نرخ فریم بهتر به ایجاد تغییرات در کارت گرافیک و سایر سخت افزارهای خود نگاه کنید.

11. اورکلاک کردن اجزای خود را در نظر بگیرید

اگر در حال حاضر پول لازم برای ارتقاء قطعات رایانه شخصی خود را ندارید، ممکن است سخت افزار موجود خود را اورکلاک کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ هزینه‌ای، کمی بیشتر از آنچه در حال حاضر دارید، استفاده کنید.

اورکلاک ممکن است خطرناک به نظر برسد، اما اگر آن را به درستی انجام دهید بی خطر است. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، راهنمای ما برای اورکلاک کردن پردازنده گرافیکی خود را ببینید.

12. سخت افزار خود را ارتقا دهید

در حالی که ترفندهای فوق کاملاً مفید هستند، اما محدودیت‌های خود را دارند – حتی اورکلاک کردن. اگر سخت افزار قدیمی در رایانه شخصی خود دارید، بدون توجه به تغییرات نرم افزاری که ایجاد می کنید، می توانید از FPS پایین بازی رنج ببرید.

در این صورت، زمان آن رسیده است که سخت افزار خود را ارتقا دهید. ممکن است به یک کارت گرافیک قدرتمندتر نیاز داشته باشید که بتواند بازی های با کیفیت بالاتر را انجام دهد، رم بیشتری برای اجرای روان بازی یا یک CPU قوی تر.

فراموش نکنید که گرما می تواند بر سخت افزار شما نیز تأثیر بگذارد. اگر بعد از مدتی اجرای بازی خود با مشکلات FPS مواجه شدید، ممکن است سیستم شما خیلی داغ شود. سیستم خود را باز کنید و گرد و غبار داخل آن را پاک کنید. همچنین باید مطمئن شوید که رایانه شما جریان هوای کافی دارد.

ببینید کدام ارتقاء رایانه عملکرد را بیشتر بهبود می بخشد تا ببینید ابتدا چه چیزی را باید جایگزین کنید.

چگونه به راحتی مشکلات FPS پایین را برطرف کنیم

ما به تعدادی از نکات برای رفع FPS پایین در رایانه شما نگاه کرده ایم. امیدواریم ترکیبی از این موارد به افزایش نرخ فریم شما به سطح قابل قبولی کمک کند.

در پایان، مسائل مربوط به FPS به منابع سیستم کاهش می یابد. این در صورتی است که رایانه شما در حال هدر دادن منابع برای سایر فرآیندها یا ویژگی های غیر ضروری باشد یا در وهله اول قدرت کافی نداشته باشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس