اپل گفته کرک کردن Lockdown Mode برابر با ۲ میلیون دلار جایزه خواهد بود!

84
0
کرک کردن Lockdown Mode

اپل به‌تازگی قابلیتی تحت عنوان Lockdown Mode را برای گوشی‌های آیفون در WWDC معرفی کرده است که می‌تواند از آنها در برابر حملات هک و نفوذ محافظت کند‌. این قابلیت امنیتی در واقع برای iOS 16 ارائه شده و برای مقابله با بدافزارهایی مثل پگاسوس طراحی شده است. اپل پیشنهاد پاداش 2 میلیون دلاری را برای تشویق افراد به کرک کردن Lockdown Mode iOS 16 ارائه کرده است. کرک کردن Lockdown Mode یک رویا برای هکر ها خواهد بود.

Lockdown Mode یک حالت دفاعی امنیتی بسیار پیچیده است. سناریوی اصلی زمانی است که کاربران مشکوک هستند که تلفن همراه آنها مورد هدف قرار گرفته است. علاوه بر آن، این ویژگی، آیفون را در برابر جاسوسی توسط منابع ناشناس محافظت می کند.

حالا اپل گفته است به کسی که بتواند Lockdown mode را کرک کند جایزه‌ای به مبلغ ۲ میلیون دلار خواهد داد.

وقتی که این قابلیت روی گوشی شما فعال باشد، دیگر امکان پیوست کردن فایل‌هایی مثل عکس و فیلم در آی مسیج وجود نخواهد داشت. همچنین نمی‌توانید پیش‌نمایش لینک‌ها را در آی مسیج ببینید. از طرف دیگر، تماس‌های فیس تایم از سوی شماره‌های ناشناس مسدود خواهد شد و اینترنت آیفون تا زمانی که گوشی قفل باشد خاموش خواهد بود.

از طرف دیگر، کاربر دیگر نمیتواند اپلیکیشن‌های مدیریت از راه دور را روی گوشی خود نصب کند. مرورگر سافاری نیز اجرای فایل‌های جاوا اسکریپت را متوقف خواهد کرد. اپل گفته است که قابلیت Lockdown mode را پاییز امسال به‌طور رسمی عرضه خواهد کرد.

Apple lockdown غیرقابل نفوذ است

ایوان کریستی، مدیر واحد امنیت اپل گفته است که اکثر کاربران به این قابلیت نیازی نخواهند داشت، زیرا در معرض این قبیل حملات نیستند، با این حال اپل همواره خود را متعهد به مراقبت از تمامی کاربران خود می‌داند‌. Lockdown Mode یک ویژگی پیشرفته است که نشان دهنده تعهد ما برای محافظت از کاربران در برابر هرگونه از حملات است.

همانطور که احتمالا تاکنون شنیده اید، نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس در بیش از ۵۰ کشور دنیا گسترش یافته است و بنابر برخی گزارشات تاکنون دستگاه‌های زیادی را آلوده کرده است. این بدافزار می‌تواند به پیام‌ها، تماس‌ها، ایمیل‌ها و همه اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند و حتی از راه دور میکروفون گوشی را روشن کرده و صدای کاربر را شنود کند‌. Pegasus که توسط شرکت اسرائیلی NSO برای جاسوسی از افراد با نفوذ مانند روزنامه‌نگاران، وکلا و سیاستمداران طراحی شده است. حالا اپل برای مقابله با این بدافزار قابلیت Lockdown mode را ارائه کرده است و باید نشست و دید عملکرد آن به چه صورت خواهد بود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس