آیا اپل یک گوشی تاشو می سازد؟ آنچه تاکنون در مورد گوشی تاشو اپل می دانیم!

55
0
گوشی تاشو اپل

اخیراً شایعات زیادی در مورد ساخت آیفون تاشو توسط اپل دیده ایم، به ویژه یک گوشی تاشو به سبک تاشو. این مطمئناً منطقی خواهد بود، به دنبال راه‌های هواوی، سامسونگ و موتورولا که همگی گوشی‌های تاشو ارائه می‌کنند. گوشی تاشو اپل را بیشتر بشناسید.

اما چه زمانی ممکن است آیفون تاشو ببینیم؟ شبیه چی بنظر میاد؟ و آیا خوب خواهد بود؟ بیایید نگاهی به همه چیزهایی که در مورد آیفون تاشو می دانیم بیندازیم.

اپل یک پتنت آیفون تاشو دارد

بیایید با چیزی که واقعاً می دانیم شروع کنیم – اپل چندین پتنت برای آیفون های تاشو دارد. به طور خاص، اپل یک پتنت USPTO برای یک آیفون تاشو با “منطقه نمایشگر در معرض” دارد. یعنی نمایشی در بیرون.

یک پتنت از سال 2016 جزئیات آیفونی را نشان می دهد که با استفاده از صفحه نمایش OLED انعطاف پذیر و یک لولای فلزی، به صورت افقی از وسط تا می شود. هنگامی که تلفن خاموش می شود، هر دو نیمه نمایشگر در دسترس باقی می مانند. حق اختراع دیگر اپل، دو نمایشگر متصل مغناطیسی را توصیف می کند که می توانند به طور مشترک استفاده شوند.

این نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی یک گوشی تاشو مانند Galaxy Z Flip و دستگاه بزرگ‌تری مانند Galaxy Fold است.

علاوه بر این، یک پتنت دیگر اپل نشان می‌دهد که روی یک لایه محافظ صفحه نمایش برای یک آیفون تاشو کار می‌کند که در برابر شکستگی مقاومت می‌کند. طبق این پتنت، آیفون دارای یک لایه سخت است که ریز ترک‌های موجود را پر می‌کند تا ظاهر شدن ترک بزرگ‌تر را سخت‌تر کند.

پتنت های زیادی برای گوشی های تاشو اپل نیز وجود دارد. یکی وجود دارد که نمایشگری را نشان می دهد که کل دستگاه را می پوشاند. و حتی پتنت هایی وجود دارد که چگونگی بازگشت Touch ID به آیفون تاشو را بررسی می کند. بسیار واضح است که این چیزی است که اپل فعالانه روی آن کار می کند.

یکی از نشانه‌های مثبت این پتنت‌ها این است که به چندین تحلیلگر اپل توسط منابع گفته شده است که نمونه اولیه دستگاه‌ها در حال آزمایش هستند. Jon Prosser، توضیح داد که پوسته‌های نمونه در حال آزمایش هستند، در قسمتی از صفحه اول فناوری. مینگ چی کو اندازه صفحه نمایش مورد انتظار را به تفصیل بیان کرده است، راس یانگ در مورد دستگاه در حال آزمایش صحبت کرده است و مارک گورمن نیز همینطور.

شایان ذکر است که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، به ویژه اپل، پتنت های بسیاری را ثبت می کنند که هرگز به نتیجه نمی رسند. یک پتنت فقط تایید می کند که یک شرکت روی یک محصول کار می کند، نه اینکه واقعاً منتشر شود.

یک آیفون تاشو چقدر بزرگ خواهد بود؟

گزارشی از تحلیلگر Ming-Chi Kuo که دارای رتبه دقت 75 درصدی در AppleTrack است، توضیح می دهد که آیفون تاشو دارای صفحه نمایشی به اندازه 8 اینچ خواهد بود. طبق گزارشات، یک نمایشگر نه اینچی نیز در حال آزمایش است.

یک صفحه نمایش هشت اینچی بزرگتر از آیپد مینی فعلی (که یکی از بهترین دستگاه هایی است که اپل می سازد) یا گلکسی فولد خواهد بود. طبق گزارش‌های اخیر بن وود مبنی بر اینکه اپل ابتدا یک آی‌پد تاشو عرضه خواهد کرد.

از این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که اپل قبل از اینکه به گوشی تاشو بیاید، ابتدا روی رقیب گلکسی فولد کار می‌کند. یک صفحه نمایش هشت اینچی صرفاً به دلیل اندازه باید از سبک Galaxy Fold استفاده کند. همچنین، فقدان نشت در مورد اندازه یک آیفون تاشو نشان می دهد که ممکن است بعدا عرضه شود.

یک آیفون تاشو چه ویژگی هایی ممکن است داشته باشد؟

بیایید با نمایشگر شروع کنیم. بر اساس پتنت های اپل، به نظر می رسد که آیفون تاشو با نمایشگر OLED عرضه خواهد شد. این برای اپل غیرعادی نیست، اما خوب است که تایید شده است.

اپل نمایشگرهای 120 هرتزی را در سری آیفون 13 با فناوری نمایشگر ProMotion معرفی کرد. بنابراین، منطقی است که روی یک صفحه نمایش تاشو نیز ظاهر شود. هر دو دستگاه گلکسی فولد و فلیپ سامسونگ دارای صفحه نمایش 120 هرتزی هستند، بنابراین ما می دانیم که این امکان وجود دارد. شایعه ای مبنی بر نمایشگر جوهر الکترونیکی از طرف مینگ چی کو برای صفحه نمایش خارجی در مدل تاشو وجود دارد، اما این احتمال کمتر به نظر می رسد.

وقتی نوبت به دوربین می رسد، احتمالا شاهد ارتقاء مشابهی خواهیم بود. اغلب اتفاق نمی افتد که درزها به طور خاص به تغییرات دوربین آیفون اشاره می کنند، بنابراین این مورد کمی بیشتر یک حدس است. به نظر می رسد که یک آیفون تاشو ممتاز دارای سه دوربین و سنسور LiDAR باشد، درست مانند آیفون های پرو فعلی.

در ادامه، یک آیفون تاشو ممکن است تاچ آیدی را دوباره معرفی کند. سال‌ها شنیده‌ایم که تاچ آی‌دی می‌تواند به آیفون بازگردد، اما هنوز وارد نشده است. شاید یک آیفون تاشو دستگاه مناسب تری برای معرفی مجدد Touch ID باشد، با نمایشگر تاشو که سنسورهای Face ID را در ناچ ممنوع می کند. هنوز بحثی وجود دارد که کدام روش ایمن تر است، بنابراین گنجاندن هر دو بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد.

وقتی صحبت از سایر ویژگی ها می شود، چیز دیگری شنیده ایم. این واقعیت که یک آیفون تاشو می تواند تا شود به خودی خود یک ویژگی بسیار بزرگ است. بسیاری از ویژگی‌های دیگر احتمالاً با به‌روزرسانی نرم‌افزار iOS آن سال همراه خواهند بود.

قیمت یک آیفون تاشو چقدر است؟

قیمت آیفون تاشو ساده ترین عنصری نیست که باید در نظر گرفت. فاکتورهای مختلف متعددی وجود دارد، از جمله زمانی که دستگاه عرضه می شود، اولین اندازه که منتشر می شود و قیمت رقابت در آن زمان.

گلکسی فولد 5 در حال حاضر با قیمت 1799 دلار به فروش می رسد که نسبت به نسخه اول کاهش چندانی نداشته است. تاشوها نوع نسبتا جدیدی از دستگاه ها هستند، بنابراین به هر حال احتمالاً قیمت بالایی دارند. فرم فاکتور کتاب گران‌ترین است و بزرگترین صفحه نمایش را در خود جای داده است.

با این حال، طراحی تلفن تاشو ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. گلکسی زد فلیپ 5 با قیمت 999 دلار، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های تاشو در حال حاضر است. قیمت آن به اندازه یک آیفون 14 پرو مدل پایه است. بنابراین، شاید اپل ابتدا این مدل را عرضه کند که برای مخاطبان بیشتری جذاب باشد.

گوشی تاشو اپل
گوشی تاشو اپل

با تا حدودی کاهش قیمت، به نظر می رسد اپل بتواند دستگاه تاشو خود را با همان معیار عرضه کند. اپل و سامسونگ اغلب دستگاه‌های پرچم‌دار را با قیمتی یکسان (یا بسیار مشابه) خرده‌فروشی می‌کنند، بنابراین به احتمال زیاد این روند در گوشی‌های تاشو ادامه خواهد داشت.

اپل کی آیفون تاشو عرضه می کند؟

اینجاست که همه چیز پیچیده می شود. پیش از این، مینگ-چی کو پیش‌ بینی کرده بود که اولین آیفون تاشو در سال 2023 عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد اینطور نیست، بدون اینکه قابلیت تاشو در کارت‌های سال 2023 وجود داشته باشد. شایعات حاکی از آن است که گوشی هوشمند تاشو دیرتر وارد بازار خواهد شد.

همانطور که می بینید، تلفن تاشو اپل می تواند درست در گوشه یا کمی دورتر باشد. مطمئناً چیزها روشن نیست. اپل در حال حاضر چند سال از تولید تاشو عقب مانده است و دو سال دیگر این شرکت را بیش از پیش عقب می‌اندازد.

همانطور که می بینید، تلفن تاشو اپل می تواند درست در گوشه یا کمی دورتر باشد. مطمئناً چیزها روشن نیست. اپل در حال حاضر چند سال از تولید تاشو عقب مانده است و دو سال دیگر این شرکت را بیش از پیش عقب می‌اندازد.

با کنار گذاشتن افشای اطلاعات و شایعات برای یک لحظه، اپل باید در سال 2024 یا 2025 به‌روزرسانی شود. اگر اپل از الگوی عرضه معمول خود در آیفون 6، آیفون X و آیفون 14 پیروی کند، سال 2024 اولین سالی است که باید منتظر طراحی جدید آیفون بعدی باشیم.

اپل می تواند Foldables را به جریان اصلی تبدیل کند

اگرچه ما یک پیشنهاد بزرگ از تلفن های تاشو از سامسونگ، هواوی و موتورولا داریم، اپل می تواند دسته بندی محصولات را به جریان اصلی تبدیل کند. بسیاری از مردم هنوز با دیدن یک دستگاه تاشو حالت تعجب برانگیز را در چهره خود دارند، بنابراین می توان گفت که آنها هنوز یک گوشی هوشمند معمولی نیستند.

گوشی های تاشو تنها هشت میلیون از تقریباً چهار میلیارد دستگاه تلفن هوشمند مورد استفاده را تشکیل می دهند. شاید اپل این اعداد را با عرضه آیفون تاشو افزایش دهد. اما هنوز دلایل زیادی وجود دارد که تاشوها هنوز رایج نیستند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس