سونی احتمالاً گوشی‌های جدید خود را با رابط کاربری Flyme OS عرضه خواهد کرد.

98
0
رابط کاربری Flyme OS

سونی در اکتبر سال 2021، قراردادی با شرکت چینی میزو امضا کرد تا برخی از عناصر سیستم عامل Flyme OS این شرکت در گوشی‌های هوشمند سری Sony Xperia استفاده شود. از آن زمان، سونی گوشی‌های سری اکسپریا را در چین با تعدادی از اپلیکیشن‌های Flyme OS منتشر کرده است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، سونی در حال بررسی شرایط است تا شاید گوشی‌های سری اکسپریا را به‌طور کلی با رابط کاربری Flyme OS به بازار عرضه کند. در حال حاضر گوشی‌های فعلی سری اکسپریا در چین از اپلیکیشن آب‌و‌هوا، ایمیل و ویجت‌های Flyme OS استفاده می‌کنند و حتی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن این رابط کاربری را نیز در خود دارند.

با این حال سونی به‌تازگی نظرسنجی جدیدی ایجاد کرده است تا بازخورد کاربران را درباره‌ی اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های Flyme OS در گوشی‌های اکسپریا جویا شود. یکی از سؤالات این نظرسنجی، ایده‌ی جایگزینی رابط کاربری فعلی گوشی‌های سونی اکسپریا با Flyme OS را مطرح می‌کند.

نخستین بار در ژانویه ی سال جاری میلادی شایعاتی درباره‌ی احتمال استفاده از Flyme OS در گوشی‌های سری اکسپریا شنیده شد. مدتی بعد یک وبلاگ نویس چینی ادعا کرد که سونی همچنان قصد دارد از رابط کاربری مبتنی بر اندروید بر روی گوشی‌هایش استفاده کند و فقط از شماری از سرویس‌های بومی میزو استفاده خواهد کرد. ولی این نظرسنجی نشان دهنده ی این است که سونی در حال تجدید نظر می باشد.

کاربران چینی برخلاف سایر کاربران در سایر نقاط جهان، علاقه‌ی زیادی به اندروید ندارند. اکثر سازندگان گوشی رابط کاربری سفارشی برای محصولات خود طراحی کرده‌اند تا یک‌سری قابلیت اختصاصی دردسترس متشریان قرار دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس