10 تا از بهترین فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس

85
0
فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس

تاریخچه انیمیشن های دیزنی به 90 سال قبل باز می گردد. بسیاری از آن را می توان در دیزنی +، در کنار کارهای دیگر استودیوهای انیمیشن متعلق به دیزنی، از جمله پیکسار، مشاهده کرد.

فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس Aladdin

رابین ویلیامز به‌عنوان صدای جن در علاءالدین، نمایش را می‌دزدد و ظاهر او زمینه را برای صداهای بیشتر و بیشتر افراد مشهور در فیلم‌های انیمیشن بعدی دیزنی فراهم کرد. اما بازی شیدایی ویلیامز تنها یکی از جنبه های سرگرم کننده این فیلم است. علاءالدین همچنین دارای آهنگ‌های عالی (از جمله موفقیت عظیم «یک دنیای جدید»)، یک شخصیت شرور به یاد ماندنی در جادوگر شیطانی جعفر، و یک عاشقانه مرکزی شیرین بین دزد سرکش علاءالدین و پرنسس نازپریده یاسمین است.

The Emperor’s New Groove

The Emperor’s New Groove که در زمان اکران در سال 2000 برای دیزنی یک ناهنجاری در نظر گرفته شد، تاریخچه تولید پر دردسری داشت و در طول توسعه طولانی خود دستخوش تغییرات متعددی شد. نتیجه یک کمدی دیوانه‌وار و خنده‌دار است که فیلمسازان را نشان می‌دهد که هر ایده دیوانه‌واری را که می‌توانستند به ذهنشان خطور کنند، رها می‌کنند. داستان یک امپراتور بیهوده که به یک لاما تبدیل می‌شود، به کارتون Looney Tunes نزدیک‌تر از کرایه‌های معمولی دیزنی است، اما انرژی دیوانه‌کننده‌اش باعث می‌شود تماشای آن فوق‌العاده باشد، و از آن زمان به یک کلاسیک کالت تبدیل شده است.

فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس Fantasia

در اولین روزهای انیمیشن دیزنی، Fantasia دهه 1940 ثابت کرد که والت دیزنی و تیمش فقط به ساخت کارتون های افسانه ای برای بچه ها علاقه ندارند. فیلم گلچین شامل بخش هایی است که بر روی قطعات موسیقی کلاسیک تنظیم شده اند، که بسیاری از آنها انتزاعی و تجربی هستند. همچنین میکی موس را در سکانس معروف The Sorceror’s Apprentice به نمایش می‌گذارد و کارهای کارتونی احمقانه را به عنوان نقطه مقابل برخی از بخش‌های باشکوه‌تر ارائه می‌دهد. این گواهی بر قدرت هنری انیمیشن است.

Frozen

موزیکال‌های پرنسس دیزنی با مگاهیت Frozen در سال 2013 به سطح دیگری رسیدند، که سبک کلاسیک دیزنی را به‌عنوان یک غول‌پیکر فرهنگ پاپ بازسازی کرد و در عین حال مسیر خود را نیز ایجاد کرد. دو پرنسس در اینجا وجود دارد، خواهران السا و آنا، و داستان در مورد پیوند خواهرانه آنها است تا عاشقانه با یک شاهزاده خوش تیپ. وقتی قدرت یخی السا از کنترل خارج می شود، آنا باید این ارتباط عاطفی را تجدید کند تا سرزمین آنها را از زمستان ابدی نجات دهد. این یک داستان گسترده از میراث خانوادگی با آهنگ های خارق العاده است (از جمله برنده اسکار “Let It Go”).

فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس The Incredibles

به لطف مالکیت دیزنی بر مارول، دیزنی پلاس پر از فیلم های ابرقهرمانی پرهزینه است، اما The Incredibles پیکسار رویکرد متفاوتی به داستان ابرقهرمانی دارد. برد برد، نویسنده و کارگردان، بر دنیایی تمرکز می کند که در آن ابرقدرت ها غیرقانونی شده اند، و اینکه چگونه یک خانواده از قهرمانان (شگفت انگیزان) باید ثابت کنند که داشتن قدرت های ویژه می تواند چیز خوبی باشد. این یک کمدی خانوادگی و یک نمایش اکشن همه در یک، با شخصیت های به یاد ماندنی در محیطی متمایز و خلاقانه طراحی شده است.

Lady and the Tramp

بازسازی لایو اکشن بی مزه ای را که به راه اندازی دیزنی پلاس کمک کرد را فراموش کنید، و در عوض به فیلم اصلی 1955 Lady and the Tramp با داستان ساده آن از عاشق شدن دو سگ از طبقات اجتماعی مخالف نگاه کنید. بانوی نازپرورده و ولگرد آزاده یک جفت بعید ایجاد می کنند، اما ارتباط آنها فوری و غیرقابل انکار است. این دو سگ شهر دوست داشتنی اوایل قرن بیستم خود را در فیلمی غنایی و آرام با انیمیشنی زیبا کشف می کنند. مخاطرات روایی کم است، اما شخصیت ها و محیط آن حذف نشدنی است.

فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس The Little Mermaid

به اصطلاح “رنسانس دیزنی” با پری دریایی کوچک در سال 1989 شروع شد که انیمیشن دیزنی را پس از سال ها استقبال ضعیف دوباره به شهرت رساند. به راحتی می توان فهمید که چرا این فیلم با آهنگ های درخشانش از آلن منکن و هوارد اشمن، شرور بزرگترش، اورسولا جادوگر دریا، و قهرمان جذابش، آریل، به یک فیلم کلاسیک تبدیل شده است. داستان پری دریایی که صدایش را رها می کند تا بتواند عشق واقعی را پیدا کند، مورد علاقه ماندگاری است که 30 سال پس از انتشارش هنوز به گوش بچه ها می رسد.

Ron’s Gone Wrong

استودیوی جدید انیمیشن Locksmith Animation اولین کار امیدوارکننده ای را با Ron’s Gone Wrong انجام می دهد. زک گالیفیاناکیس صداپیشگی شخصیت عنوان را برعهده دارد، یک همراه ربات ناکارآمد برای بچه طردشده بارنی پودووسکی (جک دیلن گریزر). همه همتایان بارنی «ربات‌های B» مد روز دارند، اما بارنی با رون گیر کرده است، شخصیتی عجیب و غریب که بارنی را به دردسر می‌اندازد، اما از انطباق و قطع ارتباط تشویق‌شده توسط فناوری مدرن نیز عبور می‌کند. گالیفیاناکیس خنده‌دار و نامتعارف است و حس طنز عجیب فیلم پیام‌های ملایم آن درباره دوستی و پذیرش را متعادل می‌کند.

فیلم انیمیشن در دیزنی پلاس Soul

Pixar’s Soul که به طور انحصاری برای دیزنی پلاس در ایالات متحده منتشر شد، یکی دیگر از فیلم‌های غنی احساسی از حساس‌ترین مولف این استودیو، پیت داکتر (که کارگردانی Up و Inside Out را نیز بر عهده داشت) است. این داستان سفر جو گاردنر، نوازنده جاز (با صداپیشگی جیمی فاکس) را دنبال می‌کند که او وارد زندگی پس از مرگ می‌شود، با روحی که هنوز به دنیا نیامده (با صدای تینا فی) متحد می‌شود و یاد می‌گیرد از هر لحظه‌ای که زنده سپری می‌کند قدردانی کند. این یک داستان متحرک فوق‌العاده است که مراقبه‌های تأثیرگذار در پشیمانی و بلوغ است.

Toy Story 2

کل مجموعه داستان اسباب بازی، که امپراتوری انیمیشن پیکسار را راه اندازی کرد، عالی است، اما قسمت دوم به راحتی برجسته می شود. داستان اسباب‌بازی 2 شامل اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده و مسخره‌ای است که وقتی انسان‌ها در اطراف نیستند، به رهبری گاوچران وودی (با صدای تام هنکس) و فضانورد باز لایت‌یر (با صدای تیم آلن) جان می‌گیرند. همچنین مضامین تکان دهنده سریال در مورد دارایی های عزیز دوران کودکی که با بزرگتر شدن کودکان رها می شود را نشان می دهد. به همان اندازه که از نظر عاطفی غنی است و به طور پر جنب و جوشی سرگرم کننده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس