10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

85
0
10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

بازیکنان معمولاً بازی‌های FPS را با برخی از اساسی‌ترین سلاح‌ها شروع می‌کنند، اما با پیشرفت در بازی، سلاح‌ها دیوانه‌وارتر و عجیب‌تر می‌شوند. فهرست جذاب 10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص را از اول نیوز بخوانید.

طرفداران ژانر شوتر اول شخص، با روند خسته کننده این بازی‌ها ناآشنا نیستند، آن‌ها معمولاً کار را با ابتدایی‌ترین سلاح‌ها آغاز می‌کنند. فرقی نمی‌کند این تفنگ لوله‌ای قدیمی در Fallout 4 باشد یا تک تیر رقت‌انگیز در Quake 2 (که شبیه تصور کودکانه از یک تفنگ لیزری به نظر می‌رسد)، بازیکنان برای رها کردن و خلاص شدن از آن اسلحه‌ی ابتدایی لحظه شماری می‌کنند.

اما ارزش آن را دارد که در آن مراحل اولیه بجنگیم، و با تسلیحات اولیه ارائه شده، دشمنان سطح پایین را شکست دهیم، زیرا می‌دانیم که به زودی خطرات و سختی بازی بالا می‌رود و باید با دشمنان دشوارتری مقابله کرد. برای انجام این کار، ما به اسلحه‌های بزرگتر نیاز داریم. هر چه دیوانه‌وارتر، بهتر.

10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

10. Cerebral Bore (Turok 2: Seeds Of Evil)

فرنچایز Turok که در اصل بر اساس یک کتاب کمیک ساخته شده بود، در چندین پلتفرم به عنوانی به شدت محبوب تبدیل شد. برای طرفداران سری Turok: Dinosaur Hunter، این سلاحی است که احتمالاً در مغز طرفداران را درگیر می‌کند. Cerebral Bore اسلحه‌ای بسیار موثر است که اغلب به عنوان وحشتناک‌ترین سلاح در تاریخ بازی‌های ویدیویی از آن یاد می‌شود.

این لانچر امواج مغزی مجاور را اسکن می‌کند و پس از قفل شدن، پرتابه‌ای را شلیک می‌کند که به سر هدف خود می‌چسبد و قبل از منفجر شدن راه خود را به داخل مغز مته می‌کند. هر کسی که این اسلحه وحشتناک را ایجاد کرده است، حتی یک فایل صوتی از خرد شدن استخوان را نیز جایگذاری کرده، اقدامی که تجربه نهایی را خشن‌تر از پیش می‌کند.

10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

9. Dark Matter Gun (Quake 4)

یکی دیگر از سلاح های منحصر به فرد Dark Matter Gun از Quake 4 است که فقط یک بار می‌توان آن را در Data Storage Terminal پیدا کرد.

این تفنگ غول‌پیکر یک هسته ماده تاریک را شلیک می‌کند که به آرامی در هوا حرکت می‌کند و دشمنان نزدیک را در یک تکینگی کوچک کوانتومی می‌مکد. این سلاح به ویژه برای از بین بردن گله‌ی دشمنان یا برای وارد کردن آسیب‌های عظیم به دشمنان بزرگتر و قدرتمندتر مؤثر است.

10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

8. Shrink Ray (Duke Nukem 3D)

اگر در حال حاضر تنها یک بازی FPS نیاز به ریبوت داشته باشد، آن بازی قطعاََ Duke Nukem 3D است، عنوانی که با طنز کلامی و طیف گسترده‌ای از سلاح‌های جنون آمیز، تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌داد. به دنبال توهین به دشمنان قبل از کشتن آن‌ها هستید؟ سلاح Shrink Ray (همچنین به عنوان The Shrinker شناخته می‌شود) را مدنظر قرار دهید. این تفنگ قابل حمل با مهمات کریستالی سبز مرموز شارژ می‌شود و پرتابه‌های مبتنی بر انرژی سبز را ساطع می‌کند که هیچ آسیبی به دشمن وارد نمی‌کند، اما آن‌ها را به اندازه یک اسباب بازی کوچک می‌کند.

هنگامی که دوک به سمت دشمنان کوچک خود می‌رود، آنها را زیر چکمه خود با صدایی رضایت بخش له می‌کند. اما مراقب باشید، اگر بازیکنان بیشتر از ده ثانیه منتظر بمانند، دشمن به اندازه کامل بر خواهد گشت.

10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

7. Flare Gun (Blood)

این واقعیت که این سلاح تقریباً بلافاصله در مرحله اول یافت می‌شود، گواهی بر سنگینی بازی و سلاح‌هایی است که در آن وجود دارند. هنگامی که شلیک می‌شود، نورافکن در پوست حریف قرار می‌گیرد و به سوختن ادامه می‌دهد و باعث آسیب می‌شود. اگر نورافکن‌های بیش‌تری به سمت هدف شلیک کنید، دشمن در یک مرگ دراماتیک شعله ور می‌شود.

این سلاح همچنین دارای یک حالت آتش جایگزین است که یک شعله الماسی شکل را می‌فرستد که در تماس با هر سطح یا جسمی شعله می‌کشد و باعث ایجاد ملغمه‌ای آتشین می‌شود.

10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص

6. Sanguine Rose (The Elder Scrolls 5: Skyrim)

مرحله A Night To Remember یکی از لذت‌بخش‌ترین ماموریت‌های جانبی The Elder Scrolls 5: Skyrim است. اگر بازیکن در انجام مرحله موفق باشد، کوئست با دستیابی به یک اسلحه قدرتمند جدید به پایان می‌رسد. اسلحه‌ای که در ماموریت‌های بعدی به خوبی به بازیکن خدمت می‌کند.

اسلحه Sanguine Rose در واقع یک staff است که وقتی فعال می‌شود، یک Dremora را احضار می‌کند تا به مدت یک دقیقه برای شما بجنگد و حریفان را درگیر نگه می‌دارد. این موجود به بازیکن اجازه می‌دهد یک قدم از صحنه جنگ عقب نشینی کند و با سلاح‌های دور زن یا جادوها به دشمنان ضربه بزند.

5. Energy Sword (Halo)

شمشیر انرژی، اسلحه مخصوص Sangheili و بخشی نمادین از فرنچایز Halo، یک سلاح جنگی برای مبارزات نزدیک Covenant Empire است.

این اسلحه شامل یک ماژول ذخیره انرژی و یک دستگاه پرتاب پلاسما است که شکل تیغه‌مانندی از گاز یونیزه را منتشر می‌کند که قادر به برش دادن سخت‌ترین مواد با کم‌ترین زحمت است.

جیمز باند

4. Golden Gun (Goldeneye)

یک شلیک با این اسلحه، و تمام. حتی اگر حریف سلامت و زره کامل داشته باشد هم کارش تمام است. تنها ایراد این هیولا این است که فقط می‌تواند یک گلوله (احتمالاً طلایی) حمل کند و بنابراین باید بعد از هر شلیک مجدداً پر شود.

جنبه‌ای از این تفنگ که بیشترین تغییر را در بازی داشت این بود که چگونه پویایی را در بازی‌های چند نفره تغییر داد. اگر حریف بازیکن تفنگ طلایی را در اختیار داشت، برای شکست دادن آن‌ها به یک رویکرد تاکتیکی بسیار متفاوت نیاز بود.

فالوت

3. Fat Man (Fallout 3)

اشاره به اسم رمز بمب هسته‌ای که در سال 1945 بر فراز ناکازاکی ژاپن منفجر شد، Fat Man یک سلاح سنگین «ماقبل جنگ» است که بمب هسته‌ای کوچک را به سبک نارنجک انداز پرتاب می‌کند.

به دلیل خط سیر و شعاع پرتاب این سلاح، اگر پرتابه به درستی نشانه نرود، ممکن است بازیکن در شعاع انفجار بسیار آسیب رسان گرفتار شود، بنابراین باید با احتیاط شلیک شود.

هف لایف

2. Gravity Gun (Half-Life 2)

اگر Half Life اصلی از نظر تعامل با شخصیت‌های غیربازیکن انقلابی بود، Half Life 2 از نظر تعامل با محیط اطراف پیشتاز است. برای نشان دادن این موضوع، شرکت Valve یکی از غیرمعمول‌ترین، اما شناخته‌شده‌ترین سلاح‌ها در ژانر شوتر اول شخص، یعنی Gravity Gun را توسعه داد.

یک اسلحه ویژه، تفنگ گرانشی، یا دستکاری میدان انرژی نقطه صفر، دارای دو حالت آتش بود. حالت اولیه یک انفجار انرژی قدرتمند منتشر می‌کرد که باعث پرواز جسم مورد نظر می‌شد. حالت جایگزین، آیتم مورد نظر را برداشته و آن را در جلوی سلاح نگه می‌داشت تا زمانی که رها شود یا با استفاده از حالت شلیک اولیه پرتاب شود. حمل این سلاح هنگام حرکت در شهر وحشتناک راونهولم، جایی که مهمات کمیاب بود، ضروری بود.

دووم

1. BFG 9000 (Doom)

رسیدیم به رتبه نخست 10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص؛ تفنگ BFG احتمالاً نمادین‌ترین سلاح در تاریخ شوتر اول شخص است. اولین بار در بازی اصلی Doom محصول سال 1993 ظاهر شد و تا حد زیادی بدون تغییر به دنباله آن یعنی Doom 2 در سال 1994 منتقل شد و در سرتاسر فرنچایز Doom به کار خود ادامه داده است.

در واقع، BFG 9000 اصلی، توده عظیمی از انرژی سبز را شلیک می‌کند که پس از انفجار، فوراً هر دشمن (سطح پایینی) را در اطراف از بین می‌برد و آسیب‌های عظیمی به دشمنان سر سخت‌تر وارد می‌کند. با تکامل این سلاح، مکانیسم آسیب پرتابه با رشته‌های انرژی که در حین عبور به دشمنان نزدیک آسیب می‌رساند، ظریف‌تر شد.

نظر شما در خصوص این سلاح‌های دیوانه‌وار چیست؟فهرست 10 سلاح دیوانه‌وار در بازی‌های شوتر اول شخص را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام سلاح در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس