چرا Marvel’s Guardians of the Galaxy یکی از بی نظیرترین بازی‌های مارول تا به امروز است

72
0
چرا Marvel's Guardians of the Galaxy یکی از بی نظیرترین بازی‌های مارول تا به امروز است

نگهبانان کهکشان مارول یکی از بهترین بازی‌های سال گذشته بود و برخی عناصر آن را به یکی از خاص‌ترین بازی‌های مارول تبدیل کرده است. چرا Marvel’s Guardians of the Galaxy یکی از بی نظیرترین بازی‌های مارول تا به امروز است؟ ما در اول نیوز به این سوال پاسخ داده‌ایم.

با توجه به اینکه اولین کمیک آن به سال 1939 برمی‌گردد، منصفانه است که بگوییم مارول مدت زیادی در این بازار بوده است. در طول 80 سال گذشته، مارول به یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های تمام دوران تبدیل شده است و محصولاتش در تمام طیف‌های جهان فرهنگ پاپ گسترش یافته است. از فیلم‌ها گرفته تا کمیک‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، مارول تقریباً در هر صنعت سرگرمی حضور پررنگی دارد و بازار بازی‌های ویدیویی هم تفاوتی ندارد. در حالی که بازی‌های مارول از ابتدای این صنعت وجود داشته است، یکی از جدیدترین نسخه‌های این شرکت، نگهبانان کهکشان مارول، ممکن است منحصربه‌فردترین عنوان آن تا به امروز باشد.

بازی نگهبانان کهکشان که سال گذشته منتشر شد، توانست جایزه بهترین روایت را از آن خود کند و طرفداران معمولی و سرسخت مارول را با یک ماجراجویی فضایی هیجان‌انگیز، شگفت‌انگیز و احساسی تحت تأثیر قرار داد. اگرچه در گذشته بازی‌های بی‌شماری با محوریت مارول وجود داشته است که برخی از آن‌ها هنوز هم محبوب هستند، اما Guardians of the Galaxy عنوانی خاص است، با تعداد انگشت شماری از عناصر که آن را به شکل غیرقابل انکاری منحصر به فرد می‌کند.

چرا Marvel's Guardians of the Galaxy یکی از بی نظیرترین بازی‌های مارول تا به امروز است

بازی Guardians of the Galaxy شخصیت‌های پیچیده را در هسته خود قرار می‌دهد

عنصر اصلی Guardians of the Galaxy و بزرگترین ویژگی که آن را از بقیه کاتالوگ بازی‌های Marvel متمایز می‌کند، تشکیل شدن شخصیت‌های اصلی آن از شخصیت‌های پیچیده است. قبل از سال 2014، نگهبانان کهکشان یکی از تیم‌های کمتر شناخته شده مارول بودند. در حالی که طرفداران قدیمی مارول این خانواده فضایی ناکارآمد را به خوبی می‌شناختند، طرفداران معمولی احتمالاً قبلاً هرگز نام این گروه را نشنیده بودند، و با فهمیدن اینکه فیلمی در دست ساخت است، بسیاری از آن‌ها کمی در خصوص موفقیت آن شک داشتند. البته که درک این موضوع بسیار آسان است. این تیم متشکل از یک درخت متحرک و یک راکون سخنگو است!

اما نگهبانان کهکشان در سال 2014 یکی از بهترین فیلم‌های MCU تاریخ و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تجاری بود. طولی نکشید که شخصیت‌هایی مانند گروت و راکت نام‌های معروف و شناخته شده‌ای شدند و نگهبانان کهکشان به سرعت به یکی از محبوب‌ترین تیم‌های کمیک بوک نسل مدرن تبدیل شدند. بنابراین، نگهبانان کهکشان از Eidos Montreal میراث کاملی برای ارائه کردن داشت، و به نوعی توانست نه تنها به نقاط اوج همتای سینمایی خود برسد، بلکه از برخی جهات از آن پیشی نیز بگیرد.

داستان بازی تنها چند ماه پس از تشکیل گروه جریان دارد، نگهبانان کهکشان به طرفداران نگاه تازه‌ای نسبت به ناکارآمدی این گروه می‌دهد. بازی در حالی شروع می‌شود که تیم در دعواهای مداوم با یکدیگر هستند و پیتر کویل به مانند چسبی است که به سختی همه را کنار هم نگه می‌دارد. اما در طول بازی، بازیکنان می‌بینند که تیم یک به یک دور هم جمع می‌شوند، تا اینکه در نهایت به یک خانواده صمیمی و دوست داشتنی تبدیل می‌شوند، و این سفر یکی از هیجان‌انگیزترین روایت‌ها در هر بازی ویدیویی مارول است.

در طول 20 ساعت اجرای Guardians of the Galaxy، بازیکنان این فرصت را دارند که با هم تیمی‌های خود گفتگوهای زیادی را انجام دهند. گفتگوهایی که هر کدام عمق بیشتری به شخصیت می‌بخشد. در پایان بازی، بازیکنان باید اطلاعات گسترده‌ای از پیشینه، انگیزه‌ها و شخصیت هر یک از شخصیت‌ها داشته باشند، و همه این‌ها به این نتیجه می‌رسد که هر یک از اعضا شخصیتی چند بعدی است، که به نوبه خود یک ارتباط قوی بین بازیکن و بقیه ایجاد می‌کند. بازی نگهبانان کهکشان برای برخی از طرفداران تجربه‌ای درجه یک و استثنایی است که در عین وفادار بودن به کمیک‌ها، شخصیت‌های پیچیده و باورپذیر را ارائه می‌دهد. این تاکید بر خلق شخصیت‌های مرتبط و پیچیده شاید بهترین روشی باشد که نگهبانان کهکشان مارول توانسته است با آن متمایز شود.

بازی نگهبانان کهکشان

بازی Guardians of the Galaxy ترکیبی منحصر به فرد از گیم پلی دارد

در گذشته، بازی‌های مارول اغلب به یک نوع اصلی گیم‌پلی پایبند بوده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق کاتالوگ بازی‌های مارول عمدتاً بازی‌های اکشن سوم شخص هستند که اغلب از عناصر ژانر تیراندازی سوم شخص پیروی می‌کنند، برای عناوینی مانند Iron Man یا ژانر beat-em-up، برای عناوینی مانند X2: Wolverine’s Revenge ،Fantastic Four و Captain America: Super Soldier. در حالی که برخی از بازی‌های مارول دارای مینی‌گیم‌ها یا حالت‌های اضافی دیگری هستند که نوع متفاوتی از گیم‌پلی را ارائه می‌دهند، برای کمپین اصلی، بازیکن فقط یک سبک گیم‌پلی را تجربه می‌کند.

اما در سوی دیگر، Marvel’s Guardians of the Galaxy، طیف وسیعی از ژانرهای گیم پلی را با هم ترکیب می‌کند، یکی دیگر از عوامل مهم در طبقه بندی آن به عنوان یکی از منحصر به فردترین بازی‌های مارول تا به امروز. اگرچه Guardians of the Galaxy در کل یک بازی اکشن سوم شخص باقی می‌ماند، اما خود گیم‌پلی در طول کمپین کمی متفاوت است. مبارزات در Guardians of the Galaxy بخش‌های تیراندازی سوم شخص هستند، جایی که بازیکن Star-Lord را کنترل می‌کند و دشمنان را با تپانچه‌های اصلی شخصیت منفجر می‌کنند. در همان زمان، بازیکن می‌تواند طیف وسیعی از دستورات را برای هم تیمی‌های خود صادر کند، که هر یک به نوعی به مبارزه کمک می‌کنند. با پیشرفت بازیکنان در بازی، توانایی‌های تیم بیشتری باز می‌شود و در نتیجه این برخوردها پیچیده‌تر و جذاب‌تر می‌شوند.

اما در کنار این گیم پلی اکشن پیچیده سوم شخص، Guardians of the Galaxy با چند معمای محیطی یکنواختی اکشن را از بین می‌برد. با اینکه معماها بسیار ساده هستند و می‌توانند سرعت بازی را تا حدی کاهش دهند، اما این بخش های پازل تنوعی به گیم پلی بازی اضافه می‌کنند و اغلب مملو از دیالوگ‌های خنده دار و جذاب هستند.

بخش‌های مبارزه با سفینه فضایی نیز در Guardians of the Galaxy گنجانده شده‌اند و مقداری گیم‌پلی شوت ام‌آپ را به این ترکیب اضافه می‌کنند. و علاوه بر هر چیز دیگری، Guardians of the Galaxy دارای برخی از گزینه‌های روایت و دیالوگ است که بر نتیجه بخش‌های داستان و گیم‌پلی تأثیر می‌گذارد و برخی از عناصر نقش‌آفرینی را برای ارائه تجربه خوب به کار می‌برد. برخلاف بقیه کاتالوگ‌های مارول، Guardians of the Galaxy از قاطی کردن نکات و چیزهای مختلف هراسی ندارد و در نتیجه می‌توان گفت که منحصربه‌فردترین بازی مارول تا به امروز است.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy هم‌اکنون برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ در دسترس است. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ چرا Marvel’s Guardians of the Galaxy یکی از بی نظیرترین بازی‌های مارول تا به امروز است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس