10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

43
0
10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

فرنچایز مرد عنکبوتی چندین بازی را در خود جای داده است و در هر کدام قدرت‌های منحصر به فرد بیشتری برای ابرقهرمان نمادین وجود دارد. فهرست 10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است را در اول نیوز بخوانید.

محله دوستانه Spider-Man برای اولین بار در کتاب کمیک Amazing Fantasy در آگوست 1962 معرفی شد. در آن زمان، این ابرقهرمان به دلیل طراحی جالب خود محبوب بود اما فقط چند قدرت داشت. این‌ها شامل موتور اصلی شلیک تار، خزیدن عنکبوتی و قدرت مافوق بشری بود. با این حال، تغییر نفس پیتر پارکر از دهه 1960 راه درازی را پیموده است و قدرت‌های او نیز همینطور. در سریال کارتونی سال 1994، مرد عنکبوتی در بین مخاطبان تلویزیون معروف شد و قدرت‌های سیمبیوت یا همزیستی را رایج کرد.

شش سال بعد، زمانی که اکتیویژن اولین عنوان اصلی مرد عنکبوتی سه بعدی را در سال 2000 منتشر کرد، او به یکی از بخش‌های محبوب هنرصنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شد. بیایید برخی از توانایی‌های منحصر به فرد او را در بازی‌های ویدیویی بررسی کنیم.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

10. Spider-Man: Web Of Shadows (Instant Symbiote Suit)

عنوان Spider-Man: Web of Shadows یک بازی محصول سال 2008 است که نسبت به زمان خود به خوبی کیفیت خود را حفظ کرده است. به هر حال، این بازی برخی از بهترین مکانیک‌های گیم پلی را در هر بازی ابرقهرمانی جهان باز از زمان Spider-Man 2 ارائه می‌کند. در این بازی، بازیکنان می‌توانستند انواع کارها مانند تارتنی آزادانه، دویدن روی دیوارها، استفاده از کمبوهای شگفت‌انگیز در مبارزه و خزیدن در سطح شهر را انجام دهند.

این بازی همچنین دارای یک داستان شگفت انگیز بود، با شخصیت‌هایی مانند لوک کیج، مری جین، ولورین، گربه سیاه، شوالیه ماه، کینگ پین، و غیره. یکی از ویژگی‌های جالب بازی هم این بود که به لطف لباس فوری سیمبیوتی می‌توانستید با فشار دکمه بین قدرت‌ها سوئیچ کنید.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

9. Marvel’s Spider-Man (Spider-Drone)

بازی Spider-Man 2018 احتمالاً بهترین تجربه این شخصیت در یک بازی ویدیویی تا کنون بوده است. بازی همه چیز را درست انجام می‌دهد، از داستان سرایی احساسی گرفته تا نقل قول‌های نمادین Spidey. این بازی همچنین یک گیم پلی کاملاً اصلاح شده ارائه می‌دهد که از بهترین قسمت‌های عناوین مرد عنکبوتی که تاکنون منتشر شده الهام گرفته است.

به عنوان مثال، تارتنی شگفت‌انگیز در Marvel’s Spider-Man بسیار نسخه اصلاح‌شده‌ای از نسخه‌ی کالت-کلاسیک Spider-Man 2 است. علاوه بر این، بازی 2018 روی همه چیز ساخته شده است، از جمله توانایی‌های ابرقهرمان محله دوستانه ما. یکی از این قدرت‌ها Spider-Drone یا پهپاد عنکبوتی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون اینکه در معرض دید دشمنان قرار بگیرند، مشخصات فنی اهداف را به دست آورند و اسکن مورد نیاز را روی دشمنان انجام دهند.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

8. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Bio-Electricity)

با این‌که Marvel’s Spider-Man بهترین قسمت از بازی‌های قدیمی را برای الهام گرفتن انتخاب کرد، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales  ویژگی‌های بارز را از بازی 2018 گرفت و آن‌ها را چندین درجه ارتقاء داد. اسپین آف 2020، عنوان انحصاری پلی استیشن، هر کاری را که بازی اصلی انجام می‌دهد را به بهترین و سریع‌ترین شکل ارائه می‌کند.

در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، بازیکنان می‌توانند سریع‌تر بچرخند، روان‌تر بجنگند و با به مانند یک نوجوان سیاهپوست متکبرانه حرکت کنند. مایلز در بازی اسپین آف 2020 توانایی‌های منحصر به فرد زیادی دارد. با این حال، بهترین آن بیو الکتریکی اوست که به او اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان یک Venom Blast استفاده کند.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

7. Spider-Man: Shattered Dimensions (Noir – Night Vision)

بازی Spider-Man: Shattered Dimensions یک بازی اکشن ماجراجویی در جهان عنکبوتی است و احتمالاً بزرگترين دلیل برای محبوبیت دنیای چندگانه مارول در طول سال‌ها بوده است. بازی 2010 چهار نسخه قابل بازی مرد عنکبوتی را از خطوط زمانی مختلف ارائه کرد. یکی از این Spideyهای جایگزین Spider-Man Noir از Earth-90214 بود.

این نسخه از ابرقهرمان محله دوستانه حال و هوای واقعی‌تری داشت، زیرا بازیکنان برای جلوگیری از کشته شدن باید به مخفی کاری تکیه کنند. علاوه بر این، مرد عنکبوتی نوآر با مجموعه‌ای از توانایی‌های خود آمد، یکی از آن‌ها دید در شب است که به او کمک می‌کند تا اهداف را در تاریکی پیدا کند.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

6. Spider-Man (Web Cocoon)

بازی Spider-Man 2000 اولین بازی بود که در آن ابرقهرمان محله دوستانه ما از جهان 2 بعدی به سه بعدی منتقل شد. این عنوان یک بازی بسیار مورد انتظار در زمان خود و یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی کنسول پلی استیشن بود. این بازی خوب و قدیمی Spider-Man از کتاب‌های کمیک الهام گرفته و داستانی پر از شخصیت‌های مختلف مانند Venom، Doctor Octavious ،Daredevil و بسیاری دیگر را روایت می‌کند.

بازی همچنین تارتنی آزادانه را پیاده سازی کرده و توانایی‌های مختلف مرد عنکبوتی را که بسیار جدید بودند به آن اضافه کرد. یکی از این قدرت‌ها توانایی  «پیله تار عنکبوتی» بود که در آن مرد عنکبوتی می‌توانست از تار برای ایجاد یک سپر محافظ در اطراف خود استفاده کند و سپس آن را برای حداکثر آسیب منفجر کند.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

5. فورتنایت (استفاده از تفنگ)

چه کسی می‌دانست روزی فرا می‌رسد که بازیکنان به عنوان مرد عنکبوتی در یک بازی چندنفره تیراندازی با اسلحه بازی کنند؟ Fortnite یک بازی است که در سال ۲۰۱۷ به‌خاطر حالت بتل رویال رایگانش شناخته می‌شود، که به ۱۰۰ بازیکن اجازه می‌دهد تا با اثبات مهارت‌های خود، به میدان بروند و برنده شوند. فورتنایت همچنین به خاطر حرکات رقص احمقانه، ایموت‌ها، ریزتراکنش‌های مضحک و اسکین شخصیت‌های خود معروف است.

در طول پنج سال گذشته، فورتنایت ابرقهرمان‌های مختلفی مانند بتمن، بیوه سیاه، کاپیتان آمریکا، ددپول، گوست رایدر، فلش، ونوم و غیره را به نمایش گذاشته است. بازی کنید و برای کشتن حریفان با اسلحه شلیک کنید.

10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است

4. Spider-Man: Shattered Dimensions (2099 – Slowdown Time)

همانطور که در موارد قبلی مشخص شد، Spider-Man: Shattered Dimensions عنوانی از داستان عنکبوتی است که دارای چهار نسخه جایگزین از این ابرقهرمان است. سه تا از آن‌ها شگفت انگیز، آلتیمیت و نوآر هستند، در حالی که چهارمی مرد عنکبوتی 2099 است. تفسیر سایبرپانکی از مرد عنکبوتی، پیتر پارکر از آینده نیست.

در عوض، او میگوئل اوهارا، یک شخصیت جدید و یک ابرقهرمان بسیار سریع است. از آنجایی که این نسخه از مرد عنکبوتی از یک تایم لاین پیشرفته است، او از توانایی‌های منحصر به فردی مانند کند کردن زمان برای برتری بر دشمنان استفاده می‌کند.

مرد عنکبوتی

3. Marvel’s Avengers (Wrecking Ball)

به دلایل خوب، Marvel’s Avengers احتمالاً مورد انتظارترین بازی ابرقهرمانی دهه گذشته بود. تبلیغات بازی و کیفیت صداپیشگان فریاد می‌زد که این بازی یک موفقیت تضمینی خواهد بود. متأسفانه اسکوئر انیکس با ارائه‌ی ریزتراکنش‌های غیرضروری در این بازی چند نفره co-op داستان محور، کار را خراب کرد. با این‌که شخصیت‌های درون بازی واقعاً خوب بودند و انیمیشن‌های مبارزات فوق‌العاده جذاب هستند، طراحی گیم‌پلی تجربه آن را از هم می‌پاشد.

با این حال، چند چیز خوب برای تجربه در بازی وجود دارد، از جمله شخصیت مرد عنکبوتی. مرد عنکبوتی انتقام‌جویان مارول ممکن است مکانیک‌های تارتنی وحشتناکی در بازی داشته باشد، اما او مهارت‌های مبارزه بسیار خوبی دارد، از جمله حرکت “توپ تخریب” که یک توپ تار عنکبوتی عظیم است.

مرد عنکبوتی

2. Spider-Man: Edge Of Time (Accelerated Decoy)

بازی Spider-Man: Edge of Time این فرمول را از نسخه قبلی خود یعنی Shattered Dimensions گرفته و طراحی جدیدی از گیم پلی را معرفی می‌کند که بازیکنان هرگز تجربه نکرده‌اند. بازی spider-verse 2011 بر دو نسخه Spider-Man تمرکز دارد. یکی ابرقهرمان محله دوستانه معمولی است، در حالی که دیگری مرد عنکبوتی آینده نگر 2099 است. فرمول بازی بر اقدامات بازیکنان بین خطوط زمانی مختلف متکی است، جایی که تغییر در گذشته به معنای نتایج قابل پیش بینی در آینده است.

ستاره واقعی Edge of Time همین Spider-Man 2099 است که پیتر را در موارد متعدد نجات می‌دهد و از توانایی‌های خود برای شکست دادن ابرشرورهای دیوانه استفاده می‌کند. یکی از قدرت‌های او Accelerated Decoy است که به او اجازه می‌دهد همزمان در دو مکان ظاهر شود و با استتار نامرئی آسیب وارد کند.

مرد عنکبوتی

1. (Spider-Man: Return Of The Sinister Six (Square Web Projectiles

عنوان Spider-Man: Return of the Sinister Six اولین بازی بزرگ مرد عنکبوتی است که در سال 1992 عرضه شد. این اسکرولر جانبی دوبعدی دارای شخصیت‌های فوق شرور مانند Electro ،Sandman، Mysterio ،Vulture ،Hobgoblin و Doctor Octopus بود. با اینکه بازی Return of the Sinister Six از نظر گیم پلی بسیار ابتدایی است، یک قطعه موسیقی به یاد ماندنی، محیطی سرگرم کننده و توانایی مرد عنکبوتی بودن را به بهترین شکل در زمان خود ارائه می‌دهد.

در این بازی، بازیکنان می‌توانند با ابرقهرمان 8 بیتی چند ترفند انجام دهند که شامل لگد زدن، مشت زدن، پریدن، چرخش عنکبوتی، خزیدن عنکبوتی و موارد دیگر می‌شود. با این حال، یکی از توانایی‌هایی که برجسته می‌شود، پرتابه‌های منحصربه‌فرد تار مربعی است که مرد عنکبوتی تا به امروز هرگز از آن‌ها استفاده مجدد نکرده است.

نظر شما در خصوص 10 قدرت منحصر به فردی که مرد عنکبوتی در بازی‌ها داشته است چیست؟ طرفدار مرد عنکبوتی هستید؟ بهترین قدرت‌های او از نظر شما کدامند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس