رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

56
0
رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

آیا تاچ پد لپ تاپ شما از کار افتاده است؟ نگران نباشید، این مشکل معمولاً به راحتی قابل حل است. در این مقاله به رایج‌ترین علل و رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ میپردازیم.

رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ: تاچ پد با کلید فانکشن FN غیرفعال شده است

اکثر لپ‌تاپ‌های ویندوزی یکی از کلیدهای فانکشن را به غیرفعال کردن و فعال کردن تاچ پد لپ‌تاپ اختصاص می‌دهند. نماد روی کلید یک تاچ پد به سبک قدیمی را نشان می دهد که یک خط از آن عبور می کند.

کلید فانکشن “fn” را فشار داده و نگه دارید و کلید غیرفعال/فعال کردن تاچ پد را فشار دهید. مکان و شکل آن بسته به نوع و مدل لپ‌تاپ متفاوت است، اما کلید احتمالاً شبیه یک تاچ پد است که خطی از آن عبور می‌کند.

باید پیامی را روی صفحه ببینید که به شما می گوید تاچ پد فعال یا غیرفعال است. اگر پیام فعال بودن را دیدید، تاچ پد را بررسی کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر.

رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ: تاچ پد در تنظیمات غیرفعال شده است

در ویندوز و macOS میتوانید تاچ پد را در تنظیمات غیرفعال کنید. اگر شخص دیگری از لپ تاپ استفاده می کند، تاچ پد را می توان به این روش غیرفعال کرد.

در ویندوز به مسیر Settings > Bluetooth & Devices > Touchpad بروید و بررسی کنید که تاچ پد در اینجا غیرفعال نشده باشد.

در مک بوک روی منوی اپل کلیک کنید و به System Preferences > Accessibility > Pointer Control > Mouse & Trackpad بروید. در اینجا یک کلید روشن/خاموش ساده برای تاچ پد وجود ندارد، اما گزینه ای برای غیرفعال کردن Trackpad در صورت اتصال ماوس خارجی وجود دارد. بررسی کنید که این گزینه انتخاب نشده باشد.

فعال کردن دستگاه دیگری تاچ پد را غیرفعال کرده است

همانطور که در بالا توضیح داده شد، مک بوک را می توان طوری تنظیم کرد که وقتی یک ماوس خارجی وصل می شود، پد ترک به طور خودکار غیرفعال شود. ویندوز تنظیمات مشابهی برای غیرفعال کردن تاچ پد لپ تاپ در هنگام اتصال ماوس دارد.

در ویندوز به مسیر Settings > Bluetooth & Devices > Touchpad بروید. روی Touchpad کلیک کنیدو کادر کنار “Leave Touchpad on When a Mouse Is Connected” را علامت بزنید.

تغییر به حالت تبلت تاچ پد را غیرفعال کرده است

تغییر به حالت تبلت در لپ تاپ صفحه لمسی ویندوز می تواند تاچ پد را غیرفعال کند. این کار به جلوگیری از ورودی ناخواسته از تاچ پد هنگام استفاده از صفحه لمسی کمک می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس