10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی

92
0
10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی

 قهرمان بودن (شخصیت اصلی بودن) در بازی‌های ویدیویی لزوماً به معنای خوب بودن نیست. در واقع، گاهی اوقات می‌تواند به معنای یک شخصیت رذل و سنگدل باشد. فهرست 10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی را در اول نیوز بخوانید.

فرض کلی این است که قهرمانان، همانطور که از نامشان پیداست، قرار است قهرمان (به معنای خوب و مهربان) باشند، مرکز اخلاقی درخشان روایت یک بازی که علیرغم دور شدن گاه و بیگاه از مسیر درست، همیشه می‌توان برای انجام کار درست به آن‌ها تکیه کرد. حتی ضدقهرمانان، آن شخصیت‌های اخلاقی مبهم که قادر به اعمال خشونت‌آمیز وحشتناک هستند، معمولاً با سطح کلی کارما خود در جایی سیاه و سفید بیرون می‌آیند.

سپس آن دسته از قهرمانانی وجود دارند که علیرغم اینکه تحت کنترل بازیکن هستند، چنان تاریکی در درون خود دارند که به سختی می‌توان آن‌ها را چیزی جز بدجنس‌های ترسناک در نظر گرفت که به اندازه ترس و وحشت ارزش تحقیر و توهین را دارند. تعداد کمی از این افراد واقعا غیرقابل بخشش هستند، اما آن‌ها دارای رگه‌های تاریکی هستند که آنقدر ناراحت کننده است که تمام کمک‌های خیریه و پخت غذا برای نیازمندان در جهان نیز نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی

10. کریتوس – مجموعه خدای جنگ

شهرت کریتوس به‌عنوان یک ویرانگر بی‌رحم و دیوانه که به مرگ و نابودی دامن می‌زند، زمانی که ریبوت فوق‌العاده God of War مجموعه را در مسیر روایی پخته‌تری قرار داد، تا حدودی تغییر کرد، اما سخت است انکار کنیم که حتی کارکشته‌ترین قاتلان نیز پس از شنیدن نام او رنگ پریده می‌شوند. مخصوصاً با توجه به سوابق و موفقیت‌های جنگجوی مشهور اسپارتی.

مسلماً کریتوس توجیه واقعی برای اعمال خود در سه گانه اصلی بازی‌های God of War دارد، اما روشی که اسپارتان در تمایلات خشونت آمیز خود، اغلب به خونخوارترین راه‌ها، افراط می‌کند، هر تصوری مبنی بر اینکه او نوعی قهرمان بی عیب و نقص است را از بین می‌برد. به لطف نیاز همه جانبه به انتقام، قلب کریتوس تا تیره‌ترین سایه، سیاه و آلوده شده است.

10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی

9. Scorpion – مجموعه مورتال کامبت

او ممکن است مبارز مورد علاقه اد بون، یکی از خالقان Mortal Kombat و چهره تثبیت شده این فرنچایز باشد، اما بیایید دچار توهم نباشیم: اسکورپیون، معروف به Hanzo Hasashi، از یک قهرمان معمولی دور است.

این مورتال کامبت است، هیچ‌کس واقعاً قهرمان نیست، به‌ویژه زمانی که مبارزان با خلاقیت تمام هر پنج دقیقه یکدیگر را سلاخی می‌کنند، اما انبوه اعمال ناشایست هانزو به‌ویژه چشمگیر است. از کشاندن Sub-Zero به جهنم در MK9 گرفته تا تلاش برای کشتن جانی کیج در بازی‌های اصلی Mortal Kombat، ناگفته نماند تبدیل تعدادی از مخالفان به نان تست انسانی نیز یکی از دست گل‌های اوست. Scorpion یک رگه جهنمی دارد.

8. Doom Guy – مجموعه دووم

تمام هدف Doom Guy این است که او اساساً یک بوم خالی است، یک صفحه تمیز که بازیکن می‌تواند ویژگی‌ها و آرزوهای خود را روی آن نشان دهد و یک لنزی که از طریق آن می‌توان اکشن‌های چشم نواز مجموعه را مشاهده کرد.

با این حال، معنای این موضوع این است که وقتی همه آن ویژگی‌ها از بین می‌روند، تنها چیزی که واقعاً می‌توان در مورد Doom Guy تصور کرد این است که او از خشونت لذت می‌برد. به لطف نمایش دائمی مهارت‌های خطاناپذیرش برای اعزام ساکنان مریخ به جهنم با وحشیانه‌ترین راه‌های قابل تصور است. البته شیاطین جهنمی لزوماً شایسته همدردی بیش از حد نیستند، اما مطمئناً برخی از آن‌ها باید دوستان و خانواده‌هایی خارج از کار روزانه خود داشته باشند؟

7. Trevor Phillips – GTA 5

هیچ یک از سه قهرمان اصلی GTA 5 شخصیتشان حتی نزدیک به آن چیزی نیست که ما ممکن است قهرمانانه بدانیم، اما تروور فیلیپس روان پریش و عمیقاً ناخوشایند به مراتب کمترین ابهام اخلاقی در میان سه شخصیت اصلی بازی است. فرانکلین و مایکل ویژگی‌های رستگاری خود را دارند، در حالی که به نظر می‌رسد ترور فعالانه از خشونت، بدبختی و ناامیدی به همان اندازه که توانایی فیزیکی دارد، لذت می‌برد.

از نظر روانی ناپایدار و به شدت آشفته، جنایات زیاد تروور کافی است تا او را برای یک عمر و نیم زندانی کنند. از قتل دوستان وید گرفته تا هتک حرمت به مربی هاکی خود، تروور همانقدر سیاه دل است که رذل‌های سیاه دل به نظر می‌آیند.

6. الکس مرسر – مجموعه Prototype

هیچ چیز مانند بازگشت برای بازی دوم در فرانچایز خود، نه به عنوان قهرمان پیروز، بلکه به عنوان یک شرور منحرف و پیچیده، فریاد نمی‌زند. البته نه اینکه الکس برای شروع یک نوع خاص بی‌وجدان بوده باشد.

سوء استفاده‌های مرسر در اولین بازی Prototype، او را در بهترین حالت به عنوان یک ضدقهرمان متضاد و فاسد معرفی کرد، اما اقدامات نیهیلیستی و ظالمانه او در قسمت دوم، او را محکم در انتهای طیف شخصیتی شرور قرار داد. فاسد و مصرف شده، غیرممکن است که بدانیم روح تاریک الکس به لطف تأثیر مخرب ویروس بلک لایت تاریک شده است و یا این به ذات فریبنده او ارتباط دارد.

5. Galen Marek معروف به Starkiller – در Star Wars: The Force Unleashed

“بی چهره، بی آینده، یکبار مصرف، همه آن‌ها برای من یکسان هستند.” نقل قول‌هایی از این دست، همراه با یک شمشیر نوری قرمز درخشان، باید به بازیکنان تمام آنچه را که باید درباره قهرمان The Force Unleashed بدانند، بگوید. این لوک اسکای واکر نیست که ما با آن سر و کار داریم.

در عوض، گالن مارک، با نام مستعار استارکیلر، را می‌توان به‌عنوان مردی منحرف توصیف کرد، مردی که از بدو تولد برای انجام یک هدف پلید به دستور نیروهای شوم تربیت شده و تلقین شده است. استارکیلر که به عنوان شاگرد دارث ویدر آموزش دیده و وظیفه تعقیب اعضای جدای را در خلال پاکسازی بزرگ جدای بر عهده دارد، به عنوان یکی از سردمدارترین قهرمانان بازی کار را شروع می‌کند. در حالی که جالینوس ممکن است بعداً در روایت بازی به سمت رستگاری گام بردارد، بی‌اعتنایی بی‌رحمانه او به زندگی انسانی و ابزارهای وحشیانه او برای خلع ید از هر کسی که سر راهش قرار می‌گیرد، شواهدی از مردی است که جنبه تاریکی جدی دارد.

10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی

4. Duke Nukem – مجموعه Duke Nukem

اگر Duke Nukem Forever، عنوان اکشن شوتر بی‌نظیر 3D Realms در سال 2011 چیزی را ثابت کرده باشد، آن این است که مخاطبان مدرن متوجه شدند که شخصیت قدیمی این مجموعه چقدر از ارزش‌های اجتماعی معاصر برخوردار بوده و هست! سیاه دل بودن ممکن است کمی بی انصافی به نظر برسد، اما مدل موی احمقانه و عینک آفتابی بزرگ او را کنار بگذارید، تا متوجه شوید که دوک از قدیس بودن به دور است.

شاید دوک قبلاً می‌توانست نقص‌های شخصیتی آشکار خود را به‌عنوان کنایه زبانی و خودارجاعی به قهرمانان اکشن دهه 80 میلادی عصر طلایی سینما منتقل کند، اما این بهانه در دوک نوکم به‌عنوان نگرش بازی نسبت به آن کمرنگ می‌شود. زنان در این مجموعه نقش ابزاری دارند. دوک آن‌ها را به عنوان زباله‌های یک بار مصرف می‌بیند که فاقد ارزش هستند، فکر نمی‌کنم این نگرش یک قهرمان باشد!

هیتمن

3. Agent 47 – مجموعه هیتمن

رتبه سوم فهرست 10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی؛ ممکن است عبارت “قاتل خونسرد” اساساً برای مامور 47 ابداع شده باشد. شخصیت اصلی هیتمن به مانند آرتور مورگان از رد دد ردمپشن 2 شخصیتی چندلایه و عمیق نیست. در عوض، این اسلحه ظالمانه و قاتل اجاره‌ای یک ویژگی اصلی را بیش از همه نشان می‌دهد: تمایل شگفت انگیز به خشونت، هرج و مرج و قتل.

بله، مسلماً 47 زمانی که به سرنگونی یک سازمان شوم و فریبنده معروف به پروویدنس برای حفظ آزادی‌های جهانی منجر می‌شود تا حدودی قابل بخشش است، اما بیایید این اشتباه را مرتکب نشویم که قاتل سر کچل را به مقام قهرمان سوار بر اسب نر سفید ارتقاء دهیم. تا آنجا که هر کسی می‌تواند بگوید، هیتمن عنوان ما هیچ پشیمانی، هیچ اخلاقی، هیچ احساسی و مطلقاً هیچ رحمی نشان نمی‌دهد.

جیسون برودی

2. جیسون برودی – Far Cry 3

بازی Far Cry 3 به راحتی یکی از بهترین بازی‌های جهان باز AAA در ده سال اخیر است. داستان حول شخصیت جیسون برودی، قهرمان داستان، زمانی که او و دوستانش در تعطیلات در یک جزیره گرمسیری سرگردان می‌شوند و مجبور می‌شوند با دزدان دریایی، مزدوران و دیگر شخصیت‌های شرور که جزایر روک را خانه خود می‌کنند، مبارزه کنند، جریان دارد.

بخشی از چیزی که در مورد Far Cry 3 بسیار خوب است این است که به قهرمان خود یک قوس مناسب می‌دهد، زیرا جیسون، زمانی که یک پسر 20 ساله یا 20 و اندی ساله، تا حدودی منطقی و معصوم است و در ادامه تبدیل به یک جنگجوی وحشی و گاه سادیستی می‌شود که می‌تواند فاسدترین اعمال غیرانسانی و خشونت را انجام دهد. اینکه جیسون را به عنوان یک ضدقهرمان واقعاً سیاه‌دل ببینید یا یک ضدقهرمان قابل بخشش، تا حد زیادی به پایانی که در اوج بازی انتخاب می‌شود بستگی دارد، اما شکی نیست که قهرمان اصلی بازی Far Cry 3 روحی بسیار تیره‌تر از زمانی که برای اولین بار وارد جزیره‌های روک می‌شود را کسب می‌کند.

منهانت

1. جیمز ارل کش – Manhunt

رتبه نخست 10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی؛ بازی Manhunt که توسط Rockstar ساخته و دست کم گرفته شده، هرگز با جنجال بیگانه نبوده است. این بازی که در سال 2002 منتشر شد، پوشش خبری قابل توجهی دریافت کرد که به لطف نمایش خشونت گرافیکی و لحن تیره و نهیلیستی آن، داستان سرگردان راکستار از محکومی به اعدام که مجبور به جنگیدن برای آزادی خود در یک شهر خیالی آمریکایی شده است. این بازی برای افراد ضعیف و خوش سیرت نیست.

چنین پس‌زمینه بی رحمانه‌ای به یک قهرمان بی رحم مشابه نیاز دارد، و این دقیقاً همان چیزی است که Manhunt به شکل جیمز ارل کش، ضدقهرمان زندانی بازی که متهم به اعزام یک سری از اعضای باند فرستاده شده برای شکار او هستند، ارائه می‌دهد. در حالی که مردان کشته شده توسط کش به هیچ وجه فرشته نیستند، اما روش‌های بی رحمانه اعدام انتخاب شده توسط شخصیت اصلی Manhunt، از جمله شکستن گردن دشمنان، خفه کردن مردم با کیسه‌های پلاستیکی، و ضرب و شتم اعضای باند تا سر حد مرگ با چوب بیسبال، نشان می‌دهد که جیمز یک قدیس نیست. این همان رگ بی رحمی است که او را در وهله اول به زندان انداخت.

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 10 قهرمان مرد سنگدل در بازی‌های ویدیویی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام شخصیت در این بین خالی بود؟ لطفاََ دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس