5 بهترین برنامه نقشه و GPS برای اندروید

95
0
بهترین برنامه نقشه

ما نگاهی به بهترین برنامه های جهت یابی موجود برای اندروید می اندازیم. کدام یک مناسب است که شما را به جایی که می خواهید ببرد؟ بهترین برنامه نقشه کدام است؟

همچنین مقاله ما را در خصوص مقایسه Wase با گوگل مپ را بخوانید.

GPS یکی از ویژگی های اصلی گوشی های هوشمند مدرن است. برای استفاده از GPS بر روی تلفن خود، به یک برنامه جلویی (front-end) مانند Google Maps نیاز دارید. چنین برنامه‌هایی سیگنال‌های GPS را به مسیرهای قابل فهم ترجمه می‌کنند که می‌توانید از آنها برای پیمایش (حرکت) به هر کجا که می‌روید استفاده کنید.

بنابراین، بدون ترتیب خاصی، در اینجا بهترین برنامه های GPS برای اندروید وجود دارد.

بهترین برنامه نقشه: Google Maps

Google Maps یک برنامه جهت یابی داخلی در اکثر گوشی های اندرویدی است. آنقدر محبوب است که مترادف با کلمه “نقشه” شده است. محبوبیت Google Maps کاملاً شایسته است، زیرا این برنامه با توسعه مداوم و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد، صنعت GPS را متحول کرده است.

جدا از اجزای پیشرفته برنامه Google Maps هنوز اصول اولیه را به درستی انجام می دهد. می توانید هر مکانی را در سراسر جهان جستجو کنید و به راحتی مکان را از طریق نقشه آن پیمایش (حرکت)کنید.

نقشه های گوگل (Google Maps) دارای جهت یابی جی پی اس بی درنگ (real-time) است، بنابراین نقشه ها با توجه به موقعیت مکانی شما تغییر می کنند. همچنین به‌روزرسانی‌های ترافیکی بلادرنگ (real-time)را ارائه می‌کند تا بتوانید مسیری با ترافیک کمتر و ETA (زمان تخمینی رسیدن) بهتر انتخاب کنید.

همچنین می توانید از طریق این برنامه اطلاعات حمل و نقل عمومی را در زمان واقعی دریافت کنید، اگرچه این ویژگی در همه کشورها در دسترس نیست. Google Maps همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مکان‌های مورد علاقه‌ای را که مرتباً بازدید می‌کنید ذخیره کنید و مکان‌های محلی را پیشنهاد می‌کند که می‌توانید برای کشف مناطق جدید آن‌ها را بررسی کنید.

اگر انتظار دارید در طول سفر خود اتصال اینترنت را قطع کنید، به شما امکان می دهد نقشه ها را برای استفاده آفلاین دانلود کنید. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند نمای خیابان و تصاویر داخلی از مکان‌های محلی راهی عالی برای آشنایی با محیط اطراف مقصدتان از قبل است.

حتی نقشه‌های داخلی فرودگاه‌ها، مراکز خرید و استادیوم‌ها را ارائه می‌دهد که می‌تواند زمان زیادی را در طول بازدیدتان صرفه‌جویی کند.

Google Maps یک نسخه سبک تر به شکل Google Maps Go دارد که برای گوشی های قدیمی ایده آل است. به غیر از آن، شما همچنین با Google Maps از Android Auto داخلی پشتیبانی می‌کنید.

Google Maps یک مشعل در میان برنامه های GPS است. با تمام این ویژگی های پیشرفته، نمی توانید با این یکی اشتباه کنید.

HERE WeGo Maps & Navigation

HERE WeGo رقیب شایسته گوگل مپ است. در طول سال ها تغییر زیادی کرده است. نقشه های نوکیا، نقشه های Ovi، HERE Maps یا به سادگی Nokia HERE تعدادی از نام های گذشته آن هستند.

بیشتر زنگ‌ها و سوت‌های جهت یابی GPS را در HERE WeGo که در Google Maps دریافت می‌کنید، پیدا خواهید کرد. HERE WeGo جهت یابی گام به گام بسیار مناسبی در هر دو حالت آنلاین و آفلاین دارد. همچنین دارای داده های ترافیکی بلادرنگ بسته به موقعیت مکانی شما برای پیش بینی ETA است.

HERE WeGo صداهای جهت یابی از پیش ضبط شده مشابه صدای Google Maps را ارائه می دهد. با استفاده از این برنامه، می توانید بسته به نوع حمل و نقل خود، از جمله حمل و نقل عمومی، عابر پیاده و دوچرخه، مسیری را برنامه ریزی کنید. داده‌های ترافیکی بی‌درنگ منظم همچنین ترافیک بی‌درنگ را برای خطوط سریع برگشت‌ پذیر در کشورهای پشتیبانی‌شده نشان می‌دهد.

همچنین می توانید مکان مورد علاقه خود را در بخش مجموعه برنامه ذخیره کنید و به راحتی مکان ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. HERE WeGo یک حالت آفلاین یکپارچه نیز دارد. اگر به دنبال جایگزینی برای Google Maps هستید، HERE WeGo بهترین مکان برای شروع است.

Sygic

Sygic یکی از بهترین برنامه های GPS برای اندروید است، اما برای استفاده حداکثری از آن باید هزینه پرداخت کنید. می توانید ویژگی های پرمیوم را به مدت هفت روز بدون هیچ هزینه ای دانلود و آزمایش کنید. پس از آن، برنامه دو اشتراک (13.99 دلار برای سه ماه یا 29.99 دلار برای 12 ماه) ارائه می دهد.

Sygic دارای جهت یابی Real View است که دستورالعمل های جهت یابی را روی ویدیوی زنده از دوربین تلفن شما نمایش می دهد. شما همچنین نقشه های سه بعدی را در حالت آفلاین دریافت می کنید که تفسیر آنها بسیار راحت است. و این نقشه ها به روز رسانی ماهانه نیز دریافت می کنند. علاوه بر این، Sygic با Android Auto (اندروید) و CarPlay (iOS) سازگار است.

نقشه های Sygic دارای داده های ترافیکی بلادرنگ، محدودیت سرعت و دوربین های سرعت هستند. همچنین دارای ویژگی Dynamic Lane Assistant است که به شما کمک می کند همیشه در مسیر صحیح بمانید. همچنین می توانید از طریق Junction View در اتصالات پیچیده از آن راهنمایی بگیرید.

Sygic دارای بسیاری از ویژگی‌های ارزشمند دیگر مانند Dashcam، Cockpit، Fuel Prices، Head-Up Display و غیره است. این گزینه های زیادی در تنظیمات خود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را تغییر دهید. اگر از پرداخت مقداری پول راضی هستید، Sygic شما را ناامید نخواهد کرد.

بهترین برنامه نقشه: Waze

Waze یک برنامه جهت یابی است که بر اساس اطلاعات جمع‌سپاری (crowdsourced) شده است. کاربران برای بهبود تجربه رانندگی یکدیگر، اطلاعات ترافیک، مسیرها و قیمت بنزین را در زمان واقعی به اشتراک می گذارند. شما همچنین می توانید دانش دست اول خود را در Waze به اشتراک بگذارید یا به سادگی از برنامه استفاده کنید تا شما را از جایی به مکان دیگر برساند.

اگر گزینه دوم را انتخاب می کنید، Waze کار خوبی انجام می دهد. پیروی از دستورالعمل‌های برنامه آسان است و مسیرها گاهی اوقات به دلیل بازخورد (فیدبک) و ورودی افراد واقعی می‌توانند دقیق‌تر باشند.

گوگل مالک Waze است، بنابراین می‌توانید انتظار ویژگی‌های جهت یابی کاملاً قابل اعتماد را داشته باشید. از Android Auto و CarPlay پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید Waze را با برنامه‌های دیگر مانند پخش‌ کننده موسیقی (music player) یا دستیار صوتی (voice assistant) جفت کنید. و همچنین داده های ترافیکی و مسیریابی مجدد را در زمان واقعی ارائه می دهد.

یکی از ویژگی‌های محبوب Waze، گزینه انتخاب صدای افراد مشهور برای پیمایش (حرکت) است. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد، اطلاعاتی است که در مورد ارزان ترین گزینه ها برای دریافت سوخت در مسیر شما ارائه می دهد. Waze همچنین شما را راهنمایی می کند. در مجموع، این برنامه در زمینه جهت یابی اجتماعی پیشگام است و یک هسته جهت یابی GPS مناسبی دارد.

بهترین برنامه نقشه: OsmAnd

این برنامه از داده های OpenStreetMap استفاده می کند که منبع باز است. OsmAnd یک نسخه رایگان با عملکرد بسیار مناسب و یک نسخه پولی مقرون به صرفه دارد که در آن می توانید پتانسیل کامل آن را باز کنید.

OsmAnd تمام عملکردهای اساسی یک برنامه جهت یابی GPS، از جمله جهت یابی گام به گام، حالت های آنلاین و آفلاین، و راهنمای صوتی و مسیر را دارد. همچنین مسیرهای دوچرخه سواری و پیست اسکی را ارائه می دهد.

OsmAnd اطلاعات مسیریابی مجدد و محدودیت سرعت را در اختیار شما قرار می دهد و حالت های روز/شب را نیز دارد. شما همچنین می توانید آهنگ GPX خود را آپلود کنید. نیازی به گفتن نیست، OsmAnd یک جایگزین قابل اعتماد برای نقشه های گوگل است که ارزش دیدن را دارد.

کدام اپلیکیشن GPS برای شما بهترین است؟

پاسخ به آن به بسیاری از متغیرها، به ویژه موقعیت مکانی شما بستگی دارد. یک راه حل GPS ممکن است در گوشه ای از جهان عالی کار کند، اما پشتیبانی آن در شما تقریباً وجود ندارد. مهم نیست که یک برنامه جهت یابی چقدر خوب است، اگر منطقه شما را ترسیم نکرده باشد، بی فایده است. بنابراین پیش بروید و برخی از این برنامه ها را آزمایش کنید تا برنامه مناسب را پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس