20 برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی Google Play

64
0
برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی

در این مقاله از اول نیوز به برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های اندروید در فروشگاه Google Play نگاهی میندازیم. این برنامه‌ها توسط 2.8 میلیارد کاربر فعال اندروید دانلود شده‌اند. برنامه Google Play (10 میلیارد دانلود)، Gmail (9 میلیارد)، Google Maps (6.9 میلیارد)، YouTube (10 میلیارد) در این مقاله بررسی نمی‌شوند. در ادامه برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی را بشناسید.

1- برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی: Facebook

7.073 میلیارد دانلود

فیس بوک بیشترین آمار دانلود را در بین اپلیکیشن‌ها دارد. علیرغم رسوایی‌های نقض حریم خصوصی و جنبش #حذف فیس بوک هنوز هم برنامه‌ای محبوب است. اگرچه همه از این برنامه راضی نیستند و در رتبه بندی 76 میلیون یک ستاره دارد. این برنامه ویژگی‌های بی فایده‌ی زیادی دارد که افراد کمی از آنها استفاده می‌کنند.

2- برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی: WhatsApp

6.983 میلیارد دانلود

در جولای 2018 واتس اپ با 2.9 میلیارد دانلود در رتبه سوم قرار گرفت. یک سال پیش به رتبه یک صعود کرده بود، اما اکنون در رتبه دوم قرار دارد. واتس‌اپ محبوب‌ترین ابزار پیام‌رسانی در جهان است و از زمان خرید ۱۹ میلیارد دلاری در اوایل سال ۲۰۱۴ تحت مالکیت فیسبوک بوده است.

اگر تمایلی به استفاده از برنامه پیام‌رسانی متعلق به فیس‌بوک ندارید، یکی از گزینه‌های جایگزین WhatsApp را امتحان کنید.

3- Facebook Messenger

5.327 میلیارد دانلود

حضور فیس بوک مسنجر در جایگاه سوم، کنترلی را که امپراتوری فیس بوک بر بازار اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند دارد، تقویت میکند. محبوبیت فیس‌بوک مسنجر در چند سال اخیر افزایش یافته است، با در دسترس بودن بات‌ها این سرویس مفیدتر از همیشه شده است. این برنامه نسبت به جولای 2018 یک پله کاهش سقوط داشته است.

4- Instagram

3.504 میلیارد دانلود

اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن‌های متعلق به فیس بوک است که آن را در سال 2012 را خرید. این برنامه به طور قابل توجهی نظرات منفی کمتری نسبت به برنامه فیس بوک دارد و تنها 28 میلیون (از 121 میلیون) به برنامه یک ستاره داده شده است.

5- TikTok

2.631 میلیارد دانلود

TikTok روز به روز در حال رشد است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی را بسازند و به اشتراک بگذارند. تیک تاک در نیمه اول سال 2020 بسیار محبوب شد زیرا بحران COVID مردم را مجبور کرد در خانه بمانند. این برنامه در جولای 2019 یک میلیارد بار دانلود شد و دو سال بعد این آمار بیش از دو برابر شد.

6- Subway Surfers

1.438 میلیارد دانلود

Subway Surfers یک بازی در سبک رانر یا دونده است. در این بازی مامور مترو قصد دستگیری شما را دارد و به دنبال شما می‌دود و شما باید با عبور از موانع از دست این مامور و سگش فرار کنید.

7- Facebook Lite

1.933 میلیارد دانلود

نسخه Lite فیس‌بوک در واقع نسخه کم حجم شده‌ی فیس‌بوک است و برای کاربرانی است که دستگاه‌های ارزان‌قیمت دارند (با 1 یا 2 گیگابایت رم) و فقط به شبکه‌های داده G2 دسترسی دارند. این برنامه با تغییرات جزیی همه ویژگی‌های اصلی فیس بوک را ارائه میدهد.

8- برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی: Microsoft Word

1.895 میلیارد دانلود

با توجه به محبوبیت نسخه دسکتاپ Word جای تعجب نیست که برنامه اندروید آن نیز بسیار محبوب باشد. برنامه‌های مایکروسافت آفیس را نیز بررسی کنید.

9- Microsoft PowerPoint

1.655 میلیارد دانلود

Microsoft PowerPoint دومین برنامه مایکروسافت آفیس در این لیست است. احتمالاً از این برنامه برای ساخت ارائه یا اسلایدها استفاده کرده‌اید.

10- Snapchat

1.350 میلیارد دانلود

اسنپ چت در رتبه 10 این لیست قرار دارد. اینستاگرام تقریبا همه ویژگی‌های اسنپ‌چت را دارد، اما اسنپ‌چت روزانه بیش از 280 میلیون کاربر دارد و 12 ماه پیش این تعداد 240 میلیون نفر بود. با این حال به عنوان درصدی از کل دانلودهای اندروید و iOS با هم این رقم کم است. آیا باید نگران آینده این برنامه باشیم یا افزایش جزئی رتبه اسنپ چت به رشد آن اشاره دارد؟

11- SHAREit

1.541 میلیارد دانلود

برنامه‌های محبوب اندروید فقط شامل شبکه‌های اجتماعی و بازی نیست. SHAREit یکی از این برنامه‌ها است. این برنامه روشی سریع برای انتقال فایل‌های حجیم بین دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد. به گفته سازنده این برنامه سرعت آن 200 برابر بیشتر از بلوتوث است.

12- Netflix

1.513 میلیارد دانلود

نتفلیکس اکنون تقریبا 210 میلیون مشترک دارد. به دلیل پاندمی کووید این برنامه دوباره در سال 2020 شاهد افزایش چشمگیری بود. محتوایی که این سرویس ارائه می‌دهد باعث رشد هر روزه‌ی این برنامه شده است. این تنها برنامه پخش بر اساس تقاضا است که در بین 20 برنامه برتر قرار می‌گیرد.

13- Twitter

1.301 میلیارد دانلود

تعجب آور نیست که برنامه‌های شبکه های اجتماعی در لیست محبوب‌ترین دانلودهای پلی استور قرار دارند. توییتر اکنون چهارمین اپلیکیشن اجتماعی محبوب است. در سال 2018 پس از فیس‌بوک و اینستاگرام سوم شد، اما اسنپ چت اکنون از آن عبور کرده است.

14- Flipboard

1.301 میلیارد دانلود

این برنامه اخبار، مکالمات و مقالات مختلف را جمع‌آوری می‌کند. در واقع در یک جا می‌توانید به آخرین و بروزترین اخبار روز جهان دسترسی داشته باشید!

15- Candy Crush Saga

1.142 میلیارد دانلود

Candy Crush Saga در رتبه دوم محبوب‌ترین بازی‌های اندروید قرار گرفته است. بازی کندی کراش شما را به دنیای آبنبات‌های رنگارنگ و خوشمزه میبرد.

16- Skype

1.124 میلیارد دانلود

اسکایپ یک غول سقوط کرده است. با انتشار ویندوز 11 اسکایپ دیگر جزو برنامه‌های از پیش نصب شده در سیستم عامل نیست. شعبه بیزنسی آن از آگوست 2021 بسته شده است و به نظر می‌رسد که تیم‌های مایکروسافت اکنون بر این شرکت تمرکز دارند. انتظار می‌رود اسکایپ در سال 2022 از 20 برنامه برتر خارج شود.

17- برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی: Spotify

1.081 میلیارد دانلود

شاید تعجب آور باشد که تا سال 2021 طول کشید تا Spotify در بین 20 برنامه برتر قرار بگیرد. Spotify یکی دیگر از شرکت‌هایی است که از پاندومی کرونا با افزایش تعداد کاربران از 130 میلیون به 160 میلیون در 12 ماه گذشته به‌شدت منفعت برده است، در واقع این تعداد از اوایل سال 2017 بیش از دو برابر شده است. در مجموع 360 میلیون کاربر دارد.

18- Dropbox

1.025 میلیارد دانلود

Dropbox یکی از شناخته شده‌ترین سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری است. با این برنامه می‌توانید اسناد را در فضای ابری ذخیره کنید، از هر کجا به آنها دسترسی داشته باشید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

19- Viber

909 میلیون دانلود

Viber یک برنامه پیام رسانی است که قابلیت‌های تماس‌های ویدیویی و چت‌های گروهی 250 نفری و ارتباطات رمزگذاری شده را ارائه می‌دهد. این برنامه یکی از محبوب‌ترین جایگزین‌های WhatsApp در اروپا و آمریکای شمالی است. کاربران آسیایی همچنان LINE را ترجیح می‌دهند.

Viber اولین اپلیکیشن در این لیست است که هنوز مرز یک میلیارد دانلود را نشکسته است.

20- برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی: LINE

874 میلیون دانلود

LINE چهارمین برنامه پیام رسانی محبوب اندروید پس از WhatsApp، Facebook Messenger و Viber است. به خصوص در آسیا از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این برنامه در پنج برنامه ارتباطی برتر در ژاپن، تایوان، تایلند، کامبوج و اندونزی قرار دارد. با این حال این اپلیکیشن در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای قرار گرفتن در 30 برنامه برتر تلاش می‌کند.

برنامه محبوب اندروید در فروشگاه گوگل پلی

بر اساس این مقاله میتوان به نتایج زیر اشاره کرد:

  • ادعای نابودی فیسبوک درست نیست.
  • سرویس‌های سرگرمی برندگان این لیست بودند. انتظار می رود روند رشد آن‌ها ادامه یابد.
  • Cheetah Mobile Clean Master در جولای 2018 به رتبه هشتم رسید. اگر هنوز از آن استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم همین الان آن را حذف نصب کنید.
5/5 - (5 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس