معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

ما بیش از دوازده تا از نرم افزار های معماری را بررسی کردیم و بهترین‌ها را براساس سهولت استفاده و قابلیت‌های خاص انتخاب کردیم.

60
0
0 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

گزارشی در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که ۷۰٪ از معماران ایالات متحده معتقدند BIM به کاهش خطا‌های پروژه کمک کرده است و ۵۶٪ ادعا می‌کنند که مشتریان آن‌ها پس از همکاری در پروژه‌های BIM، رضایت بیش‌تری دارند. ما بیش از دوازده سیستم عامل و نرم افزار های معماری را بررسی کردیم و بهترین‌ها را براساس سهولت استفاده، قابلیت‌های خاص (مانند مدل سازی دو بعدی در مقابل سه بعدی)، سازگاری با سایر نرم افزار‌های معماری و توانایی همکاری تیم‌های بزرگ برای به اشتراک گذاشتن و همکاری در پروژه‌ها انتخاب کردیم. آنچه در زیر می‌آید انتخاب‌های ‌برتر از نظر ما است.

بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

  • Autocad: به طور کلی بهترین
  • ARCHICAD: نایب قهرمان لیست ما (البته چیزی از رتبه اول کم ندارد)
  • SketchUp: بهترین انتخاب برای مبتدیان
  • Rhino: بهترین گزینه برای مدل سازی 3D
  • Revit: بهترین انتخاب برای کار تیمی
  • 3D Studio Max: بهترین گزینه برای ارائه طرح‌های سه بعدی

Autocad

1 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

اتوکد در سال ۱۹۸۲ توسعه داده شد تا دنیای طراحی با رایانه را در اختیار اشخاص عادی با کامپیوتر‌های شخصی قرار بدهند. تا سال ۱۹۸۶، اتوکد به پر کاربرد‌ترین و یکی از بهترین نرم افزار های معماری برنامه CAD در سراسر جهان تبدیل شده بود. ما آن را به عنوان بهترین در کل انتخاب کردیم، زیرا هنوز هم اصلی‌ترین انتخاب معماران در سراسر جهان است و شامل بسیاری از ابزار‌های طراحی ساختمان و معماری است.

برای معماران، اتوکد در درجه اول به عنوان یک ابزار طراحی دو بعدی برای ایجاد نقشه‌های طبقه، ارتفاعات و مقاطع استفاده می‌شود. این نرم افزار با اشیا از پیش ساخته شده مانند دیوار‌ها، در‌ها و پنجره‌ها، روند طراحی را تسریع می‌کند. اتوکد همچنین ابزار‌های خاص معماری، مکانیکی، الکتریکی و سایر ابزارها را برای پشتیبانی از هر نوع طراحی ارائه می‌دهد.

اتوکد همچنین می‌تواند با استفاده از انواع سطوح، اشیا مشبک و نورپردازی برای ارائه دقیق و واقع گرایانه، می‌تواند نقشه‌های دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کند. شرکت مادر اتوکد، Autodesk، علاوه بر اتوکد چندین ابزار سه بعدی قدرتمند را ارائه می‌دهد که اتوکد به راحتی با آنها ادغام می‌شود. پرونده‌های اتوکد به سادگی با سایر برنامه‌ها ادغام می‌شود.

اتوکد دو نسخه وب و تلفن همراه را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید در هر زمان و مکان فایل‌ها را ویرایش کنید.

اتوکد سه شیوه قیمت گذاری ارائه می‌دهد: اشتراک سالانه ۱۶۹۰ دلار، اشتراک ماهانه ۲۱۰ دلار و اشتراک سه ساله ۴۵۶۵ دلار. همه اشتراک ها ۳۰ روز امکان استفاده آزمایشی رایگان دارند و شامل هر دو نسخه Windows و Mac هستند. کاربران همچنین به ابزارهای Architecture ،Electrical ،Map 3D ،Mechanical ،MEP ،Plant 3D و Raster Design (فقط ویندوز) دسترسی پیدا می‌کنند.

ARCHICAD

2 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

ARCHICAD در سال ۱۹۸۲ ساخته شده و در سال ۱۹۸۷ عرضه شد، اولین محصول CAD بود که قادر به ایجاد اشکال دو بعدی و سه بعدی در رایانه شخصی و همچنین اولین محصول مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای رایانه‌های شخصی بود. ما آن را به عنوان دومین برنامه لیست خود انتخاب کردیم اگرچه به اندازه اتوکد زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما به کاربران امکان می‌دهد همزمان به صورت دو بعدی و سه بعدی کار کنند و از BIM پشتیبانی می‌کند تا به تیم‌ها کمک کند ساختمان‌ها را با همان مدل طراحی کند.

ARCHICAD یک نرم افزار معماری دو و سه بعدی است که به طور خاص برای برنامه ریزان شهری، معماران، طراحان داخلی و خارجی طراحی شده است. در مقایسه با اتوکد، که با خطوط دو بعدی طراحی می‌کند، ARCHICAD به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از اشیا طراحی شده واقعی، از جمله دیوار‌ها، پنجره‌ها، سقف‌ها و صفحات، مدل‌هایی بسازند. ARCHICAD همچنین روش BIM را ادغام می‌کند، به معماران، مهندسان و پیمانکاران این امکان را می‌دهد که روی همان پروژه مشترک کار کنند.

مانند اتوکد، ARCHICAD در رایانه‌های با سیستم عامل Windows و Mac در دسترس است و دارای یک برنامه تلفن همراه است. در حالی که برخی ARCHICAD را نسبت به اتوکد کاربر پسند‌تر می‌دانند، برخی دیگر می‌دانند که گزینه‌های اضافی نرم افزار یادگیری و کار با آن را کمی سخت‌تر می‌کند.

کاربران ARCHICAD یک بار برای همیشه ۴۹۹۵ دلار پرداخت می‌کنند، کاربران یک دوره ۳۰ روزه رایگان پیش از خرید دریافت می‌کنند.

SketchUp

3 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

SketchUp در سال ۲۰۰۰ به عنوان ابزاری برای تولید محتوای سه بعدی با کاربرد‌های عمومی ساخته شد که استفاده از آن برای کاربران آسان و استفاده آن‌ها سرگرم کننده بود. برای استفاده در معماری، طراحی داخلی، معماری نما، مهندسی عمران و مکانیک مناسب است. ما به دلیل قیمت مناسب، رابط کاربری ساده و بصری و نسخه آزمایشی رایگان وب، آن را به عنوان بهترین گزینه برای مبتدیان انتخاب کردیم.

اگرچه ویژگی‌های SketchUp بسیار کمتر از سایر سیستم عامل‌هایی است که ما بررسی کردیم، اما یکی از آسان‌ترین برنامه‌های نرم افزار معماری برای یادگیری است و یک روش عالی برای دانشجویان است که قبل استفاده از نرم افزار‌های پیشرفته‌تر، به مدل سازی 3D عادت کنند.

SketchUp دو نسخه قابل خریداری از نرم افزار وب و دسکتاپ خود را ارائه می‌دهد و برای آن دسته از معماران که به دنبال یادگیری اصول طراحی سه بعدی هستند مناسب است. هزینه اولیه SketchUp Pro تقریبا ۲۹۹ دلار در سال است.

SketchUp Studio سالانه ۱۱۹۹ دلار هزینه دارد و تمام ویژگی‌های SketchUp Pro را به همراه ابزار‌هایی ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند تا قبل از ساخت، انرژی، تابش نور در روز، راحتی و HVAC را تجزیه و تحلیل کنند. این برنامه همچنین از فضای ذخیره سازی ابری، ارائه حرفه‌ای دو بعدی، امکان نمایش در مقیاس ۱×۱، و در نهایت امکان بررسی و طراحی در تلفن همراه را ارائه می‌دهد. SketchUp Pro و Studio هر دو از فضای ذخیره سازی نامحدود آنلاین برای اشتراک پروژه‌ها برخوردار هستند.

دانشجویان معماری نیز می‌توانند با نسخه رایگان مبتنی بر وب SketchUp تمرین کنند. SketchUp به کاربران اجازه می‌دهد تا به مدل‌های تولید شده توسط سایر کاربران دسترسی پیدا کنند، مدل‌های سه بعدی را در دستگاه تلفن همراه مشاهده کرده و چندین نوع فایل گرافیکی را وارد یا دریافت کنند. SketchUp Free همچنین دارای ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین برای اشتراک گذاری پروژه‌ها است.

Rhino

4 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

Rhino) Rhino3D) یک نرم افزار گرافیکی سه بعدی و CAD است، که در سال ۱۹۹۸ بر اساس مدل ریاضی spline) NURBS) به عنوان جایگزین مدل سنتی ایجاد شده است. در نتیجه، Rhino قادر است از لحاظ ریاضی نمایشی دقیق از منحنی‌ها و سطوح شکل تولید کند. ما آن را به عنوان بهترین مدل ساز سه بعدی انتخاب کردیم زیرا دارای پیشرفته‌ترین قابلیت‌های مدل سازی سه بعدی در میان تمام برنامه‌هایی است که ما بررسی کردیم.

وارد کردن طرح‌ها و مدل‌ها به راحتی امکان پذیر است بنابراین کاربران می‌توانند بدون نیاز به صرف وقت برای یادگیری CAD، مدل سازی را شروع کنند.

Rhino همچنین یک پایگاه داده بزرگ از پلاگین‌ها و یک سیستم برنامه نویسی بصری برای خودکار سازی مدل‌های پیچیده ارائه می‌دهد. طرح‌های Rhino را می‌توان با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی یا برش لیزری در دنیای واقعی ساخت.

Rhino بر هر دو سیستم عامل ویندوز و Mac قابل اجرا است، هزینه آن ۹۹۵ دلار است و ۹۰ روز مهلت استفاده آزمایشی رایگان دارد.

Revit

5 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

Revit در سال ۱۹۹۷ برای پشتیبانی از BIM و کمک به معماران، طراحان و مهندسان ایجاد شد. این فناوری توسط Autodesk در سال ۲۰۰۲ خریداری شد و از آن زمان با اتوکد و سایر محصولات این شرکت سازگار شده است. ما آن را به عنوان بهترین گزینه برای کار تیمی انتخاب کردیم زیرا هماهنگی اعضا را بر روی یک پروژه با استفاده از یک پایگاه داده متمرکز آسان می‌کند.

Revit به جای کار با خطوط ساده، به کاربران امکان می‌دهد مدل‌هایی را با استفاده از جزئیات مانند دیوارها، سقف‌ها، ستون‌ها، پنجره‌ها و درها بسازند. همه تغییرات اعمال شده در یک مدل به طور خودکار در همه جهت‌ها به روز می‌شوند. همچنین اتوماسیون Revit به کاربران امکان می‌دهد کتابخانه‌ای از اشیا ایجاد کنند که برای هر طرح یا پروژه قابل دسترسی است.

بزرگترین ویژگی Revit قابلیت اشتراک کار است. چندین کاربران می‌توانند با استفاده از BIM360 در کل چرخه پروژه دسترسی داشته باشند. این کار باعث می‌شود معماران با استفاده از همان ابزار با تیم‌های طراحی الکتریکی، مکانیکی و ساختاری به راحتی همکاری کنند.

Revit فقط برای ویندوز در دسترس است و سه گزینه قیمت گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهد: اشتراک سالانه با قیمت ۲۴۲۵ دلار، اشتراک ماهیانه با ۳۰۵ دلار و اشتراک سه ساله با قیمت ۶۵۵۰ دلار. همه اشتراک‌ها با ۳۰ روز استفاده آزمایشی رایگان ارائه می‌شوند.

3D Studio Max

6 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

3D Studio Max توسط Autodesk در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک برنامه گرافیکی کامپیوتری سه بعدی برای ساخت انیمیشن‌ها، مدل‌ها، بازی‌ها و تصاویر سه بعدی طراحی و راه اندازی شد. علاوه بر اینکه توسط معماران استفاده می‌شود، توسط توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی، استودیو‌های تلویزیونی و انیمیشن سازی نیز به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3D Max محل وارد کردن طراحی‌های ۲ بعدی و تبدیل آنها را به اشیا سه بعدی است. از آنجا که 3D Max بخشی از خانواده Autodesk است، می‌تواند به راحتی فایل‌ها را از Revit و AutoCAD وارد کند.

3D Max همچنین دقیق‌ترین و واقع گرایانه‌ترین ابزار طراحی سه بعدی را ارائه می‌دهد.

3D Max فقط برای رایانه‌های سیستم عامل ویندوز در دسترس است و سه شیوه قیمت گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهد: اشتراک سالانه ۱۶۲۰ دلار، اشتراک ماهانه ۲۰۵ دلار و اشتراک سه ساله ۴۳۷۵ دلار. همه اشتراک‌ها با ۳۰ روز استفاده آزمایشی رایگان ارائه می‌شوند.

نرم افزار های معماری چگونه کار می‌کنند؟

نرم افزار معماری اصولا حول محور طراحی است و به کاربران امکان می‌دهد اشیا را به صورت ۲ بعدی ترسیم کرده و به مدل‌های سه بعدی تبدیل کنند. در ابتدایی‌ترین سطح، می‌توان از نرم افزار معماری برای ایجاد نقشه‌های ساده و پیچیده استفاده کرد.

نرم افزار‌های پیشرفته‌تر معماری به کاربران اجازه می‌دهد تا ساختمان‌ها را با شبیه سازی اشیا، واقعی طراحی کنند تا بتوانند طراحی دقیق‌تری را با ترکیب اشیا، تحلیل بهره وری انرژی، سیستم‌های الکتریکی و غیره را ایجاد کنند. این برنامه‌ها به همه اعضای تیم این امکان را می‌دهد تا با همکاری یکدیگر در طراحی، برنامه ریزی و ساخت پروژه‌ها به روشی کارآمد و مقرون به صرفه عمل کنند.

هزینه نرم افزار معماری چقدر است؟

7 معرفی بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021

بیشتر نرم افزار‌های معماری قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک را ارائه می‌دهند و هزینه‌های آن از ۱۲۰۰ دلار تا ۲۴۰۰ دلار در سال است. SketchUp هزینه اشتراک ارزان‌تر برای دانشجویان ارائه می‌داد، قیمت آن از ۲۹۹ دلار در سال شروع می‌شد.

فقط دو سیستم عامل را پیدا کردیم، که یک بار نیاز به خرید دارد. Rhino با قیمت ۹۹۵ دلار و نرم افزار  ARCHICAD با قیمت ۴۹۹۵ دلار.

آیا نرم افزار معماری ارزش هزینه کردن را دارد؟

آن دسته از معماران که می‌خواهند به رقابت بپردازند، بهتر است خریداری کنند. این را هم توجه کنید که کار دستی و طراحی روی کاغذ بسیار سخت است. گروهی از مشتریان علاقه دارند که انواع مختلفی از یک طرح را ببینند، با نرم افزار شما می‌توانید به سرعت طرح‌های متفاوتی را ایجاد کنید و در اختیار آن‌ها قرار بدهید.

چگونه بهترین نرم افزار معماری را انتخاب کردیم؟

ما بیش از ده نرم افزار معماری را برای نوشتن این مقاله بررسی کردیم. ما همچنین می‌خواستیم دنبال مؤلفه‌های فراتر از مؤلفه‌های اصلی طراحی را در نظر داشته باشیم.

برای ما اهمیت داشت نرم افزاری را که انتخاب کنیم بهترین کارایی را برای کار‌های خاص داشته باشد. ما همچنین می‌خواهیم نرم افزاری را به شما معرفی کنیم که مدل‌های متفاوت طراحی را پوشش بدهند.

به همین دلایل، مواردی مانند هزینه و سهولت استفاده را در نظر گرفتیم. ما همچنین می‌خواستیم حداقل یک گزینه (SketchUp) را به دانشجویان معرفی کنیم تا آن‌ها بتوانند با کمترین هزینه کارآیی مورد نظر را به دست بیاورند.

حال که با بهترین نرم افزار های معماری در سال 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس