با ۵ وب‌ سایت رایگان فشرده‌ سازی فایل و ویدیو‌ آشنا شوید

132
0
فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌

فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌ از دغدغه هایی است که اغلب افرادی که در دنیای وب فعال هستند با آن رو به رو هستند. ارسال فایل های با حجم زیاد و دانلود آنها با توجه به سرعت اینترنت کار سختی است. امروزه با پیشرفت گوشی های هوشمند، حتی حجم یک عکس معمولی هم می تواند بالا رود.  در این مقاله ما قصد داریم تعدادی وب‌ سایت رایگان فشرده‌ سازی فایل به شما معرفی کنیم که می توانید به صورت رایگان فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌ را در آن ها انجام دهید. با فشرده سازی فایل ها شما می توانید با سرعت بیشتری ارسال و دریافت فایل را انجام دهید. البته مهم است که در طی مرحله فشرده سازی فایل و ویدیو، کیفیت آن کاهش پیدا نکند.

 وب‌سایت WeCompress

1- وب‌سایت WeCompress برای فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌

اولین وبسایت برای فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌ WeCompress است که یک ابزار آنلاین جهت بررسی و کاهش حجم فایل هاست. هر فایلی را که نیاز به کاهش حجم دارد، در این وبسایت آپلود کرده و نسخه فشرده شده را از این سایت دریافت کنید. این وبسایت به جز زبان انگلیسی از زبان های آلمانی، هلندی و …. هم پشتیبانی می کند. این وبسایت فایل های با پسوند PDF, PowerPoint, Word, Excel, JPEG, PNG and TIFF و با حداکثر حجم 50 مگابایت را فرده می کند.

شما می توانید با علامت به اضافه در وسط این وبسایت فایل خود را از سیستمتان انتخاب کرده یا فایل را به درون باکس مربوطه کشیده و رها کنید. اگر فایل ویژگی هایی را که در بالا گفتیم را داشته باشد، عملیات آپلود فایل با موفقیت انجام می شود. میزان آپلود فایل با درصد مشخص می شود. پس از آپلود فایل، سیستم نسخه فشرده سازی شده را به شما ارائه می دهد. از معایب این وبسایت می توان به محدودیت حجم  نوع فایل اشاره کرد، اما در کنار معایب به دلیل سهولت کار با این وب سایت، همه افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این وبسایت در هنگام ارائه فایل فشرده شده، حجم اولیه و حجم فعلی را نمایش می دهد.

Compress2Go

۲.وب‌ سایت رایگان فشرده‌ سازی فایل: وب‌سایت Compress2Go

این وبسایت نسبت به وبسایت قبلی کمی پیچیده تر است. در این وبسایت برای انواع محتوا دسته بندی هایی با پسوند مشخص وجود دارد. فایل های دایکیومنت یا سندی برای فشرده سازی در این سایت باید پسوند pdf داشته باشند. برای تصاویر سه دسته بندی وجود دارد که یکی با پسوند png و دیگری با پسوند jpg است. در دسته سوم تصاویر پسوندهای png, jpg, svg  و gif مورد قبول است. برای فایل های ویدیویی محدودیت پسوند وجود نداشته و این سایت فایل های زیپ را نیز فشرده سازی می کند.

برای کار با این وب سایت ابتدا نوع فایل مورد نظر را انتخاب کرده و وارد دسته مربوطه شوید. در اینجا هنگام فشرده سازی شما می توانید نوع فایل خروجی، حجم فشرده سازی و میزان تغییر کیفیت را انتخاب کنید. به طور مثال می توانید پس از آپلود یک عکس jpg، یک عکس با فرمت png با کیفیت 80 درصد عکس اولیه و حجم خیلی کمتر را تحویل بگیرید.

در این وبسایت به جز آپلوذ فایل از سیستمتان، می توانید لینک یک فایل را وارد کنید، یا از google drive یا dropbox فایل مربوطه را انتخاب کنید.

3. وب سایت CloudPresso

این وب سایت به راحتی عکس، ویدیو، اسناد و اپلیکیشن را فشرده سازی می کند. برای کار با این وب سایت کافیست بر روی گزینه مربوطه کلیک کرده و فایل خود را انتخاب کنید. مزیت این وبسایت نسبت به وبسایت های قبلی این است که می توانید تا ده فایل را به طور همزمان انتخاب و فشرده سازی کنید. شما می توانید فشرده سازی را در سه کیفیت ماکزیمم، high و very high انتخاب کنید و خروجی را فارغ از فرمت فایل ورودی به صورت فایل زیپ دریافت کنید.

در انتهای کار سایت یک جدول خروجی به شما ارائه می دهد که نام هر فایل آپلود شده، حجم ورودی، حجم فایل فشرده سازی شده، درصد کاهش حجم  و کیفیت را به شما نمایش می دهد. برای هر فایل یک گزینه actual view وجود دارد که شما می توانید فایل فشرده سازی شده را قبل از دانلود ببینید. امکان دانلود تکی فایل ها و دانلود همه فایل ها یکجا در قالب فایل زیپ وجود دارد.

فشرده‌سازی فایل و ویدیو‌

4. وب سایت Apowersoft Online File Compressor

این وبسایت، به صورت اپلیکیشن هم برای استفاده راحت تر کاربران موبایل طراحی کرده است. این وبسایت سه دسته بندی تصاویر، ویدیو و pdf دارد. تصاویر باید دارای فرمت های JPG, JPEG, PNG, BMP, GIF, TIF, TIFF باشد. برای ویدیو هم فرمت های MP4, AVI, MOV, RMVB, MTS, TS, 3GP, WMV, WEBM و … قابل قبول هستند. در این وبسایت هم می توانید چند فایل را به طور همزمان فشرده سازی کنید. شما می توانید از بین چند گزینه نوع فشرده سازی و فرمت فایل خروجی را انتخاب کنید.

در این وبسایت اگر فایلی را هنگام آپلود فراموش کردید، می توانید با گزیه add file در بالای باکس، عکس های دیگر را هم تک تک اضافه کنید. تصاویر به صورت یک جدول درون باکس لیست شده و پ از انتخاب گزینه های فشرده سازی، عملیات فشرده سازی فایل و ویدیو انجام می شود. در این جدول نام فایل، حجم اولیه کار، حجم فایل پس از فشرده سازی، فرمت فایل و درصد فشرده سازی مشخص است.

FreeConvert Video Compressor

5. وب‌ سایت رایگان فشرده‌ سازی فایل: FreeConvert Video Compressor

بزرگترین مزیت این وبسایت امکان فشرده سازی فایل تا حجم یک گیگابایت است. شما می توانید چندین فایل را به صورت همزمان فشرده سازی کرده و فرمت فایل خروجی را نیز انتخاب کنید. برای فشرده سازی به وسیله این وبسایت می توانید فایل را از سیستم خودتان، گوگل درایو، دراپ باکس و یا از طریق لینک مربوط به فایل انتخاب کنید. این وبسایت بیشتر برای فشرده سازی فایل های ویدیویی کاربرد دارد.

خروجی این وبسایت را می توانید به صورت تکی دانلود کرده یا به صورت مستقیم فایل فشرده سازی شده را در گوگل درایو یا دراپ باکس آپلود کنید. برای هر فایل فشرده  یک بارکد هم توسط این سیستم ارائه می شود که با اسکن کردن این بارکد می توانید فایل را روی گوشی خود دانلود کنید.

استفاده از این پنج وبسایت کاملا رایگان بوده و در کشور ما هم بدون فیلترشکن سرویس دهی دارند. شما با توجه به نوع فایل خود و حجم آن و انتظاری که از عملیات فشرده سازی دارید می توانید وبسایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس