3 روش برای استفاده از Apple Pencil در مک (به کمک آی پد)

180
0
استفاده از Apple Pencil در مک

با کمک آی پد، راه‌ های مختلفی وجود دارد که می ‌توانید از Apple Pencil در مک خود استفاده کنید. اگر چندین دستگاه اپل دارید، احتمالاً می ‌دانید که استفاده یکپارچه از آنها با هم چقدر آسان است. اما آیا می دانستید که می توانید از Apple Pencil خود در مک نیز استفاده کنی ؟

همچنین مطلب نحوه پیدا کردن اپل پنسل را هم بخوانید.

البته، شما نمی توانید روی صفحه نمایش بکشید، زیرا اپل هنوز نسخه ای از یک مک صفحه لمسی منتشر نکرده است. اما می‌توانید iPad خود را به روش‌های مختلف با Mac خود جفت کنید و از طریق آن از Apple Pencil استفاده کنید. در اینجا همه راه هایی برای تحقق آن وجود دارد.

1.از Continuity Sketch استفاده کنید

گاهی اوقات هنگام استفاده از Mac، ممکن است بخواهید یک امضای دست ‌نویس به سند اضافه کنید یا طرحی را برای استفاده در یادداشت بکشید. با Continuity Sketch، می ‌توانید این کار را با کشیدن روی iPad خود با Apple Pencil انجام دهید و بدون هیچ دردسری، آن را به Mac خود منتقل کنید تا از آن در هر کجا که می‌خواهید استفاده کنید. می‌ توانید از Continuity Sketch در برنامه‌ های اپل مانند Finder، Mail، Messages، Notes، Pages و TextEdit استفاده کنید که این فرآیند نسبت به بسیاری از تبلت ‌های طراحی دیگر ساده ‌تر خواهد بود.

ابتدا، صفحه الزامات سیستم Continuity Apple را بررسی کنید تا مطمئن شوید iPad و Mac شما سازگار هستند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که هر دو دستگاه Wi-Fi و بلوتوثشان روشن است و هر دو با همان Apple ID به سیستم iCloud وارد شده‌ اند.

سندی را که می‌ خواهید طرح شما در آن ظاهر شود، در Mac خود باز کنید. از اینجا به بعد، دو راه برای فعال کردن Continuity Sketch وجود دارد.

اولین مورد این است که دقیقاً در نقطه ای از سند که می خواهید طرح شما ظاهر شود کلیک کنید. سپس به گوشه سمت چپ بالای صفحه دسکتاپ خود نگاه کنید و File را انتخاب کنید. از پنجره باز شده، گزینه Insert from iPhone یا iPad را انتخاب کرده و Add Sketch را انتخاب کنید.

ممکن است همیشه گزینه Insert را در زیر File پیدا نکنید. برای مثال، هنگام استفاده از برنامه Pages، گزینه Insert را به عنوان یک منوی جداگانه از File خواهید دید و در عوض گزینه Insert from iPhone یا iPad را در آنجا خواهید یافت.

از طرف دیگر، می ‌توانید روی یک سند Control-click کنید و از منوی عملکرد، Insert from iPhone یا iPad را انتخاب کنید. گزینه Add Sketch را در زیر نام iPad خود انتخاب کنید.

اکنون، در iPad شما، یک بوم خالی باید با ابزار آشنای نشانه گذاری اپل ظاهر می شود. برای کشیدن طرح از Apple Pencil خود استفاده کنید. پس از اتمام کار، روی Done ضربه بزنید. طرح شما باید بلافاصله در مک شما ظاهر شود، بدون اینکه آن را ذخیره یا ارسال کنید.

اگر در استفاده از این ویژگی مشکل دارید، ممکن است علت آن یکی از این دو دلیل باشد؛ یا دستگاه ‌های شما به یک شبکه متصل نیستند یا ویژگی Continuity ممکن است با برنامه شخص ثالثی که می‌ خواهید طرحی را در آن اضافه کنید ناسازگار باشد.

2.از Sidecar استفاده کنید

Sidecar آی پد شما را به یک افزونه مک شما تبدیل می کند که با آن می توانید از Apple Pencil خود استفاده کنید. بنابراین iPad شما به یک صفحه نمایش ثانویه تبدیل می شود تا نمایشگر مک شما را کپی کند یا برنامه ها و پنجره های اضافی را باز کند. می ‌توانید از iPad به‌ عنوان یک صفحه نمایش لمسی برای Mac استفاده کنید و با استفاده از Apple Pencil خود با آن تعامل داشته باشید.

اولین کاری که باید هنگام راه‌ اندازی انجام دهید این است که از صفحه الزامات سیستم تداوم Apple تأیید کنید که دستگاه‌ های شما از ویژگی Sidecar پشتیبانی می ‌کنند. سپس بلوتوث و وای فای را در iPad و Mac خود روشن کنید و تأیید کنید که هر دو با همان Apple ID وارد شده اند.

در مک خود، روی لوگوی (Apple) کلیک کنید و سپس System Preferences را انتخاب کنید. یک پنجره جدید با چندین گزینه باید ظاهر شود. نمایشگرها را انتخاب کنید. برای اتصال iPad خود، روی منوی بازشو Add Display کلیک کرده و iPad خود را انتخاب کنید. صفحه مک شما باید به یکباره روی iPad شما ظاهر شود. تنظیمات برگزیده Displays در Mac شما نیز برای نشان دادن تراز نمایشگر تغییر می کند. اکنون می توانید از Apple Pencil خود در iPad خود برای کنترل مؤثر مک استفاده کنید. مکان نمای ماوس روی هر جایی که با مداد ضربه بزنید، کلیک می کند.

اگر می‌ خواهید پنجره ‌هایی که روی iPad شما ظاهر می ‌شوند را تغییر دهید، روی گزینه Display Settings در پایین تنظیمات صفحه نمایش کلیک کنید. سپس آیپد خود را از نوار کناری انتخاب کنید و منوی پاپ آپ Use as را باز کنید. می ‌توانید از آی پد خود به ‌عنوان نمایشگر توسعه‌ یافته یا نمایشگر اصلی استفاده نمایید. هنگامی که هر گزینه را مطابق با رضایت خود تنظیم کردید، گزینه Enable double tap on Apple Pencil را انتخاب کنید. سپس روی Done کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.

3.از Universal Control استفاده کنید

Universal Control با یک تفاوت جزئی، مشابه Sidecar است. Sidecar آیپد شما را به نمایشگر Mac دوم تبدیل می کند، در حالی که Universal Control به شما امکان می دهد iPad خود را با استفاده از صفحه کلید و ماوس Mac خود کنترل کنید. با این حال، این بدان معنی است که می توانید با استفاده از برنامه های Apple Pencil مورد علاقه خود، بر روی iPad خود بکشید، سپس مکان نما مک خود را به iPad خود ببرید تا تصویر را روی صفحه نمایش مک خود بکشید. برای استفاده از این ویژگی، الزامات سیستم Universal Control را بررسی کنید تا تأیید کنید که دستگاه‌های شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند. شما همچنین باید مطمئن شوید که هر دو iPad و Mac با یک شناسه اپل وارد شده باشند.

اکنون در مک خود، روی لوگویApple کلیک کرده و System Preferences را انتخاب کنید. از پنجره ظاهر شده گزینه Displays را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Universal Control در پایین پنجره کلیک کنید و تمام گزینه ها را در آنجا فعال کنید.

در iPad خود، به برنامه تنظیمات بروید. General را انتخاب کنید، روی Airplay & Handoff ضربه بزنید و مکان نما و صفحه کلید را روشن کنید. این مراحل باید ویژگی Universal Control را فعال کند.

اگر می خواهید بدانید که چگونه از ویژگی Universal Control استفاده کنید، کافی است iPad خود را در کنار مک خود قرار دهید و قفل آن را باز کنید. سپس مکان نما مک خود را به لبه صفحه، در جهت کلی iPad خود ببرید. متوجه خواهید شد که نشانگر به صفحه iPad شما فشار می آورد. فقط آن را تا انتها فشار دهید تا از آن در iPad خود استفاده کنید.

مکان نما مک شما به یک نقطه در iPad شما تبدیل می شود. بنابراین پس از تکمیل یک طرح روی iPad خود با استفاده از Apple Pencil، می‌ توانید از مکان ‌نمای مک خود برای انتخاب فایل استفاده کنید، به این صورت که فایل را Select کرده و سپس آن را از iPad خود به صفحه مک خود بکشید. در نهایت زمانی که قصد جدا کردن آیپد از مک خود را داشتید، Control + Option + Cmd + Delete را فشار دهید.

اکوسیستم شگفت انگیز اپل

کامپیوترهای مک از محبوب ترین سیستم ها در میان متخصصان خلاق به شمار می روند. این موضوع تا حدی به این دلیل است که سیستم های مک با جزئیات بسیاری طراحی شده اند و برخی از ویژگی ها مانند صفحه نمایش شبکیه چشمی بی رقیب، دقت رنگ بالا و عملکرد چشمگیر را ارائه می دهند. با کمک آی پد، می ‌توانید از قلم اپل در مک خود استفاده کنید. بدون شک داشتن بیش از یک دستگاه اپل یک تجربه کاربری منحصر به فرد را به شما ارائه می دهد که کار در اکوسیستم اپل را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل می کند. اگر هنوز به این امر اطمینان ندارید، تنها کافی است باید با ویژگی هایی آشنا شوید که باعث شگفت انگیز شدن اکوسیستم اپل می شوند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس