3 گام برای گرفتن یادداشت های جلسات موثر در اکسل

58
0
یادداشت های جلسات موثر در اکسل

با مایکروسافت اکسل، یادداشت برداری از جلسات و پردازش آنها را برای عمل سریع و آسان انجام دهید. یادداشت های جلسات موثر در اکسل را یاد بگیرید.

همچنین درباره اکسل بخوانید:

معرفی توابع جدید اکسل که باید درباره آنها بدانید

چگونگی تبدیل فایل های اکسل به PDF

15 فرمول اکسل که به شما در حل مشکلات زندگی واقعی کمک می کند

 

یادداشت برداری بخش مهمی از هر جلسه است. گاهی اوقات تشخیص موثرترین راه برای یادداشت برداری دشوار است.

در حالی که برنامه های یادداشت برداری زیادی وجود دارد، گاهی اوقات وجود برنامه های بیش از حد در دستگاه شما ناخوشایند است. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که می‌خواهید یادداشت‌های خود را به اشتراک بگذارید و مطمئن نیستید که همکاران شما از همان برنامه‌های یادداشت‌برداری استفاده می‌کنند یا خیر.

خوشبختانه، مایکروسافت اکسل گرفتن و مرتب کردن یادداشت های جلسه را آسان می کند. این به شما کمک می کند یادداشت های جلسه خود را سازماندهی کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که تقریباً همه می توانند یادداشت های شما را باز کرده و بخوانند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

1. یادداشت های جلسات موثر در اکسل: دستور کار خود را تنظیم کنید

برای شروع یادداشت های جلسه، ابتدا به دستور جلسه نگاه کنید. اگر دستور جلسه از پیش تعیین شده ای ندارید، فهرستی از موضوعاتی که ممکن است در جلسه مطرح شود تهیه کنید تا برای مرحله بعدی از آنها استفاده کنید.

هنگامی که موارد دستور کار خود را فهرست کردید، هر مورد را در یک سلول جداگانه در هر نقش یا ستون اضافه کنید. انتخاب سطر یا ستون خوب است، اما باید مطمئن شوید که فقط یک قالب را انتخاب کرده اید تا همه موارد فهرست شده در یک خط مستقیم قرار گیرند.

 یادداشت های جلسات موثر در اکسل
یادداشت های جلسات موثر در اکسل

2.شرکت کنندگان را لیست کنید

در مرحله بعد، فهرستی از تمام شرکت کنندگان در جلسه تهیه کنید. آن لیست شرکت کنندگان را بردارید و هر نام را در یک ردیف یا ستون به هر سلول اضافه کنید.

استفاده از سطر یا ستون بستگی به انتخابی دارد که در مرحله قبل انتخاب کرده اید. اگر انتخاب کرده اید که از یک ستون برای موارد دستور کار استفاده کنید، از یک ردیف برای نام ها استفاده کنید. به طور مشابه، اگر ردیف هایی را برای موارد دستور کار انتخاب کرده اید، از یک ستون برای نام ها استفاده کنید.

در طول جلسه، یادداشت های خود را به هر سلول مرتبط اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت کننده 2 نظر در مورد دستور جلسه 3 نظر داد، یک یادداشت به سلول مربوطه اضافه کنید.

 یادداشت های جلسات موثر در اکسل
یادداشت های جلسات موثر در اکسل

3. یادداشت های جلسات موثر در اکسل: یادداشت های خود را سازماندهی کنید

به اضافه کردن یادداشت ها در طول جلسه ادامه دهید. در حین نوشتن، مطمئن شوید که از تکنیک های موثر یادداشت برداری استفاده می کنید. پس از پایان جلسه، نوبت به سازماندهی یادداشت ها می رسد. در حالی که می‌توانید یادداشت‌ها را برای مرتب‌سازی یادداشت‌ها کپی و در سند دیگری جای‌گذاری کنید، مرتب‌سازی آنها در اکسل بسیار آسان‌تر است.

برای مرتب‌سازی یادداشت‌های خود پس از جلسه، یک سیستم بایگانی با کد رنگی برای یادداشت‌های خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از رنگ سبز برای یادداشت هایی استفاده کنید که می توانند به آیتم های کاربردی تبدیل شوند.

 یادداشت های جلسات موثر در اکسل
یادداشت های جلسات موثر در اکسل

هنگامی که سیستمی برای سازماندهی یادداشت های خود ایجاد می کنید، فرآیند کدگذاری رنگ سلول های خود را آغاز کنید. برای انجام این کار، یک سلول با یک یادداشت را انتخاب کنید، سطل رنگ را انتخاب کنید و رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

هنگامی که یادداشت های خود را رنگی کردید، می توانید آنها را بیشتر مرتب کنید. برای این کار، از قالب بندی شرطی در اکسل استفاده کنید تا یادداشت ها را بر اساس رنگ مرتب کنید. این به شما امکان می دهد یادداشت های مشابه را با هم مرتب کنید. وقتی همه یادداشت‌های شما مرتب شدند، تعیین قدم‌های بعدی که باید بردارید آسان‌تر خواهد بود.

یادداشت های خود را در اکسل دنبال کنید

راه های زیادی برای یادداشت برداری از جلسات وجود دارد. یکی از موثرترین راه ها برای یادداشت برداری، انجام این کار با استفاده از اکسل است. این روش به ویژه زمانی مفید است که شما نیاز دارید یادداشت‌ها را بر اساس آنچه در دستور کار مربوط به آن است و چه کسی ایده را ارائه کرده است، پیگیری کنید.

این سبک یادداشت برداری همچنین سازماندهی یادداشت های شما را بعد از جلسه آسان تر می کند. اما هر روشی که انتخاب می‌کنید، حتماً ایده‌های جلسه را دنبال کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس