4 چیزی که اگر گوگل اکانت شما را حذف کند ممکن است از دست بدهید

34
0
حذف شدن اکانت گوگل

گوگل اکنون به طور فعال اکانت های غیرفعال را حذف می کند. نگران هستید که ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهد؟ اگر گوگل اکانت شما را حذف کند ممکن است از دست بدهید. حذف شدن اکانت گوگل منجر به چه مشکلاتی خواهد شد؟

گوگل خط ‌مشی اکانت ‌های غیرفعال خود را در می ۲۰۲۳ به‌روزرسانی کرد و در دو سال گذشته شروع به حذف اکانت ‌های بدون هیچ‌گونه فعالیتی خواهد کرد. اگرچه از دیدگاه گوگل منطقی است، اما می تواند اخبار نگران کننده ای را برای بقیه اینترنت به ارمغان بیاورد.

به این دلیل که بسیاری از افراد از اکانت ‌های Google خود برای دسترسی به چندین اکانت استفاده می‌کنند – نه فقط Google.

1. ممکن است Google Photos خود را از دست بدهید

Google Photos یک ابزار مفید برای بسیاری از کاربران است، به خصوص که به طور خودکار از عکس ها و ویدیوهای شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. گوگل حتی Google Photos را به‌روزرسانی کرد تا سازماندهی تصاویر را آسان‌تر کند.

با این حال، اگر این تنها جایی است که عکس‌هایتان را ذخیره می‌کنید، مخصوصاً عکس‌های یک تلفن قدیمی با اکانت Google قدیمی که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، وقتی Google اکانت شما را حذف می‌کند، خطر از دست دادن همه آنها را دارید.

بنابراین، برای جلوگیری از آن، باید وارد اکانت کاربری قدیمی گوگل خود شوید و تمام محتویات آن را دانلود کنید. به این ترتیب، حتی اگر گوگل آن را حذف کند، همچنان یک کپی از خاطرات خود را در اکانت یا رایانه فعلی خود ذخیره می کنید.

2. فایل‌های Google Drive در دسترس عموم ممکن است برای همیشه ناپدید شوند

اتفاق دیگری که ممکن است رخ دهد این است که یک فایل هاست شده در Google Drive یک اکانت کاربری استفاده نشده گوگل برای همیشه از بین می رود. پس از همه، شما می توانید فایل های Google Drive را با اکانت های غیر جیمیل به اشتراک بگذارید و بسیاری از افراد از این مزیت استفاده می کنند.

با این حال، اگر آنها فایلی را که به اشتراک می گذارند از طریق اکانتی که دیگر استفاده نمی کنند آپلود کنند، این خطر وجود دارد که Google آن اکانت را حذف کند. و وقتی Google این کار را انجام می‌دهد، همه سرویس‌های مرتبط Google – Google Photos، Gmail، YouTube، Google Drive و موارد دیگر از بین می‌روند.

بنابراین، اگر به طور مکرر فایلی را از برخی از اکانت ‌های Google Drive دانلود می‌کنید و می‌خواهید مطمئن شوید که حتی اگر Google آن اکانت خاص را غیرفعال کند، آن را روشن نگه دارید، باید آن را دانلود کرده و در اکانت Google خود آپلود کنید. از آنجا می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در آینده به آن دسترسی داشته باشید.

3. ممکن است دسترسی به سایر اکانت ها را از دست بدهید

این یکی دیگر از عوارض جانبی نگران کننده حذف اکانت Google است، به ویژه در عصر Single Sign-On (Single Sign-On چیست؟) و اکانت های Google به عنوان نام کاربری. این را تصور کنید—شما با استفاده از اکانت قدیمی خود در Spotify مشترک شده اید. با این حال، از آنجایی که دسترسی به اکانت Spotify خود را از دست نمی دهید، نمی دانید که چنین است.

اگر Google اکانت قدیمی شما را حذف کند، این احتمال وجود دارد که به عنوان مثال، دسترسی به اکانت Spotify خود را نیز از دست بدهید. به این دلیل که اگر نیاز به بازیابی اکانت خود داشته باشید، متوجه خواهید شد که دیگر به ایمیل اصلی خود دسترسی ندارید.

4. دیگر نمی توانید به یک اکانت حذف شده ایمیل بفرستید

اکثر مردم از اکانت فعال گوگل خود برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می کنند. با این حال، چند ایمیل را به صورت خودکار به چندین آدرس در جیمیل باز ارسال کنید. برخی این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که نام خود را تغییر داده‌اند اما نمی‌خواهند همه را مطلع کنند، در حالی که برخی دیگر برای حفظ ناشناس بودن این کار را انجام می‌دهند.

مواقع دیگر، چند نفر به عزیزان از دست رفته خود ایمیل می زنند تا به خاطراتشان متصل بمانند. اما به هر دلیلی، اگر گوگل آن آدرس را به دلیل بلااستفاده بودن حذف کند، دیگر نمی توانید به آن ایمیل بفرستید.

اگر ایمیل‌ها را از آن آدرس قدیمی به اکانت Google جدید خود فوروارد کنید، خطر از دست دادن ایمیل‌های مهم را دارید. فرستنده به جای اینکه پیامش به صندوق ورودی فعال شما برسد، یک خطای 550 دریافت می کند: پاسخ کاربر ناشناس. و اگر از آن اکانت قدیمی گوگل برای به خاطر سپردن شخصی استفاده می کنید، از دست دادن آن می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر آخرین ارتباط شما با او باشد.

جلوی حذف اکانت Google خود را بگیرید

خوشبختانه، می‌توانید مطمئن شوید که Google اکانت شما را حذف نمی‌کند. اساسی‌ترین چیز این است که باید وارد اکانت Google قدیمی خود شوید، با استفاده از آن اکانت ایمیل‌ها را بخوانید و ارسال کنید، فایلی را از Google Drive آن آپلود یا دانلود کنید، یا یک ویدیوی YouTube را در آن اکانت تماشا کنید.

همچنین می‌توانید یک ویدیوی YouTube آپلود کنید و Google اکانت شما را حذف نخواهد کرد. اما اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اکانت شما فعال باقی می‌ماند، حتی اگر در اطراف نباشید، باید یک مدیر اکانت غیرفعال را برای مراقبت از اکانت Google خود تعیین کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس