5 خودروی الکتریکی برتر که در سال 2023 عرضه می شوند

45
0
خودروی الکتریکی

سال 2023 سال بزرگی برای خودروهای الکتریکی خواهد بود و در ادامه قصد داریم تا با برترین خودروهای الکتریکی که بیش از همه برای آنها هیجان زده هستیم را بررسی کنیم. در حال حاضر، وسایل نقلیه الکتریکی بسیار فریبنده هستند. خودروهایی مانند Rivian R1T و Lucid Air ثابت کرده اند که وسایل نقلیه الکتریکی می توانند هم سودمند و هم بسیار سرگرم کننده باشند. خودروی الکتریکی برتر در سال 2023 را در ادامه بشناسید.

علاوه بر این قابلیت ها، این دسته از خودروها بیش از هر زمان دیگری کاربردی هستند. صرف نظر از همه این ها، پیشرفت تکنولوژی منتظر نمی ماند و روز به روز محصولات الکتریکی بهینه سازی شده ای در دنیا ساخته می شوند.

اگر خودرهای الکتریکی روند فعلی را پیش بگیرند، سال 2023 سال بزرگی برای خودروهای الکتریکی خواهد بود. برای کشف هیجان ‌انگیزترین خودروهای الکتریکی که در سال 2023 عرضه می‌ شوند، در ادامه همراه ما باشید.

1. Lucid Sapphire

Sapphire احتمالاً هیجان‌ انگیزترین خودروی الکتریکی است که در سال 2023 عرضه می ‌شود، به خصوص به این دلیل که ممکن است یک رقابت بزرگ همه جانبه بین Lucid و Tesla را آغاز کند. Lucid Air Sapphire مدل S Plaid کمپانی تسلا را هدف قرار داده است و برای شکست دادن آن آماده شده است.

یاقوت کبود (Sapphire) یک خودروی الکتریکی است که عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. اگر برای اثبات فوق العاده بودن آن به دلایل بیشتری نیاز دارید، تنها کافی است به اعداد و ارقام ارائه شده در مورد آن نگاهی بی اندازید. اول این که، Lucid Air Sapphire دارای یک سیستم AWD سه موتوره است که به عنوان یک شباهت با مدل تسلا در نظر گرفته می شود. با این حال، کمپانی Lucid طوری از این خودرو تعریف کرده است که گویی مدل S Plaid وجود ندارد.

بیانیه های مطبوعاتی نیز Lucid Sapphire را ” اولین سدان سوپراسپرت لوکس تمام الکتریکی جهان ” نامیده اند. واضح است که کمپانی Lucid می داند که چکار می کند و با مدل تسلا به خوبی آشنایی دارد، اما این روش معرفی می تواند بسیار سرگرم کننده و جذاب باشد.

تصور کنید چقدر باید به محصول خود اطمینان داشته باشند تا وجود سریع ترین سدان EV تولید فعلی را به طور کامل نادیده بگیرند. طبق همین بیانیه مطبوعاتی، می توان انتظار داشت که Lucid Air Sapphire در نیمه اول سال 2023 عرضه شود.

2. شورولت سیلورادو EV

طبق گفته Chevy، Silverado RST الکتریکی نیرویی بیش از 660 اسب بخار قدرت تولید می کند (با فعال شدن حالت Wide Open Watts ). البته که رقم قابل توجهی خواهد بود؛ این خودروی سنگین همچنین با فعال شدن حالت پرفورمنس گسترده Wide Open Watts شورولت، بیش از 780 پوند فوت گشتاور تولید می کند.

Silverado EV دارای ظرفیت بکسل 10k پوندی است که در مقایسه با آنچه Rivian با خودروی فوق پیشرفته R1T خود ارائه می دهد، عملکرد خوبی است اما شگفت انگیز نیست. ریویان R1T می تواند تا 11 هزار پوند، بیشتر از سیلورادو را یدک بکشد و این قابلیت یکی از مهم‌ترین مزیت ها برای خودروهای سنگین به شمار می رود.

این کمپانی اظهار دارد که Silverado RST می تواند تا 400 مایل را تنها با یک بار شارژ طی کند که به خصوص برای خودروهایی با این اندازه رقمی بسیار چشمگیر است. شما می توانید طول تخت خودرو را با باز کردن بخش کابین و تخت از طریق یک در تاشو (که از نظر ظاهر کاملاً قابل جدا شدن است) افزایش دهید.

این ویژگی که Midgate Multi-Flex with Pass-Through نام دارد، در واقع بسیار مفید است و فضای عظیم Silverado EV را گسترش می دهد. همچنین، این ویژگی ممکن است حتی کاربردی تر از آنچه Rivian با Gear Tunnel ارائه می دهد، باشد. طبق اطلاعات درج شده در وب سایت شورولت، مدل 2024 Silverado EV در پاییز 2023 در دسترس خواهد بود.

3. شورولت بلیزر EV

Chevy Blazer EV در تابستان 2023 در دسترس خواهد بود. این خودروی سنگین از نظر ظاهری بسیار شگفت انگیز و جذاب است. بهترین راهی که می توان ظاهر ان را توصیف کرد این است که بگوییم شبیه Mach-E است اما با کیت بدنه اسپرت تر. صرف نظر از این موضوع، طراحی که برای آن در نظر گرفته شده به خوبی با ظاهر یک بلیزر مطابقت دارد. درواقع دیدن خودروهای الکتریکی که شبیه خودروهای الکتریکی کلیشه ای نیستند، بسیار خوب است.

اگر فکر می کنید این خودرو یک شورلت SUV خسته کننده خواهد بود، قطعاً در اشتباه هستید. نگاهی گذرا به آمار مدل SS نشان می دهد که شتاب این خودرو 0-60 مایل بر ساعت تخمین زده شده که چیزی کمتر از 4 ثانیه خواهد بود.

این شتاب برای یک SUV با اندازه مناسب، بسیار سریع خواهد بود. احتمال می رود Blazer EV فروش بسیار خوبی داشته باشد، به خصوص با توجه به اینکه شاسی بلندها معمولاً از طرفداران بسیاری برخودرار هستند.

این واقعیت را هم اضافه کنید که خودروهای الکتریکی بسیار محبوب هستند و ترکیب یک شاسی بلند الکتریکی قصعا بسیار پر طرفدار خواهد بود. طبق گفته شورولت، قیمت بلیزر EV از حدود 44995 دلار شروع خواهد شد.

4. تسلا سایبرتراک

Cybertruck شناخته شده ترین خودرو در دنیای وانت های الکتریکی است. همه رقبای تسلا، Cybertruck را با ارائه محصولات بسیار خوب در بازار شکست داده اند. حتیRivian R1T بسیاری از قابلیت های Cybertruck را کپی کرده است، با این حال، نباید از طراحی و ساخت منحصر به فرد تسلا چشم پوشی کرد. اگر Cybertruck در سال 2023 معرفی شود، قطعاً به عنوان یکی از خاص ترین خودروهای سنگین شناخته می شود.

در جلسه سالانه سهامداران تسلا که در کارخانه جدید گیگافکتوری این شرکت در آستین، تگزاس برگزار شد؛ ایلان ماسک وعده عرضه تسلا Cybertruck را در اواسط سال 2023 داد و در عین حال اظهار داشت که تولید در کارخانه آستین آغاز خواهد شد و از همین رو، این خودروی سنگین قرار است سال 2023 از این کارخانه تولید شود.

طبق اطلاعات به دست آمده Cybertruck ویژگی های یک خودروی سوپر اسپرت را با کاربرد یک خودروی سنگین ارائه می دهد. اگرچه قبلا باور نکردنی به نظر می رسید، اما اکنون یک خودروی سنگین وجود دارد که این کار را انجام می دهد و آن هم R1T است.

5. هیوندای IONIQ 6

هیوندای اخیراً پیشرفت های بسیاری را در زمینه خودروهای الکتریکی داشته است. IONIQ 5 یکی از بهترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار است که از ظاهر فوق العاده ای برخوردار است. IONIQ 6 همچنین دارای طراحی آینده نگر است که آن را متمایز می کند.

یکی از نکات جالب در مورد طراحی این خودرو، تم پیکسل LED آن است که در سراسر خودرو استفاده شده است. این چراغ ها به گونه ای حس آینده نگرانه را القا می کنند و خودرو را نسبت به رقیبان آن منحصر به فرد می کند. IONIQ 6 یک محصول واقعا هیجان انگیز از هیوندای است که باید در لیست بسیاری از خریداران خودروهای الکتریکی باشد، این خودرو در سال 2023 عرضه خواهد شد.

2023 یک سال هیجان انگیز برای خودروهای الکتریکی خواهد بود

سال 2022 سال خوبی برای فروش خودروهای الکتریکی بود. سال آینده باید از نظر پذیرش کلی خودروهای الکتریکی توسط مردم نیز بهتر باشد، به خصوص با این نمونه های عالی که در دسترس خواهند بود.

منبع: makeuseof

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس