5 برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی و یادگیری نحوه استفاده از کلمات جدید در گفتار

161
0
برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی

این برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها ساختن دایره لغات خود را آسان‌تر می‌کنند، چه در حال یادگیری مجدد انگلیسی باشید و چه در حال حاضر آن را روان صحبت کنید. برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی را در ادامه معرفی کرده ایم.

شاید مطلب معرفی 5 افزونه برای نوشتن متن به انگلیسی هم برای شما جالب باشد.

تخمین زده می شود که زبان انگلیسی تقریباً یک میلیون کلمه را شامل می شود. دانستن همه آنها تقریباً غیرممکن است، اما این برنامه ها و وب سایت ها ساختن دایره لغات خود را آسان تر می کنند، چه در حال یادگیری زبان انگلیسی و چه در حال حاضر به صورت روان با آن صحبت می کنید.

اینترنت راه‌های مختلفی را برای یادگیری و صحبت کردن به زبان انگلیسی ارائه می‌کند، از دوره‌های رایگان گرفته تا اپلیکیشن‌های زیبا که به آرامی مهارت‌های شما را بهبود می‌بخشند. این مقاله به روش‌های عملی برای ایجاد واژگان انگلیسی شما و یادگیری نحوه استفاده از آن کلمات در گفتار رایج می‌پردازد.

1. VocabTube (وب): ایجاد واژگان در حین تماشای ویدیوهای YouTube

برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی
برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی

معمولاً به زبان آموزان توصیه می شود که فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند تا کلماتی را از گفتار روزمره دریافت کنند. از آنجایی که یوتیوب مجموعه بزرگی از ویدیوهای انگلیسی رایگان دارد، منبعی عالی برای گسترش دایره لغات شما در حین تماشای چیزهای سرگرم کننده و آموزشی است.

VocabTube چندین ویدیو از کانال‌های جذاب و آموزشی YouTube مانند TED و Kurzgesagt را به‌طور پیش‌فرض توصیه می‌کند، اما می‌توانید هر ویدیویی را با زیرنویس‌های بسته برای استفاده در برنامه کپی پیست کنید. پس از شروع پخش، می توانید روی هر کلمه ای در زیرنویس کلیک کنید تا معنای آن را جستجو کنید. ویدیو به طور پیش فرض مکث می شود در حالی که یک حباب کوچک تعریف فرهنگ لغت را نمایش می دهد.

عکس

در آینده، VocabTube قصد دارد قابلیت ذخیره کلمات را به عنوان فلش کارت و ایجاد دک برای اصلاح واژگان شما معرفی کند. اما در حال حاضر، هنوز هم یک راه منظم و بدون مزاحم برای تماشای ویدیوهای YouTube و جستجوی معانی است.

2. YouGlish (وب): تلفظ و استفاده متداول از کلمات از طریق یوتیوب

برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی
برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی

اگر کلمه ای را در بهترین برنامه های فرهنگ لغت و واژگان جستجو کنید تا نحوه تلفظ آن را یاد بگیرید، معنی و یک کلیپ صوتی را خواهید یافت. اما اگر قصد دارید از آن در گفتار روزمره استفاده کنید، باید بدانید که افراد واقعی چگونه از آن استفاده می کنند. YouGlish می تواند در این مورد کمک کند.

عکس

وقتی کلمه ای را در YouGlish جستجو می کنید، کلمه مورد استفاده در ویدیوهای YouTube را پیدا می کند و سه ویدیوی تصادفی را انتخاب می کند. ایده این است که ویدیوهای یوتیوب به جای اینکه کسی بخواهد نحوه استفاده از این کلمه را به شما آموزش دهد، زبان رایج را نشان می دهد. به علاوه، با سه کاربرد مختلف توسط افراد مختلف، ایده بهتری در مورد زمینه های مختلف استفاده از آن کلمه و نحوه تلفظ آن خواهید داشت.

همچنین می‌توانید با کلیک کردن بر روی زیرنویس به سرعت معنای کلمه یا هر کلمه دیگری را جستجو کنید. YouGlish همچنین به شما نکاتی را در مورد چگونگی آسان کردن تلفظ آن کلمه و نشان دادن کلمات نزدیک به شما می دهد. همچنین می توانید بین انگلیسی ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا یکی را انتخاب کنید.

عکس

3. Burning Vocabulary (Chrome، Edge): کلمات را در هر کجا جستجو کنید، به فلش کارت های خود اضافه کنید

برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی
برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی

Burning Vocabulary شبیه یک افزونه مرورگر ساده به نظر می رسد، اما ویژگی های جالب زیادی دارد که آن را بهتر از آنچه به نظر می رسد، می کند. در سطح پایه خود، به شما امکان می دهد تعریف و تلفظ هر کلمه ای را در مرورگر خود جستجو کنید. حتی با کلمات در رسانه‌های اجتماعی، زیرنویس‌های ویدیوی Netflix و هر جایی که می‌توانید کلیک کنید و کلمه‌ای را برجسته کنید، کار می‌کند.

این تعریف روی کارتی در کنار کلمه ظاهر می شود، همراه با تلفظ خودکار که با صدای بلند خوانده می شود. این کلمه همچنین به فرهنگ لغت شخصی شما اضافه شده است که می توانید آن را در داشبورد بررسی کنید. اگر بار دیگر در مقالات دیگر با این کلمه برخورد کردید، متوجه خواهید شد که قبلاً زیر آن خط کشیده شده است تا یکی از کلمات ذخیره شده شما را نشان دهد.

عکس

در داشبورد، فهرستی روزانه از کلماتی که اضافه کرده‌اید را می‌بینید. Burning Vocabulary همچنین یک عکس فوری از جمله اصلی را که کلمه را در آن می خوانید ذخیره می کند. همچنین می توانید حافظه خود را از طریق فلش کارت ها تست کنید که می توانند به ترتیب یا به صورت تصادفی مورد بررسی قرار گیرند.

4. WordUp (اندروید، iOS، ویندوز): کاربردی ترین کلمات را به زبان انگلیسی بیاموزید

WordUp بیش از 600000 فیلم و برنامه تلویزیونی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا فهرستی از رایج ترین کلمات استفاده شده در زبان انگلیسی را ارائه دهد و در این ماموریت به شما کمک می کند تا آنها را بدانید و به خاطر بسپارید. وقتی برنامه را راه‌اندازی می‌کنید، ابتدا از شما خواسته می‌شود که برای تعیین سطح دانش فعلی‌تان تستی بدهید تا برنامه بتواند کلماتی را به شما توصیه کند.

هر کلمه در کارتی قرار می گیرد که باید آن را به شکل Tinder مانند به بالا یا پایین بکشید تا مشخص کنید آیا آن را می دانید یا نه. کلماتی که نمی دانید به فرهنگ لغت شخصی شما اضافه می شود تا بتوانید دوباره آنها را ببینید.

هر کلمه در فرهنگ لغت شما شامل تمام معانی، تلفظ های واضح و همچنین مکان هایی است که از آن استفاده شده است. WordUp کلیپ‌هایی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، پخش‌های خبری، ویدیوهای YouTube و مقالات آنلاین را با هم ترکیب می‌کند تا روش‌های مختلف استفاده از این کلمه را در اصطلاح رایج به شما نشان دهد.

عکس

سپس WordUp از روش تکرار فاصله‌دار تست‌شده با زمان استفاده می‌کند تا با پرسش‌هایی درباره این کلمات در فواصل دوره‌ای، حافظه را بهبود بخشد. اگر درست متوجه شوید، این دوره طی روزها، هفته ها و ماه ها طولانی می شود. اگر بتوانید یک کلمه را با فاصله بیش از یک سال به خاطر بسپارید، آن را به خاطر بسپارید.

5. Word of the Hour (وب، موبایل، دسکتاپ، مرورگرها): هر روز 24 کلمه جدید یاد بگیرید

برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی
برنامه برای ساخت واژگان انگلیسی

همانطور که از نام آن پیداست، Word of the Hour به شما کمک می کند هر ساعت از روز یک کلمه جدید یاد بگیرید. تعاریف متعددی از این کلمه و همچنین ترجمه هایی به چندین زبان مختلف (امیدواریم یکی از آنها را قبلاً به خوبی می دانید) پیدا کنید.

چیزی که ما به خصوص دوست داشتیم این است که چگونه تضمین می کند که یک کلمه جدید را از دست ندهید. Word of the Hour دارای افزونه هایی برای همه مرورگرهای محبوب است که می توانید به سرعت کلمه جدید را بررسی کنید. یک برنامه تلفن و نرم افزار دسکتاپ وجود دارد که یک اعلان با آخرین کلمه ارسال می کند. حتی می‌توانید آن را روی تلویزیون‌های Roku نصب کنید یا برای به‌روزرسانی‌های منظم در برنامه چت، آن را به Slack اضافه کنید.

ایجاد دایره لغات شما اغلب صرفاً به این معناست که از شما خواسته شود بیشتر بخوانید، و Word of the Hour این کار را به خوبی انجام می دهد. همچنین می‌توانید تمام کلمات گذشته را در زیرردیت Word of the Hour بررسی کنید و در انجمن شرکت کنید.

عکس

واژگان خود را در حین صحبت کردن تمرین کنید

بنابراین شما همه این راه‌های مختلف را برای ایجاد دایره لغات انگلیسی خود دارید، اما یادآوری این کلمات نیاز به تمرین دارد. اما این بدان معنا نیست که آنها را در تکلیف بعدی خود بنویسید، بلکه در واقع کلمه را با صدای بلند بگویید. مربیان زبان توصیه می کنند تا حد امکان از کلمات در گفتار معمولی خود استفاده کنید. می‌توانید معلم‌های مکالمه انگلیسی آنلاین را امتحان کنید یا با فردی در زندگی عادی خود صحبت کنید، فقط مطمئن شوید که آگاهانه سعی می‌کنید از کلمات جدید در واژگان خود استفاده کنید و این به ماندگاری آنها کمک می‌کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس