6 پیشرفت آیفون SE که از رویداد امروز اپل می خواهیم

141
0
پیشرفت آیفون SE

آیفون SE یک گوشی مقرون به صرفه است، اما با پردازنده آیفون ۱۳ تبدیل به یک گزینه عالی تر تبدیل می‌شود.

iPhone SE یکی از محصولات جدیدی است که اپل امروز معرفی کرد. iPhone SE جدید از 429 دلار شروع می‌شود که کمی گران تر از مدل قبلی خود است و از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. این شرکت همچنین رنگ سبز جدید خود را برای iPhone 13 و 13 Pro و یک iPad Air ارتقا یافته را به نمایش گذاشت.

می‌توانید همه چیزهایی را که اپل در رویداد Peek Performance معرفی کرد، در این مقاله ببینید.

کمتر از یک ساعت تا اولین رویداد اپل در سال 2022 باقی مانده است، و شایعه شده جانشین آیفون SE 2020، آیفون SE 3، به احتمال زیاد در ارائه مجازی، حضور خواهد داشت.

راه های زیادی وجود دارد که اپل می‌تواند به وسیله آنها iPhone SE را بهبود بخشد. در طرف دیگر سامسونگ و Google ویژگی های جذابی مانند دوربین های چند لنزی را به تلفن های ارزان تر خود اضافه می‌کنند. قیمت ارزان تر از 499 دلاری iPhone 11 (489 پوند، 849 دلار استرالیا) می‌تواند آیفون SE ۳۹۹ دلاری را برای کسانی که می‌خواهند گوشی مقرون به صرفه تری داشته باشند، به یک گزینه مناسب تبدیل کند.

پیشرفت آیفون SE در دوربین سلفی واضح تر

پیشرفت آیفون SE در دوربین سلفی واضح تر
پیشرفت آیفون SE در دوربین سلفی واضح تر

قیمت مناسب آیفون SE به این معنی است که این گوشی در برخی موارد، به خصوص در مورد دوربین، تغییر چندانی نکرده است. اگر اپل قیمت آیفون SE بعدی را به اندازه نسخه 2020 رقابتی نگه دارد، احتمالاً تغییر زیادی نخواهد کرد.

اما ما دوست داریم یک دوربین جلوی با وضوح بالاتر برای تماس های ویدیویی و سلفی های واضح تر ببینیم. آیفون SE فعلی مانند آیفون XS دارای دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی است. همانطور که پاتریک هالند Patrick Halland در بررسی iPhone SE اشاره کرده است، آیفون 11 و دستگاه های جدیدتر دارای یک دوربین جلو 12 مگاپیکسلی با میدان دید وسیع تر هستند.

دوربین پشتی iPhone SE فاقد لنز دوگانه است که در اکثر تلفن ها رایج شده است. حتی در دستگاه های ارزان قیمت، دوربین تک لنز عریض آن هنوز هم قادر به ضبط تصاویر چشمگیر است. اما اکنون که همه گیری کووید-19 برقراری تماس های ویدیویی را بیشتر کرده است، مایل هستیم که پیشرفتی در دوربین جلوی این گوشی ها ببینیم.

پردازنده جدید اپل

پردازنده جدید اپل
پردازنده جدید اپل

یکی از بهترین ویژگی های آیفون SE این است که با همان پردازنده آیفون 11 کار می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که خیلی زود کند نمی‌شود و می‌تواند ویژگی های جدید را پردازش کند. تراشه A13 Bionic داخل iPhone SE قدرت زیادی برای کارهای روزمره دارد، اپل می‌تواند با تجهیز آن به یک پردازنده جدیدتر، به گوشی مقرون به صرفه خود برتری بدهد.

پردازنده A15 Bionic آیفون 13 ایده آل خواهد بود. حتی استفاده از تراشه A14 Bionic گامی رو به جلو برای آیفون SE خواهد بود. تراشه قدیمی A13 Bionic برای بسیاری از کارهای معمول روزانه، مانند چک کردن ایمیل، خواندن اخبار، بازی کردن و گرفتن عکس کافی است.

اما پردازنده بهبود یافته در تراشه های جدید اپل احتمالاً عملکرد آیفون شما را در بسیاری از نرم‌افزار های مبتنی بر یادگیری ماشینی که آیفون در سال های اخیر به دست آورده است، بهتر خواهد کرد. این نرم افزار ها شامل توصیه های اپلیکیشن، پیش بینی متن، ترجمه زبان و توانایی تشخیص افراد در عکس ها می شود. این ویژگی ها تا حد زیادی جذابیت آیفون را افزایش می‌دهند.

این احتمال وجود دارد که بتوانیم آخرین پردازنده موبایل اپل را در iPhone SE بعدی ببینیم، زیرا گزارشی از Nikkei Asian Review می‌گوید که همان تراشه A15 Bionic در iPhone 13 بر روی iPhone SE قرار خواهد گرفت.

پیشرفت آیفون SE با پشتیبانی از 5G

پیشرفت آیفون SE با پشتیبانی از 5G
پیشرفت آیفون SE با پشتیبانی از 5G

با توجه به اینکه اکثر شرکت ها اینترنت با سرعت 4G LTE ارائه می‌دهند، ممکن است هنوز نیازی به 5G نداشته باشید. اما 5G اکنون در اکثر گوشی های هوشمند استاندارد وجود دارد، به این معنی که معمولاً گوشی های ۲۰۱۹ به بعد دارای 5G گران تر از تلفن های غیر 5G نیستند.

همراه با ارتقای پردازنده، آوردن 5G به iPhone SE راه دیگری برای اطمینان ارتقای آیفون جدید خواهد بود. میتوانید مطمئن باشید تلفن همراه اقتصادی SE دو تا سه سال دیگر قدیمی نمی شود. گزارش Nikkei همچنین نشان می‌دهد که آیفون SE بعدی با پشتیبانی از 5G عرضه خواهد شد، به این معنی است که کل خط تولید اپل در سال 2022 قادر به پشتیبانی از شبکه نسل بعدی خواهد بود.

پیشرفت آیفون SE با عمر باتری بهتر

پیشرفت آیفون SE با عمر باتری بهتر
پیشرفت آیفون SE با عمر باتری بهتر

تنها مزیت آیفون SE ارزان ترین گوشی اپل بودن آن نیست. اپل تخمین می‌زند که آیفون SE در هنگام پخش ویدیو باید تا 13 ساعت دوام بیاورد، در حالی که آیفون 13 باید 19 ساعت و آیفون 11 و 12 باید 17 ساعت دوام بیاورند. اپل همچنین عمر باتری آیفون 13 مینی را بهبود بخشیده است و می‌گوید مانند آیفون 12 می‌تواند 17 ساعت در حین پخش ویدیو دوام بیاورد.

در بررسی آیفون SE، Patrick Halland نوشت که می‌تواند به راحتی یک روز و نیم را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. عمر باتری همیشه بسته به نحوه استفاده از دستگاهتان متفاوت خواهد بود. بر اساس تجربه، در یک روز کاری شلوغ، در روزهایی که تماس زیادی برقرار می‌کنم یا صدا و تصویر ضبط می‌کنم، می‌توانم به اواخر بعد از ظهر برسم. اما معمولاً در تعطیلات آخر هفته که عمدتاً فقط ایمیل را چک می‌کنم، اخبار را می‌خوانم و رسانه های اجتماعی را مرور می‌کنم، باتری مدت کمتری دوام می‌آورد.

با این حال، عمر باتری همیشه خوب نخواهد بود، و پس از مدتی ضعیف خواهد شد. از آنجایی که اپل عمر باتری آیفون 13 مینی را بهبود بخشیده است، امیدوارم این کار را برای آیفون SE نیز انجام دهد.

پیشرفت آیفون SE با Touch ID

پیشرفت آیفون SE با Touch ID
پیشرفت آیفون SE با Touch ID

iPhone SE تنها مدلی از محصولات فعلی اپل است که هنوز حسگر اثرانگشت Touch ID را در دکمه هوم دارد. این ویژگی برای برخی افراد جذابیت دارد، به خصوص در دو سال گذشته زیرا نیاز به چک کردن تلفن هنگام استفاده از ماسک به طور ناگهانی رایج شده است. انتظار می‌رود که به‌روزرسانی iOS 15.4 اپل با بهبود نحوه عملکرد Face ID هنگام استفاده از ماسک، این مشکل را برطرف کند. اما Touch ID همچنان راحت تر است زیرا نیازی به قرار دادن تلفن در مقابل صورت به روش خاصی ندارد.

بسیاری از تلفن های اندرویدی مدرن، هم تشخیص چهره و هم اسکن اثر انگشت را به عنوان گزینه های بیومتریک برای باز کردن قفل گوشی یا احراز هویت پرداخت ها دارند. گزارش ها حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی یک اسکنر اثرانگشت درون صفحه ای برای مدل های پرچم دار آینده آیفون است، اما من امیدوارم که اپل Touch ID را در iPhone SE حفظ کند.

 ذخیره سازی بیشتر

اپل ظرفیت ذخیره سازی سطح پایه آیفون را از 64 گیگابایت به 128 گیگابایت برای iPhone 13 افزایش داد. فضای ذخیره سازی بیشتر معمولاً منجر به افزایش قیمت می‌شود، اما 128 گیگابایت به طور گسترده در تلفن های هوشمند، از جمله مدل های مقرون به صرفه مانند Samsung Galaxy A42 5G با قیمت 350 دلار و Google Pixel 5A 5G با قیمت 450 دلار، استاندارد محسوب می‌شود. من امیدوارم که با حذف هارد 64 گیگابایتی از سری آیفون 13، اپل این تغییرات را اجرا کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس