6 بهترین مونوپاد برای عکاسی در سال 2023

134
0
بهترین مونوپاد برای عکاسی

سه پایه ها اغلب لوازم جانبی دوربین ترجیح داده می شوند، به خصوص اگر می خواهید عکس های پایدار داشته باشید. با این حال، حمل سه پایه به خصوص در سفر آسان نیست. در آن زمان است که مونوپادها به تصویر کشیده می شوند. بهترین مونوپاد برای عکاسی را در ادامه بشناسید.

در مقایسه با سه پایه ها، مونوپادها متحرک تر هستند و می توانید در صورت نیاز آنها را دور مچ خود بپیچید. و ثابت می کنند که برای عکاسی ورزشی یا عکاسی حیات وحش بسیار مفید هستند.

در حالی که مونوپادها به اندازه سه پایه ها پایدار نیستند، اما تمام تلاش خود را برای ارائه یک عکس پایدار به شما می کنند. بعلاوه، با دوربین هایی با لنزهای سنگین یا بدنه سنگین، وزن را از روی مچ شما برمی دارند.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا برخی از بهترین مونوپادها برای عکاسی وجود دارد که می توانید خریداری کنید. اما اول،

. آیا قصد خرید دوربین سونی را دارید؟ در اینجا بهترین انتخاب های ما برای دوربین های سونی برای فیلم ها وجود دارد

. این دوربین های فول فریم را برای مبتدیان بررسی کنید

. بررسی Insta360 Go 3: دوربین اکشن روی استروئیدها

مونوپاد در مقابل سه‌پایه

وقتی صحبت از مونوپادها و سه پایه ها می شود، موضوع اصلی در هر دو “تقریبا” یکسان است. هر دو دارای پایه های قابل افزایش هستند و ثبات عکس های شما را فراهم می کنند. اما همانطور که قبلاً می دانید، تفاوت اصلی در تعداد پاها است. سه پایه سه پایه دارد در حالی که مونوپاد یک پایه دارد.

و تعداد کمتر پاها به یک لوازم جانبی دوربین قابل حمل و سبک تبدیل می شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، در صورت نیاز (و اگر مونوپاد یکی داشته باشد)، می توانید بند را دور مچ خود حلقه کنید.

در حالی که ثبات مورد نیاز را فراهم می کند، اگر قصد دارید از ستاره های دنباله دار یا چراغ های عقب خودروها عکس بگیرید، مونوپادها مناسب شما نیستند. این بیشتر کار سه پایه است. از سوی دیگر، اگر به دنبال عکاسی ورزشی یا عکاسی حیات وحش هستید که در آن باید مکان ها و زوایای خود را تغییر دهید و به انعطاف پذیری انحراف نیاز دارید، یک مونوپاد به کارتان می آید.

با پشت سر گذاشتن این موضوع، بیایید برخی از بهترین مونوپادها را برای عکاسی ببینیم.

بهترین مونوپودها برای عکاسی

1. MONOPOD دوربین عکاسی ALTURA

. حداکثر ارتفاع: 62 اینچ | حداکثر وزن: 5 پوند

طول قابل جمع شدن او حدود 16.75 اینچ است. در همان زمان، وزن آن فقط حدود 10.5 اونس است. همه این عوامل آن را به یکی از بهترین مونوپادها برای حمل دوربین در طول سفر یا زمانی که در حال عکاسی گسترده در فضای باز هستید تبدیل می کند. علاوه بر این، می‌توانید یک پایه سر گاو را ترکیب کنید و انعطاف ‌پذیری را به تنظیمات اضافه کنید.

مونوپاد Altura سبک وزن است و به راحتی جمع می شود. با این حال، ضریب فرم سبک وزن نیز مونوپاد را کمی سست می کند. به این ترتیب، شما باید با آن کمی ملایم باشید. گفته می شود، عالی کار می کند و می تواند وزن های داده شده خود را تحمل کند. استفاده از گیره های شست آسان است و ارتفاع ثابتی به شما می دهد.

اگر می‌توانید با ساختار ضعیف آن اکتفا کنید، مونوپاد خوبی برای عکاسی ورزشی آماتور است.

آنچه ما دوست داریم

+ مقرون به صرفه

+ سبک وزن

+ همه کاره

آنچه ما دوست نداریم

– کمی در سمت ضعیف

– وزن دوربین به 5 پوند محدود شده است

2.بهترین مونوپاد برای عکاسی BENRO ADVENTURE 4 SERIES

. حداکثر ارتفاع: 75.25 اینچ | حداکثر وزن: 39.7 پوند

گران تر از مورد بالا است. از طرفی، بسیار محکم است و می تواند در برابر استفاده سنگین مقاومت کند، و چندین کاربر در بخش بررسی به این موضوع اشاره کرده اند. پاها به راحتی دراز می شوند و گیره آنها را در جای خود نگه می دارد. اما گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد بخش‌ها را محکم کنید، زیرا به مرور زمان شل می‌شوند.

Benro Adventure 4 می تواند سهم خود را از وزن حفظ کند و اگر اعداد صحبت کنیم، می تواند تا 39.7 پوند افزایش یابد. در واقع، یک کاربر اشاره کرده است که می تواند لنز سنگین 400 میلی متری f2.8 و نیکون بدنه حرفه ای خود را به راحتی ثابت نگه دارد. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، باید بخش ها را بر اساس وزن بالای آن سفت کنید.

این یکی از سبک ترین مونوپادهای اطراف نیست. برای یکی، 1.85 پوند وزن دارد. با این حال، محدودیت وزن و قیمت نه چندان گران، آن را برای افرادی که اغلب از حیات وحش و ورزش با لنزهای تله فوتو طولانی عکاسی می کنند، انتخاب خوبی می کند.

آنچه ما دوست داریم

+ پوشش ارتفاع عالی

+ ساخت آلومینیوم

+ پوشش ارتفاع عالی

+ 5 بخش قابل گسترش

آنچه ما دوست نداریم

– بخش ها به مرور زمان نیاز به سفت شدن دارند

– بدون مچ بند

3. 3 LEGGED THING TRENT 2.0 MONOPOD

. حداکثر ارتفاع: 79.53 اینچ | حداکثر وزن: 66 پوند

یکی از ویژگی های برجسته ترنت 2.0 پاهای آن است. به همراه یک چکمه لاستیکی قابل جدا شدن ارائه می شود. در حالی که چکمه می تواند چسبندگی لازم را به شما بدهد، می توانید آن را باز کرده و با سایر لوازم جانبی پا جایگزین کنید. در واقع، 3 Legged تعداد زیادی لوازم جانبی پا را می‌فروشد که در زمین‌های مختلف مفید هستند.

Trent 2.0 یک مونوپاد عالی است و سهم خود را از کاربران خود دریافت کرده است، همه اینها به لطف ساخت قوی و کیفیت ساخت آن است. ارتفاع تا شده از طرف بلندتر کمی است و مچ بند ندارد.

همانطور که گفته شد، اگر بالای 6 فوت هستید و مونوپاد می خواهید که بتواند به ارتفاع شما برسد، این یکی از بهترین مونوپادها برای دوربین است. می تواند سهم خود را از وزن بدنه دوربین حفظ کند و بدنه آلومینیومی حتی در صورت کشیده شدن کامل ثابت می ماند.

آنچه ما دوست داریم

+ ساخت و ساز عالی

+ پا را می توان با لوازم جانبی دیگر جایگزین کرد

+ می تواند تا 6.6 فوت در صورت گسترش کامل حرکت کند

آنچه ما دوست نداریم

– بدون مچ بند

– طول فرو ریخته حدود 2 فوت است

4.بهترین مونوپاد برای عکاسی SIRUI P-326 CARBON FIBER MONOPOD

. حداکثر ارتفاع: 79.53 اینچ | حداکثر وزن: 22 پوند

جدای از موارد فوق، تمام زنگ ها و سوت ها مانند مچ بند، گرفتن در بالا و پاهای میخ دار را دارد. اگر مجبور باشید مونوپاد را روی ماسه سست، شن، برف یا زمین نرم نگه دارید، مورد دوم به چشم می خورد. در چنین شرایطی، پاهای میخ دار محکم روی زمین قرار می گیرند و ثبات لازم را به شما می دهند. بهترین قسمت؟ در صورت نیاز می توانید آن را با یک پایه لاستیکی بپوشانید. این به شما تطبیق پذیری عکسبرداری در هر زمینی را می دهد، خواه عکاسی از حیات وحش باشد یا عکاسی ورزشی.

و حدس بزنید چه؟ این مونوپاد دوربین دارای یک قطب نما نیز می باشد. همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مونوپادهای محبوب است. دستکاری بخش ها آسان است و طول جمع شده فقط حدود 14 اینچ است. کاربران طبیعت بادوام و کیفیت ساخت را دوست دارند. به علاوه، با توجه به قیمت، اهداف مختلفی را دنبال می کند. گفته می شود، محدودیت های خود را دارد. به عنوان مثال، زمانی که به طور کامل گسترش یابد، تمایل به تسلیم دارد. بخش خوب این است که حتی با این وجود، می تواند وزن دوربین را به راحتی حفظ کند.

آنچه ما دوست داریم

+ دو پاهای میخ دار و پایه های لاستیکی آن را همه کاره می کند

+ به دلیل بند مچ دست و طول جمع شده، به راحتی قابل حمل است

+ بسیار سبک وزن

آنچه ما دوست نداریم

– زمانی که به طور کامل تمدید شود کمی بازده می دهد

– برای انعطاف کامل به سر توپ نیاز دارید

– حداکثر ظرفیت وزن کمی در قسمت پایینی است

5. MONOPOD MANFROTTO XPRO (MPMXPROC4US)

. حداکثر ارتفاع: 59.06 اینچ | حداکثر وزن: 44 پوند

اگر بخواهیم با اعداد صحبت کنیم، وزن این مونوپاد کربن حدود 1.3 پوند است. دارای سه بخش است و یک دسته و یک مچ بند دارد. به علاوه، این پایه با پایه FLUIDTECH شرکت سازگار است. این تضمین می کند که هنگام عکاسی از ثبات بیشتری برخوردار شوید.

تاکنون در آمازون نقدهای مثبتی به دست آورده است. عکاسان ورزشی آن را به دلیل ساخت سبک تر و آسان تر و ظرفیت وزن آن تحسین کرده اند. و بر خلاف مورد بالا، حتی زمانی که به طور کامل کشیده شده است، سفت و سخت است، و این آن را برای لنزهای سنگین‌تر عالی می‌کند.

آنچه ما دوست داریم

+ سبک و سفت و سخت

+ ساخت کربن

+ می توانید سایر لوازم جانبی پای Manfrotto را اضافه کنید

آنچه ما دوست نداریم

– گران

6.بهترین مونوپاد برای عکاسی IFOOTAGE COBRA 3 MONOPOD (C-180F-P)

. حداکثر ارتفاع: 71 اینچ | حداکثر وزن: 17.64 پوند

مردم PetaPixel معتقدند که IFOOTAGE Cobra 3 کیفیت ساخت عالی دارد و در مقایسه با مدل های قبلی خود پایدارتر است. جالب است که خلق و خوی را می توان به واحدهای کوچکتر تقسیم کرد. به این ترتیب شبیه یک سه پایه مینی است. با آن می توانید به راحتی به عکس هایی با زاویه کم برسید.

در عین حال، به خوبی ساخته شده است و می تواند تا وزن 17 پوند را تحمل کند. در حالی که ظرفیت وزن با برخی از حالات موجود در این لیست یکسان نیست، کافی است بگوییم که می تواند سهم خود را حفظ کند. افرادی که در PetaPixel هستند می‌توانند بدون دردسر با دوربین فول فریم و زوم f/2.8 خود عکس‌برداری کنند.

نیازی به گفتن نیست که در مقایسه با همتایان خود گران است. با این حال، انعطاف پذیری این واقعیت که سه پایه پایین را دو برابر می کند و افزایش ثبات قیمت را جبران می کند. اگر هنگام عکاسی اغلب بین فیلم و عکس جابه‌جا می‌شوید و بهترین ارزش را برای پول خود می‌خواهید، IFOOTAGE Cobra 3 باید در لیست خرید شما باشد. آیا به شما گفتیم که از 4.9 ستاره در آمازون برخوردار است؟

آنچه ما دوست داریم

+ بسیار همه کاره

+ ثبات و حرکت عالی

+ با رنگی غیر جذاب می آید

+ پدال تضمین می کند که می توانید در حالت ایستاده زاویه را ثابت کنید

آنچه ما دوست نداریم

– گران

ثبات و تحرک

اینها برخی از بهترین مونوپادها برای عکاسی بودند. تجهیزات دوربین ممکن است گران باشد و همین امر در مورد مونوپادهای فوق صدق می کند، به جز یکی از Altura. مونوپاد Altura برای شما مناسب است اگر نیازهای شما زیاد نیست یا اگر سفر خود را شروع می کنید. اما در پایان، اگر بهترین ارزش را برای پول خود می‌خواهید، Manfrotto XPRO بهترین مونوپاد برای عکاسی ورزشی و حیات وحش است. و اگر مایل به آزمایش هستید، IFOOTAGE Cobra 3 چندین در بسته را به روی شما باز می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس