6 بهترین ویرایشگر XML رایگان آنلاین

37
0
بهترین ویرایشگر XML

چه یک حرفه ای XML باشید یا فقط با فرمت آن آشنا شوید، یک ویرایشگر آنلاین سریع می تواند مفید باشد. بنابراین، در اینجا شش مورد از بهترین ها آورده شده است. بهترین ویرایشگر XML را در ادامه معرفی کرده ایم.

چه در نوشتن با XML تازه کار هستید و می خواهید مطمئن شوید که هیچ خطایی ایجاد نکرده اید، یا یک کلاه قدیمی با این زبان هستید و می خواهید ابزارهایی برای پاک کردن سریع کد خود داشته باشید، ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد که می تواند کمک کند.

بنابراین، مهم نیست که چرا به دنبال ویرایشگر XML هستید، بدانید که یک ویرایشگر XML آنلاین رایگان وجود دارد که کاملاً برای شما کار می کند.

1.JSON Formatter XML Editor

بهترین ویرایشگر XML
بهترین ویرایشگر XML

در ابتدا در این لیست، ویرایشگر XML آنلاین رایگان از JSON Formatter را داریم. چه تازه یاد بگیرید که یک فایل XML چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید یا یک کهنه کار هستید، این ویرایشگر XML مکانی عالی برای شروع است.

برای استفاده از ویرایشگر XML JSON Formatter، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد XML خود را مستقیماً در سمت چپ ترین کادری که به شما ارائه می شود، بچسبانید یا بنویسید. همچنین می‌توانید داده‌های خود را مستقیماً بارگیری کنید، که به شما امکان می‌دهد XML را از یک URL یا با آپلود یک فایل دریافت کنید.

از آنجا، تعداد زیادی توابع مفید را خواهید یافت که می توانید از آنها برای کار با XML خود استفاده کنید. تابع اعتبارسنجی به شما می‌گوید که آیا آنچه نوشته‌اید XML معتبر است یا خیر، و گزینه beautify کد شما را با افزودن برگه‌ها و خطوط جدید قابل ارائه‌تر می‌کند.

همچنین می‌توانید XML خود را به‌عنوان یک درخت مشاهده کنید، که می‌تواند واقعاً مفید باشد تا مطمئن شوید که همه چیز همانطور که می‌خواهید کار می‌کند. حتی می توانید این نما را مرتب سازی، فیلتر و تغییر شکل دهید.

2.Tutorials Point Online XML Editor

در مرحله بعد، ویرایشگر XML آنلاین از Tutorials Point را داریم. اگر به دنبال یک نمایشگر XML ساده و بدون هیچ چیز دیگری در راه زنگ و سوت هستید، این گزینه خوبی است.

درک رابط کاربری ویرایشگر XML آنلاین Tutorials Point بسیار آسان است. پنجره سمت چپ جایی است که کد شما پس از آپلود آن ظاهر می شود و در سمت راست XML به صورت درختی نمایش داده می شود.

برخی از مشکلات بصری جزئی مانند برش متن در کادرها وجود دارد، اما در اکثر موارد، خواندن آن آسان است. همچنین گزینه هایی برای زیباسازی کد شما وجود دارد که داشتن آن بسیار مفید است.

3.Code Beautify XML Viewer

بهترین ویرایشگر XML
بهترین ویرایشگر XML

اگر به دنبال چیزی هستید که کمی از ویژگی های بیشتری برخوردار باشد، نمایشگر Code Beautify XML یک انتخاب عالی برای این کار است. این نمایشگر XML با تمام ابزارهایی که ممکن است در این مرحله از آن انتظار داشته باشید ارائه می شود.

راه‌هایی برای آپلود فایل‌های خود یا خواندن آن‌ها از یک URL، و همچنین چسباندن مستقیم آن‌ها در منوی سمت چپ پیدا خواهید کرد. یک گزینه مشاهده درخت XML وجود دارد که به دلیل طراحی بصری آن بسیار آسان قابل خواندن است، اما هیچ ویژگی توسعه یافته ای در مورد مشاهده یا مرتب سازی ندارد.

با این حال، جایی که نمایشگر Code Beautify XML برتر است، این است که با برخی از گزینه‌ها همراه است که پیدا کردن آنها در جاهای دیگر سخت است. این ویرایشگر XML دارای گزینه‌ای برای کوچک‌سازی کد شماست، و آن را تا حد امکان کوچک‌تر می‌کند و خوانایی آن را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توانید کد را به‌طور کامل به JSON تبدیل کنید، که می‌تواند راه بسیار آسانی برای راه‌اندازی و اجرای فایل JSON باشد، اگر به‌خصوص با فرمت آن آشنا نیستید، اما از قبل راه خود را درباره XML می‌دانید. اگر می‌خواهید پایتون و جاوا اسکریپت را برای برقراری ارتباط با استفاده از JSON استفاده کنید عالی است.

4. Online XML Tools

بهترین ویرایشگر XML
بهترین ویرایشگر XML

در مرحله بعدی این لیست، ابزارهای XML آنلاین قرار دارند. اگر به‌دنبال یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های ویژگی‌های ویرایش XML هستید که به‌صورت آنلاین به‌صورت رایگان در دسترس است، ممکن است Online XML Tools فقط همان چیزی را داشته باشد که به دنبال آن هستید.

ابزار آنلاین XML دارای یک ویرایشگر نسبتاً ابتدایی است که به طور خودکار تشخیص می دهد که آیا XML شما معتبر است یا خیر. شما می توانید برخی از گزینه ها را در اینجا تنظیم کنید، مانند شماره خطوط و مشاهده کاراکترهای نامرئی، اما هیچ چیز بیش از حد پیچیده نیست.

با این حال، اگر صفحه را بیشتر به سمت پایین اسکرول کنید، طیف گسترده ای از ابزارهای XML مختلف را پیدا خواهید کرد که می توانید آنها را امتحان کنید. در اینجا گزینه هایی برای زیباسازی، کوچک سازی و تبدیل XML به طیف گسترده ای از فرمت های مختلف وجود دارد.

در مورد ابزارهای آنلاین و گزینه های ویرایش، این شاید قوی ترین در این لیست باشد، بنابراین اگر به دنبال چیزی غیرعادی هستید، این ممکن است بهترین گزینه شما باشد.

5. XmlGrid.net

در مرحله بعد، XmlGrid.net را داریم. XmlGrid.net یک نمایشگر و اعتبارسنجی اسناد XML آنلاین رایگان است که اگر فقط سعی می کنید سریعاً مطمئن شوید که XML شما خوب است، عالی است.

می‌توانید کد خود را مستقیماً در آن جای‌گذاری کنید، یا در عوض انتخاب کنید فایل خود را از رایانه یا URL بارگیری کنید. اگر مشکلی با XML شما وجود داشته باشد، XmlGrid.net به شما اطلاع می دهد که دقیقا کجا و چه خطای احتمالی می تواند باعث آن شود.

اگر XML شما در قالب معتبری باشد، می‌توانید نمای درختی کد را نیز ببینید. این می تواند برای یک بار بارگیری سریع مفید باشد تا مطمئن شوید که همه چیز همان جایی است که باید باشد.

6. Liquid Free Online XML Formatter

بهترین ویرایشگر XML
بهترین ویرایشگر XML

در نهایت، ما قالب‌کننده XML آنلاین رایگان از Liquid را داریم. اگر به دنبال قالب بندی XML خود هستید اما گزینه های زیباسازی را بسیار محدود می بینید، ممکن است این همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

فرمت‌کننده XML آنلاین رایگان Liquid به شما این امکان را می‌دهد که انواع ویژگی‌ها را با قالب‌بندی XML خود تنظیم کنید، مانند اینکه از چه کاراکتر تورفتگی، چه عمق تورفتگی و هر ویژگی تورفتگی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به سرعت شکل یک سند XML را تنظیم کنید، استفاده از ابزاری که برای انجام این کار اختصاص داده شده است، ممکن است بهترین راه باشد.

از XML آنلاین بیشتر استفاده کنید

همانطور که می بینید، انواع مختلفی از بینندگان و ویرایشگرهای XML آنلاین رایگان وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. از آنجایی که هیچ هزینه ای در بر ندارد، دلیلی وجود ندارد که هر کدام را امتحان نکنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

به هر حال XML یک زبان مهم و به‌طور شگفت‌انگیز رایج است، و هر چه بیشتر از آن خارج شوید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس