از کمدی تا جنگی در صف اکران نوروزی 1402

65
0
اکران نوروزی 1402

در سال 1401 فیلم‌‌های متنوع و زیادی اکران شدند؛ با نزدیک شدن به انتهای سال و آغاز نوروز 1402 باید منتظر فیلم‌هایی با ژانرهای متفاوت بر روی پرده‌ی سینماها باشیم. بنا بر نظر سازمان سینمایی چهار فیلم «غریب»، «فسیل»، «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان» در نوروز 1402 در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شوند. در ادامه این 4 فیلم را معرفی مختصری خواهیم کرد.

فیلم غریب

این فیلم به کارگردانی محمدحسین لطیفی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و محصول سال 1401 است. این فیلم نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره‌ی فیلم فجر اکران شد و در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین چهره‌پردازی، بهترین طراحی صحنه و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی موفق به کسب سیمرغ بلورین شد. همچنین این فیلم جایزه‌ی ویژه هیات داوران در بخش مقاومت بین‌الملل را از آن خود کرد.

محمدحسین لطیفی بعد از تجربه‌ی ساخت موفق فیلم «روز سوم» با بازی حامد بهداد و باران کوثری در سال 1385، بار دیگر به سراغ ژانر دفاع مقدس و جنگی رفته است. اما «غریب» رویکردی متفاوت از «روز سوم» دارد. چراکه «روز سوم» داستان عاشقانه‌ای را در دل جنگ ایران و عراق به تصویر می‌کشید اما فیلم «غریب» شیوه‌ی فرماندهی و تلاش شهید محمد بروجردی برای اتحاد و همبستگی در غرب ایران را روایت می‌کند و می‌توان گفت که رویکردی سیاسی دارد.

بابک حمیدیان در این فیلم ایفاگر نقش شهید بروجردی است که بازی قابل قبولی نیز ارائه داده است. او نخستین بار در فیلم «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی نقش یک شهید را ایفا کرد و این بار محمدحسین لطیفی برای ایفای نقش شهید بروجردی به او اعتماد کرده است. قابل ذکر است که بابک حمیدیان تا پیش از این در فیلم‌های مشابه دیگر در این ژانر همچون «مزرعه پدری» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «طبل بزرگ زیر پای چپ» ساخته‌ی کاظم معصومی، «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و … نیز حضوری موفق داشته است.

پردیس پورعابدینی نیز که با سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی وارد حرفه‌ی بازیگری شده بود؛ برای فیلم «غریب» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و توجه مخاطبان و منتقدین سینما را بار دیگر به سوی خود جلب کرد.

قابل ذکر است که فیلمنامه‌ی «غریب» برشی از کتاب «محمد، مسیح کردستان» نوشته‌ی نصرت‌الله محمودزاده است. بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی و سامیه لک بازیگران فیلم را شامل می‌شوند. علاقه‌مندان به خرید بلیط فیلم غریب می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.

فیلم فسیل

«فسیل» فیلمی به کارگردانی کریم امینی و نویسندگی مشترک او، علی باطنی، آرمین طهماسبی و حمزه صالحی است. این فیلم ژانری کمدی دارد و در سال 1399 توسط سیدابراهیم عامریان تهیه شده است. از خلاصه داستان این فیلم تاکنون اطلاعاتی در دست نیست. بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران «فسیل» را شامل می‌شوند.

بهرام افشاری که نقش اصلی «فسیل» به حساب می‌آید، حرفه‌ی بازیگری را از صحنه‌ی تئاتر آغاز کرده و با بازی در سری ششم سریال پرطرفدار «پایتخت» در سال 1399 بیش از پیش نزد مردم محبوب شد. البته او پیش‌تر در «پایتخت 2» نیز نقش کوتاه شیرافکن فریبا (برادر بهبود) را بر عهده داشت. افشاری همواره ثابت کرده که بازیگری توانا در حوزه‌ی طنز است. او تاکنون در فیلم‌های کمدی پرطرفداری همچون «سگ‌بند»، «رحمان 1400»، «چشم و گوش بسته» و … حضور داشته است. باتوجه به توانایی که بهرام افشاری در ایفای کاراکترهای کمدی دارد، پیش‌بینی می‌شود که در این فیلم نیز حضوری موفق داشته باشد.

فیلم عروس خیابان فرشته

«عروس خیابان فرشته» فیلمی به کارگردانی مهدی خسروی، نویسندگی الهه زارع و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا است. این فیلم نیز مانند «فسیل» ژانری کمدی دارد و در سال 1399 تهیه شده است. فیلم داستان خانواده‌ی مهاجر را روایت می‌کند، آنها درخانه‌ای قدیمی که برای دایی‌شان است واقع در خیابان فرشته زندگی می‌کنند. اما زمانی که دایی خانواده بعد از سال‌ها به همراه عروسش به ایران می‌آید، تصمیم می‌گیرد تا خانه را بفروشد و همین امر سبب ایجاد چالش و دردسر برای آن خانواده می‌شود. محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، هلیا امامی و مجتبی شفیعی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم بچه‌های طوفان

فیلم «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی است که در سال 1398 تولید شده است. این فیلم ژانری کودک-نوجوان دارد و در آن بازیگران نوجوان و نوظهوری همچون رضا مهاجری، طاها طاهری و پونه سورتیچی ایفای نقش کرده‌اند. پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، ونوس حسن‌کانلی، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، جواد زیتونی و تیمور عباسی دیگر بازیگران این فیلم هستند. این فیلم نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره رشد شد و در جشنواره کودک نیز پروانه زرین بهترین دستاورد هنری و بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرده است.«بچه های طوفان» نیز همانند سه فیلم مذکور در لیست اکران نوروزی 1402 قرار دارد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی اول نیوز در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

5/5 - (4 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس