7 شرکت با فروشگاه های متاورس – اما آیا ارزش بازدید دارند؟

92
0
فروشگاه های متاورس

خرید آنلاین از سطوح مختلف فراتر رفته است، و بسیاری از برندها در حال حاضر به چیز بزرگ بعدی، یعنی مرز بعدی – متاورس گسترش یافته اند. این واقعیت مجازی وعده داده بود که برای ما هیجان انگیز باشد و بسیاری از شرکت ها و برندها در بازاریابی محصولات خود فضای متاورس را بررسی کرده اند. فروشگاه های متاورس را در ادامه معرفی کرده ایم.

این شرکت‌ها چه شرکت‌هایی هستند و تا کنون چقدر در متاورس موفق بوده‌اند؟

1.برند Nike

فروشگاه های متاورس
فروشگاه های متاورس

نایک بر صنعت پوشاک ورزشی تسلط دارد و برای تعقیب مرزهای جدید وارد دنیای متاورس شده است. اولین فرورفتن آن در آب های متاورس، پرتاب نیکلند بر روی پلتفرم Roblox بود.

در این متاورس، علاقه مندان نایک می توانند در بازی های ورزشی شرکت کنند، در چالش های کفش ورزشی و پوشاک مجازی به رقابت بپردازند و با دیگر علاقه مندان نایک در سراسر جهان تعامل داشته باشند. از زمان راه‌اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۱، چندین رویداد با میلیون‌ها بازدیدکننده داشته است، با برنامه‌ریزی نایک برای افزودن ویژگی‌ها و تجربیات بیشتر به نیکلند.

در دسامبر 2021، نایک با خرید یک شرکت مد دیجیتال به نام RTFKT، تلاش خود را برای کشف متاورس کمی بیشتر دنبال کرد. این شرکت به دلیل ایجاد کفش‌های ورزشی مجازی و کلکسیون‌های دیجیتال، با مجموعه‌های برتر NFT خود از جمله Cryptokicks، CloneX، MNLTH و چندین مورد دیگر شناخته شده است.

نایک با همکاری RTFKT رویداد Nike Air Force 1 Forging را راه‌اندازی کرد، که در آن کاربران می‌توانند از هر یک از ده مجموعه NFT که دارای دو نسخه از تاکاشی موراکامی هستند، از 24 آوریل تا 8 مه 2023 خرید کنند. هر کسی که در طول این رویداد NFT خریداری کند، یک جایزه دریافت می‌کند. کپی فیزیکی NFT (به عنوان مثال، کفش های ورزشی نایک).

در نوامبر 2022، نایک .Swoosh را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم متاورس با قابلیت Web3 که در آن می‌توانید محصولات مجازی نایک را جمع‌آوری، خرید، طراحی و ایجاد کنید و در رویدادهای جامعه مجازی شرکت کنید. نایک اولین مجموعه مجازی خود را با نام نیروی ما 1 (OF1) راه‌اندازی کرد و آن را در 8 مه 2023 در اختیار یک گروه منتخب دعوت شده و اعضای عمومی در 10 می 2023 قرار داد. از زمان نگارش این مقاله، دارندگان Cryptokicks به . شناسه های Swoosh، اما شما فقط می توانید در ایالات متحده یا برخی از کشورهای منتخب اروپایی به این پلتفرم دسترسی داشته باشید.

2.برند Samsung

سامسونگ سامسونگ X837 را در نمایشگاه CES 2022 راه اندازی کرد. X837 از فروشگاه فیزیکی آن در شهر نیویورک الگوبرداری شده است و یک فروشگاه متاورس همه جانبه است که در متاورس Decentraland هاست می شود.

Samsung 837x که افتتاحیه خود را از 6 ژانویه تا 8 ژانویه 2022 برگزار کرد، به مردم این امکان را می‌دهد که نشان‌های NFT کمیاب و پوشیدنی‌های انحصاری را برای آواتار خود جمع‌آوری کنند و در عین حال تجربه‌های ویژگی اصلی خود را بررسی کنند:

. تئاتر اتصال: جایی که سامسونگ نمایش می‌دهد، آموزش می‌دهد و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد جدیدترین محصولات و خدمات خود را به صورت مجازی امتحان کنند.

. جنگل پایداری: جنگلی مجازی در 837 برابر که در آن سامسونگ آموزش می‌دهد، آزمون می‌دهد و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با ابتکارات پایداری خود با کاشت مجازی درخت تعامل کنند.

. مرحله سفارشی سازی: جایی که کاربران می توانند محصولات سامسونگ خود را با انتخاب مواد، رنگ ها و ویژگی های گوشی های هوشمند، تلویزیون ها و لوازم خانگی خود سفارشی کنند.

همچنین می‌توانید در فروشگاه‌های مختلف سامسونگ، از جمله 837x در نیویورک در ایالات متحده، خرید کنید، از خانه همهجانبه SmartThings بازدید کنید، و آخرین فناوری‌های سامسونگ را کشف کنید.

3.برند Gucci

گوچی به مناسبت صدمین سالگرد خود، با همکاری Roblox برای ایجاد یک نمایشگاه باغ مجازی، باغ گوچی، در سال 2021 راه اندازی شد. این باغ مجازی دارای چهار فضای مجازی همه جانبه (بوتیک، کتابفروشی، گوچی اوستریا، و گوچی جیاردینو 25) است که در آن شما می تواند کلکسیون های دیجیتال را کشف و خریداری کند.

فروشگاه های متاورس
فروشگاه های متاورس

گوچی همچنین در اکتبر 2022 بخش نامعلومی از زمین را در پلتفرم متاورس Sandbox خریداری کرد که Gucci Vault نام داشت. این یک تفریح ​​مجازی از فروشگاه فیزیکی آنها در میلان است، جایی که می‌توانید آثار هنری، NFT، و قطعات مد قدیمی گوچی مانند لباس و لوازم جانبی برای فروش را کشف کنید. آنها همچنین با دیگر سازندگان و هنرمندان برند در کاوش مد در متاورس همکاری می کنند. شما همچنین می توانید در حین تعامل با دیگر علاقه مندان گوچی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و فرهنگ گوچی، بازی کنید.

4.برند Heineken

فروشگاه های متاورس
فروشگاه های متاورس

Heineken اولین نوشیدنی الکل دار مجازی خود به نام Heineken Silver را در پلتفرم Decentraland عرضه کرد و آن را به طور انحصاری در نوشیدنی سازی مجازی خود در مارس 2022 در دسترس قرار داد. در رویداد راه اندازی، به شرکت کنندگان نشان داده شد که چگونه نوشیدنی الکل دار با رازک کدگذاری شده باینری که توسط کشاورزان غیر شخصیتی پرورش داده می شود دم می شود. و فرآیند دم کردن که توسط دستیاران دم کردن مجازی اختصاصی Heineken نظارت می شود. آنها همچنین می‌توانستند خرچنگ و خاویار پیکسل‌شده را در حین ملاقات با سفیران هاینکن مانند تیری هانری بچشند.

البته، هیچ Heineken Silver واقعی وجود ندارد که بتوانید آن را به صورت فیزیکی بخرید و بنوشید، اما می توانید از راه های مختلفی به محصول دست پیدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از طریق لنز مجازی اسنپ چت Heineken، فیلتر AR برای آیفون (که هر دو را می‌توانید در وب‌سایت رسمی آن‌ها دسترسی داشته باشید)، نوشیدنی الکل دار مجازی بگیرید یا کارخانه نوشیدنی الکل دار سازی آن‌ها را در Decentraland کشف کنید. نکته دیگر: در صورتی که بخواهید سهمی برای خود داشته باشید، امکان خرید زمین مجازی در متاورس وجود دارد.

5.برند Bulova

Bulova، یک شرکت ساعت سازی نمادین آمریکایی، با D-CAVE، یک بازار متاورس سبک زندگی، همکاری کرد تا دو ساعت جدید Computron LED را راه اندازی کند و یکی را در فضایی اختصاصی در Decentraland در مارس 2022 به بازار عرضه کند.

شما می توانید نسخه طراحی نمادین ساعت ها را با الهام از بازی با قیمت 450 دلار خریداری کنید. نسخه‌ی دیگر ساعت‌ها، نسخه ویژه، زمانی که برای اولین بار عرضه شد، تنها از طریق NFT در دسترس بود. اما اکنون، می توانید آن را با برش یکی از NFT Phygital 1000 آنها دریافت کنید. در زمان نگارش این مقاله، تنها NFT 10 ساخته شده است. با NFT ساخته شده، شما همچنین یک نسخه پوشیدنی از ساعت برای آواتار خود و یک ساعت فیزیکی (نسخه ویژه) Bulova Computron دریافت می‌کنید.

فروشگاه های متاورس
فروشگاه های متاورس

6.برند Burberry

Burberry یکی از فعال ترین برندهای مد لوکس متاورس است. باربری در آگوست 2021 اعلام کرد که با Mythical Games همکاری می کند تا مجموعه NFT درون بازی Burberry Blanko با نسخه محدود را در بازی چندنفره همهجانبه Blankos Block Party منتشر کند. باربری با همکاری مجدد، دومین مجموعه Blanko NFT را در ژوئن 2022 منتشر کرد.

Burberry با Roblox همکاری کرد تا کیف لولا امضای خود را از طریق ده طرح محدود و پنج طرح احساس رایگان در جولای 2022 به پلتفرم Roblox عرضه کند. مشتریان می‌توانند از مجموعه کیف‌های دستی مجازی لولا خود برای آواتارهای خود، هر کدام 800 عدد Robux برای طرح‌های محدود خریداری کنند.

Burberry همچنین در اولین نمایشگاه مد Metaverse (MVFW)، یک نمایش مد مجازی دیجیتالی که در Decentraland، یک متاورس مبتنی بر بلاک چین، در مارس 2022 برگزار شد، حضور داشت. این نمایشگاه جدیدترین مجموعه‌های دیجیتال Burberry را با بیش از 100000 مهمان به نمایش گذاشت.

7.برند Hyundai

یکی از صنایع خودروسازی، هیوندای، نیز لقمه ای از متاورس دارد. این شهر مجازی همه جانبه خود، Hyundai Mobility Adventure و Hyundai Pavilion را در Metaverse Space در ژانویه 2023 در پلتفرم Roblox در آغاز رویداد Auto Expo 2023 راه اندازی کرد. در فضای مجازی، افراد می‌توانند با استفاده از آواتارهای خود با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند و ضمن بررسی فناوری‌های مختلف هیوندای و مدل‌های خودرو، شهر هیوندای را کاوش کنند.

مدل های شاخص مورد علاقه این شرکت در شهر مجازی NEXO، IONIQ 6، TUCSON، VENUE N Line و هیوندای IONIQ 5 مورد انتظار، اولین SUV تمام الکتریکی این شرکت بودند. به‌علاوه، برخی از مینی‌بازی‌ها به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دادند تا ویژگی‌های پیشرفته هیوندای مانند تصفیه هوا با سلول سوختی الکتریکی و فناوری V2L را امتحان کنند.

Metaverse چه چیزی را برای شرکت ها و برندها نگه می دارد؟

در حالی که متاورس بیش از دو دهه است که وجود داشته است، هنوز هم به طور گسترده به عنوان یک فناوری در حال ظهور در نظر گرفته می شود. با این حال، با گاز گرفتن یک تکه از کیک متاورس توسط چندین شرکت و برند، این نوید وجود دارد که انقلابی در نحوه خرید و مصرف محصولات ما ایجاد خواهد کرد.

همانطور که متاورس به تکامل خود ادامه می‌دهد، امیدواریم شرکت‌های بیشتری فروشگاه‌های مجازی را باز کنند و تجربه‌های خرید جدید، هیجان‌انگیز، و همه‌جانبه‌تر و جذاب‌تری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس