8 سایت برای جستجوی کتاب بر اساس طرح یا موضوع

144
0
سایت برای جستجوی کتاب

به دنبال کتاب بعدی برای خواندن هستید؟ این سایت ها به شما کمک می‌کنند یک کتاب را با طرح یا موضوع مورد نظرتان پیدا کنید.

کتاب ها چیزهای شگفت انگیزی هستند. آنها راهی برای ورود به دنیای فانتزی ها، کاوش در تاریخ، حل اسرار و بسیاری موارد دیگر هستند. اما دو چیز که خوانندگان در سراسر جهان را آزار می دهد این است که نمی دانند کدام کتاب بعدی را بخوانند و نام آن کتاب شگفت انگیزی را که مدت ها پیش خوانده اند فراموش می کنند.

ابنجاست که اینترنت به کمک می آید. وبسایت های زیادی وجود دارند که نه تنها به شما کتاب پیشنهاد می‌دهند، بلکه به شما کمک می‌کنند تا کتاب ها را بر اساس طرح جستجو کنید.

1.سایت برای جستجوی کتاب: Google Books‌

Google Books‌
Google Books‌

Google Books مانند موتور جستجوی اصلی Google کار می کند. دارای کتابخانه ای از کتاب های دیجیتالی شده است. وقتی به دنبال کتابی بر اساس طرح آن می‌گردید، جستجو را در عرض چند ثانیه انجام می‌دهد و نتایج مناسبی را از میان میلیون ها جلد کتاب به شما ارائه می‌دهد.

می‌توانید به جستجوی کتاب پیشرفته Google بروید، که به شما امکان می‌دهد با ذکر جزئیاتی مانند نام ناشر، عنوان کتاب و موضوع، نتایج جستجوی خود را محدود کنید. حتی اگر عنوان کتاب را تا نیمه به خاطر داشته باشید، احتمالاً می توانید آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

2. GoodReads: نام آن کتاب چیست؟

GoodReads
GoodReads

GoodReads گروهی دارد به نام “What’s Name of That Book?” که می‌توانید خلاصه‌ای از طرح یا خط داستانی یک کتاب را پست کنید و مردم به شما کمک می‌کنند عنوان آن را پیدا کنید.

مطمئن شوید که ژانر کتاب و جزئیات داستان آن را در پست خود ذکر کنید. بدون این اطلاعات، کمک کردن بسیار دشوار است. ذکر زمان خواندن یا سال انتشار آن می‌تواند یافتن کتاب را آسان تر کند.

3.سایت برای جستجوی کتاب:  TripFiction

TripFiction
TripFiction

TripFiction به شما امکان می دهد مکان را با کتاب مطابقت دهید. این کتاب ها شامل رمان ها، سفرنامه ها و خاطرات است که در سراسر جهان اتفاق می افتد. خواه به تعطیلات می روید و می خواهید چیزی را که در آن مقصد تنظیم شده است بخوانید، یا می خواهید از طریق نوشته ها به سایر سرزمین ها سفر کنید، TripFiction شما را پوشش می دهد.

کتاب ها نه تنها بر اساس محتوای آنها، بلکه بر اساس دقت مکان نیز رتبه بندی می شوند. این بدان معنی است که می توانید کتاب هایی را جستجو کنید که تجربه واقعی سفر را به شما ارائه می دهند. همچنین می‌توانید برای دریافت نظرات بیشتر، کتاب ها را با سایر وبسایت های نقد کتاب بررسی کنید.

4.سایت برای جستجوی کتاب:  WhichBook

WhatBook
WhatBook

WhatBook یک برنامه وب پیشنهاد دهنده کتاب است و فقط برای زمانی است که به کتاب مناسب برای خلق و خوی خود نیاز دارید، می باشد. کافی است به سایت بروید و برای شروع، برگه کتاب ها بر اساس حالت و احساسات را انتخاب کنید. در اینجا، می توانید از گزینه ها برای توصیف نوع خلق و خوی مورد نظر خود استفاده کنید. WhatBook سپس پیشنهادات را بر اساس آن تنظیم می کند و به شما کمک می کند کتاب هایی را پیدا کنید که با سلیقه شما مطابقت دارند.

برای مثال، می‌توانید کتاب هایی را جستجو کنید که تا حدودی شاد هستند. همچنین می‌توانید نوار لغزنده را به «جدی» و «غیرقابل پیش‌بینی» نزدیک تر کنید تا کتابی دقیقاً با این حالت پیدا کنید.

اما در صورتی که به دنبال انجام جستجو بر اساس نمودار هستید، کافی است به برگه کتاب ها بر اساس کاراکتر و نمودار بروید و برای شروع جستجوی خود، پارامترهای مربوطه را بررسی کنید.

5. BookBrowse

BookBrowse
BookBrowse

BookBrowse خود را “راهنمای کتاب های استثنایی” می نامد و مطمئنا به این شعار عمل می کند. می‌توانید کتاب ها را بر اساس ژانرها، تنظیمات، دوره های زمانی، مضامین و موارد دیگر کاوش کنید. این سایت شما را برای خرید به خرده فروشان راهنمایی می کند. از طرف دیگر، اگر نسخه دیجیتال را ترجیح می‌دهید، میتوانید از راهنمای خرید کتاب دیجیتال استفاده کنید.

6. پیشنهاد دهنده کتاب LibraryThing

LibraryThing
LibraryThing

سایت پیشنهاد دهنده کتاب LibraryThing دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما انتظار دارید: خوشبختانه کتاب های خوبی پیشنهاد می کند. پس از بازدید از صفحه اصلی، این گزینه به شما داده می‌شود که با استفاده از «پیشنهادکننده کتاب» جستجو کنید.

با استفاده از ویژگی استاندارد «پیشنهاد کتاب»، LibraryThing فهرستی از 200+ کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد که با عبارت جستجو مطابقت دارند. همچنین فهرستی از 20 عنوان مرتبط را از بیش از 40 میلیون کتاب در پایگاه داده ارسال شده توسط کاربر LibraryThing ارائه می دهد.

7. سایت برای جستجوی کتاب: fictiondb

FictionDB
FictionDB

پیدا کردن یک کتاب که پیش نیاز های شما را برآورده کند می تواند یک چالش باشد. تصور کنید که صدها کتاب را مرور می‌کنید و از هر کتابی که پیدا می‌کنید ناراضی هستید.

می‌توانید این سناریو را با رفتن به FictionDB تغییر دهید، زیرا به شما امکان می‌دهد کتاب مورد نظر خود را بر اساس شخصیت ها، رده سنی، چند جلدی بودن، طرح، ژانر، مضامین و موارد دیگر پیدا کنید! استفاده از آن آسان است و نتایج خارق العاده ای می دهد.

8. سایت برای جستجوی کتاب: Book Cave

Book Cave
Book Cave

Book Cave یکی از بهترین وبسایت ها برای یافتن کتاب های دارای رتبه بندی محتوا است. این سایت کتاب ها را با توجه به محتوای آنها رتبه بندی می‌کند. همچنین دارای دسته بندی بر اساس رده سنی هم می‌باشد. این بدان معناست که اگر به طور خاص به دنبال کتاب کودک هستید، فقط نتایج کتاب کودک را دریافت خواهید کرد. در صورتی هم که کتاب بزرگسال می‌خواهید نتایج موردنظرتان را نشان خواهد داد.

به همین ترتیب، می‌توانید بدون نیاز به بررسی انبوهی از نتایج غیر مرتبط، به دنبال کتاب های مناسب بگردید.

نکات اضافی: کتاب مدنظرتان را با جستجوی طرح پیدا کنید

وقتی تقریباً از یافتن کتاب مناسب منصرف شدید، به پایگاه های اطلاعاتی کتاب بروید، مانند:

این وبسایت ها مانند کتابخانه های آنلاین هستند که گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. کتابخانه کنگره یک گزینه شگفت انگیز به نام «از یک کتابدار بپرس» دارد که به شما امکان می‌دهد ایمیلی حاوی جزئیات کتاب بفرستید و پیشنهادهای معتبر از کتابداران کتابخانه کنگره دریافت کنید.

گزینه جالب دیگر این است که به Reddit بروید. زیرگروه های زیادی مانند r/TipOfMyTongue و r/WhatsThatBook وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند کتابی را که در جستجوی آن بوده‌اید پیدا کنید. شما می توانید درخواست خود را وارد کنید و منتظر پاسخ ها باشید.

اگر فقط جلد کتاب را به خاطر داشته باشید، می توانید آن را به طور کامل توصیف کنید و مردم به شما کمک می کنند تا آن را پیدا کنید. وبسایتی وجود دارد که به جستجوی کتاب ها بر اساس جلد اختصاص داده شده است: Big Book Search. فقط کافی است به وبسایت بروید و جزئیات که از جلد به یاد دارید را وارد کنید. در مدت کوتاهی، فهرستی از جلدهای کتاب را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید یکی را انتخاب کنید که شبیه ترین جلد به نظر می‌رسد.

پیدا کردن کتاب با بازگویی داستان آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست

همه این وبسایت های شگفت انگیز برای دوستداران کتاب تنظیم شده‌اند. با این حال، اگر آنچه را که در اینجا نیاز دارید پیدا نکردید، به یک کتابخانه محلی بروید و با کتابدار صحبت کنید. به احتمال زیاد، زمانی که اینترنت جواب های شما را ندانست، کتابدار ها می توانند به شما کمک کنند کتابی را که به دنبالش بوده اید پیدا کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس