TinyURL چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

132
0
TinyURL چیست

TinyURL یک ابزار کوتاه کردن لینک آنلاین است. اما دقیقا چه کاری انجام می دهد، چگونه کار می کند و آیا می توانید به آن اعتماد کنید؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید. TinyURL چیست؟

دورانی که لینک‌ها به وب‌سایت‌ها طولانی و پرحجم بودند، با شخصیت‌های مختلف که بی‌پایان به نظر می‌رسیدند، گذشته است. اکنون، ما هزاران کوتاه کننده لینک برای رفع این مشکل در دسترس داریم. از چندین موردی که وجود دارد، ما به TinyURL اشاره خواهیم کرد. چه کار میکند؟ چگونه کار می کند؟ و مهمتر از آن، آیا باید از آن استفاده کرد؟

TinyURL چیست؟

TinyURL چیست
TinyURL چیست

TinyURL یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد لینک های کوتاه را از مکان یاب های یکنواخت منابع طولانی (URL) سفارشی کنید. این ابزار کوتاه‌کننده لینک هنگام اشتراک‌گذاری لینک در مکان‌هایی که فضای کاراکتر محدود است مفید است.

به عنوان مثال، می‌توانید لینک های جذابی ایجاد کنید که پروفایل رسانه‌های اجتماعی شما یا طول لینک فرم رویداد را کاهش دهد تا فقط نام کسب و کار یا رویداد شما را نشان دهد. TinyURL که ایجاد می‌کنید، بازدیدکنندگان را به URL اصلی هدایت می‌کند، بنابراین لازم نیست نگران اشتباه شدن تغییرات باشید.

TinyURL چگونه کار می کند؟

TinyURL با جادو کار نمی کند. حداقل، نه آن گونه که شما فکر می کنید. TinyURL یک شناسه منحصر به فرد را به URL طولانی اصلی اختصاص می دهد، بنابراین می توانید بگویید که لینک قدیمی هنوز یکسان است – فقط با یک نام جدید.

لینک های قدیمی‌تر و جدید تولید شده کوتاه‌تر در پایگاه داده ذخیره می‌شوند. بنابراین، هنگامی که شخصی روی لینک TinyURL شما کلیک می کند، به URL اصلی هدایت می شود. این فرآیند در میلی ثانیه اتفاق می افتد، بنابراین تغییر مسیر آنی است – جادو!

نحوه استفاده از TinyURL

TinyURL نه تنها در کوتاه کردن لینک ها به شما کمک می کند، بلکه استفاده از آن نیز آسان است. در پنج مرحله آسان، می توانید هر لینکی را که انتخاب می کنید سفارشی کنید!

در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

به TinyURL بروید.

URL طولانی را که می خواهید کوتاه کنید در کادر فیلد ارائه شده در وب سایت TinyURL قرار دهید.

کادر فیلد نام مستعار را با متن دلخواه خود پر کنید. این برچسب لینک کوتاه شده شما خواهد بود.

روی Make TinyURL کلیک کنید! دکمه.

لینک کوتاه شده شما آماده استفاده ظاهر می شود!

TinyURL چیست
TinyURL چیست

هیچ محدودیتی برای انواع لینک هایی که TinyURL می تواند کوتاه کند وجود ندارد، بنابراین با خیال راحت از آنها هر طور که می خواهید استفاده کنید. این یک سرویس رایگان است، اگرچه سایر ویژگی ها فقط برای مشترکین برتر قابل دسترسی است. اگر طرح پولی را انتخاب کنید، دو نوع وجود دارد.

طرح Pro 12.99 دلار هزینه دارد و دارای یک داشبورد تحلیلی و نظارتی است که به شما امکان می دهد معیارهای دقیق و بیدرنگ بیش از 500 لینک کوتاه شده را ردیابی کنید. طرح دیگر، Bulk 100k، با تمام ویژگی‌هایی که در طرح Pro با 100000 درخواست API اضافی و 300000 TinyURL دریافت می‌کنید، ارائه می‌شود. اگر به تعداد زیادی لینک کوتاه شده برای کمپین های خود نیاز دارید، این مناسب تر است.

چرا باید از TinyURL استفاده کنید

دلایل مختلفی وجود دارد که باید از TinyURL استفاده کنید، و این فقط به این دلیل نیست که می توانید لینک ها را سفارشی کنید.

با TinyURL، به اشتراک گذاری لینک با دوستان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی همیشه چالش برانگیز بوده است. احتمال کمی برای خطاهای رایج مانند حذف کاراکتر وجود دارد، که لینکی را که می‌خواهید ارسال کنید باطل می‌کند. با این حال، TinyURL به شما امکان می دهد لینک ها را به راحتی و به سرعت به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، مزیت حفظ حریم خصوصی نیز وجود دارد. اگر نمی‌خواهید URL اصلی خود را فاش کنید، TinyURL به مخفی کردن آن با نسخه کوتاه‌تر کمک می‌کند. همچنین، پلتفرم هایی مانند توییتر با فضای کاراکتر محدود وجود دارد. TinyURL به شما کمک می کند با نوع مختصر پیوند خود در فضا صرفه جویی کنید.

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، لینک های سفارشی برای دسترسی دیجیتالی شما شگفت‌انگیز خواهد بود، زیرا مشتریان به احتمال زیاد لینک را می‌شناسند و به آن اعتماد می‌کنند. اگر لینک جدید را برای به خاطر سپردن و اشتراک‌گذاری آسان‌تر کنید، به شما کمک می‌کند.

همچنین، خوشحال خواهید شد که بدانید لینک های TinyURL منقضی نمی شوند. لازم نیست نگران غیرفعال شدن لینک جدید باشید. اگر URL اصلی را حذف نکنید، لینک TinyURL شما بدون مشکل کار می کند.

ابزارهای جایگزین TinyURL

چندین سایت دیگر تقریباً کارهای مشابه TinyURL را انجام می دهند، با تفاوت ها و روش های کمی. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. Bitly

Bitly یک کوتاه کننده URL معروف است که هم توسط مشاغل و هم افراد به طور یکسان استفاده می شود. علاوه بر کاهش طول لینک، ویژگی های تجزیه و تحلیل و ردیابی را برای نظارت بر نرخ کلیک و تعامل ارائه می دهد. همچنین می توانید لینک های کوتاه شده خود را به کد QR تبدیل کنید.

وقتی Bitly در مقابل TinyURL قرار می‌گیرد، در بحث حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربر دست بالا را دارد، زیرا رمزگذاری HTTPS را برخلاف HTTP می‌پذیرد.

2. Ow.ly

Ow.ly یک کوتاه کننده لینک است که توسط Hootsuite، یک پلتفرم مدیریت رسانه های اجتماعی، ایجاد شده و مستقیماً در آن ادغام شده است. مانند TinyURL، نام تجاری لینک سفارشی را فعال می کند و همچنین تجزیه و تحلیل ارائه می دهد.

برخلاف TinyURL، نمی‌توانید بدون ایجاد اکانت کاربری با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان با Hootsuite از Owly استفاده کنید. همچنین، نمی‌توانید بدون پرداخت هزینه برای طرح تیم و بالاتر، یک لینک کوتاه شده سفارشی ایجاد کنید.

3. is.gd

is.gd که در میان توییپ‌ها محبوب است، یک کوتاه‌کننده URL رایگان با گزینه پیش‌ نمایش است تا قبل از کلیک کردن روی آن، ببینید لینک کوتاه‌شده به کجا منتهی می‌شود. برخلاف TinyURL و سایر کوتاه‌کننده‌های لینک، گزینه‌های تجزیه و تحلیل یا سفارشی‌سازی را ارائه نمی‌دهد.

4. Rebrandly

Rebrandly گزینه های تجزیه و تحلیل و ردیابی پیشرفته را در کنار ویژگی های کوتاه کردن لینک و سفارشی سازی خود ارائه می دهد.

5. Tiny.cc

Tiny.cc یکی دیگر از کوتاه‌کننده‌های URL رایگان است که ایجاد لینک سفارشی، ردیابی و یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) را ارائه می‌دهد. این باعث می شود که با ادغام با سایر خدمات سازگار باشد.

نگرانی های احتمالی هنگام استفاده از TinyURL

مانند همه چیزهای خوب، باید بررسی کنید که آیا آنقدر خوب است که درست نباشد. TinyURL کار شگفت انگیزی در تغییر لینک ها انجام می دهد، اما در مورد استفاده یا مواجهه با لینک TinyURL نگرانی های کمی وجود دارد.

1. نگرانی های امنیتی

از آنجایی که TinyURL آدرس صفحه اصلی را پنهان می کند، کلاهبرداران می توانند از URL های کوتاه شده برای فریب دادن افراد برای کلیک کردن روی لینک های مخرب استفاده کنند. در یک یادداشت عمومی امنیتی آنلاین، بهتر است هنگام گشت و گذار در اینترنت، از این نکات ایمنی مبتنی بر رفتار استفاده کنید. گزینه پیش نمایش Is.gd این ریسک را تا حد زیادی کاهش می دهد و جایگزین مناسبی است.

2. پوسیدگی لینک احتمالی

پوسیدگی لینک، یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دیجیتال، زمانی اتفاق می‌افتد که لینک‌ها پس از مدتی خراب یا قدیمی می‌شوند و منجر به صفحه خطا در کلیک کردن می‌شوند.

در حالی که TinyURL ها تاریخ انقضا خاصی ندارند، این سرویس می تواند لینک های نامناسب یا لینک هایی را که در طول نگهداری وب سایت غیرفعال بوده اند حذف کند.

3. Reliance شخص ثالث

TinyURL از یک سایت شخص ثالث برای هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت اصلی استفاده می کند. اگر شخص ثالث در معرض خطر قرار گیرد، این می تواند بازدیدکنندگان را در معرض آسیب قرار دهد. در شرایطی که سرویس شخص ثالث خراب می شود، TinyURL ها غیر قابل دسترس می شوند.

4. محدودیت های ردیابی

ردیابی و تجزیه و تحلیل بخشی از ویژگی های وعده داده شده TinyURL است، اما با قیمت. برای باز کردن قفل این ویژگی به یک اشتراک ممتاز نیاز دارید یا می‌توانید از کوتاه‌کننده‌های لینک دیگر استفاده کنید.

از TinyURL برای کوتاه کردن لینک های آنلاین استفاده کنید

TinyURL کوتاه کردن و سفارشی‌سازی لینک را آسان می‌کند. با مزایای بسیاری که TinyURL ارائه می دهد، سایتی است که ارزش امتحان کردن را دارد. دیگر نباید این سوال مطرح شود که “آیا باید از آن استفاده کنید؟” بلکه “چه زمانی؟” اگر TinyURL نیازهای کوتاه کردن لینک شما را برآورده نمی کند، در صورت تمایل به بررسی کوتاه کننده های لینک دیگر بپردازید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس