بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 | بازگشت simulation hypothesis

۲۰۲۱ ممکن است به عنوان برترین سال از لحاظ تعداد فیلم‌های simulation hypothesis باشد. در ادامه به بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 می‌پردازیم.

89
0
0 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بازگشت simulation hypothesis

در دهه ۱۹۹۰، یک روند عجیب و غریب وجود داشت که طی آن دو فیلم فوق العاده در مورد یک موضوع در یک سال منتشر شد. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۷، Volcano و Dante’s peak، هر دو فیلم در مورد فوران آتشفشان‌ها است و هر دو همزمان بر روی پرده نقره‌ای اکران می‌شوند. سال بعد، در سال ۱۹۹۸، هر دو اثر Deep Impact و Armageddone در مورد موضوعات آخرالزمانی اکران شدند. این روند در سال ۱۹۹۹ در مورد این فرضیه که ما واقعی نیستیم و در بازی‌های ویدیویی زندگی می‌کنیم ادامه پیدا می‌کند، (دو فیلم Matrix و Thirteen’s Floor) در ادامه به بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 می‌پردازیم.

در سال‌های بعد، این ایده که ممکن است ما داخل یک بازی ویدیویی شبیه سازی زندگی می‌کنیم ادامه پیدا کرد و فیلم‌های بیش‌تری ساخته شد. این فرضیه اکنون شکل جدی‌تری به خود گرفته است و در حال تبدیل شدن به یک نظریه قابل بحث است. از داستان‌های علمی تخیلی با مخاطبان خاص به گمانه زنی‌های جدی در میان دانشمندان، فیلسوفان و دانشگاهیان تبدیل شده است. زمانی که من کتابم را منتشر کردم، فرضیه شبیه سازی: یک دانشمند کامپیوتری MIT را نشان می‌دهد که معتقد بود فیزیک کوانتومی و عرفان‌های شرقی موافق است که ما واقعیت نداریم و در یک بازی ویدئویی هستیم، من یک تاریخ دقیق و مهم را انتخاب کردم: ۳۱ مارس ۲۰۱۹، دقیقا ۲۰ سال از روزی که Matrix  اکران شد. من سالی بهتر از ۱۹۹۹ برای علاقمندان به فرضیه زندگی شبیه سازی سراغ ندارم. قسمت‌های Black Mirror شبکه نتفلیکس، upload شبکه Hulu، و Westworld شبکه HBO تنها نمونه‌هایی هستند و به نظر می‌رسد که هالیوود دوباره شروع به ساختن فیلم‌های simulation hypothesis کرده است.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 | بازگشت سبک simulation hypothesis بعد از 22 سال

۲۰۲۱ ممکن است به عنوان برترین سال از لحاظ تعداد فیلم‌های مرتبط با این موضوع شناخته شود. تا این لحظه، ما چهار فیلم بزرگ در این سال در پیش خواهیم داشت، کلیت موضوع آن ثابت است اما ژانر آن‌ها متفاوت خواهد بود.

Glitch in the matrix (فوریه ۲۰۲۱)

1 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بازگشت simulation hypothesis

این مستند در اوایل ماه فوریه منتشر شد، مستند اثر Rodney Ascher (کارگردان اتاق ۲۳۷)، در ابتدا شروع به بحث در مورد اختلاف نظریه‌ها می‌کند. نظرات مختلف از مقالات نیویورک تایمز تا افراد عادی را بررسی می‌کند. به جای اینکه تنها در مورد نظریه شبیه سازی و دلائل اثبات آن باشد، بیش‌تر در مورد افرادی است که واقعاً معتقدند که در دنیای شبیه سازی و بازی‌های ویدیوی Matrix زندگی می‌کنند. علاوه بر این، Ascher تصمیم گرفته است فیلم‌های خود را از راه دور فیلمبرداری کند و همچنین مصاحبه شوندگان مانند بازیگر‌های فیلم به نظر می‌رسند، این شیوه فیلم برداری به این سبک یک حس عجیب به بینندگان می‌دهد اما یک تجربه فراموش نشدنی است. شاید بحث برانگیز‌تر این است که او مدت زمان قابل توجهی را به Joshua Cooke، که والدین خود را در سال ۲۰۰۳ کشته است، اختصاص می‌دهد. او ادعا می‌کند دلیل او برای این کار این بوده است که او Matrix را به طور مکرر تماشا می‌کرد، لوازم او حین انجام قتل به همراه داشته شامل یک دست کت و شلوار سیاه و سفید بعلاوه یک قبضه سلاح بود درست مانند شخصیت Matrix. اختصاص دادن زمان زیادی برای داستان یک بیمار روانی تاسف برانگیز است و کلیت مستند را از علمی به ترسناک و تاریک تبدیل کرده است. با این حال، گرافیک بالا به تنهایی آن را تماشایی می‌کند.

Bliss (فوریه ۲۰۲۱)

2 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بازگشت simulation hypothesis

این فیلم که ساخته Amazon است هم، در اوایل فوریه منتشر شد، یک تریلر روانشناسی علمی تخیلی ساخته Mike Cahill است که سؤالات جالب در مورد حقیقت جهان‌های موازی را مطرح کرده است. در فیلم Bliss، شخصیت اصلی، Greg (Owen Wilson)، به تازگی طلاق گرفته و از کار خود در یک شرکت به نام Appropriately enough برکنار شده است. همه چیز در حال بدتر شدن است و در نهایت Greg به طور تصادفی رئیس خود را می‌کشد. در تلاش برای پنهان کردن جسد، Greg بدون وسایل شخصی و کیف پول به خیابان‌ها می‌رود و با ایزابل اسرارآمیز (Salma Hayek)، یک زن بی خانمان ملاقات می‌کند. ایزابل اسرارآمیز آمیز صحبت‌های عجیبی می‌کند و به او می‌گوید مانند او واقعی است. ایزابل برای متقاعد کردن او، قدرت خود را در تأثیر گذاری بر اشیا و محیط اطراف نشان می‌دهد. ( به قدرت خارق العاده و بی‌پایان شخصیت‌ها در بازی‌های ویدیویی اشاره دارد)

Free Guy (ماه مه ۲۰۲۱)

3 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بازگشت simulation hypothesis

در ۲۱ مه منتشر خواهد شد. Free Guy یک کمدی علمی تخیلی است که Ryan Reynolds در آن هنرنمایی کرده است و توسط Shawn Levy (کارگردان Night at the museum) کارگردانی شده است. گفته می‌شود بیش‌تر شبیه فیلم طبقه سیزدهم است. همیشه مسئله اصلی این گونه فیلم‌ها این بوده است که شخصیت‌ها در دنیای شبیه سازی قرار دارند و یا بین آن و یا از شبیه سازی بودن خود آگاهی دارند یا خیر، این یکی از اصلی‌ترین پرسش‌ها است.

این فیلم‌ها ممکن است تاثیرات منفی بر افراد داشته باشد و سوالات بی‌پاسخی را در ذهن افراد جاری کند. در این مورد، زمانی که “مرد” Guy (نام شخصیت Reynolds در فیلم) متوجه می‌شود که او در یک بازی ویدئویی است، شهر خود را Free City را از تخریب‌های شبیه سازان بازی نجات می‌دهد و به قهرمان شهر تبدیل می‌شود. اطلاعات بیش‌تری از آن منتشر نشده است، امیدواریم یک فیلم با ارزش باشد.

Matrix 4 (دسامبر ۲۰۲۱)

4 بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 بازگشت simulation hypothesis

سرانجام، در ۲۱ دسامبر سال جاری، ما منتظریم قسمت چهارم مجموعه Matrix اکران شود، ممکن است بعد از نمایش این فیلم، از سال ۲۰۲۱ به عنوان بهترین سال فیلم‌های نظریه شبیه سازی یاد شود. تا کنون اطلاعات بسیار کمی از این فیلم درز شده است، اما ما می‌دانیم که توسط Lana Wachowski کارگردانی می‌شود (تنها یکی از دو Wachoswski‌ها، که Matrix یک‌ را نوشته و کارگردانی کرده بودند)، Keanu Reeves به عنوان Neo و Carrie Anne Moss به عنوان Trinity باز خواهند گشت اما به طور غیرقابل باوری Laurence Fishburne  در نقش Morpheus  بازی نخواهد کرد.

ما همچنین می‌دانیم که برخی از فیلمبرداری‌ها در سال ۲۰۲۰ قبل از قرنطینه در منطقه سانفرانسیسکو انجام شده است و حداقل بعضی از سکانس‌ها مانند Matrix  قدیمی است، در فیلم ساخته سال ۱۹۹۹ آسمان خراش‌های نقره‌ای وجود داشت و در این قسمت هم گویا آن‌ها وجود دارند.

اگر گفته هالیوود درست باشد چه؟ همه این فیلم‌ها در مورد شبیه سازی بازی‌های ویدیویی که ما به عنوان سرگرمی آن‌ها را تماشا می‌کنیم یک فکر احمقانه و مزاحم را در ذهن ما می‌اندازد، اگر ما واقعاً در حال زندگی در یک بازی ویدئویی باشیم چه؟ در طبقه‌ی سیزدهم به شخصیت اصلی، Douge Hall توسط شبیه ساز‌ها گفته شده است که او تنها کسی است که می‌تواند دنیای شبیه سازی خود را ایجاد کند. به همین دلیل، شبیه ساز‌ها به سرعت حرکت می‌کردند تا او را متوقف کنند. حالا بدور از اینکه واقعیت چیست، امیدواریم ۲۰۲۱ سالی خوش برای تماشاگران عادی و طرفداران پروپاقرص شبیه سازی باشد.

حال که با بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس