DALL-E چیست و چگونه تصاویر را از متن ایجاد می کند؟

43
0
DALL-E چیست

بسیاری از ما نام DALL-E را شنیده‌ایم که در اطراف شناور است، اما ممکن است مطمئن نباشید که چیست. به طور خلاصه، این یک مدل هوش مصنوعی مولد است که می تواند تصاویری را ایجاد کند که قبلاً وجود نداشته اند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن بگویید چه چیزی می خواهید ایجاد کنید. DALL-E چیست؟

وقتی نسخه بعدی به نام DALL-E 2 منتشر شد، واقعاً به شهرت رسید. تصاویری که می‌توانست تولید کند آنقدر باکیفیت و به خوبی تولید شده بودند که به سختی می‌توان گفت دستگاهی آن را ساخته است.

در اینجا چیزی است که باید در مورد DALL-E و نحوه عملکرد آن بدانید.

DALL-E چیست؟

DALL-E یک مدل هوش مصنوعی مولد است که توسط Open AI توسعه یافته است که می تواند تصاویر و آثار هنری را از یک پیام متنی تولید کند. به عبارت دیگر، شما می توانید یک جمله بنویسید که دقیقاً آنچه را که می خواهید ببینید و DALL-E می تواند آن تصویر را در عرض چند ثانیه برای شما ایجاد کند.

DALL-E برای اولین بار در ژانویه 2021 منتشر شد و از آن زمان به طور قابل توجهی در نسخه دوم خود به نام DALL-E 2 ارتقا یافته است. این یکی از معدود مولدهای هنری هوش مصنوعی بود که به دلیل توانایی خود در ایجاد تصاویر زیبا و هنری از ابتدا محبوبیت زیادی پیدا کرد. .

از آنجایی که برای ایجاد یک تصویر فقط باید چند کلمه توصیفی بنویسید، بسیاری از غیرهنرمندان را به خود جذب کرده است که این ابزار را بسیار سرگرم کننده و آسان برای استفاده می دانند.

تصاویری که DALL-E تولید می کند آنقدر متقاعد کننده هستند که به راحتی با هنری ساخته شده توسط یک انسان اشتباه گرفته می شوند. علاوه بر داشتن توانایی به تصویر کشیدن اشیا و مناظر از دنیای اطراف ما، می تواند این تصاویر را به سبک خاصی مانند هنر دیجیتال، آبرنگ یا امپرسیونیسم ارائه دهد.

می‌توانید در راهنمای عمیق ما درباره نحوه استفاده از Dall-E 2 برای ایجاد تصاویر هوش مصنوعی، از جمله نحوه دسترسی و نحوه ویرایش بخش‌های خاصی از تصویر، اطلاعات کسب کنید.

DALL-E چگونه کار می کند؟

چندین فناوری مختلف در پشت DALL-E وجود دارد. اما بدون غواصی در ریاضیات پیچیده، بیایید با نحوه آموزش DALL-E بر روی میلیون‌ها تصویر از سراسر اینترنت شروع کنیم.

تصاویری که برای آموزش استفاده می‌شوند از مجموعه داده‌هایی می‌آیند که حاوی تعداد زیادی عکس هستند که دارای شرح متن هستند. همانطور که ممکن است تصور کنید، با داده های کافی، مدل هوش مصنوعی می تواند یاد بگیرد که چگونه یک شی را تشخیص دهد و در یک تصویر چگونه به نظر می رسد.

مجموعه داده مورد استفاده برای آموزش DALL-E فاش نشده است، با این حال، شما همچنان می توانید متوجه شوید که آیا تصاویر شما یک مدل هوش مصنوعی را آموزش داده اند یا خیر.

DALL-E همچنین با استفاده از یک مدل زبان به نام GPT-3 یا Generative Pre-trained Transformer ساخته شد. زمانی که Open AI ChatGPT را منتشر کرد، محبوبیت زیادی پیدا کرد، یک ربات چت هوش مصنوعی که می توانید به راحتی با زبان طبیعی انسان با آن صحبت کنید. این فناوری فاصله بین متن و تصویر را پر می کند و کمک می کند تا کلماتی را که تایپ می کنید به تصویری بر روی صفحه نمایش متشکل از پیکسل تبدیل کنید.

یکی دیگر از بخش های اصلی DALL-E استفاده از مدل Diffusion است. این مدل یک تصویر پر سر و صدا می گیرد – به تصویری بسیار پیکسیل شده فکر کنید که قابل تشخیص نیست – و به عقب کار می کند تا تصویری واضح تولید کند که با توضیحات متنی که وارد کرده اید مطابقت داشته باشد.

با DALL-E چه کاری می توانید انجام دهید؟

مردم از DALL-E برای همه چیز استفاده می کنند. می‌توانید سعی کنید یک هنرمند هوش مصنوعی باشید، از آن برای ریمیکس کردن یک اثر هنری معروف استفاده کنید، یا یک اثر هنری اصلی بگیرید و آن را با عملکردهای ویرایش DALL-E گسترش دهید.

Outpainting یکی از ویژگی‌های DALL-E است که به شما امکان می‌دهد با اتصال پنل‌های تصویری جدید به یک اثر هنری موجود، آثار بزرگ‌تری خلق کنید. نحوه استفاده از نقاشی بیرونی در Dall-E 2 را بیاموزید تا ببینید تا چه حد می توانید تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را گسترش دهید.

با DALL-E تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کنید

DALL-E یک ابزار هوش مصنوعی است که به راحتی قابل دسترسی است که می توانید از آن برای ساختن آثار هنری یا تولید تصاویر استفاده کنید که هیچ یک از آنها قبلاً وجود نداشته است. از پیشرفت های باورنکردنی در یادگیری ماشینی، از جمله GPT-3 و مدل های انتشار استفاده می کند. دانش DALL-E از جهان بشر، از جمله تاریخ هنر، از میلیون‌ها تصویری که احتمالاً از اینترنت جمع‌آوری شده‌اند، به دست می‌آید.

ترکیب چندین فناوری جدید در هوش مصنوعی مولد به این معنی است که شما می توانید از زنده کردن تخیل خود با استفاده از کلمات برای ترسیم یک تصویر لذت ببرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس