نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران

51
0
نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران

در قسمت قبل دیدیم که چطور مهدعلیا با کمک سلمان توانست شازده بصیر را از سر راه بردارد. اگرچه مهدعلیا نسبت به عشق خودش و سلمان وفادار نمانده بود اما سلمان به خاطر علاقه و ارادتی که به شاه قاجار دارد و برای حفظ آبروی سلطنت مراقب خدعه‌ها و نیرنگ‌های شازده بصیر بود تا در اولین فرصت پاسخ مناسبی به خیانت‌هایش بدهد. حالا و در قسمت چهل و نهم سریال جیران دیگر سلمان نه تنها به مهد علیا بدهکار نیست بلکه توانسته است منت حفظ آبروی دربار شاه و مادر ناصرالدین‌شاه را بر سر او بگذارد و تا همیشه دست بالا را نسبت به مهد علیا داشته باشد. در این پست به نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران  می پردازیم.

نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران

در قسمت چهل و نهم سریال جیران بالاخره موعد تاج‌گذاری فرزند جیران و ناصرالدین‌شاه رسید. به ظاهر همه چیز مرتب است و قرار است تمام وعده‌هایی که میان جیران و صدراعظم رد و بدل شد به بهترین شکل اجرایی شود. اما درست در زمانی که جیران احساس می‌کرد با گرفتن امتیازهایی از میرزاآقاخان نوری و سپس رو کردن نامه بی‌کفایتی او می‌تواند دشمن سنتی و دیرینه خودش را کنار بزند میرزاآقاخان با خلف وعده و خیانت به حرف‌هایی که با جیران داشته است به جای آنکه نام اسدالله میرزا را به عنوان کفیل ولیعهد معرفی کند نام پسرش کاظم را به عنوان کفیل معرفی کرد و به این ترتیب کاظم نوری نه تنها کفیل امیرقاسم شد که به عنوان فرمانده کل لشگریان شاه دارای منصب شد و عزیزخان مکری نیز از سمتش برکنار شد. این خیانت بزرگ نسبت به جیران موضوعی بود که پیش از این تاج‌الدوله نیز خطر آن را به سوگلی شاه گوشزد کرده بود اما جیران با اعتماد به نفسی که به واسطه عشقش به شاه داشت آن‌ها را نادیده گرفت.

سیلی جیران

جیران که از خیانت میرزاآقاخان بسیار عصبانی بود و این رفتار صدراعظم را نوعی رذالت و پستی می‌دانست پس از آنکه از مراسم تبریک درباریان به خاطر ولایت عهدی فرزندش فارغ شد به همراه گلین به کاخ میرزاآقاخان رفت. صدراعظم که از اتفاق پیش آمده کیفش کوک بود و با پسرش در آسمان‌ها سیر می‌کرد به ناگاه با چهره برافروخته جیران روبرو شد که سیلی محکمی به صورتش کوبید تا کمی از خشم بی‌نهایت جیران فروکش کند. اگرچه این سیلی در مقابل ضربه پنهان و سهمگین صدراعظم قابل دیدن نیست اما می‌تواند مرهمی بر دل رنجور او باشد.

نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران
نقد قسمت چهل و نهم سریال جیران

مسیر سخت سیاوش برای انتقام

بالاخره سیاوش تصمیم گرفت برای انتقام خون سارای گرجی به ایران بازگردد. او تمام ثروت و دارایی‌اش را به نزدیکانش داد تا از دخترش محافظت کنند و او با خیال راحت به ماموریت مهمی که دارد رهسپار شود. سیاوش در میانه راه با کفایت خاتون دیدار کرد و در این دیدار او متوجه شد که در مسیر انتقام تنها نیست و با خیالی آسوده‌تر پا در راهی دشوار می‌گذارد.

مرگ امیرقاسم در قسمت چهل و نهم سریال جیران

جنایت سریالی قتل فرزندان شاه در این قسمت به امیرقاسم رسید. فرزند دوم شاه و جیران پس از آنکه توسط پدرش به عنوان ولیعهد معرفی شد در خدعه خواجه الیاس و همدستانش گرفتار شد و پس از آنکه شله‌زرد آغشته به سم را با حیله‌های خواجه شمشاد خورد به باقی برادرانش مقتولش پیوست. اتفاقی تلخ و شوم و غمبار که کمر شاه قاجار را برای چندمین بار خم کرده و دیگر توانایی سلطنت را از او سلب کرده است. باید دید در قسمت‌های آینده چه سرنوشتی در انتظار جیران و دیگر افراد داخل حرمسرا است.

مرا کز عشق می‌سوزم ز دوزخ چند ترسانی
کسی از مرگ می‌ترسد که در دل خوف جان دارد

filimo

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس