اجرای فروشگاه گوگل پلی بر روی ویندوز 11 امکان پذیر شد

یک برنامه‌نویس و دانشجوی طراحی توانسته است فروشگاه گوگل پلی را بر روی ویندوز 11 راه اندازی کند. در ادامه به نحوه‌ی این کار می‌پردازیم.

34
0
1 اجرای فروشگاه گوگل پلی بر روی ویندوز 11 امکان پذیر شد

یک برنامه‌نویس و دانشجوی طراحی توانسته است فروشگاه گوگل پلی را بر روی ویندوز 11 راه اندازی کند. فروشگاه برنامه اندروید Google با استفاده از این روش در ویندوز 11 کاملاً کاربردی است و به شما امکان می‌دهد یک بازی یا برنامه را نصب کنید و آن را در کنار برنامه‌های سنتی ویندوز اجرا کنید.

مایکروسافت هفته گذشته آزمایش پشتیبانی از اپلیکیشن اندروید ویندوز 11 را آغاز کرد، اما اجرای رسمی آن به فروشگاه Appstore آمازون و کمتر از ۵۰ برنامه در مرحله پیش نمایش محدود شده است. نصب فروشگاه گوگل پلی بر روی ویندوز 11 باعث می‌شود هر برنامه یا بازی اندرویدی که می‌خواهید استفاده کنید را به صورت مستقیم نصب کنید.

اجرای فروشگاه گوگل پلی بر روی ویندوز 11

اجرای فروشگاه گوگل پلی بر روی ویندوز 11 امکان پذیر شد

ویندوز 11 در حال حاضر از برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بدون نصب هیچ گونه نرم افزار سوم شخص برنامه‌های اندرویدی را بر روی ویندوز 11 نصب کنید. این یک ویژگی جدید است که مایکروسافت بر روی ویندوز قرار داده.

ADeltaX، یک دانشجوی طراحی UX ایتالیایی، با موفقیت فروشگاه Google Play را بر روی ویندوز 11 نصب کرده و تمام مراحل مورد نیاز برای کارکرد آن را شرح داده است. اگر با دستورات لینوکس یا خط فرمان آشنا نیستید، فرآیند نصب ساده‌ترین نخواهد بود، اما ADeltaX یک راهنمای ویدیویی برای کسانی که واقعاً می‌خواهند این را اجرا کنند ایجاد کرده است. برای دیدن راهنما بر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

دیدن راهنما

پس از دانلود تمامی ابزارهای لازم، فعال کردن زیرسیستم ویندوز برای لینوکس (WSL) و نصب اوبونتو، توانستم فروشگاه Google Play را در ویندوز 11 در حدود ۳۰ دقیقه راه اندازی و اجرا کنم. نتیجه یک فروشگاه گوگل پلی کاملاً کاربردی است که می‌توانید از آن برای نصب هر برنامه اندرویدی در ویندوز 11 استفاده کنید.

دستورالعمل‌های کامل برای فرآیند نصب در GitHub یا از طریق ویدیوی راهنمای YouTube در دسترس است. ما انتظار داریم که مایکروسافت در ماه‌های آینده، در کنار پشتیبانی از فروشگاه Appstore آمازون، زیرسیستم ویندوز را برای اندروید در دسترس همه کاربران ویندوز 11 قرار دهد.

حال که با نحوه اجرای گوگل پلی بر روی ویندوز آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس