معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2023

نتفلیکس در زمینه فیلم‌های مستند نسبت به سایر سرویس‌های استریم فیل بسیار عالی است. در ادامه به بهترین مستند های نتفلیکس می‌پردازیم.

447
1
0 معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

نتفلیکس در زمینه فیلم‌های مستند نسبت به سایر سرویس‌ها بسیار عالی است. تقریبا همه کتگوری‌های مستند از جمله جنایت واقعی، تاریخ، ورزش و غیره را پوشش داده است. در ادامه چند مستند جذاب نتفلیکس به تفکیک ژانر را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه به بهترین مستند های نتفلیکس می‌پردازیم.

خرید اکانت نتفلیکس را می توانید در هایپر اکانت انجام دهید.

مطالب زیر را هم بخوانید:

10 حقیقت جالب درباره نتفلیکس که نمی دانستید

بررسی ۵ دلیل کاهش مشتریان نتفلیکس

معرفی 30 مورد از بهترین سریال های نتفلیکس

بهترین مستند های نتفلیکس | ورزش

  • Bad Sport (ورزش فاسد)

01 معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

Bad Sport جدیدترین مستند در ژانر ورزشی است و یک مستند بسیار عالی است. این مستند به جنجال‌های عجیب و غریب پرداخته است و داستان متفاوت از جرایم دنیای ورزش را که توسط ورزشکاران، مربی‌ها و ماموران اجرای قانون بازگو می‌شود، روایت می‌کند. همچنین نشان میدهد هنگامی که ورزش فاسد می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. همه قسمت‌های این مستند عالی هستند و امیدواریم فصل ۲ آن نیز ساخته شود.

  • The River Runner (دونده رودخانه)

مستند دونده رودخانه The River Runner ۲۰۲۱ در مورد قایقرانی به نام اسکات لیندگرن است که از پیشگامان اولیه این ورزش بود. همچنین چندین اسطوره‌ی ورزشی در این مستند حضور دارند و تلاش‌ها و اتفاق‌هایی که پشت سر گذاشته‌اند روایت می‌شود. لیندگرن با تومور مغزی مبارزه کرد و اولین فردی است که چهار رودخانه بزرگ که از کوه کایلاش در تبت سرچشمه گرفته‌اند را پیمود و در این مسیر با مشکلات زیادی نیز دست و پنجه نرم کرد. این مستند را باید دید!

  • Untold (ناگفته‌ها)

Untold یک مجموعه مستند ورزشی است که هر قسمت آن به موضوعات بحث برانگیز ورزشی می‌پردازد. قسمت اول بر حادثه Malice at the Palace تمرکز دارد، مسابقه بدنام بسکتبال که در آن Ron Artest در سال ۲۰۰۴ به میان جمعیت و هواداران زاری کرد.

قسمت دوم این مستند درباره کریستی مارتین، بوکسور زن دهه ۸۰ است که پس از مبارزه با مایک تایسون به شهرت رسید. این مستند به صورت هفتگی منتشر می‌شود و تاکنون بسیار خوب بوده است.

  • The Last Dance (آخرین رقص)

The Last Dance داستان تلاش مایکل جردن و سایر بازکنان تیم شیکاگو بولز برای ششمین قهرمانی در اتحادیه ملی بسکتبال (NBA) فصل ۹۸ تا ۱۹۹۷ است. این مستند داستان زندگی ستاره اصلی این تیم، مایکل جردن را روایت می‌کند. بسیاری از این مستند انتقاد کردند که کمی بیش از حد بر جوردن تمرکز دارد، اما آخرین رقص یک مستند در مورد اتفاقات تیم و مسابقات بود که بسیار محبوب شد.

  • Naomi Osaka (نائومی اوزاکا)

نائومی اوزاکا یکی از مشهورترین و مورد بحث‌ترین ورزشکاران جهان است. این مستند جذاب مراحل زندگی حرفه او را بررسی می‌کند و به زندگی یک زن جوان که با فشارهای و مشکلات ورزش و شهرت دست و پنجه نرم می‌کند پرداخته است. این مستند را باید دید.

  • Athlete A (ورزشکار اول)

Athlete A یک مستند از لری نصار، پزشک تیم ژیمناستیک ایالات متحده است که برای چندین دهه از ورزشکاران زن سوء استفاده جنسی می‌کرد.

هشدار: این مستند دلخراش و ناراحت کننده است.

  • Icarus (ایکاروس)

این مستند برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند و یکی از بهترین مستند های نتفلیکس است.

ایکاروس به افشاگری در مورد تأثیر داروهای تقویت‌کننده و دوپینگ در مسابقات ورزشی پرداخته است، اما مجموعه‌ای از اتفاقات، برایان فوگل کارگردان این مستند را به شبکه‌ای از توطئه‌ها و دسیسه‌ها می‌کشاند. اگر بیش‌تر از این درباره این مستند بگویم اسپویل می‌شود، اما فوگل مستندی ساخته است که تأثیر بسیار زیادی بر درک ما از ورزش خواهد داشت.

  • The Speed Cubers (مکعب بازهای سرعتی)

اگر به دنبال یک مستند هیجان‌انگیز هستید، پیشنهاد میکنیم مستند The Speed Cubers را تماشا کنید، این مستند نگاهی به دنیای رقابتی مکعب روبیک دارد. این مستند کوتاه است اما بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

جنایات واقعی

  • House of Secrets: The Burari Deaths (خانه اسرار: مرگ‌های بوراری)

02 معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

یکی از جدیدترین مستندهای جنایی واقعی از نتفلیکس، این مستند بسیار جذاب است. این مستند به بررسی حقایق و نظریه‌های وحشتناک در مورد مرگ ۱۱ نفر از اعضای یک خانواده دهلی هند می‌پردازد.

  • This Is A Robbery (این یک دستبرد است)

این مجموعه چهار قسمتی در مورد سرقت آثار هنری از موزه ایزابلا استوارت گاردنر در بوستون است. این مستند در سبک مستند Evil Genius است. اپیزود اول کمی طولانی است.

Sophie: A Murder in West Cork

یکی دیگر از مستندهای جنایی واقعی نتفلیکس، سوفی: قتلی در West Cork، پرونده سوفی توسکان دو پلانتیه، هنرمند و تهیه کننده تلویزیونی فرانسوی را دنبال می‌کند که در سال ۱۹۹۶ در West Cork، ایرلند کشته شد. اجرای عدالت برای قتل او چندین دهه طول کشید و این مستند به این ماجرا پرداخته است.

  • Murder Among the Mormons (قتل در میان مورون‌ها)

Murder among معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

 

قتل در میان مورمون‌ها، مستندی درباره اسناد کلیسا، پول و سه انفجار در سالت‌لیک سیتی است که توانسته شهرت بسیاری پیدا کند. این مستند بسیار جذاب است، تماشای آن را از دست ندهید.

  • American Murder: The Family Next Door (قتل آمریکایی : خانواده همسایه)

داستان کریس واتس، مردی به ظاهر معمولی است که همسر و فرزندانش را به قتل رساند. این مستند درباره اتفاق وحشتناک و خشونت‌های خانگی است و از تصاویر بایگانی شامل پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های متنی و فیلم‌های ویدیویی خانگی برای به تصویر کشیدن وقایع رخ داده استفاده می‌کند.

  • The Staircase (راه پله)

The Staircase یکی از بهترین مستندهای جنایی ساخته شده است. داستان در مورد مایکل پترسون و مرگ همسرش کاتلین است و به یک معمای قتل پرداخته است. این مستند ۱۰ سال است که داستان مایکل پترسون را دنبال می‌کند و هنوز پرونده قتل حل نشده است.

  • Who Killed Little Gregory (چه کسی گریگوری کوچک را به قتل رساند؟)

مستند Who Killed Little Gregory درباره قتل وحشتناک گریگوری ویلمین است. این مستند از بهترین مستندهای جنایی واقعی نتفلیکس است و در مورد یک قتل و تلاش‌های انجام شده برای حل آن است. همچنین تبعیض جنسیتی که مادر گریگوری در پی‌قتل پسرش با آن روبرو می‌شود را نشان می‌دهد.

  • Making A Murderer (ساختن یک قتل)

این مستند الگویی را ایجاد کرد که اکنون بسیاری از مستندهای نتفلیکس از آن پیروی می‌کنند. این مستند داستان شخصی به نام Steven Avery را دنبال می‌کند، مردی که با اتهام آزار جنسی و اقدام به قتل دستگیر می‌شود و پس از ۱۸ سال با انجام آزمایش DNA تبرئه می‌شود.

  • The Keepers

من مستندهای جنایی واقعی زیادی را در نتفلیکس دیده‌ام، اما هیچ کدام به خوبی The Keepers نبوده‌اند. داستانی تکان‌دهنده با احترام به قربانیان بسیار جذاب ساخته شده است. این مستند درباره قتل حل نشده کاترین سسنیک، راهبه‌ای است که در مدرسه‌ای کاتولیک در بالتیمور تدریس می‌کرد. The Keepers فراتر از آن چیزی است که انتظار دارید و اتهامات سوء استفاده جنسی را افشا می‌کند.

طبیعت، علم

  • Seaspiracy (دریانوردی)

03 معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

 

مستند Seaspiracy به دنبال مستندهای زیادی است که به تاثیر خوردن گوشت بر محیط زیست پرداخته‌اند. اما این بار در این مستند به صنعت جهانی ماهیگیری پرداخته شده است. جنجال‌های زیادی درباره این مستند شکل گرفته است. به نظر می‌رسد PETA ،Greenpeace و گروه‌های حفاظت و سازمان‌های غیردولتی در مورد درست بودن و منصفانه بودن Seaspiracy هنوز به توافق نرسیده‌اند. این مستند را تماشا کنید. نظر شما در این باره چیست؟

  • My Octopus Teacher ( معلم من اختاپوس)

این مستند درباره Craig Foster فیلمسازی که یک سال را صرف غواصی و تعامل با یک اختاپوس در سواحل آفریقای جنوبی کرده است. My Octopus Teacher یک فیلم مستند درباره طبیعت است، که شگفتی‌ها را به بیننده نشان می‌دهد. اختاپوس‌ها موجوداتی باورنکردنی هستند. این مستند داستان رابطه بین انسان و طبیعت است و یک پیام را برای ببینده دارد: شگفتی‌ای که در اطراف شما وجود دارد را نادیده نگیرید.

  • Our Planet (سیاره ما)

مستندهای طبیعت دیوید آتنبرو همیشه عالی هستند، اما مستند سیاره ما یکی از بهترین مستندهای او است. Only Planet Earth مستند دیگر آتنبرو است. اما من Our Planet را ترجیح می‌دهم.

  • Tiger King (ببر پادشاه)

وقتی Tiger King برای اولین بار در نتفلیکس منتشر شد، همه در مورد آن صحبت می‌کردند. این مستند چیزهای باورنکردنی و عجیب و غریب را به نمایش گذاشته است. این مستند بر روی گروهی از شخصیت‌های فراموش‌نشدنی (و در نهایت خطرناک) تمرکز می‌کند و مخاطب خود را به مکان‌های عجیب و غریب می‌کشاند.

بهترین مستند های نتفلیکس | سیاست، تاریخ

  • Operation Varsity Blues: The College Admissions Scandal (فساد در گزینش دانشجو در دانشگاه‌ها)

04 معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

این مستند که به تازگی منتشر شده است مانند برخی از مستندهای اخیر نتفلیکس موفق خوبی داشته است. Operation Varsity Blues درباره تحقیقات FBI در مورد فساد گزینش دانشجوها در دانشگاه‌ها است که باعث شد فلیسیتی هافمن بازیگر معروف محکوم به زندان شود. کارگردان این مستند کریس اسمیت قبلاً روی مستند Fyre Festival کار کرده بود.

  • Knock Down the House (خراب کردن پارلمان)

Knock Down The House یک داستان باور باورنکردنی است که نمی‌توان آن را از دست داد. این مستند درباره کاندیداهای زن در طول مبارزات اولیه کنگره ۲۰۱۸، با نگاهی به روند دموکراتیک است. این مستند به بررسی فعالیت‌های کاندیدای زن دیگر و به چالش طلبیدن کاندیداهای مرد حزب دموکرات در انتخابات حزب دموکرات در سال ۲۰۱۸ می‌پردازد.

  • Wild Wild Country (کشور وحشی وحشی)

Wild Wild Country یکی از جذاب‌ترین مستندهایی است که تا به حال در نتفلیکس ساخته شده است و داستان عجیبی دارد. این مستند سریالی شش قسمتی درباره گوروی هندی، باگوان شری راجنیش (اوشو) و جنبش راجنیش است که می‌خواستند یک فرقه جنسی در آمریکا بسازند. مانند مستند تایگر کینگ، این مستند شما را وارد اتفاق‌های باورنکردنی می‌کند. Wild Wild Country یک مستند ارزشمند است که باید آن را دید.

  • 13th (سیزدهم)

13th یک مستند حیرت انگیز است که داستان برده داری آمریکا و تأثیرات طولانی مدت آن را روایت می‌کند، که اثرات بسیاری از آنها هنوز هم وجود دارد. کارگردان این مستند Ava Duvernay است. در پی‌جنبش Black Lives Matter، دیدن این مستند بسیار مهم است.

  • Five Came Back (پنج نفر بازگشتند)

Five معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

پنج کارگردان معروف (از جمله استیون اسپیلبرگ و فرانسیس فورد کاپولا) داستان پنج کارگردان مشهور سینمای دهه ۳۰ و ۴۰ را روایت می‌کنند که در طول جنگ جهانی دوم در خط مقدم جنگ حضور داشتند. جنگ و عصر طلایی هالیوود یک داستان جذاب را ساخته است.

  • American Factory (کارخانه آمریکایی)

این مستند نتفلیکس برنده جایزه اسکار است و اولین فیلمی است که توسط تیم فیلمسازی Higher Ground Productions و باراک و میشل اوباما تهیه شده است. این مستند درباره کارخانه‌ای در اوهایو است که در ابتدا متعلق به شرکت جنرال موتورز بوده است اما پس از تعطیلی توسط یک میلیاردر چینی خریداری شد و فویائو نام گرفت.

  • Jeffrey Epstein: Filthy Rich

این مستند درباره یک سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی به نام جفری اپستین است که به اتهام سوء استفاده جنسی متهم بود و داستان قربانیان را روایت می‌کند.

  • Fyre: The Greatest Party That Never Happened (فایری بزرگ‌ترین مهمانی که هرگز برگزار نشد)

Fyre معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2021

داستان این مستند درباره‌ی اتفاقاتی است که در پشت پرده‌ی فستیوال موسیقی Fyre رخ داده است و این مسائل را برای ما به تصویر می‌کشد و در چند قسمت پخش شده است.

  • ?What Happened, Miss Simone (چه اتفاقی افتاد خانوم سیمون؟)

نینا سیمون یک افسانه است و این مستند شاید یکی از بهترین مستندهایی باشد که تا به حال ساخته شده است. این مستند داستان زندگی نینا سیمون که خواننده، پیانیست و فعال حقوق مدنی بود را به تصویر می‌کشد.

  • The Great Hack (هک بزرگ)

داستان این مستند درباره‌ی رسوایی بزرگ کمبریج آنالیتیکا و سو استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک است است که رسوایی بزرگی به بار آورد. این مستند را حتما تماشا کنید.

حال که با بهترین مستند های نتفلیکس آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک دیدگاه برای “معرفی بهترین مستند های نتفلیکس در سال 2023

  1. That’s what you call USEFULL

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس