چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

وقتی در مورد فناوری بلاک چین صحبت می‌کنیم، همیشه محدود به ارزهای دیجیتال نیست. در ادامه به اپلیکیشن های غیر متمرکز می‌پردازیم.

41
0
چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

وقتی در مورد فناوری بلاک چین صحبت می‌کنیم، همیشه محدود به ارزهای دیجیتال نیست. اما این یکی از شگفت انگیزترین نوآوری‌هایی است که می‌تواند فرآیند ساخت اپلیکیشن‌های موبایل را دگرگون کند. در ادامه به اپلیکیشن های غیر متمرکز و آینده‌ی ساخت اپلیکیشن می‌پردازیم.

اگرچه، همه با مکانیسم بلاک چین آشنا نیستند زیرا این یک فناوری جدید است. شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های بزرگ جدید می‌توانند با استفاده از فناوری بلاک چین فرصت‌های زیادی داشته باشند.

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه مکانیسم‌های بلاک چین به آینده نهایی توسعه اپلیکیشن تبدیل خواهد شد.

فناوری بلاک چین چیست؟

4 چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

بلاک چین به بلوک‌هایی اطلاق می‌شود که زنجیره‌ای هستند و داده‌های ارزشمندی را حمل می‌کنند. هر یک از بلوک‌ها به بلوک‌های متوالی متصل می‌شوند. این کار شفافیت داده‌ها را برای همه افراد حاضر در حلقه حفظ می‌کند. اما دستکاری داده‌ها دشوار است زیرا نیاز به احراز هویت دارد.

فناوری یا مکانیزم بلاک چین بیش‌تر در بخش‌های بانکداری استفاده می‌شود. بلاک چین همچنین به عنوان نسخه دیجیتالی سیستم دفتر کل توسط بخش بانکی در نظر گرفته می‌شود. که به طور ایمن داده‌ها را در چندین سیستم رایانه‌ای در سراسر جهان ذخیره می‌کند و تمرکز زدایی را حفظ می‌کند.

تخصص بلاک چین این است که تراکنش‌های امن‌تر، شفاف‌تر و سریع‌تر ایجاد می‌کند. و بنابراین، آینده توسعه برنامه‌های تلفن همراه به احتمال زیاد روشن خواهد بود، زیرا آنها زمینه‌ی بهتری در تمام جنبه‌های فناوری خواهند داشت. و از طرفی مقرون به صرفه است.

برخی از شرکت‌های موجود در حال حاضر از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. Spotify یک پادکست دیجیتال و پلتفرم خدمات موسیقی است که از مکانیسم‌ها و فناوری بلاکچین برای حفظ قراردادهای مجوز Spotify، آهنگ‌ها و هنرمندان برای همه کاربرانش استفاده می‌کند.

Warranteer یکی دیگر از پلتفرم‌های دیجیتالی است که برای مدیریت گارانتی دیجیتال محصولات و ذخیره آن‌ها برای نیازهای بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  آنها خدمات یک شرکت توسعه برنامه بلاک چین قابل اعتماد را برای ردیابی ضمانت محصولات خود و امکان دسترسی مصرف کنندگان به ضمانت محصول انتخاب کردند.

دلایل نابودی اپلیکیشن‌های قدیمی توسط اپلیکیشن های غیر متمرکز

کنترل سایر کاربران را دریافت کنید

2 چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

ماهیت قدرتمند فناوری توسعه بلاک چین این است که داده‌ها یا اطلاعات را به طور ویژه‌ای رمزگذاری می‌کند. و این ویژگی خاص، بهره برداری از داده‌ها را تقریبا غیرممکن می‌کند. تمام اطلاعات یا داده‌هایی که از طریق بلاک چین ذخیره می‌شوند کاملاً ایمن هستند. این به این دلیل است که کاربران از دستکاری داده‌هایی که سایر کاربران وارد کرده‌اند جلوگیری می‌کنند.

در واقع، تمام تغییرات یا داده‌ها توسط هر عضو گره قابل دسترسی است. اما آنها مأمور نیستند چیزی را در آن تغییر دهند. اگر در مورد Google Docs اطلاعاتی داشته باشید، اسنادی که با سایر کاربران به اشتراک گذاشته‌اید برای آنها قابل دسترسی است. اما تعداد تغییراتی که می‌توانند انجام دهند به سطح اختیارات آن کاربر بستگی دارد.

یک سیستم دفتر کل غیر متمرکز

3 چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

تبادل داده‌های هر کسب‌وکاری در اختیار سروری متمرکز است که از روش مرسوم پیروی می‌کند. این سرور اطلاعات یا داده‌ها را به چندین گره توزیع یا انتقال می‌دهد.

به عنوان مثال، گوگل یک سرور متمرکز است و میلیاردها داده را ذخیره می‌کند. هنگامی که کاربر یک پرسش را وارد می‌کند، مستقیما به سرور می‌رسد و در کمترین زمان، سرور با پاسخ صحیح به درخواست پاسخ می‌دهد.

با این حال، وقتی می گوییم خدمات توسعه بلاک چین، منظورمان این است که داده‌ها به طور ایمن در هزاران دستگاه انباشته می‌شوند. و حتی زمانی که مالک بلوک تغییراتی ایجاد می‌کند، بلافاصله به روز می‌شود.

پلتفرم‌های معروف برای ایجاد برنامه‌های بلاکچین

1 چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

درست مانند هر برنامه توسعه دیگری، توسعه اپلیکیشن بلاکچین نیز به یک پلتفرم نیاز دارد. توسعه یک برنامه به تنهایی دشوار است زیرا به شما نیاز دارید که در زبان‌های برنامه نویسی مانند Simplicity و Solidity مهارت داشته باشید.

برخی از پلتفرم‌های بلاک چین از زبان‌های معمولی پشتیبانی می‌کنند. ممکن است شامل C++ ،C ،Kotlin ،JS و Java باشد. که ممکن است اجرای آن را برای همه نسل‌ها آسان‌تر کند، اما همچنان ممکن است به مهارت‌های خاصی برای توسعه آن نیاز داشته باشد.

در میان تمام پلتفرم‌ها، محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای ایجاد یک اپلیکیشن قدرتمند بلاک چین در زیر آورده شده‌اند:

  • Hyperledger: این یک پلت فرم ارزشمند برای اطلاعاتی است که در یک فضای بسته مانند یک دفتر به اشتراک گذاشته می‌شود. که بر روی JS ،GO و جاوا کار می‌کند.
  • اتریوم: از زبان کدنویسی به نام Simplicity استفاده می‌کند. و این یک انتخاب ایده آل برای قراردادهای هوشمند است.
  • ریپل: اگر می‌خواهید همه تراکنش‌ها را انجام دهید، ریپل می‌تواند یک پلتفرم عالی باشد. می‌تواند با پنج تراکنش در هر ثانیه عمل کند.
  • R3 Corda: برای تجارت الکترونیک، اهداف مراقبت‌های بهداشتی و تجارت ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود.

نتیجه گیری اپلیکیشن های غیر متمرکز

5 چرا اپلیکیشن های غیر متمرکز و بلاکچینی آینده هستند ؟

زمان آن فرا رسیده است که شرکت‌ها روی فناوری بلاک چین تمرکز کنند زیرا جهان به طور گسترده‌ای این فناوری را می‌پذیرد. و می‌تواند ثابت کند که یک فرصت عالی برای کسب و کارها برای به حداکثر رساندن سود با استفاده از مکانیسم دفتر غیرمتمرکز است.

درست قبل از پیاده سازی ایده‌های خود، تحقیقات کاملی انجام دهید، یک برنامه استراتژی داشته باشید، یک تیم قدرتمند ایجاد کنید و با توسعه اپلیکیشن خود شروع کنید. همچنین می‌توانید از هر شرکت معروف توسعه بلاک چین کمک و راهنمایی بخواهید.

حال که با اپلیکیشن های غیر متمرکز آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس