ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102

18
0
ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102

Mozilla Thunderbird در حال حاضر دوباره احیا می‌شود و با تیم توسعه‌دهندگان و برنامه‌ای برای تسلط بر دنیای ایمیل (از جمله اندروید) آمده است. اولین به روز رسانی برنامه ریزی شده، Thunderbird 102، در شرف انتشار است.

Thunderbird 102 بازسازی کاملی نیست که برخی از طرفداران ممکن است منتظر آن باشند – “واسط کاربری کاملاً مدرن” برای Thunderbird 114 در سال آینده برنامه ریزی شده است. با این حال، این به روز رسانی با چند ترفند طراحی و ویژگی های جدید گامی در مسیر درست است.

مهمترین تغییر این بار  address book است که به روز شده است و اکنون طراحی تمیزتر و گزینه های میدانی بیشتری دارد. هنوز با فرمت vCard قابل همکاری است، بنابراین وارد کردن و صادر کردن مخاطبین شما از سایر برنامه‌ها آسان است. درست مانند قبل، همچنین مخاطبین را از هر حساب همگام سازی شده مانند Gmail نشان می‌دهد.

ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102
ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102

Thunderbird 102 همچنین نوار ابزار Spaces را معرفی می کند، یک ستون جدید در سمت چپ با دکمه‌های دسترسی سریع برای mail، contacts، calendar و سایر عملکردها. این دکمه‌ها قبلاً در سمت راست بالای نوار برگه قابل دسترسی بودند، اما اکنون به سمت چپ منتقل شده‌اند تا Outlook و سایر برنامه‌های ایمیل را منعکس کنند. همچنین می‌توانید نوار ابزار یا toolbar را پنهان کنید، که سپس یک دکمه کشویی را در سمت چپ نوار برگه با همه گزینه‌های مشابه نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی جدید Thunderbird تغییراتی در مدیریت account و data  نیز دارد. account setup hub اصلاح شده است، بنابراین شروع به کار با یک حساب ایمیل جدید یا چت بلافاصله پس از نصب برنامه آسان‌تر است. همچنین یک ابزار Import/Export جدید در Thunderbird تعبیه شده است که می‌تواند به شما کمک کند داده‌ها را از Outlook، SeaMonkey یا سایر نصب‌های Thunderbird منتقل کنید.

از آنجایی که Thunderbird در درجه اول یک برنامه ایمیل است، تغییرات کمی در نوشتن ایمیل وجود دارد. Paste کردن یک link  در compose window اکنون می تواند به صورت اختیاری یک کارت پیش نمایش ایجاد کند، مانند آنچه برای link  ها در Telegram، Discord، Twitter و بسیاری از سرویس های ارتباطی دیگر ظاهر می شود.

ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102
ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102

اگر نمی‌خواهید پیام خود را به هم ریخته بفرستید، می‌توانید آن‌ها را خاموش یا بعد از ظاهر شدن حذف کنید. Mozilla  همچنین message header bar را با اندازه فونت بزرگتر برای عنوان و دکمه های فشرده تر به روز کرده است.

بسیاری از تغییرات و رفع اشکالات دیگر نیز وجود دارد، از جمله پشتیبانی از چندین فرهنگ لغت املایی به طور همزمان هنگام نوشتن ایمیل، نمادهای تمیزتر برای tab ها، پیمایش صفحه کلید در Addon page ، اصلاحات رندر برای لینوکس، دیالوگ های بهبود یافته در مک و غیره.

چگونه Thunderbird را به روز کنیم

ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102
ویژگی های جدید Mozilla Thunderbird 102

تیم Thunderbird می‌گوید که نسخه 102 «اوایل عصر، به وقت Eastern Standard Time » در 28 ژوئن عرضه می‌شود. این نسخه از ویندوز 7 یا جدیدتر، macOS 10.2 یا بالاتر، و اکثر توزیع‌های لینوکس که GTK+ 3.14 یا بالاتر دارند، پشتیبانی می‌کند.

می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه منوی اصلی three-button ، به‌روزرسانی‌ها را در Thunderbird بررسی کنید، سپس به Help > About Thunderbird بروید. اگر به‌روزرسانی موجود باشد، دانلود شروع می‌شود. Thunderbird همچنین به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی‌ها را در background بررسی می‌کند، و نسخه جدید باید پس از شروع به انتشار برای کاربران فعلی برای دانلود از thunderbird.net در دسترس باشد.

اگر نمی‌توانید صبر کنید، می‌توانید Thunderbird بتا را نیز نصب کنید، که در حال حاضر در نسخه 102 است و به زودی به نسخه بعدی تغییر می‌کند. نسخه های بتا آنقدر پایدار نیستند، اما می توانید از Thunderbird Beta در کنار برنامه معمولی استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس