بهترین مانیتورهای گیمینگ 2022

51
0
بهترین مانیتورهای گیمینگ

هیچ مانیتور مخصوص بازی برای همه وجود ندارد. برخی از افراد به دنبال بالاترین نرخ تازه‌سازی برای برتری در بازی‌های رقابتی هستند، برخی دیگر می‌خواهند از تصاویری با وفاداری بالا لذت ببرند. بیایید بهترین مانیتورهای گیمینگ را برای هر گیمر تجزیه کنیم.

در مانیتور بازی در سال 2022 به دنبال چه چیزی باشید

تقریباً می‌توانید بازی‌های ویدیویی را روی هر مانیتوری بازی کنید، اما اگر مانیتور مخصوص بازی می‌خرید، چند ویژگی وجود دارد که باید توجه خود را روی آن‌ها متمرکز کنید. اینکه چقدر فضای خالی دارید و بودجه شما نقطه شروع خوبی است، اما جنبه های دیگری وجود دارد که ممکن است به آنها فکر نکرده باشید.

ارتباط مستقیمی بین قدرت رایانه بازی شما و اینکه کدام مانیتور برای شما مناسب است وجود دارد. اگر سخت افزار شما به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند اکثر بازی ها را با کیفیت K4 اجرا کند، بهتر است از یک مانیتور با وضوح پایین تر استفاده کنید که بهترین استفاده را از تنظیمات شما می برد و در هزینه شما صرفه جویی می کند.

همچنین درک نرخ به‌روزرسانی (refresh rates) یا سرعت به‌روزرسانی صفحه نمایش در هر ثانیه بسیار مهم است. با اندازه‌گیری هرتز (هرتز)، نرخ تازه‌سازی(refresh rates) در مانیتورهایی که برای استفاده اداری طراحی شده‌اند از حدود 60 هرتز شروع می‌شود و در رقابتی‌ترین مانیتور بازی تا 360 هرتز می‌رسد. نرخ تازه‌سازی(refresh rates) بیشتر باعث می‌شود که حرکت روان‌تر شود (مخصوصاً در بازی‌های سریع)، فشار چشم را کاهش می‌دهد و به طور کلی پاسخگوتر است.

فناوری نرخ نوسازی متغیر (VRR) مانند G-Sync NVIDIA و FreeSync AMD نیز برای از بین بردن پارگی صفحه مهم است. این فناوری با گفتن به مانیتور منتظر ماندن یا تکرار فریم‌ها به هموار کردن افت عملکرد کمک می‌کند تا صفحه نمایش تنها زمانی به‌روزرسانی شود که کارت گرافیک آماده باشد. به زبان ساده، مانیتوری را برای بازی نخرید که از VRR پشتیبانی نمی کند.

اغلب، باید بین مانیتورهای با نرخ تازه سازی بالا که برای بازی های چند نفره رقابتی طراحی شده اند، و نمایشگرهایی با وضوح بالا آهسته تر که به گونه ای طراحی شده اند که تجربه تک نفره شما را تا حد امکان خوب جلوه دهند، انتخاب شود. همچنین ممکن است بخواهید یک صفحه نمایش با قابلیت HDR را در نظر بگیرید تا حداکثر روشنایی بالاتر و طیف رنگی وسیع تری را تجربه کنید.

در نهایت، زیبایی و ارگونومی وجود دارد. ممکن است نورهای RGB را روی هر سطحی نخواهید، و ممکن است بخواهید از پایه VESA برای قرار دادن مانیتور خود روی یک بازوی قابل تنظیم استفاده کنید. اینها همه چیزهایی هستند که باید قبل از بررسی در نظر بگیرید.

با وجود تمام این موارد، در اینجا توصیه‌های مانیتور بازی ما آمده است.

بهترین مانیتور گیمینگ به طور کلی: LG Ultragear 27GP950-B

LG Ultragear 27GP950-B
LG Ultragear 27GP950-B

ویژگی های مثبت

✓ نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز و پشتیبانی از VRR

✓ وضوح K4

✓ ورودی های HDMI 2.1

✓ دقت رنگ عالی و طیف رنگی گسترده

ویژگی های منفی

✗ بدون ورودی USB-C

✗ نسبت کنتراست متوسط

ال‌جی Ultragear 27GP950-B همه موارد را برای گیمرهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌هایی که به دنبال یک مانیتور محکم K4 هستند، مشخص می‌کند. این صفحه نمایش 27 اینچی نانو IPS خیره کننده ای دارد که حداکثر روشنایی، دقت رنگ فوق العاده و طیف رنگی وسیع را ارائه می دهد. این مانیتور از HDR نیز پشتیبانی می کند و دارای گواهی DisplayHDR 600 است.

گیمرها از نرخ تازه سازی 144 هرتز مانیتور بیشتر استقبال می کنند که می توانید آن را تا 160 هرتز اورکلاک کنید. همچنین پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) با سازگاری AMD FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync وجود دارد. علاوه بر این، تاخیر ورودی کم و زمان پاسخ سریع را برای یک تجربه کلی بازی پاسخگو دریافت می کنید.

در مورد طراحی، 27GP950-B مناسب به نظر می رسد و حاشیه های باریکی دارد. همچنین نور بایاس RGB در پشت وجود دارد که می توانید آن را مطابق با اولویت خود سفارشی کنید تا فشار چشم را کاهش دهید و ظاهر جالبی به تنظیمات خود ببخشید. پایه همراه گزینه های تنظیم شیب و ارتفاع را ارائه می دهد، اما شما فقط می توانید جهت عمودی را در یک جهت بچرخانید.

انتخاب پورت با یک ورودی DisplayPort 1.4 و دو ورودی HDMI 2.1 روی برد خوب است. این مانیتور همچنین به عنوان هاب USB کار می کند و دارای دو پورت USB 3.2 Gen 1 و یک جک 3.5 میلی متری صدا است.

خوشحال خواهید شد که بدانید Ultragear 27GP950-B همچنین به عنوان یک مانیتور ایجاد دفتر یا رسانه عالی است. دارای پوشش کامل sRGB و پوشش عالی فضاهای رنگی DCI-P3 و AdobeRGB است.

متأسفانه، همانطور که برای مانیتورهای IPS معمول است، نسبت کنتراست آن متوسط ​​است و ویژگی کم نور موضعی در بهبود سطح سیاهی چندان مؤثر نیست.

 

بهترین مانیتور گیمینگ اقتصادی: Acer Nitro XF243Y

Acer Nitro XF243Y
Acer Nitro XF243Y

ویژگی های مثبت

✓ مانیتور گیمینگ Full HD (1080p) با نرخ تازه سازی تا 165 هرتز

✓ AMD FreeSync Premium و NVIDIA G-Sync سازگار است

✓ زمان پاسخ سریع تا 0.5 میلی ثانیه

✓ ظاهری تیز و ساده و حاشیه‌های نازک برای ظاهری مدرن

ویژگی های منفی

✗ عملکرد HDR ناامید کننده

✗ نمایشگرهای بزرگتر و با وضوح بالاتر فقط نسبتاً بیشتر هزینه دارند

اگر به دنبال یک مانیتور مقرون به صرفه هستید، احتمالاً یک رایانه مخصوص بازی نیز دارید. برای بسیاری از گیمرهایی که پول نقد ندارند، 1080p همچنان رزولوشن ترجیحی است، زیرا حتی اگر یک مانیتور K4 بخرند، سخت افزار آنها از آن پشتیبانی نمی کند. پس پول پس انداز کنید و به جای آن، Acer Nitro XV242Y را بگیرید.

24 اینچ نقطه شیرین بسیاری از گیمرهایی است که باید محدودیت های سخت افزاری و فضای میز را متعادل کنند. Acer کمبود پیکسل خود را با بسیاری از ویژگی های دیگر جبران می کند، از جمله نرخ تازه سازی تا 165 هرتز و سازگاری با NVIDIA G-Sync و AMD FreeSync Premium برای پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر.

طراحی ظاهری آن به اندازه‌ای کم‌رنگ است که مانیتور می‌تواند تقریباً در هر اتاقی قرار گیرد، با قاب‌های نازک در اطراف لبه صفحه نمایش و پایه‌ای ارگونومیک با تنظیم ارتفاع حدود 120 میلی‌متر، چرخش 90 درجه، و قابلیت چرخش کامل 360 درجه. -درجه. در پشت، الگوی نصب VESA، یک پورت DisplayPort 1.2 و دو پورت HDMI 2.0 را خواهید دید.

این مانیتور دارای گواهی DisplayHDR 400 است، به این معنی که در برنامه های SDR روشنایی زیادی دارد اما عملکرد HDR ناامید کننده است. قابل درک است زیرا باید در جایی با این قیمت فداکاری کرد.

بهترین مانیتور گیمینگ: 4K LG C2 42 اینچی OLED

بهترین مانیتور گیمینگ: 4K LG C2 42 اینچی OLED
بهترین مانیتور گیمینگ: 4K LG C2 42 اینچی OLED

ویژگی های مثبت

✓ کیفیت تصویر خیره کننده OLED در K4 در 120 هرتز

✓ پشتیبانی عالی از HDR، از جمله HDR10 و Dolby Vision

✓ پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر گسترده از جمله FreeSync Premium و G-Sync

✓ تلویزیون به معنای برنامه های بومی و پشتیبانی عالی از بازی های کنسولی نیز هست

ویژگی های منفی

✗ 42 اینچ به فضای بیشتری نسبت به مانیتور استاندارد نیاز دارد

✗ سوختگی یک خطر است

✗ گرانتر از سایر مانیتورهای K4

LG C2 یکی از بهترین تلویزیون هایی است که امروزه می توانید خریداری کنید. صفحه نمایش OLED 120 هرتزی خود تابشی، وضوح کامل K4، پشتیبانی از G-Sync و FreeSync Premium و تأخیر بسیار کم ورودی (5 میلی ثانیه) دارد که آن را به یک صفحه نمایش بازی ایده آل تبدیل می کند.

در گذشته کوچک‌ترین OLED ال‌جی که می‌توانستید بخرید، نسخه 48 اینچی بود، اما از سال 2022، ال‌جی با نسخه 42 اینچی بسیار مناسب‌تر روی میز کار، پیشرفت کرده است.

یک مانیتور گیمینگ 42 اینچی هنوز هم بسیار بزرگ است، اما اگر فضای زیادی برای بازی ندارید، نسبت به غول 48 اینچی قبلی دلپذیرتر است. همچنان باید فضایی بین خود و مانیتور بگذارید تا یک تجربه دید راحت داشته باشید، بنابراین در نظر داشته باشید که مانیتور را مستقیماً روی دیوار پشت محل قرار دادن مانیتور خود نصب کنید (و زمانی که در آن هستید مقداری فضای میز را بازیابی کنید).

پنل‌های OLED به دلیل کنتراست غنی‌شان و به دلیل رنگ‌های مشکی «کامل» که تحت تأثیر نور پس‌زمینه قرار نمی‌گیرند (که می‌تواند در مدل‌های دارای نور LED مشکل‌ساز باشد) ارزشمند هستند. عملکرد HDR در C2 نسبت به مدل های قبلی بهبود یافته است، به دلیل پنل های جدید “Evo” که می توانند روشن تر از قبل شوند.

علاوه بر داشتن یک مانیتور بازی کاملاً چشمگیر با پشتیبانی کامل از عملکردهای VRR و HDMI 2.1 در هر چهار ورودی، شما همچنین یک تلویزیون محکم برای تماشای فیلم یا پخش جریانی از طریق مجموعه غنی از برنامه های موجود با webOS 22 دارید.

اگر به انتخاب C2 به عنوان مانیتور بازی تمایل دارید، خطر سوختن OLED همیشه وجود دارد. این به ویژه در مورد عناصر استاتیک دسکتاپ مانند نوار وظیفه یا نمادهای دسکتاپ صادق است. همچنین برای بهره مندی از بازی های 4K HDR تا 120 هرتز به کارت گرافیک سازگار با HDMI 2.1 نیاز دارید، در غیر این صورت به 60 هرتز محدود خواهید شد. فقط مطمئن شوید که مانند هر صفحه نمایش OLED از آن مراقبت کنید.

بهترین مانیتور بازی منحنی: Samsung Odyssey Neo G9

Samsung Odyssey Neo G9
Samsung Odyssey Neo G9

ویژگی های مثبت

✓ نمایشگر فوق عریض 49 اینچی با نور پس زمینه Mini-LED

✓ عملکرد عالی HDR و نسبت کنتراست

✓ پشتیبانی از VRR برای G-Sync و FreeSync Premium Pro

✓ تصویر به تصویر به شما امکان می دهد صفحه را با دو ورودی به اشتراک بگذارید

✓ نرخ تازه سازی 240 هرتز برای حرکت صاف کره ای

ویژگی های منفی

✗ برچسب قیمت چشمگیر

✗ ممکن است به میز بزرگتری نیاز داشته باشید

✗ دو مانیتور 1440p ارزان تر خواهند بود

✗ احتمالا هرگز اتاق خود را ترک نخواهید کرد

نمایشگرهای Ultrawide (UW) غوطه وری باورنکردنی را ارائه می دهند و Samsung Odyssey Neo G9 یکی از بهترین هاست. G9 دارای یک پنل فوق عریض منحنی 49 اینچی، دارای ویژگی هایی از جمله نور پس زمینه Mini LED، فناوری نقطه کوانتومی برای بازتولید رنگ بهتر، زمان پاسخ 1 میلی ثانیه و تاخیر ورودی 2 میلی ثانیه است.

رزولوشن این مانیتور 5120×1440 و نرخ تازه‌سازی تا 240 هرتز است و سامسونگ ادعا می‌کند نسبت کنتراست مؤثر 1,000,000:1 به لطف حداکثر روشنایی کورکننده 2000 نیت و 420 نیت روشنایی معمولی در صحنه‌های عادی دارد. پشتیبانی از VRR نیز وجود دارد، با پشتیبانی از NVIDIA G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro.

G9 نه تنها بهترین بازی در کلاس فوق عریض است، بلکه برای انجام کار در طول روز نیز عالی است. G9 به طور موثر دو مانیتور 1440p را در کنار هم و بدون حاشیه در اختیار شما قرار می دهد. حتی یک حالت تصویر به تصویر (PBP) وجود دارد که به شما امکان می‌دهد نمایشگر را بین دو رایانه تقسیم کنید، که ممکن است کمک کند که برچسب قیمت کمی راحت‌تر به نظر برسد.

G9 از طریق یک پورت DisplayPort 1.4 یا یکی از دو پورت HDMI 2.1 متصل می شود و دارای یک پایه قابل تنظیم قوی با ارتفاع، شیب و چرخش قابل تنظیم است. تنها مشکل این است که این مانیتور UW ممکن است بیشتر از رایانه شما قیمت داشته باشد!

بهترین مانیتور گیمینگ 144 هرتزی: Gigabyte M27Q

بهترین مانیتور گیمینگ 144 هرتزی: Gigabyte M27Q
بهترین مانیتور گیمینگ 144 هرتزی: Gigabyte M27Q

ویژگی های مثبت

✓ پنل IPS 1440p تا 170 هرتز

✓ AMD FreeSync Premium و NVIDIA G-Sync سازگار است

✓ زمان پاسخ 0.5 میلی ثانیه، 92٪ DCI-P3 و 140٪ پوشش sRGB

✓ سوئیچ KVM برای استفاده از مانیتور با چندین کامپیوتر و یک مجموعه واحد جانبی

ویژگی های منفی

✗ عملکرد HDR ناامید کننده

✗ زیبایی شناسی مشکوک

✗ پایه نمی‌چرخد

اگر رایانه شخصی شما معمولی است و از عناوین رقابتی چند نفره لذت می برید، یک مانیتور با وضوح 1440p مانند Gigabyte M27Q یک پیشنهاد عالی است. فقط با 300 دلار ، می‌توانید یک مانیتور 27 اینچی داشته باشید که تا 170 هرتز را تازه می‌کند، با ظاهری واضح و زمان پاسخ 0.5 میلی‌ثانیه.

M27Q از AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند و با G-Sync برای بازی های VRR سازگار است و دارای یک سوئیچ KVM مفید است که استفاده از مانیتور را با چندین کامپیوتر و یک مجموعه از تجهیزات جانبی ممکن می کند.

در نهایت، مانیتور با پایه‌های VESA 100×100 سازگار است یا می‌توانید از پایه همراه با تنظیم ارتفاع 130 میلی‌متری و شیب +20 درجه تا -5 درجه (اما بدون چرخش ) استفاده کنید. دارای گواهینامه DisplayHDR 400، پوشش sRGB 140 درصد و پوشش DCI-P3 92 درصد برای boot شدن است.

M27Q دارای استایل «گیمر» گیگابایت است که به مذاق همه خوش نخواهد آمد، اما برای هرکسی که به دنبال آن نقطه شیرین 1440p/144 هرتز است، انتخابی مناسب است.

بهترین مانیتور گیمینگ 240 هرتزی: Samsung Odyssey G7

بهترین مانیتور گیمینگ 240 هرتزی: Samsung Odyssey G7
بهترین مانیتور گیمینگ 240 هرتزی: Samsung Odyssey G7

ویژگی های مثبت

✓ بازی 1440p در 240 هرتز با زمان پاسخ 1 میلی ثانیه

✓ پشتیبانی از AMD FreeSync Premium Pro و NVIDIA G-Sync

✓ تکنولوژی QLED به معنای بازتولید رنگ بهتر است

✓ منحنی 1000R و DisplayHDR 600 برای بازی همه جانبه

ویژگی های منفی

✗ گزینه های ارزان تری هم وجود دارد

✗ نمایشگرهای منحنی مطابق با سلیقه همه نیست

✗ نورپردازی “Infinity Core” در پشت یک سلیقه اکتسابی است

اگر هنگام انتخاب یک مانیتور جدید، بازی های رقابتی دغدغه اصلی شماست، باید به دنبال مانیتور 240 هرتزی مانند Samsung Odyssey G7 باشید. این مانیتور 27 اینچی با رزولوشن 1440p با سرعت رفرش 240 هرتز، با زمان پاسخ 1 میلی ثانیه ای و پنل VA که تا 240 بار در ثانیه رفرش می شود.

این مانیتور در دو مدل 27 اینچی و 32 اینچی با تفاوت قیمت فقط 100 دلار موجود است – اگرچه ما مدل 27 اینچی را برای تراکم پیکسل بالاتر انتخاب می کنیم. پشتیبانی از AMD FreeSync Premium Pro و NVIDIA G-Sync وجود دارد، در حالی که منحنی مانیتور به شما کمک می کند تا در هر چیزی که بازی می کنید غرق شوید.

مانند Odyssey Neo G9 (مانیتور منحنی مورد علاقه ما)، G7 عملکرد HDR قابل توجهی را ارائه می دهد و دارای گواهی DisplayHDR 600 است. همچنین از فناوری نقطه کوانتومی در پنل برای بازتولید رنگ بهتر استفاده می کند، اگرچه در این مدل خاص هیچ نور پس زمینه Mini LED وجود ندارد.

اگر ایده یک مانیتور با نرخ تازه سازی بالا را دوست دارید اما پول G7 ندارید، ممکن است بخواهید به جای آن چیزی شبیه 1080p ViewSonic Elite XG270 را در نظر بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس