بهترین هارد های اینترنال در سال 2022

41
0
بهترین هارد های اینترنال

درایوهای HDD دائماً ارزان می‌شوند، اما آنهایی که در محدوده قیمت پایین قرار دارند هنوز از سد چهار ترابایتی عبور نکرده اند. مهمتر از آن، اگر به هارد SSD با سرعت بالا نیاز ندارید، هارد HDD گزینه ارزان تری است که به همان اندازه به شما خدمت خواهد کرد. بهترین هارد های اینترنال را در ادامه معرفی کرده ایم.

مطلب معرفی لیست بهترین SSD های اینترنال برای خرید را هم بخوانید.

در سال 2022 به دنبال چه چیزی در هارد دیسک اینترنال باشیم؟

این روزها سرعت معمولاً در ذهن همه است، و هنگامی که یک هارد دیسک داخلی را انتخاب می‌کنید، در درجه اول به دنبال سرعت هستید که با چرخش در دقیقه (RPMs) مشخص می‌شود: 7200 یا 5400 RPM. سرعت هایی بین این دو وجود دارد و گاهی اوقات حتی بالاتر از 7200 است، اما به نظر می‌رسد این دو استانداردی است که صنعت برای هارد دیسک های سریعتر و کندتر تعیین کرده است.

اگر یک کار با شدت بالا انجام می‌دهید که پردازش زیادی دارد، مانند بازی یا استفاده از نرمافزار ویرایش، پس سرعت های RPM بالاتر را انتخاب کنید. از سوی دیگر، اگر از آن برای ذخیره سازی یا استفاده روزمره استفاده می‌کنید، 5400 دور در دقیقه کافی است و معمولاً راه اندازی آن ارزان تر است.

هنگامی که بدانید چه سرعتی می‌خواهید، باید به قابلیت اطمینان و میزان استفاده از هارد دیسک فکر کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک هارد دیسک برای ذخیره فیلم های نظارتی داشته باشید، به هارد دیسکی نیاز دارید که برای استفاده 24 ساعته و 7 روز هفته و استفاده سازمانی (NAS) درجه بندی شده باشد.

همچنین باید مراقب طول گارانتی باشید. حداقل های صنعت حدود 3 سال است و بیشتر متخصصان انتظار 5 سال دارند. متأسفانه، بیشتر این ضمانت ها فقط شامل خود درایو فیزیکی می‌شوند، بنابراین همیشه از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

چیزی که از قضا در انتهای لیست قرار دارد، باید به این فکر کنید که در نهایت به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید. به طور کلی، هرچه ظرفیت ذخیره سازی شما بیشتر باشد، هر گیگابایت ارزان تر خواهد بود. همانطور که گفته شد، اگر واقعاً به 6 ترابایت نیاز دارید، خرید یک هارد دیسک 12 ترابایتی فایده ای ندارد. البته مهم است که از نظر فضای ذخیره سازی کمی جای اضافی داشته باشید، تا هارد را در حد مرگ پر اطلاعات نکنید.

بهترین هارد داخلی به طور کلی: Seagate BarraCuda

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • سرعت بالا
  • قیمت عالی
  • ظرفیت تا 14 ترابایت

دلایل اجتناب:

  • حافظه پنهان کوچک
  • قیمت هر گیگابایت برای مدل های HDD Pro به جای کاهش، افزایش می‌یابد

انتخاب HDD برتر در دریایی از هارد دیسک های عالی سخت است، به خصوص با توجه به اینکه تحقیق و توسعه به جای کارایی، بیشتر به سمت افزایش اندازه است. با این حال، Seagate BarraCuda 2TB یک هارد دیسک عالی است زیرا عملکرد خوبی در متعادل کردن قیمت و عملکرد دارد.

با 7200 دور در دقیقه، BarraCuda در حال حاضر به بالاترین سرعت و عملکرد برای HDD ها رسیده است، به این معنی که می‌توانید انتظار سرعت نوشتن متوالی در حدود 160 مگابایت بر ثانیه را داشته باشید. قیمت مدل 2 ترابایتی، حدود 50 دلار است. کمتر از سه سنت در هر گیگابایت است که برای عملکرد شما قابل توجه است.

تنها نقطه ضعف واقعی، حافظه پنهان کوچک 256 مگابایتی و کارکرد بد صداست.

اگر می خواهید یک هارد دیسک با عملکرد خوب با قیمت مقرون به صرفه داشته باشید، Seagate BarraCuda 2TB کاملاً عالی است.

قیمت در آمازون: 49.99 دلار

بهترین هارد با توجه به بودجه: Western Digital ۶ ترابایت WD Blue

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • قیمت عالی برای هر گیگابایت
  • سرعت نسبتاً خوب
  • گزینه های زیاد از لحاظ حجم

دلایل اجتناب:

  • هزینه بالاتر و RPM کمتر در ظرفیت های بزرگتر
  • گارانتی کوتاه

وسترن دیجیتال WD Blue رقیب Seagate BarraCuda است. با اینکه BarraCuda از لحاظ قیمت عالی است، WD Blue نسبت به قیمت هر گیگابایت بی رقیب است. با توجه به اینکه نسخه 6 ترابایتی با قیمتی در حدود 110 دلار، به 0.018 دلار در هر گیگابایت می‌رسد که حدود 40 درصد ارزان تر از BarraCuda است.

البته تفاوت هایی هم دارد، 5400 دور در دقیقه کار می‌کند. می‌توانید انتظار سرعت خواندن و نوشتن حدود 130 مگابایت بر ثانیه را داشته باشید. اگرچه به طور قابل توجهی کندتر از BarraCuda است، اما آنقدرها هم بد نیست، به خصوص اگر از آن برای کارهایی با سرعت پایین تر مانند ذخیره سازی ساده استفاده کنید. شما نمی‌خواهید یک بازی یا نرم افزار ویرایش را روی آن اجرا کنید، اما در غیر این صورت، برای بیشتر موارد استفاده خوب است.

به این نکته اشاره خواهیم کرد که می‌توانید WD Blue با سرعت 7200 دور در دقیقه در اندازه 1 ترابایت یا 2 ترابایت دریافت کنید، اما قیمت آن تقریباً برابر با BarraCuda است. با افزایش اندازه هارد دیسک، هزینه هر گیگابایت کاهش می‌یابد، بنابراین اگر از WD Blue استفاده می‌کنید، به سراغ اندازه های بزرگتر بروید.

قیمت در آمازون: 49.87 دلار

بهترین هارد دیسک داخلی برای ‌لپتاپ: Seagate BarraCuda 2TB

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • بهترین تعادل بین قیمت و عملکرد
  • 128 مگابایت کش

دلایل اجتناب:

  • فقط در 5400 RPM موجود است
  • حداکثر اندازه ۲ ترابایت است

Seagate BarraCude 2TB، یک هارد اینترنال عالی برای لپتاپ ها است. با اطمینان و حداکثر اندازه 2 ترابایت، اگر می‌خواهید کمتر از 100 دلار هزینه کنید، گزینه خوبی است.

همانطور که گفته شد، سرعت پایینتر RPM یک جنبه منفی است، بنابراین برای بازی یا ویرایش ایده آل نیست. در سرعت 0، با گزینه های SSD که فقط اندکی گرانتر هستند، قابل رقابت نیست. بنابراین خرید یک هارد HDD داخلی برای لپتاپ شما یک گزینه است.

برای استفاده در کارهای سنگین، Seagate FireCuda 2TB یک درایو هیبریدی است. درایوی که بخش هایی از HDD و SSD را با هم ترکیب می‌کند. عملکرد بهتر به این معنی است که شما تقریباً سه برابر قیمت خرج خواهید کرد، که اگر بودجه کمی دارید، ایده آل نیست.

حدود 20 دلار گرانتر از Seagate FireCuda است، توصیه می‌کنیم به جای آن، Samsung 870 EVO 2TB را تهیه کنید. یکی از بهترین SSD های موجود در بازار است، به خصوص برای استفاده در سرعت بالا، و فضای ذخیره سازی مشابه FireCuda را دارد. از سوی دیگر، اگر فضای کمتری می‌خواهید، یک لپتاپ می‌تواند دو درایو 2.5 اینچی داشته باشد. SSD‌ های کینگستون 960 گیگابایتی و Crucial MX500 ۱ ترابایتی تقریباً 65 تا 75 دلار قیمت دارند.

پیدا کردن هارد دیسک های خوب و در عین حال مقرون به صرفه برای لپتاپ کار آسانی نیست، اما Seagate BarraCuda 2TB می‌تواند عملکرد نسبتا خوبی را با قیمت مناسب به شما ارائه دهد.

قیمت در آمازون: 71.88 دلار

بهترین هارد اینترنال برای NAS:  Seagate IronWolf Pro 8TB NAS

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • برای استفاده از RAID و NAS مناسب تر است
  • قابل اعتماد و با ضمانت طولانی

دلایل اجتناب:

  • در مقایسه با هاردهای غیرNAS کمی گرانتر است

جهان به طور پیوسته به سمت پخش جریانی به عنوان راه اصلی پخش محتوا پیش می‌رود. پس نمی‌توان فضای ذخیره سازی متصل به شبکه یا NAS را کامل نادیده گرفت، مخصوصاً برای فایل های مهم یا کسانی که می‌خواهند از فیلم ها، موسیقی و سایر رسانه های خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. همچنین، برای کسانی که بایگانی‌های عمومی را تورنت می‌کنند، داشتن درایوی که می‌تواند با استفاده ثابت 24 ساعته و بدون نقص همراه باشد، مهم است.

برای این منظور، هارد دیسک های Seagate IronWolf NAS بهترین انتخاب برای استفاده از NAS هستند و نسخه 8 ترابایتی از لحاظ عملکرد و قیمت بهترین است. توانایی تحمل، سرعت 7200 دور در دقیقه ارزش بیشتری نسبت به هارد های معمولی دارد.

نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که اندازه های کوچکتر ویژگی های خود را از دست می‌دهند. به عنوان مثال، هر چیزی کمتر از 8 ترابایت با سرعت 5900 RPM یا کمتر می‌چرخد. اگر قصد دارید IronWolf Pro NAS را انتخاب کنید، از اندازه های بزرگتر 8 ترابایت و بالاتر استفاده کنید.

اگرچه ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما توانایی اجرای مداوم با سرعت بالا و پشتیبانی NAS از طریق

IronWolf Health Management، IronWolf Proرا به یکی از بهترین هارد دیسک ها برای استفاده NAS تبدیل می‌کند.

قیمت در آمازون: 241.99 دلار

بهترین هارد داخلی با ظرفیت بالا: Exos 18 TV Seagate

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • 5 سال گارانتی
  • با حداکثر 20 ترابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌شود
  • 550 ترابایت حجم کار در سال

دلایل اجتناب :

  • کمی گران است
  • برای استفاده NAS مناسب نیست

اگر علاقه ای به کارکرد 24 ساعته ندارید و فقط به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید که می‌توانید برای چیزی مانند کلکسیون فیلم و سریاب داشته باشید، شکست دادن هارد 18 ترابایتی Seagate Exos سخت است. به اندازه کافی جالب توجه است، اگر می‌خواهید فضای کمی بیشتری داشته باشید، یک نسخه 20 ترابایتی نیز وجود دارد، اما قیمت آن نسبت به نسخه 18 ترابایتی بیشتر است.

از نظر کارایی، دو گزینه وجود دارد. اتصال SATA III که به ما امکان می‌دهد تا سرعت 6 گیگابیت در ثانیه یا کانکتور SAS-3 که به شما امکان می‌دهد تا سرعت 12 گیگابایت در ثانیه بروید، استفاده کنید. متأسفانه، نوع کانکتور SAS-3 رایج نیست و به سختی می‌توان آن را پیدا کرد. بنابراین احتمالاً نسخه SATA III 7200 RPM را انتخاب می‌کنید.

همچنین حجم کاری کل 550 ترابایت در سال دارد که بسیار خوب است و در حالت عادی به احتمال زیاد به آن دست نخواهید یافت. خوشبختانه، دارای یک گارانتی 5 ساله است و همان چیزی است که ما در این محدوده قیمت انتظار داریم. همچنین میانگین زمان شکست (MTBF) قابل توجه 2.5 میلیون ساعت است.

یافتن هارد دیسک هایی که با ظرفیت های بالاتر عرضه می‌شوند آسان نیست، اما Seagate 18 ترابایتی Exonos می‌تواند کیفیتی در سطح سازمانی را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین هارد دیسک داخلی برای PS4 Pro: Western Digital 1TB WD Black

بهترین هارد های اینترنال
بهترین هارد های اینترنال

دلایل خرید:

  • 64 مگابایت کش دارد
  • دور در دقیقه بالا
  • 5 سال گارانتی

دلایل اجتناب:

  • برای محتوای 4k ایده آل نیست

اگرچه PS5 منتشر شده است، اما PS4 و PS4 Pro هنوز هم قوی و پرطرفدار هستند. احتمالاً شما یک PS4 Pro کنار تلویزیون خود دارید و احتمالاً با محدودیت حافظه مواجه شده اید.

اینجاست که راه حل هایی مانند هارد دیسک 2.5 اینچی WD Black وارد عمل می‌شوند. نه تنها به اندازه کافی کوچک است که در داخل PS4 Pro قرار بگیرد، بلکه اساساً همان مشخصات فضای ذخیره سازی PS4 Pro را دارد. این بدان معنی است که شما یک دیسک سریع 7200 RPM دریافت می‌کنید که به کاهش زمان بارگذاری کمک می‌کند. خط تولید WD Black طوری طراحی شده است که از تماس سوزن با بشقاب جلوگیری کند، یعنی سایش و پارگی کمتر و عملکرد کلی بهتر.

همچنین دارای یک کش خوب 64 مگابایتی است که به معنای دسترسی سریعتر به برنامه هایی مانند مرورگرها یا نتفلیکس است که استفاده کلی از PS4 Pro شما را بسیار ساده تر می‌کند. همانطور که گفته شد، برای پخش محتوای 4K به اندازه کافی سریع نیست، حداقل نه به طور موثر، بنابراین محتوای 4k را به امید تماشای آن دانلود نکنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس