نحوه انتقال فایل بین اندروید و مک: 6 روش آسان

61
0
انتقال فایل بین اندروید و مک

آیا نیاز به انتقال فایل ها بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر مک دارید؟ در اینجا روش های ساده ای برای جابجایی داده ها بین آن پلتفرم ها وجود دارد. انتقال فایل بین اندروید و مک را در ادامه آموزش داده ایم.

برخلاف ویندوز، macOS به شما اجازه نمی‌دهد فایل سیستم گوشی اندرویدی خود را به صورت بومی(natively) مرور کنید. همچنین سرویس بی‌سیم ad-hoc آن، AirDrop، با گوشی‌های اندرویدی کار نمی‌کند.

این باعث می‌شود که برای انتقال فایل‌ها بین اندروید و macOS به گزینه‌های شخص ثالث اعتماد کنید. خوشبختانه، تعدادی از برنامه های شخص ثالث قابل اعتماد (از جمله یکی از گوگل) این شکاف را پر می کنند. در اینجا بهترین روش ها برای اشتراک گذاری فایل ها بین مک و تلفن اندرویدی وجود دارد.

1.Android File Transfer انتقال فایل اندروید

ابزار Android File Transfer خود گوگل سریع ترین و بی دردسرترین راه برای کاوش فایل های گوشی خود در مک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه رایگان را روی مک خود نصب کرده و گوشی اندروید را وصل کنید.

Android File Transfer به طور خودکار اتصال را شناسایی می‌کند و پنجره‌ای را نشان می‌دهد که در آن می‌توانید فایل‌ها را به جلو و عقب انتقال دهید، پوشه‌ها را ایجاد یا حذف کنید، و سایر کارهای مدیریت فایل را انجام دهید. همچنین از آنجایی که از مک استفاده می کنید، نیازی نیست نگران نصب درایوری (drivers) باشید.

2. OpenMTP

OpenMTP بسیار شبیه به Android File Transfer است اما بسیار قدرتمندتر است. این رابط کاربری بهتری دارد، با پنجره های تقسیم شده که به شما امکان می دهد همزمان محتویات مک و تلفن خود را ببینید و کشیدن فایل ها از یک مکان به مکان دیگر را آسان تر می کند. در مقایسه با Android File Transfer، انتقال فایل ها از Android به Mac و بالعکس با استفاده از OpenMTP ساده تر است.

کپی کردن سریع است، می توانید فایل های بیش از 4 گیگابایت را یکباره جابه جا کنید، در صورت تمایل، فایل های مخفی را در هر دو دستگاه مشاهده کنید، و میانبرهای کیبورد برای کاربران قدرتمند وجود دارد. راه اندازی آسان است، اما مطمئن شوید که دستورالعمل ها را هنگام شروع به کار دنبال می کنید. بهتر از همه، رایگان و منبع باز است.

3. Commander One فرمانده یک

اگر به دنبال ابزار حرفه ای تری برای انتقال فایل اندروید به مک هستید، باید Commander One را امتحان کنید.

Commander One دارای یک داشبورد پیچیده است که در آن می توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید، مانند کپی سریع تکه های بزرگ فایل، راه اندازی یک سرور FTP، تعویض فوری دیسک ها، جستجوی فایل ها با عبارات منظم (RegEx) و غیره. این برنامه دارای یک رابط زبانه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا درایوهای ذخیره‌سازی متعدد را به راحتی مدیریت کنید.

بعلاوه، Commander One طیف گسترده ای از میانبرهای کیبورد را ارائه می دهد که می توانید آنها را بر اساس تنظیمات برگزیده خود سفارشی کنید. با این حال، این برنامه رایگان نیست. می توانید آن را به مدت 15 روز رایگان امتحان کنید تا تصمیم بگیرید که آیا ارزش هزینه را برای شما دارد یا خیر.

Pushbullet.4

Pushbullet ویژگی‌هایی را که معمولاً فقط در دستگاه‌های Apple در دسترس هستند، مانند کلیپ‌ بورد جهانی، به Android می‌آورد. به علاوه، Pushbullet همچنین به شما امکان می دهد فایل ها را به اشتراک بگذارید، حافظه داخلی گوشی خود را از راه دور در رایانه مرور کنید، به پیام های SMS پاسخ دهید و موارد دیگر. این بسته کامل است.

علیرغم آنچه شما فکر می کنید، آن نیز رایگان است (با برخی محدودیت ها). برای تنظیم آن، با اکانت Google یا Facebook خود در وب سایت Pushbullet ثبت نام کنید. برنامه را روی تلفن اندرویدی خود و همه دستگاه های دیگر خود از طریق کلاینت های مرورگر نصب کنید (به جای سافاری باید از کروم یا فایرفاکس استفاده کنید).

پس از آن، Pushbullet را با دنبال کردن مراحل هدایت شده در داخل برنامه و در وب سایت راه اندازی کنید. هنگامی که در همه جا وارد سیستم شدید، باید Remote Files را در تلفن Android خود فعال کنید تا بتوانید به راحتی فایل‌ها، لینک ها و موارد دیگر را در هر پلتفرمی ارسال کنید. می توانید این کار را در برنامه با کلیک کردن روی Account در سمت راست پایین و رفتن به Remote Files > Enable انجام دهید.

5.ارسال به هرکجا Send Anywhere

Pushbullet همچنین یک سرویس مبتنی بر مرورگر را ارائه می کرد که برای انتقال فایل ها بین اندروید و مک به صورت بی سیم به نام Portal عالی بود. با این حال، در اکتبر 2021 بسته شد. ما Send Anywhere را به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های Pushbullet توصیه می‌کنیم.

Send Anywhere عملکردهای مشابهی با Portal دارد اما از مرورگر استفاده نمی کند به جای آن باید برنامه Mac را نصب کنید. کدی را وارد می‌کنید و انتقال از طریق شبکه Wi-Fi آغاز می‌شود. تفاوت این است که مجموعه ای از ویژگی های جامع تری دارد، مانند توانایی انتخاب سریع تصاویر و فیلم ها، سازگاری با Wi-Fi Direct و موارد دیگر.

حتی بهتر از آن، می‌توانید لینک هایی برای فایل‌ها ایجاد کنید تا آنها را با چندین دستگاه به اشتراک بگذارید. Send Anywhere یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین هر لپ‌تاپ و دستگاه تلفن همراه را فراهم می‌کند. نسخه رایگان Send Anywhere با طراحی تبلیغاتی ارائه می شود، اما می توانید با پرداخت هزینه کمی آن را ارتقا دهید.

 6. خدمات ذخیره سازی ابری Cloud Storage Services

اگر شما فردی هستید که فقط گهگاه داده‌ها را بین رایانه و تلفن Android خود به اشتراک می‌گذارید، احتمالاً می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی ابری ترجیحی خود مانند Google Drive یا Dropbox اعتماد کنید. این فرآیند سریع است و نیازی به انجام هیچ گونه تنظیماتی ندارید.

به علاوه، انتخاب این روش فایل‌های شما را فقط به یک مک و گوشی اندروید محدود نمی‌کند. شما می توانید از هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید، مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید.

بهترین برنامه های انتقال فایل اندروید برای مک

همه این روش‌ها به شما امکان می‌دهند به راحتی فایل‌ها را بین اندروید و macOS به اشتراک بگذارید، چه در اتصالات سیمی و چه بی‌سیم. در حالی که اپل به طور قابل‌توجهی هیچ ویژگی تداومی مانند این را برای اندروید اضافه نکرده است، خوشبختانه، توسعه‌دهندگان شخص ثالث جلو آمده‌اند و چندین گزینه عالی ساخته‌اند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس